وازلین برای ابرو و برای مژه چه کاربردی دارد؟

وازلین برای ابرو و برای مژه چه کاربردی دارد؟

چه کسی فکرش را می‌کرد روزی برسد که ابروها و مژه‌ها جزو مهم‌ترین آیتم‌های جذابیت یک چهره به‌حساب بیایند؟! معیارهای زیبایی آن‌قدر دگرگون شده‌اند که برای مراقبت از این دو نقطه کوچک صورت باید اطلاعات و دانش کافی داشته باشیم. تقریباً روی میز توالت هرکسی یک وازلین برای ابرو خودنمایی می‌کند و روی پاتختی، یک ظرف کوچک وازلین برای مژه هست که با آن، شب را به صبح می‌رسانیم.

وازلین چیست و چطور تا این حد محبوبیت پیداکرده است؟

ژله پترولیوم Petroleum jelly یا پترولاتیوم petrolatum ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم به شکل یک ماده ژله مانند نیمه جامد است. جالب است بدانید که از سال 1859 که رابرت آگوستوس چیزبرو Robert Augustus Chesebrough این ماده معرکه را کشف کرد، همچنان با همان ساختار و کاربرد بین عموم استفاده می‌شود.

چیزبرو در مشاهدات خود اضافه کرد که کارگران معدن از باقی‌مانده چسبیده به مته‌های معدنی برای بهبود زخم‌ها و سوختگی پوستشان استفاده می‌کردند. درنهایت، این ماده با نام تجاری وازلین شهرت جهانی پیدا کرد.

مزیت‌های نهفته در وازلین به خاطر وجود پترولیوم است که به‌عنوان یک سد محافظ رطوبت برای پوست شما عمل می‌کند. فرایند درمان و حفظ رطوبت پوست با مالیدن کمی از این ماده انجام می‌شود.

خواص وازلین برای پوست و مو کدام است؟

در فهرست زیر می‌توانید مهم‌ترین خواص مصرف این ماده ژله‌ای را بخوانید:

خواص وازلین برای پوست و مو کدام است؟

– بهبود زخم‌ها و سوختگی‌های سطحی پوست

پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که ژله پترولیوم نقش بسیار مؤثری در حفظ رطوبت پوست در فرایند پس از جراحی دارد. بنابراین استفاده منظم این ماده برای زخم‌های سطحی پوست نتیجه‌بخش است.

در کنار فوایدی که وازلین برای ابرو و مژه دارد، از آن برای بهبود زخم‌هایی استفاده می‌شود که خطر عفونی شدن ندارند و قبل از چرب شدن، خشک و تمیز شده‌اند. البته فراموش نکنید که مالیدن این ماده روی زخم عفونی باعث می‌شود آلودگی و باکتری زیر لایه‌ای از آن گرفتار شود و زخم، دیرتر بهبود پیدا کند.

– رطوبت رسانی به‌صورت، دست‌ها و نقاط دیگر بدن

سه کاربرد بسیار مؤثر وازلین را در آب‌رسانی به پوست بدن می‌خوانیم:

مصرف به‌عنوان لوسیون صورت و بدن:

عموماً از ژله پترولیوم بعد از حمام استفاده می‌کنند که مثل یک روکش روی پوست، مانع از خشک شدن تدریجی آن می‌شود.

ناگفته نماند که اگر از خشکی بینی در روزهای سرد سال رنج می‌برید یا حساسیت فصلی دارید، می‌توانید با کمی وازلین شرایط را بهتر کنید. همچنین گزینه‌ای عالی برای چرب و نرم کردن لب‌های خشک و ترک‌خورده است.

● ترک پاشنه پا:

توصیه می‌شود پاشنه‌های ترک‌خورده را مدتی در آب ولرم و نمک بخوابانید و بعد از خشک‌کردن آن‌ها، کمی وازلین بمالید و یک جوراب کتانی بپوشید.

● بعد از باغبانی:

اگر تجربه کار با دستان بدون دستکش باغبانی را در باغ و باغچه داشته باشید حتماً با دست‌های آلوده و کمی آسیب‌دیده هنگام کار با خاک و ابزار باغبانی روبه‌رو شده‌اید.

توصیه می‌کنند بعد از شست‌وشو و خشک‌کردن دست‌های آلوده، دست‌ها را به وازلین آغشته کنید و برای حفظ رطوبت و بهبود سریع‌تر آن، یک دستکش بپوشید.

 

– جلوگیری از التهاب پوستی بعد از تعویض پوشک نوزاد

جلوگیری از التهاب پوستی بعد از تعویض پوشک نوزاد

ازجمله قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های کنترل التهاب پوست لطیف نوزاد استفاده از وازلین است. خوب است بدانید که قبل از مالیدن این ماده باید پوست نوزاد را تمیز و خشک‌کنید. آغشته کردن پوست به وازلین یک لایه مرطوب‌کننده همیشگی می‌سازد که مانع از خشکی و التهاب آن می‌شود.

– پاک کردن آرایش چشم

وازلین برای مژه و همچنین وازلین برای ابرو نه‌تنها مفید است و کارایی خوبی دارد، بلکه برای پاک کردن آرایش چشم خود بدون نگرانی می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط کافی است از پدهای مخصوص چشم استفاده و بدون فشار، ناحیه حساس دور چشمتان را پاک‌سازی کنید.

خوب است بدانید که ماساژ چین‌وچروک دور چشم با وازلین ازجمله روش‌های پرطرفدار برای کنترل پیری زودرس پوست است.

– محافظت از نوک موها

یکی دیگر از خواص وازلین برای پوست و مو، مراقبت از مو در برابر خشکی ناشی از تابش پرتوهای خورشید، وزش بادهای تند و سرد و همچنین بعد از شنا است. توصیه می‌کنند که مقداری از ژله را به نوک موها بمالید و نتیجه را در کوتاه‌مدت مشاهده کنید.

– بهترین انتخاب قبل از رنگ مو یا لاک زدن

وازلین برای ابرو نیست که کاربرد دارد! بسیاری از آرایشگران از وازلین استفاده می‌کنند تا در زمان رنگ کردن مو، پوست درگیر رنگ نشود. همچنین می‌توانید وقتی ناخن‌هایتان را لاک می‌زنید، اطراف ناخن را با وازلین چرب کنید تا پوستتان رنگی نشود.

– حفظ رایحه عطرها

حفظ رایحه عطرها

امتحان کنید! قبل از اسپری عطر، پوستتان را با مقداری ژله چرب کنید. این ترفند ساده‌ترین روش حفظ ماندگاری عطر است و شما برای ساعت‌های بیشتری از رایحه ادکلن محبوبتان لذت می‌برید.

– روی اجسام سخت

اگر انگشترتان دور انگشت گیر کرده یا لولای در زیادی غیژ غیژ می‌کند، کمی وازلین به نقطه موردنظر بمالید. مشاهده می‌کنید که بدون تلاش زیاد، انگشتر بیرون می‌آید و لولای در دیگر سروصدا نمی‌کند.

تأثیر وازلین بر ابرو و مژه کدام است؟

حالا که با این ماده همه‌فن‌حریف بیشتر آشنا شدید شاید بد نباشد کمی جزئی‌تر به موضوع بپردازیم و از فواید وازلین برای مژه و ابرو برای شما بنویسیم.

اگرچه بازار محصولات آرایشی چنین و چنان، داغ داغ است و هرکدام کارایی ویژه و عجیبی دارند، اما وازلین همچنان در صدر فهرست «چطوری با کمترین هزینه جذاب باشم» نشسته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان- خانم و آقا ندارد- از آن به‌عنوان بهترین مرطوب‌کننده برای ترمیم بافت آسیب‌دیده پوست، کنترل خشکی لب یا هر مورد مرتبط دیگر استفاده می‌کنند.

خواص وازلین برای ابرو چشمگیراست؛ آب‌رسانی و حالت دادن به مژه و ابروها. درواقع ویژگی صاف کننده و استحکام‌بخش این محصول آرایشی-بهداشتی آن را به‌پای ثابت هر کیف آرایشی یا میز توالت کرده است. یک قوطی کوچک سبک‌وزن باعث رشد سریع ابرو با وازلین می‌شود که در بلندمدت، مژه‌هایی بلند و ابروهایی ضخیم به شما هدیه می‌دهد. این معرکه نیست؟!

خوب است بدانید که پاک کردن آرایش با وازلین پیش از خواب، روشی تأییدشده برای مراقبت از موی ابرو و مژه است. درواقع وازلین برای پرپشت شدن ابرو بسیار کارآمد است. با این کار جلوی شکستن موی این نقاط را می‌گیرید و ساقه مو تقویت می‌شود.

فواید وازلین برای مژه

فواید وازلین برای مژه

با قدرت‌نمایی مژه‌های مصنوعی در بازار لوازم‌آرایشی، بسیاری وسوسه می‌شوند که راهکار بهتر و ارزان‌تری برای رشد و تقویت مژه‌ها پیدا کنند. رشد مژه با وازلین ازجمله هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هاست! پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن مژه‌های بلند طبیعی روش زیر را دنبال کنید:

پاک‌سازی:

پیش‌ازاین که به رختخواب بروید، مژه‌هایتان را با یک مسواک نرم به وازلین آغشته کنید. صبحگاه، مژه‌ها را شست‌وشو دهید. البته که تکرار سه بار در هفته این کار لازم است تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

نحوه استفاده از وازلین برای مژه:

اصل اول، صبر و حوصله و دقت کافی است تا نتیجه مطلوب را بگیرید:

● مسواک نرم را به مدت پنج دقیقه داخل آب ولرم بگذارید و سپس با دستمال تمیز، خشک‌کنید.

● مژه‌های شما باید بدون هرگونه آرایشی باشد.

● همان‌طور که ریمل می‌زنید، مسواک آغشته به وازلین را روی مژه‌هایتان بکشید.

● لازم است تا صبح دست به مژه‌ها نزنید و وقتی بیدار شدید، آن‌ها را تمیز کنید.

● برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید هر شب یا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

چرا مژه‌های من می‌شکند؟

شکستن مژه‌ها عموماً به دلیل کم بودن رطوبت آن‌هاست. درواقع انتخاب وازلین برای مژه یک ترفند آرایشی- درمانی ساده اما تأثیرگذار برای حفظ رطوبت باقی‌مانده و برگشت میزان ازدست‌رفته است. خاصیت وازلین برای مژه زمانی خودش را نشان می‌دهد که به‌طور منظم و مداوم از مژه‌های آسیب‌دیده مراقبت کنید.

فواید وازلین برای ابرو

فواید وازلین برای ابرو

وازلین یک پرپشت کننده عالی برای ابروهاست! کافی است فقط با حوصله و علاقه، از وازلین برای رشد ابرو و ماساژ آن استفاده کنید تا بعد از مدتی، خشکی ابروها گرفته و تأثیر وازلین بر ابرو به شما ثابت شود. فراموش نکنید که از وازلین برای تقویت ابرو و ضخیم کردن آن استفاده می‌کنند.

◄ خوب است بدانید که استفاده مداوم و منظم وازلین باعث افزایش سرعت رشد ابروها می‌شود.

 

نحوه استفاده از وازلین برای ابرو

می‌توانید برای شروع یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید و نتیجه را بعد از چند هفته- معمولاً سه تا چهار هفته- ببینید:

● ماساژ روزانه ابرو با وازلین:

پیش از ماساژ، ابروها را با مسواک نرم مرتب و بعد، با انگشت یا قلم‌مو آن‌ها را نوازش کنید. این کار را به مدت 1-2 دقیقه ادامه دهید. توجه کنید که این مدت نباید بیشتر شود چون ممکن است ابروها دچار ریزش شوند.

● ماساژ با ترکیب وازلین و آلوئه‌ورا:

این ترکیب به ضخیم شدن موی ابروها کمک می‌کند. نباید ماساژ را بیش از 1-2 دقیقه انجام دهید.

● ترکیب روغن نارگیل و وازلین:

ترکیب را به‌آرامی روی ابروها بکشید و این کار را برای هر ابرو به مدت 1-2 دقیقه ادامه بدهید.

● ماساژ ابرو با ریمل:

ریمل تمیز و شسته شده را آغشته به وازلین کنید. بهتر است با کمترین فشار و طی 1-2 دقیقه این کار را انجام دهید.

● ترکیب روغن‌زیتون و وازلین:

یک قاشق چای‌خوری وازلین با چند قطره روغن‌زیتون آماده کنید و ترکیب را روی ابروهایتان بگذارید. برای تأثیر بیشتر می‌توانید شب‌ها قبل از خواب و هفته‌ای یک‌بار انجام دهید. ابروهایی پرپشت و دلربا منتظر شما هستند!

نکته: هر یک از روش‌های بالا را می‌توانید شب پیش از خوابیدن انجام دهید و اجازه بدهید ابروهایتان تا صبح با همان ترکیب استراحت کنند. البته فراموش نکنید که بعد از بیدار شدن ابروها را تمیز کنید و با آب بشویید. با تکرار این ترفند به مدت 3-4 هفته می‌توانید از درمان ریزش ابرو با وازلین و مواد دیگر نتیجه مطلوب بگیرید.

آشنایی با چند روش دیگر تقویت ابرو و مژه

آشنایی با چند روش دیگر تقویت ابرو و مژه

اگر مایل هستید از روغن‌های گیاهی و طبیعی دیگری برای تقویت مژه و ابروهای زیبایتان استفاده کنید، ما روغن آووکادو و روغن بادام را به‌عنوان یکی از انواع بهترین تقویت‌کننده مژه و ابرو حتماً پیشنهاد می‌دهیم.

روغن آووکادو عموماً برای موهای نازک ابرو یا افرادی که پوست ملتهبی دارند، مناسب است و به‌راحتی جذب مو و پوست می‌شود. این محصول در بسیاری از عطاری‌ها و داروخانه‌ها موجود است.

روغن بادام هم یک گزینه عالی برای چرب و لطیف کردن موها و پوست خشک است. پروتئین‌های موجود در این محصول سرعت بیشتری به فرایند بازسازی پوست ابروی شما می‌بخشد و درنتیجه موها با انعطاف بهتری رشد می‌کنند.

عوارض وازلین برای مژه و ابرو

به‌هرحال تعادل در مصرف هر چیزی لازم است. اگر برنامه مشخصی برای زیباتر شدن داریم بهتر است استاندارد همیشگی را رعایت کنیم. این موضوع درمورد استفاده از وازلین برای مژه هم درست است. اگر میزان مصرف و دوره استفاده از وازلین برای ابرو و مژه مشخص باشد، طبعاً عوارضی هم ایجاد نمی‌شود.

تأثیر وازلین بر ابرو و مژه با زیاده‌روی یا استفاده غیراصولی خودش را نشان نمی‌دهد و حتی باعث ریزش موی این دو نقطه خواهد شد. هیچ‌چیز دلسردکننده‌تر از ریزش ابرو یا مژه بعد از چند هفته پشتکار داشتن نیست!

سخن ما با شما

شاید بد نباشد استفاده از وازلین برای ابرو را یک راهکار اقتصادی و بسیار کارآمد در نظر بگیرید که همیشه و همه‌جا- حتی در مترو و هر نقطه بدون امکانات دیگر- به کمک شما می‌آید. همچنین وازلین برای مژه ازجمله روش‌های تأثیرگذاری است که بدون هیچ‌گونه عوارض و خطری، راز سلامتی و زیبایی را به شما نشان می‌دهد.

شما چه تجربه ای دارید؟! مشتاقانه منتظریم تا در بخش دیدگاه از شما بخوانیم.

 

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من