7 روش حفظ ماندگاری عطر که به تجربه خرید شما اضافه می‌کند!

7 روش حفظ ماندگاری عطر که به تجربه خرید شما اضافه می‌کند!

در دوره و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که عطرها بخش جدایی‌ناپذیر حافظه و خاطرات ما شده‌اند. حالا دیگر کمتر کسی را سراغ داریم که شامه‌اش از بویی خاطره‌انگیز پر نباشد و برای لحظاتی غرق در خیال یا تصاویر زیبا و تماشایی نشود. بله! این هنر عطرهاست و دقیقاً به همین دلیل است که دوست داریم برای شما از افسانه ماندگاری عطر بنویسیم.

کمتر کسی پیدا می‌شود که از بین فاکتورهای تشخیص ادکلن اصل از فیک، از اهمیت عطر خوب با ماندگاری بالا غافل شود. بنابراین هر تجربه خرید برای ما همراه است با سفری کوتاه اما بسیار لذت‌بخش از درک پیچیدگی نت‌های بویی ادکلنی که انتخاب می‌کنیم.

ما انتظار داریم که این مقاله اطلاعات لازم و مفیدی را در مورد روش‌های تشخیص و افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن در اختیارتان قرار دهد. بنابراین فرصت را از دست ندهید و زمانی کوتاه برای مطالعه این نوشته کنار بگذارید.

ماندگاری عطر چیست؟

وقتی صحبت از عطر با ماندگاری بالا می‌شود درواقع منظور، مدت‌زمان عمر مفید بوی ادکلن روی پوست بدن یا لباس موردنظر است. بعضی از عطرها عمر کوتاهی دارند و بعد از چند دقیقه محو می‌شوند. انواع دیگری هم هستند که ماندگاری بوی بالایی دارند و یک روز کامل شامه شما و اطرافیانتان را نوازش می‌کنند.

در مورد ماندگاری عطر این مصرف‌کننده نیست که بتواند نظر بدهد بلکه عموماً دیگران در مورد شدت و ملایمت بوی ادکلن او نظر می‌دهند. چرا؟ مهم‌ترین دلیل، درگیر شدن کامل عصب‌های بویایی بینی شخص مصرف‌کننده است. تاجاییکه دیگر بو را حس نمی‌کنیم و کار به‌جایی می‌رسد که فکر می‌کنیم حتماً ادکلنی که استفاده می‌کنیم اصل نیست!

رابطه تشخیص ماندگاری ادکلن با عملکرد مغز

رابطه تشخیص ماندگاری عطر با عملکرد مغز

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با هر تلاش برای بوییدن عطر با ماندگاری بالا زنانه و مردانه و انواع ادکلن، عصب‌های بویایی فعال در بینی به دستگاه عصبی مرکزی مغز سیگنال می‌فرستند و بدین ترتیب انواع رایحه و بوها در مغز شما پردازش و احساس می‌شود. جالب اینجاست که این گیرنده‌های بویایی بعد از چند مرتبه بو کردن شما، غیرفعال می‌شوند و بوی ادکلنی که استفاده کرده‌اید هرچقدر هم که قوی باشد به‌تدریج محو می‌شود.

همین فرایند کاری می‌کند تا وقتی با فرد غریبه یا یک تازه‌وارد روبه‌رو می‌شویم بوی عطر او را به‌راحتی حس می‌کنیم درحالی‌که بوی ادکلن خود را متوجه نمی‌شویم.

روش‌های تشخیص ماندگاری عطر و ادکلن

جدول ماندگاری عطر و ادکلن

بهتر است به تفاوت عطر خوب با ماندگاری و ادکلن با پخش بوی بالا توجه کنید؛ همان‌طور که در توضیح بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی برایتان نوشتیم میزان غلظت عطر با ادکلن متفاوت است. بنابراین اگر می‌خواهید روش‌های تشخیص ماندگاری عطر و ادکلن را بدانید، لازم است اول از همه به تفاوت این دو (جدول پایین) حتماً دقت کنید.عطر یا پرفیوم در مقایسه با ادکلن غلظت الکل بالایی دارد پس ماندگاری آن‌هم بیشتر است. اما ادکلن این‌طور نیست و مدت‌زمان کمتری ماندگاری بو دارد.

همچنین دو نکته زیر را در نظر داشته باشید:

● پوست چرب در مقایسه با پوست خشک قدرت بیشتری برای حفظ ماندگاری عطر و ادکلن دارد. بنابراین یکی از روش های تشخیص ماندگاری، اسپری ادکلن روی پوست چرب است.
● عطرهایی با نت های بویی پایه، ماندگاری بیشتری دارند. رایحه چوب، بالزامیک، بوهای شرقی مثل نعناع هندی و عنبر، رایحه تند از جمله نت هایی بویی هستند که باعث ماندگاری بیشتر ادکلن می‌شوند.

پخش بو با ماندگاری عطر چه تفاوتی دارد؟

پخش بو همان ماندگاری بو نیست و به تبخیر تدریجی ادکلن مربوط می‌شود تا درنهایت خاصیت‌های اصلی خودش را نشان دهد. تصور شما از این تبخیر، از بین رفتن است؟ این‌طور نیست و درواقع پخش بو بخشی از فرایند تبخیر به‌حساب می‌آید. درنتیجه دیگران عطر ادکلن شما را استشمام می‌کنند.

درواقع یکی از دلایلی که ادکلن شما برچسب عطر خوب با ماندگاری بالا را می‌گیرد همین پخش بوی متفاوت و ویژه است و نشان می‌دهد شما تا چه زمانی می‌توانید از ادکلن استفاده کنید.

بد نیست دو نکته مهم را به یاد داشته باشید:

● از یک عطر شناس در این مورد کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

● این مقاله را با دقت و علاقه بخوانید.

پخش بو مربوط می‌شود به‌سرعت و قدرت تبخیر و ماندگاری ادکلن مربوط می‌شود به غلظت الکل موجود در آن.

مقاله پییشنهادی : چگونه عطر بزنیم

7 روش مفید برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

7 روش مفید برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

ترفندهای زیر به‌راحتی کمک می‌کنند قصه پنهان در عطر و ادکلن خود را حفظ و آن را برای دیگران به زیبایی تعریف کنید. به‌هرحال هر چیزی قیمتی دارد و نمی‌شود شخصیتی برای ادکلن در نظر نگرفت!

1- مکان مناسبی را انتخاب کنید

این مکان باید به‌دوراز نور خورشید باشد تا ترکیب درون عطر، اکسید نشود و درنهایت ادکلن با ماندگاری بالا زنانه و مردانه داشته باشید. بنابراین گنجینه نت‌های بویی خود را در جایی سرد و تاریک نگهداری کنید. همچنین بهترین کار این است که عطر و ادکلن در جعبه خودشان نگهداری شوند.

2- رایحه اصلی ادکلن شما از کدام نت‌های بویی است؟

تنوع نت‌های بویایی به دلیل عمر واقعی عطر ادکلن است؛ ماندگاری ادکلن اگر طولانی باشد قطعاً با عطری که ماندگاری کمتری دارد متفاوت است. پیشنهاد ما این است که از بین نت‌های اصلی، رایحه چوبی و بوهای شرقی را انتخاب کنید.

بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا عطر با رایحه چوبی و شرقی به‌مراتب بیشتر از بوهای دیگر است. همچنین ماندگارترین عطر زنانه را می‌توانید در انواع رایحه گل‌ها پیدا کنید.

3- فصل‌ها و عطرها

آب‌وهوا از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار برای داشتن عطر خوب با ماندگاری بالا است. نت‌های بویی با رایحه گل در آب‌وهوای سرد تأثیرگذارتر هستند. بنابراین نباید از عطرهایی که برای فصل گرم هستند در فصل زمستان یا پاییز استفاده کنید. بهتر است از انواع عطرهای خنک در فصل تابستان استفاده کنید تا با وجود گرما و رطوبت بدن، ماندگاری مفیدتری داشته باشند.
اما برعکس، عطرهای گرم مناسب فصل سرد هستند تا بدون وجود حرارت و رطوبت بدن و در محیطی خشک، اصالت خودشان را نشان بدهند. با این اوصاف بهتر است از عطرهای گرم در زمان فعالیت بدنی استفاده نکنید.

 

4- اسپری به نقاط خاص

7 روش مفید برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

پیشنهاد آرایشی لند: کجا عطر بزنیم که ماندگار باشد

می‌خواهید ادکلن با ماندگاری و پخش بوی بالا داشته باشید؟ روی لباس و مو را فراموش کنید. حتماً شنیده‌اید که نقاط نبض‌دار بدن بهترین انتخاب برای اسپری عطر و ادکلن هستند. دقیقاً همین‌طور است و می‌توانید بین پشت زانو، گردن، داخل آرنج، مچ دست، روی سینه و روی شکم، یکی را انتخاب کنید.

5- غلظت عطر و ادکلن

هرچه قدر میزان غلظت عطر (20-40% الکل) یا ادکلن (2-4% الکل) بیشتر باشد روی ماندگاری آن تأثیر می‌گذارد. پس در انتخاب خود با توجه به درصد روغن یا الکل موجود در آن توجه کنید.

6- اندازه رطوبت پوست

فراموش نکنید که پوست خشک، از عمر ماندگاری و پخش بوی عطر شما کم می‌کند. چه‌بهتر اگر قبل از اسپری ادکلن کمی پوست خود را با لوسیون بدن چرب کنید. با این ترفند همان چربی طبیعی پوست را می‌سازید و نه‌تنها یک مراقبت خانگی از پوست بدنتان انجام می‌دهید که باعث ماندگاری عطر موردعلاقه‌تان‌ هم می‌شوید.

7- بعد از اسپری

احتمالاً ازجمله کسانی هستید که بعد از اسپری، نقطه اسپری را می‌مالید. این کار اشتباه است و باعث شکسته شدن مولکول‌های عطر می‌شود. بهترین کار این است که مولکول‌های سنگین ادکلن را به حال خودشان رها کنید تا در یک فرایند طبیعی جذب پوست شوند.

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا

به قسمت جذاب ماجرا رسیدیم و حالا می‌توانید با خیال راحت برای خرید عطر موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. فهرست شش‌تایی زیر بخشی از مجموعه بی‌نظیر انواع بهترین عطر زنانه خوشبو با ماندگاری بالا است.

1- عطر ریحانا مدل Nud By Rihanna EDP

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا،عطر ریحانا مدل Nud By Rihanna EDP


ماندگاری عطر در این مدل از انواع ادکلن زنانه با ماندگاری بالا قابل‌توجه است. عطر موردنظر محصول کشور آمریکا و محصولی از برند ریحانا خواننده مشهور است. اگر به رایحه خنک و شیرین علاقه دارید، این انتخاب خواسته شما را به‌خوبی برآورده می‌کند.

◄ نت‌های بویی گواوا، یاس و یاسمن، شکوفه پرتقال، مشک و وانیل، گلابی.

2- جنیفر لوپز مدل Deseo EDP

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا،جنیفر لوپز مدل Deseo EDP

ترکیب بسیار فریبنده و خلاقانه شیشه عطر در همان نگاه اول شما را برای خرید بهترین مارک ادکلن زنانه با ماندگاری بالا مصمم میکند! این برند هم در کشور آمریکا تولید می‌شود و محصولی از برند جنیفر لوپز است. رایحه تلخ و سرد این عطر آن را یکی از انواع ادکلن خنک زنانه با ماندگاری بالا کرده است.

◄ نت‌های بویی ترنج، بامبو، یاس، شکوفه پرتقال، نعنا هندی، کهربا، چوب صندل

3- عطر لنوین مدل Marry Me EDP

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا، عطر لنوین مدل Marry Me EDP


طراحی شیشه بسیار لطیف و رؤیایی این محصول آن‌قدر دلربا و مسحورکننده است که بدون شک بخشی از حافظه تصویری شما خواهد شد و آن را تبدیل به ادکلن خوشبو زنانه با ماندگاری بالا . اگر برای فصل زمستان به دنبال توشه مناسبی برای افزایش انرژی خودتان هستید از این عطر جذاب به عنوان بهترین ادکلن زنانه با ماندگاری بالا غافل نشوید.

◄ نت‌های بویی نارنج، فریجا، هلو، یاسمن و مگنولیا.

نمونه‌های بالا از انواع ادکلن زنانه با خط بوی بالا و مناسب برای پاییز و زمستان هستند.

4- عطر بولگاری مدل Omnia Crystalline EDT

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا، عطر بولگاری مدل Omnia Crystalline EDT


این برند محبوب ایتالیایی با کیفیت بالایی که دارد دیگر جایی برای شک و تردید باقی نمی‌گذارد. اگر عاشق بوهای ترکیبی برای عطر موردنظرتان هستید دیگر جای سؤال باقی نمی‌ماند!
◄ نت‌های بویی گلابی، چای، لاله مردابی، چوب گایاک، درخت بلوط.

5- عطر فرانک اولیویر مدل Bamboo EDP

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا، عطر فرانک اولیویر مدل Bamboo EDP


در کنار رایحه خنک و تابستانی که آن را جزء بهترین و ماندگارترین بوی ادکلن خنک زنانه کرده است، قیمت پایین آن‌هم انگیزه خوبی برای خرید به شما می‌دهد. این عطر با طرح بامبو ازجمله انتخاب‌های رؤیایی برای کسانی است که می‌خواهند شش ماه اول سال را با خاطرات استثنائی سپری کنند.

◄ نت‌های بویی انگور فرنگی سیاه، بنفشه، رز، فریزیا، مشک و سدر.

6- عطر چوپارد مدل Happy Spirit EDP

معرفی بهترین مارک عطر زنانه با ماندگاری بالا، عطر چوپارد مدل Happy Spirit EDP


طراحی شیشه این عطر گیرا و تحسین‌برانگیز است و رخ قلب شکل آن لطف و زیبایی فراموش‌نشدنی دارد. اگر خیال می‌کنید بهار و تابستان شما با همین یک‌قلم رایحه تبدیل به اتفاقی خوشایند نمی‌شود، سخت در اشتباهید! این عطر زنانه تلخ با ماندگاری بالا میتواند انتظار شما را برآورده کند.

◄ نت‌های بویی تمشک و اسمانتوس، چوب کشمیر، مشک و کهربا.

سخن پایانی

مجموعه‌ای که در این مقاله برای شما انتخاب شد تنها بخش کوچکی از گنجینه انواع عطر و ادکلن با ماندگاری بالا است. این نمایندگان با در نظر گرفتن فاکتور بالا بودن ماندگاری عطر انتخاب شده‌اند تا شما با خیال راحت برای انتخاب و خرید آن‌ها تصمیم بگیرید.

البته فراموش نکنید که با رعایت روش‌های حفظ ادکلن و عطر، می‌توانید تجربه بسیار خوشایندی در زمان استفاده از این محصولات داشته باشید.

باعث خوشحالی است اگر برای ما در بخش دیدگاه از بهترین تجربه خرید عطر با ماندگاری بالا و ادکلن خودتان بنویسید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من