11 راهکار رشد سریع ابرو که به شما ابروهایی خیره کننده می‌دهد

11 راهکار رشد سریع ابرو که به شما ابروهایی خیره کننده می‌دهد

زیباروی کمان ابرو» از جمله توصیف‌هایی است که برای زیبایی کلاسیک استفاده می‌شد. پس ابروی خوش حالت و کمانی شکل، از جمله معیارهای زیبایی در تمام قرون بوده و است. باوجود چنین باوری درمورد ابروهای زیبا و دلربا، پر بیراه نیست که در زندگی مدرن و گم شده لابه لای اینهمه تکنولوژی و محصولات آرایشی-بهداشتی، هنوز هم مشتاقانه به دنبال روش‌هایی برای داشتن ابروهایی خوش حالت و رشد سریع ابرو باشیم.

بعید است که شما هم جزو گروه مشتاقان نباشید و تابه حال برای زیباتر، پرپشت‌تر و خوش حالت‌تر کردن ابروهایتان دست به کار نشده باشید. اما شاید این مقاله فرصت یادگیری چند ترفند جذاب برای رشد سریع موی ابرو را در اختیار شما بگذارد که کمتر به آن‌ها توجه کرده‌اید.

رژیم غذایی مناسب برای تقویت سریع ابرو چیست؟

بدن انسان نیاز به مواد مغذی دارد. این مواد شامل منابع انرژی زا (انواع کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌ها)، آمینو اسیدها، اسیدهای چرب و مواد معدنی می‌شود. از بین این مواد مغذی، دسته‌ای برای رشد مو مناسب هستند که اگر مقدار استانداردی از آن مصرف نشود فرد دچار ریزش مو خواهد شد.

همچنین کمبود ویتامین A و زینک روند رشد سلولی را دچار اختلال می‌کند و مانع فعالیت غدد چربی پوست می‌شود. اما مواد مغذی دیگری هم هستند که کمبود آن‌ها باعث ریزش مو می‌شود:

● بیوتین (ویتامین B7)

● ویتامین C (عامل کلاژن سازی پوست)

● آهن

● ویتامین E، B12 و D

● سیستین cysteine (نوعی اسیدآمینه که در انواع گوشت، لبنیات و گیاهان وجود دارد)

● اسیدهای چرب امگا 3

مدت زمان رشد ابرو چقدر است؟

مدت زمان رشد ابرو چقدر است؟

شاید این تصور را داشته باشید که ابروها سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنید رشد می‌کنند ولی رشدسریع ابرو به میزان زیادی بستگی به سن، عوامل ژنتیک، سوخت و ساز بدن و البته روش اصلاح و رسیدگی به آن بستگی دارد.

جالب است بدانید که اصلاح یا کندن ابرو تأثیر چشمگیری روی درمان رشد سریع ابرو می‌گذارد و اینطور بگوییم که زمینه رشد آن‌ها را بهتر فراهم می‌کند. به طور معمول بین 6-8 هفته طول می‌کشد تا فولیکول مو، تولید آن را متوقف می‌کند و مو به تدریج از سطح پوست خود را نشان می‌دهد. در این مرحله، می‌توانید آماده اصلاح ابروها شوید.

رشد مو در این قسمت بدن، بسیار کند است. برای تأمین مواد مغذی آن لازم است از پروتئین و ویتامین استفاده کنید که مهم‌ترین دلیل، ساختار تمام پروتئینی موی ابرو است.

همانطور که بالاتر نوشتیم، در کنار انواع ویتامین‌ها لازم است از قرص‌های فولیک اسید برای تقویت فولیکول‌های پوست ابرو مصرف کنید. همچنین توجه داشته باشید در فرایند مراقبت از ابروها، از مداد ابرو استفاده نکنید چرا که باعث اختلال در رشد ابرو و تضعیف ریشه و ساقه‌های آن می‌شود.

برای رشد سریع ابرو چه کنیم؟

برای رشد سریع ابرو و مژه نباید از ویتامین‌های گروه B مخصوصاً بیوتین و ویتامین B6 غافل شد. هردو نوع ویتامین یک سد محکم دربرابر ریزش موی ابرو هستند.

بهتر است بدانید که

ماهی، مرغ، جگر، دانه آفتابگردان، غلات سبوس دار، تخم مرغ، جوانه گندم، گوشت و آلوی خشک از جمله بهترین منابع ویتامین‌های گروه B و جگر، بادام زمینی، قارچ، توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و گل کلم منبع غنی بیوتین هستند.

اگرچه استفاده از داروهای شیمیایی برای رشد سریع ابرو هم مدتی است طرفدار پیدا کرده است اما توصیه می‌کنیم همچنان از تأثیر تغذیه مناسب برای رشد سریع مژه و ابرو غافل نمانید. اگرچه در مقایسه با مصرف داروهای شیمیایی، مدت زمانی بیشتری طول می‌کشد تا نتیجه را ببینید.

11 روش خانگی رشد سریع ابرو کدام است؟

موادی که در ادامه قرار است معرفی کنیم از جمله ساده‌ترین و دردسترس ترین مواد غذایی هستند که تقریباً در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شوند. خوب است یکی از یازده روش زیر را برای شروع، امتحان کنید.

1- شیر

رشد سریع ابرو با شیر

اصولاً لبنیات از جمله نیازهای اساسی بدن است که در انواع محصولات آرایشی- بهداشتی هم استفاده می‌شود. دو پروتئین کازئین و وی موجود در شیر باعث پرپشت شدن و همچنین کمک به رشد طبیعی ابرو می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم روزانه ابروهایتان را با مقداری شیر ماساژ دهید. برای انجام آن، از مقداری پنبه آغشته به شیر استفاده کنید. پس از گذشت پانزده دقیقه، ابروها را با آب شست و شو دهید.

2- لیمو

رشد سریع ابرو با لیمو
لیمو منبع سرشار از ویتامین B، C، فولیک اسید و سایر مواد مغذی است که یک انتخاب عالی برای رشد سریع ابرو به حساب می‌آید. طبیعی است که هنگام ماساژ پوست ابرو با لیمو کمی احساس سوزش کنید. اگر این سوزش ادامه پیدا کرد ماساژ را قطع و با آب شست و شو کنید.

لازم است یک تکه لیمو را روی ابروهایتان بمالید. پس از بیست دقیقه آن‌ها را با آب گرم شست و شو دهید. جالب است بدانید که ترکیب یک قطعه لیمو فشرده شده با یک چهارم آب نارگیل نتیجه بهتری در پایان دارد. کافی است محلول آماده شده را به مدت دو هفته استراحت بدهید. سپس، هرشب آن را با پنبه روی ابروهایتان بمالید و صبح روز بعد بشویید.

نکته: فراموش نکنید تا 2 ساعت بعد از ماساژ ابروها با لیمو در معرض نور خورشید قرار نگیرید. چون ممکن است ابروهایتان تغییر رنگ بدهد.

3- آلوئه ورا

رشد سریع ابرو با آلوئه ورا
این گیاه دوست داشتنی یک عضو ثابت بسیار مفید است و از مؤثرترین روش‌های پرپشت کردن ابرو به حساب می‌آید. آلوئنین موجود در آن روند رشد ابرو را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که ساختار شیمیایی آلوئه ورا مثل کراتین است و با دادن خاصیت کشسانی به موهای ابرو، جلوی شکسته شدن آن را می‌گیرد. بنابراین یک جوان‌ساز فوق العاده است.

اگر علاقه‌ای به مواد چسبناک در روتین پوست و موی خود ندارید، خبر خوب اینکه این گیاه اصلاً چسبناک نیست، سرعت جذب بسیار بالایی دارد و می‌توانید به راحتی چندبار در روز ابروهایتان را با آن ماساژ بدهید.

همچنین به خاطر بسپارید که پوست چرب عاشق این گیاه است و با زدودن چربی اضافی پوست به باز شدن فولیکول‌ها کمک می‌کند. ابروهای شما بااین شرایط به‌راحتی نفس می‌کشند.

4- رشد سریع ابرو با وازلین

رشد سریع ابرو با وازلین
این روغن کهنه کار یک نرم کننده عالی و محافظ رطوبت پوست ابروهاست. برای رشد سریع ابرو و پرپشت‌تر شدن آن روی این ماده بی نظیر حساب کنید.

اگر می‌خواهید نتیجه دلخواهتان را بگیرید، هرشب مقداری از آن را روی خط ابروها بکشید و به آرامی ماساژ بدهید. اجازه بدهید ابروهای چرب تا صبح در همین حالت استراحت کنند و صبحگاه، آن‌ها را بشویید.

اگر از مواد خیلی چرب در روتین پوست و مو فراری هستید باید خدمت شما عرض کنیم که وازلین برای ابرو و مژه گزینه خوبی نیست و ممکن است پوست مستعد جوش و آکنه را تحریک کند.

5- رشد ابرو سریع با دانه شنبلیله

رشد ابرو سریع با دانه شنبلیله

فکر می‌کنید شنبلیله فقط برای لعاب دار کردن خورشت شما به درد می‌خورد! خب باید خدمت شما عرض کنیم که تارهای مو به لطف دانه‌های شنبلیله سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند. اثر این گیاه بر بازسازی فولیکول‌های مو شگفت انگیز است.

همچنین لسیتین موجود در دانه‌ها باعث درخشندگی مو می‌شود و رنگ طبیعی موهایتان را حفظ می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه مطلوب هفته‌ای دومرتبه از این دانه گیاهی استفاده کنید. چطور؟ با هم بخوانیم.

لازم است تعدادی دانه شنبلیله را 24 ساعت بخیسانید و سپس آن‌ها را طوری بکوبید که خمیری شکل شوند. خمیر را 30-45 دقیقه روی ابروهایتان قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید.

6- رشد ابرو سریع با زرده تخم مرغ

رشد ابرو سریع با زرده تخم مرغ

همانطور که بالاتر برایتان توضیح دادیم، ساختار موی ابرو از پروتئین کراتین است. بنابراین تخم مرغ یکی از غنی‌ترین منابع پروتئین است که انتخابی عالی برای رشد سریع ابرو خواهد بود.

همچنین می‌توانید روی این ماده غذایی سرشار از بیوتین برای رشد ابروهایتان حساب کنید. کافی است دو مرتبه در هفته از آن استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد نتیجه دلخواهتان باشید.

لازم است اول زرده را جداکنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست ابرو استراحت بدهید و در پایان آن را با آب گرم بشویید. خوب است بدانید که زرده تخم مرغ باعث بسته شدن روزنه‌های پوست و بروز جوش می‌شود.

7- آب پیاز برای رشد سریع ابرو

آب پیاز برای رشد سریع ابرو
سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C موجود در آب پیاز بهترین منبع برای تقویت ابروهای شماست. همچنین برای پرپشت‌تر شدن مو می‌توانید روی این ماده حساب کنید. به خاطر بسپارید که سولفور موجود در آب پیاز باعث افزایش بافت کلاژن و در نتیجه تقویت فولیکول مو می‌شود.

نگران بوی ناخوشایند و سوزش ناشی از گاز پیاز هستید؟ کمی آب لیمو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم هرروز ابروهایتان را بااین ترکیب ماساژ دهید. لازم است پیاز را کاملاً با دستگاه غذاساز پوره‌ای شکل کنید و بعد، آب آن را بگیرید. بعد از آغشته کردن ابروها به آب پیاز و گذشت یک ساعت، همچنین می‌توانید از دستمال پنبه‌ای آغشته به آب لیمو برای پاک کردن آن استفاده کنید.

8- رشد سریع ابرو با سیر

رشد سریع ابرو با سیر
همین ابتدا عرض کنیم که اگر به سیر حساسیت دارید و پوست شما را آزار می‌دهد از خیر این روش بگذرید.

برای گرفتن نتیجه بهتر کافی است تا چند حبه سیر را پوره و با داروهای گیاهی دیگر مثل عسل ترکیب کنید. همچنین ترکیب روغن زیتون و سیر را هم پیشنهاد می‌کنیم. تأثیر واقعی سیر در مدت زمان ده دقیقه خودش را نشان می‌دهد. حتماً فراموش نکنید که بیشتر از این زمان نباید روی پوست بماند که اولین عوارض آن سوزش و التهاب پوست است.

9- روغن زیتون برای رشد سریع ابرو

روغن زیتون برای رشد سریع ابرو

روغن زیتون ترکیبی از دو ویتامین A و E است و تأثیر چشمگیری روی رشد سریع مژه و ابرو می‌گذارد. هنر ویتامین E تقویت تارهای مو و هنر ویتامین A تحریک پوست برای تولید چربی است که در نتیجه به پرپشت شدن ابروها کمک می‌کند.

خبر خوب اینکه برای رشد سریع ابرو در یک هفته ، دستکم روزی یک بار از روغن مورد نظر را به ابروهایتان بمالید. کافی است این روغن چند ساعت روی ابروها استراحت کند تا در پایان آن را با آب گرم شست و شو دهید.

10- رشد سریع ابرو با روغن نارگیل

رشد سریع ابرو با روغن نارگیل
اگر یک نرم و مرطوب کننده منطقی می‌خواهید و دنبال این هستید که جریان خون پوست ابروهایتان را افزایش دهید، این روغن بهترین انتخاب است. روغن نارگیل به لطف اسیدهای چربی که دارد با پروتئین طبیعی موی ابرو ترکیب می‌شود تا جلوی شکننده شدن ابرو را بگیرد. از خاصیت ضدمیکروبی این روغن به دلیل وجود لوریک اسید هم نمی‌شود غافل ماند.

پیشنهاد می‌کنیم برای جذب پروتئین‌های مغذی روغن نارگیل، هرروز و به مدت 2-3 بار در هفته آن را روی ابروهایتان بمالید. توجه داشته باشید از پنبه آغشته به روغن برای ماساژ ابروهایتان استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه مطلوب شب‌ها پیش از خواب این کار را تکرار کنید. اجازه بدهید تا صبح روی ابروهایتان استراحت کند.

جهت آشنایی بیشتر با روغن نارگیل می‌توانید مقاله «فواید روغن نارگیل برای مو» را مطالعه نمایید.

11- رشد سریع ابرو با روغن کرچک

رشد سریع ابرو با روغن کرچک
به دلیل وجود انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌ها، روغن کرچک انتخابی ویژه برای تقویت فولیکول مو و انتخابی عالی برای استحکام ابروهاست.

این روغن هم گزینه‌ای مناسب برای رشد سریع ابرو در یک هفته است و می‌توانید آن را هرروز به ریشه و ساقه ابروهایتان بمالید. چندقطره روغن کرچک را با نوک انگشت روی ابروها بمالید. اجازه بدهید ابرو سی دقیقه در همین حالت استراحت کند. سپس آن را با آرایش پاک کن تمیز کنید و با آب گرم بشویید.

نکته: اگر به روغن کرچک حساسیت دارید این روش را کنار بگذارید. چون باعث خارش، کهیر و حتی جوش می‌شود.

رشد سریع ابرو با قرص ال دی

رشد سریع ابرو با قرص آل دی
برخلاف باور عموم که ماساژ موضعی با پودر قرص ال دی روی ابروها، باعث تقویت و رشد ابرو می‌شود. متخصصین کاملاً این موضوع را رد و ابراز کردند که چنین روشی هیچ تأثیری بر رشد یا کاهش ریزش ابرو ندارد.

البته تأکید کارشناسان بر خوردن داروهای هورمونی است که برای کنترل ریزش موی ابرو استفاده می‌شود. چون یکی از دلایل ضعف ریشه ابرو و ریزش آن، مشکلات هورمونی است. مصرف قرص آل دی به دلیل وجود دو هورمون استروژن و پروژسترون، به کنترل و کاهش این مشکل کمک می‌کند.

آشنایی با محصولات تقویت مژه و ابرو

این روزها بازار محصولات تقویتی پوست و مو آنقدر داغ و متنوع است که می‌توانید به راحتی با انتخاب بهترین تقویت کننده مژه و ابرو کار را برای خودتان راحت کنید. کافی است با کمی مطالعه به این آگاهی برسید که هر پوستی محصول مناسب خود را می‌طلبد. از طرفی روتین پوستی آنقدر متنوع و جذاب است که با انتخاب هرکدام می‌توانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

در این مسیر چیزی که بسیار اهمیت دارد داشتن پشتکار، صبر و حوصله است که به شما چشم انداز منطقی و درستی از نتیجه مراقبت‌ها می‌دهد.

 

سخن ما با شما

رشد سریع ابرو فرایندی نیست که با یکی دو روز اتفاق بیفتد. اگر آدم باحوصله و علاقه مندی نیستید و فکر می‌کنید زیبایی و رسیدن به ابروهای دلربا مثل خواندن ورد جادو برای درست کردن معجون زندگی است، سخت در اشتباهید!

بهترین بازه زمانی رسیدن به نتیجه مطلوب 2-3 هفته است که البته همه چیز بستگی به نوع پوست، سن و سال و سوخت و ساز بدن شما و البته رژیم غذایی دارد که رعایت می‌کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من