شامپو خشک چیست؟ معرفی 5 مدل از بهترین مارک شامپو خشک

شامپو خشک چیست؟ معرفی 5 مدل از بهترین مارک شامپو خشک

شامپو خشک در مواقعی که به حمام و آب دسترسی ندارید، هنگامی که در مسافرت یا محل کار هستید، به شما کمک می‌کند تا موهای چرب خود را مرتب کنید. موهای شما ممکن است به دلیل برخی فعالیت‌های روزانه مانند کار کردن زیر نور آفتاب و یا ورزش کردن و عرق ریختن، حالت چرب و آزاردهنده‌ای داشته باشد، در این زمان‌ها است که شامپو خشک به داد شما می‌رسد و می‌توانید تنها در چند ثانیه موهایی خشک و مرتب داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید شامپو خشک چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد در این مقاله همراه ما باشید.

شامپو خشک چیست؟

برخلاف تصوری که از این شامپو دارید، این یک شامپو مانند شامپوهای دیگر نیست که نیاز به شست‌وشو و آبکشی داشته باشد. اساساً این یک پودر یا اسپری با خشک شدن سریع است که گزینه‌ای بدون آبکشی برای تمیز کردن موهای شما فراهم می‌کند. برخی از شامپوهای خشک به صورت خمیری هستند و برخی در رنگ‌های مختلف موجود هستند تا بتوانید شامپوی خشک خود را با رنگ موهایتان هماهنگ کنید. شامپوی خشک سبوم اضافی و سایر روغن‌ها را از ریشه‌های شما جذب می‌کند، بقیه موهای شما را شاداب می‌کند و بوی بهتری به آن‌ها می‌دهد.

نحوه عملکرد و مکانیسم شامپو خشک

فولیکول‌های مو پوست سر شما را می‌پوشانند و علاوه بر کمک به رشد مو، سبوم (چربی) تولید می‌کنند. تولید این روغن طبیعی برای نرم کردن بافت مو و محافظت از پوست شما بسیار اهمیت دارد. با این حال، با انجام فعالیت‌های روزانه، فولیکول‌های موی شما می‌توانند سبوم زیادی ایجاد کنند که منجر به چرب شدن ظاهر مو می‌شود.

نحوه عملکرد و مکانیسم شامپو خشک

به طور معمول، شستن موهای خود با یک شامپوی معمولی یا استفاده از یک درمان برای چربی پوست سر به پاک‌سازی پوست سر از تجمع آلودگی و چربی کمک می‌کند. با این حال، شستن مکرر موهایتان همیشه راحت یا لزوماً سالم نیست. بنابراین، این امر باعث می‌شود افراد از شامپو خشک به عنوان جایگزینی بدون نیاز آبکشی برای کاهش ظاهر موهای چرب استفاده کنند.

بنابراین، به عبارت ساده، نشاسته‌های موجود در فرمول‌های شامپو خشک تجمع چربی در موهای شما را جذب می‌کنند. هنگامی که پوست سر شما سبوم بیش از حد تولید می‌کند، استفاده از شامپوی خشک راهی عالی برای پنهان کردن ظاهر چرب موهایتان می‌شود.

مقاله پیشنهادی : بهترین شامپو برای ریزش مو

فواید استفاده از شامپو خشک

فواید و دلایل متعدی برای استفاده از شامپو خشک وجود دارد:

1. کمتر شامپو بزنید

چرا کمتر شامپو کردن موها برای افراد دغدغه است؟ شامپو زدن مکرر می‌تواند رطوبت را از انواع خاصی از موها (درشت، مجعد، ضخیم، شکننده و غیره) از بین ببرد، بنابراین اگر موی شما در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرد، بهتر است کمتر شامپو بزنید. شامپوی خشک به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری بدون آسیب به ریشه‌های مو، ظاهر آن را مات کنید.

2. به موها حالت می‌دهد

ممکن است بارها پس از مراجعه به سالن‌های زیبایی برای آراستن موهای خود، با چرب شدن و به هم ریختی آن پس از خروج از سالن مواجه شوید. شامپو خشک کمک می‌کند تا به مدت طولانی‌تری حالت آراستگی مو خود را حفظ کنید.

3. کمک به حفظ رنگ موهایتان

یکی دیگر از دغدغه بانوان، تغییر رنگ مو پس از رنگ کردن آن می‌باشد. هرچه قدر هم که از شامپوهای ملایم مخصوص رنگ استفاده کنید باز هم به دلیل آبکشی فراوان ممکن است مو شما تغییر رنگ دهد و شادابی روزهای اول را نداشته باشد. جایگزین کردن شامپو موهای رنگ‌شده با شامپو خشک کمک می‌کند تا رنگ مو شما دوارم بیشتری داشته باشد و دیرتر تغییر رنگ دهد.

4. برای از بین بردن بو

ممکن است به دلیل آلودگی هوا و یا وجود ذرات غبار و خاک، موهای شما بوی بدی داشته باشد. با استفاده از شامپو خشک می‌توانید بو بد مو را به حداقل برسانید.

5. برای افزودن حجم

این یکی از بهترین امتیازات یک شامپوی خشک است. چرا که این شامپو نه تنها موهای شما را تازه‌تر و تمیزتر می‌کند، بلکه مو شما را حجیم می‌کند. استفاده از پودر یا اسپری شامپوی خشک به ریشه‌هایتان فوراً به حجم و پرپشتی مو شما می‌افزاید.

6. صرفه جویی در وقت

شما همیشه و همه جا به حمام و آب دسترسی ندارید و یا گاهی پیش آمده است که وقت کافی برای شستن و خشک کردن موهای خود نداشته باشید. شامپو خشک راهکار سریعی برای موهای چرب و به هم ریخته شما می‌باشد.

7. برای تسکین پوست سر تحریک شده

پوست سر به دلایل مختلفی تحریک می‌شود – مانند بعد از استفاده از رنگ مو یا روشن کننده. به خصوص اگر پوست سر شما حساس باشد ناراحت کننده است. خاصیت خنک‌کنندگی اسپری شامپوی خشک می‌تواند تسکین سریعی ایجاد کند.

مقاله پیشنهادی : بهترین شامپو بدون سولفات

نحوه استفاده از شامپو خشک

طریقه و روش استفاده از شامپو خشک بر روی هر محصول ذکر شده است. اما با این حال یک روش کلی برای استفاده از شامپو خشک وجود دارد:

نحوه استفاده از شامپو خشک

  • این شامپو باید بر روی موهای خشک استفاده شود از استفاده از شامپو بر روی موهای خیس و مرطوب اجتناب کنید چرا که تأثیری نخواهد داشت.
  • در هنگام استفاده، شامپو را حداقل با 20 سانتی متر فاصله به موهای خود اسپری کنید.
  • سعی کنید تمام قسمت مو را پوشش دهید. (پشت گردن و بالا و پشت گوش)
  • پس از اسپری کردن شامپو، با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا کامل پخش شود.
  • می‌توانید در هنگام خشک شدن شامپو با کمک سشوار به موهای خود حالت دهید تا سریع‌تر به شکلی که می‌خواهید آراسته شود.

چند نکته مهم برای استفاده از شامپو خشک

  • پس از استفاده از شامپو خشک از فرکننده و یا اتو مو استفاده نکنید چرا که به دلیل از دست رفتن رطوبت مو، مو شما بسیار نسبت به حرارت آسیب‌پذیر می‌باشد.
  • شامپو را بر روی مو خود سپری نکنید، موهای خود را به صورت لایه‌لایه بالا بگیرید و زیر آن را شامپو بزنید.
  • قبل از اسپری کردن، هر گونه کش، گیره مو و کلیپس را از سر خود جدا کنید.
  • اگر هنگام اسپری بخشی از مو پودری و سفید شد نگران نباشید پس از خشک شدن کامل شامپو از بین خواهد رفت و در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از برس آن را پخش کنید.

مقاله پیشنهادی : بهترین شامپو ضد شوره

عوارض استفاده از شامپو خشک

استفاده بیش از اندازه از هر نوع محصولی، حتی اگر بهترین و بی آسیب ترین باشد، ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند حداکثر یک یا دوباره در هفته از این شامپو استفاده کنید و نگذارید تا به روتین روزانه شما بدل شود. بسیاری از این نوع محصولات حاوی تالک می‌باشند که ممکن است منجر به سرطان پوست گردد.

عوارض استفاده از شامپو خشک

برخی می‌گویند که استفاده مکرر از این شامپو موجب بسته شدن منافذ پوست سر و کند شدن ترشح چربی می‌شود. چربی‌های طبیعی پوست سر به دفع آلودگی‌ها و میکروب‌ها کمک می‌کنند و در صورت عدم ترشح این میکروب‌ها بر روی پوست سر باقی مانده و موجب عفونت، قارچ و حتی بوی بد سر می‌شوند.

بسیاری از افراد ممکن است در مصرف طولانی مدت این شامپو، واکنش آلرژیک داشته و دچار التهاب و خارش در پوست سر شوند. حتی در موارد نادری وجود جوش و آکنه نیز مشاهده شده است.

با بسته شدن منافذ و کند شدن فعالیت‌های فولیکول سر ممکن است در دراز مدت با ریزش موهای خود مواجه شوید.

اگر این شامپو بیشتر از دو روز بر روی پوست سر بماند و شسته شود، پوست سر دچار عفونت و خشکی شده و ممکن است پوسته‌پوسته شود.

در مواردی ذکر شده است که شامپو خشک به مو حالتی چسبنده می‌دهد.

برای بسیاری از افراد رایحه برخی از این محصولات بسیار آزار دهنده بوده و موجب سردرد میگرنی شده است.

تأثیر شامپو خشک بر موهای فر

بسیاری از افراد از این شامپو برای حالت دادن به موهای فر و مجعد خود استفاده می‌کنند. برای این کار بهتر است مو شما فاقد هرگونه رطوبت و مواد حالت دهنده باشد و باید توجه داشته باشید که پس از استفاده از شامپو خشک بر روی موهای فر نباشد مو را شانه بزنید چرا که به دلیل خشکی مو ممکن است حالت جذاب خود را از دست داده و وز شود.

تأثیر شامپو خشک بر موهای چرب

بیشترین تأثیر این شامپو برای موهای چرب می‌باشد. همان‌طور که ذکر کردیم شامپو خشک برای مو چرب بسیار مفید است و سبوم و چربی‌های اضافی مو را که موجب بدحالتی و کثیف شدن مو می‌شود از بین برده و مو را خوش حالت می‌کند.

تأثیر شامپو خشک بر موهای خشک یا طبیعی

پیشنهاد می‌شود تا افراد با موهای خشک و طبیعی حتی‌الامکان از این شامپو استفاده نکنند. همان‌طور که از اسم شامپو مشخص است موجب می‌شود تا مو رطوبت خود را از دست بدهید. موهای خشک در حالت عادی به رطوبت رسانی بالایی نیاز دارند و خب درست نیست که آن را خشک‌تر کنید! مگر آنکه به دلیل ورزش و تعرق زیاد موهای شما حالت خود را از دست داده باشد در این صورت استفاده از شامپو خشک برای موهای خشک و طبیعی مانعی ندارد.

مقاله پیشنهادی : بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

بهترین مارک شامپو خشک

تا اینجا مقاله شما را با شامپو خشک و نکات مربوط به استفاده از آن آشنا کردیم. حال لازم می‌دانیم تا بهترین مارک شامپو خشک را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در خرید شامپو خشک انتخابی راحت‌تر داشته باشید:

اسپری شامپو خشک گارنیه مدل FRUCTIS

شامپو خشک محصول شرکت گارنیه با فرمول منحصر به فرد و مناسب بدون نیاز به شست‌وشو طراحی شده است. این شامپوی هنگام اسپری شدن بر روی مو شما، به داخل ساقه و ریشه موها نفوذ کرده و چربی‌ زائد و سبوم اضافی موها را به خود جذب می‌نمایند. استفاده از این شامپو بسیار ساده می‌باشد به این شکل که با فاصله 30 سانتی متری به مو خود اسپری کرده و با شانه کره ذرات اضافی شامپو را از مو جدا می‌کنید تا حالتی یکدست و براق ایجاد شود.

اسپری شامپو خشک گارنیه مدل FRUCTIS

مشخصات محصول:

  • حاوی عصاره لیمو
  • حاوی ویتامین C
  • تقویت‌کننده
  • حجم دهنده
  • ترمیم کننده
  • لطافت‌بخش
  • درخشان کننده
  • تعادل سازی چربی مو و پوست سر
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها
  • 150 میلی لیتر

اسپری شامپو خشک شوآرزکوف سری got2b

اسپری مو شامپو خشک got2b  تحت لیسانس کشور ترکیه تولید شده و از سازمان غذا و دارو ایران دارای تأییدیه هست. این محصول انتخابی بسیار مناسب بدون نیاز به شست و شو، برای از بین بردن چربی اضافی مو می‌باشد و کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه موهایی پاکیزه، فاقد چربی و خوش عطر داشته باشید. به طور کامل محصول را روی ریشه مو با فاصله 20 تا 30 سانتی متر از سر اسپری کنید. سپس با انگشتان خود، محصول را به آرامی ماساژ دهید.

اسپری شامپو خشک شوآرزکوف سری got2b

مشخصات محصول:

  • ضد شوره
  • نگهدارنده
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • حجم دهنده
  • مناسب برای خانم‌ها
  • 200 میلی لیتر

اسپری شامپو خشک پنتن مدل NATURE FUSION

شامپو خشک پنتن، موها رو کاملاً از چربی پاک کرده و آن را تمیز می‌کند. همچنین بافت و حجم مناسبی به مو شما می‌دهد، یکی از شامپو خشک بسیار ملایم تشکیل شده از مواد کاملاً گیاهی می‌باشد.

اسپری شامپو خشک پنتن مدل NATURE FUSION

مشخصات محصول:

  • فاقد پارابن
  • فاقد سولفات
  • کاهش دهنده چربی
  • براق کننده
  • نرم‌کننده
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها
  • 140 میلی لیتر

اسپری شامپو خشک لورآل مدل Vegetal Boost

شامپو خشک Vegetal Boost محصولی فوق حرفه‌ای از برند لورال می‌باشد. این شامپو با فرمولاسیون خاص خود می‌تواند به سادگی چربی‌های زائد را از روی مو پاک کند و مو را خوش عطر و تمیز کند. این محصول هیچ گونه سفیدی و شوره به‌جای نمی‌گذارد و بدون نیاز به آبکشی می‌باشد. این شامپو حاوی عصاره  بامبو و چای سفید است که مو را لطیف و خوش عطر می‌کند. استفاده از آن به مو حجم مناسبی می‌دهد و احساس شادابی، درخشندگی و پاکیزگی مو را به ارمغان می‌آورد. استفاده از شامپوی خشک Vegetal Boost برای مسافرت و مواقعی که به شستشوی سریع مو نیاز دارید، بهترین انتخاب می‌باشد.

اسپری شامپو خشک لورآل مدل Vegetal Boost

مشخصات محصول:

  • کاهش دهنده چربی
  • ضد شوره
  • تقویت‌کننده
  • حاوی عصاره چای سفید
  • حاوی عصاره بامبو
  • مناسب برای خانم‌ها
  • 200 میلی لیتر

اسپری شامپو خشک نیوآ سری Fresh Revive

اسپری شامپو خشک نیوآ سری Fresh Revive

یکی از بهترین سری محصولات مراقبت مو شرکت نیوآ شامپو خشک می‌باشد که هنگامی که روی موها اسپری می‌شود، به داخل ساقه موها نفوذ کرده و سبوم و آلودگی موها را به خود جذب می‌نمایند و با شانه کردن مو پس از اسپری شامپو، ذرات اضافی از روی مو جدا شده و مویی لطیف و درخشان به جا خواهد ماند. شامپو خشک نیوآ در سه تناژ رنگی برای رایج‌ترین رنگ مو طراحی شده است. این شامپو مو شما را خوش عطر می‌کند و حالت طبیعی مو را حفظ می‌کند. رنگ صورتی این شامپو برای مو با تناژ رنگی متوسط طراحی شده است.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای استفاده روزانه
  • مناسب برای موهایی با تناژ رنگی متوسط
  • کاهش دهنده چربی
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها
  • 200 میلی لیتر

سخن پایانی

شامپو خشک یک راه حل و روتین همیشگی نیست و تنها جایگزینی برای شامپوهایی است که روزانه استفاده می‌کنید. توصیه می‌کنیم به جز در مواقع لازم و ضروری بیش از اندازه از این شامپو استفاده نکنید و حتماً قبل از استفاده تست آلرژی را انجام دهید. خوشحال می‌شویم اگر پیشنهادی جهت معرفی بهترین مارک شامپو خشک دارید در بخش نظرات وب سایت آرایشی لند آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من