12 مدل از بهترین شامپو برای ریزش مو را بشناسید

12 مدل از بهترین شامپو برای ریزش مو را بشناسید

در این مقاله به معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو و هم‌چنین معرفی شامپو برای جلوگیری از ریزش مو خواهیم پرداخت. ریزش مو و کم حجم شدن موی سر همواره یکی از مشکلات اصلی بسیاری از خانم‌ها و آقایان در سنین بزرگ‌سالی و میان‌سالی است. بسیاری از افراد برای رفع چنین مشکلاتی، به شامپوهای ضد ریزش یا افزایش دهنده رشد مو رو می‌آورند.

جالب است بدانید که فقط مردان نیستند که ریزش موی سر را تجربه می‌کنند. بلکه ۴۰ درصد از زنان هم تا سن چهل سالگی ممکن است به ریزش موی محسوس دچار ‌شوند. شامپوهای افزایش رشد مو، محصولاتی درمانی هستند که می‌توانند مشکل ریزش موی شما را برطرف کنند. اعتماد به نفس از دست رفته ناشی از نازک شدن مو یا ریزش آن را به شما برگردانند. پس اگر شما هم از کسانی هستید که مشکل ریزش مو دارند، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مهم‌ترین عوامل ریزش مو

ریزش مو عوامل زیادی دارد که در این مقاله به چند مورد اشاره خواهیم کرد. درصورتی که اطلاعات بیش‌تری در این زمینه نیاز دارید مقاله «دلایل ریزش مو و درمان آن» را مطالعه کنید.

– استرس

همان‌طور که قطعا می‌دانید استرس بر روی بدن تاثیرات بسیار منفی دارد. یکی از این تاثیرات منفی، ریزش مو می‌باشد. در واقع استرس مثل یک سم مخرب در بدن شما عمل کرده و نه تنها روی ریزش موها بلکه روی کل سیستم بدن شما اختلال ایجاد می‌کند. پس پیشنهاد ما به شما این است که اگر فرد پر استرسی هستید همین حالا با انجام مدیتیشن، ورزش کردن و داشتن تغذیه مناسب این استرس را از خودتان دور کنید. چرا که به محض دور کردن استرس از خود رشد موهایتان دوباره مثل قبل خواهد شد.

– رژیم غذایی نادرست

متاسفانه این روز‌ها رژیم‌های نادرست بسیاری مخصوصا در خانم‌ها مشاهده می‌شود. چرا که خانم‌ها به محض دیدن اندکی چربی در بدن خود شروع به گرفتن رژیم بدون مشورت دکتر می‌کنند. باید بدانید که متاسفانه این نوع رژیم‌ها نه تنها به شما کمکی نمی‌کنند، بلکه تاثیر بسیار مخربی بر روی پوست و موی شما خواهند داشت. پس اگر به دنبال داشتن موهای سالم هستید باید ابتدا به رژیم غذایی خود دقت کنید. از میوه و سبزیجات تازه به اندازه‌ی کافی مصرف کنید. پس همین حالا رژیم غذایی که خودتان یا دوستانتان برایتان تجویز کرده‌اند را کنار بگذارید. اگر هم قصد کم کردن وزن دارید، حتما از دکتر متخصص تغذیه کمک بگیرید. جهت آشنایی بیشتر با تغذیه مناسب برای جلوگیری از ریزش مو به مقاله «مواد غذایی برای ریزش مو» مراجعه نمایید.

– وراثت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در ریزش مو تاثیر گذار است ارث از والدین می‌باشد. به طور کلی افراد از یک سن خاصی به بعد شروع به از دست دادن موهای‌شان می‌کنند. اگر در خانواده‌ای هستید که ریزش مو در آن‌ها بسیار شایع است، در نتیجه شما هم بیشتر در معرض از دست دادن موهای‌تان هستید. متاسفانه مشکل وراثت از آن دسته مواردی است که نمی‌توانید زیاد جلوی آن را بگیرید. اما با تقویت مو و مصرف ویتامین‌های لازم و داشتن رژیم مناسب و استفاده از پروتئین به میزان لازم می‌توانید تا حد زیادی روند ریزش موهای‌تان را کاهش دهید و یا آن را به تعویق بیندازید.

 

از دیگر عواملی که باعث ریزش مو می‌شود

– استفاده بیش از حد از اتوی مو یا سشوار

بسیاری از افراد به محض این که از حمام بیرون می‌آیند، اقدام به خشک کردن مو‌های خود با سشوار و یا اتو مو می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است تا دیر نشده این را در نظر داشته باشید که حرارت دادن بیش از حد به مو، بستن موها به صورت بسیار سفت و یا استفاده‌ی بیش از اندازه از حالت دهنده‌ آسیب بسیار زیادی به مو وارد می‌کنند و باعث ریزش آن‌ها می‌شوند. پس بهتر است استفاده از سشوار و اتو را فقط به مهمانی‌ها محدود کنید.

– کم‌خونی

متاسفانه بیماری کم‌خونی به خصوص در خانم‌ها بسیار شایع است. این را به یاد داشته باشید که اگر کم‌خونی دارید بیشتر از دیگر افراد در معرض ریزش مو هستید. پس با انجام یک آزمایش خون ساده اول ببینید که آیا کم خونی دارید یا خیر. بعد برای درمان آن با مصرف قرص‌های آهن اقدام کنید. در صورتی‌که کم خونی داشته باشید بعد از درمان کم‌خونی، شاهد بهبود ریزش موهای خود خواهید بود.

– شستن هر روزه‌ی مو

لازم است توجه داشته باشید که اگر ریزش مو شدید دارید شستن هر روز مو‌های خود را باید کنار بگذارید. چرا که در این حالت موی شما آسیب پذیرتر شده و شکنندگی آن باعث بیش‌تر شدن ریزش می‌شود.

 

محصول پییشنهادی : خرید محصولات مراقبت مو 

 

معرفی بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو

حال در ادامه معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. اگر به استفاده از محصولات دارویی نیز علاقه دارید مطالعه مقاله «ماینوکسیدیل» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1- شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپوی ایرانی ضد ریزش فولیکا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به صورتی که با یک بار استفاده به آن علاقه‌مند خواهید شد. این شامپو با افزایش حرکت خون در پوست سر باعث افزایش رشد موها شده. همچنین این شامپو ضخامت موهای شما را افزایش می‌دهد و با استحکام ضخامت موها باعث از بین رفتن شکنندگی موها می‌شود. این شامپو مناسب برای ریزش مو حاوی ویتامین B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است که باعث استحکام بخشیدن هرچه بیش‌تر به موهای شما می‌شود. شامپو فولیکا قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان می‌باشند.

 

2- بهترین شامپو ضد ریزش مو ایروکس مدل Nettle Extract

بهترین شامپو ضد ریزش مو ایروکس مدل Nettle Extract

شامپو ایرانی ایروکس یک شامپو بسیار با کیفیت است که از قیمت مناسبی هم برخوردار است. پس اگر به دنبال یک شامپو ضد ریزش ارزان قیمت ولی با کیفیت هستید شامپو ایروکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول بهترین شامپو ضد ریزش موهای چرب است. در فرمولاسیون آن از ویتامین B5 و ویتامین E استفاده شده است که استفاده مرتب از آن در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر خواهد بود. این شامپو برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است.

 

3- شامپو ضد ریزش موهای چرب استم سل

شامپو ضد ریزش موهای چرب استم سل

شامپوی گیاهی استم سل، یک شامپو ایرانی است که به دلیل نداشتن پارابن و سولفات نتیجه هیچ آسیبی به موهای شما نمی‌زند. این شامپو برای جلوگیری از ریزش‌ مو فصلی و هر نوع ریزش موی دیگری بسیار مناسب است. شامپو استم سل موهای شما را تقویت کرده و موهای نازک را کلفت و محکم می‌کند که در نهایت منجر به توقف ریزش موهای شما شده. پس از مدتی استفاده مرتب ریزش مو به کلی از بین می‌رود.

این شامپو بهترین شامپو تقویت کننده مو است که خارش پوسته‌ی سر شما را نیز از بین می‌برد. برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است. اگر موهای چربی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از خرید شامپو ایرانی برای موهای چرب خود غافل نشوید. اگر موهای خیلی چربی دارید پس باید به فکر کنترل آن باشید. قطعا یک شامپو معمولی نمی‌تواند برای موهای شما مناسب باشد. شما باید شامپویی استفاده کنید که چربی پوست و مو سر شما را به تعادل برساند.

استم سل یک برند قوی با تولیدات عالی است که محصولات خوب دیگری برای موهای خشک نیز تولید کرده است. درصورتی که تمایل به مطالعه بیشتر دارید می‌توانید به مقاله «بهترین شامپو برای موهای خشک و وز» مراجعه نمایید.

4- شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

برند پرطرفدار و ایرانی سینره در مجموعه خود اقدام به تولید شامپو ضد ریزش موی چرب کرده است. شامپو ضد ریزش سینره با تحریک ریشه‌ی مو باعث رشد بیشتر آن شده و با استحکام بخشیدن به مو از ریزش آن جلوگیری می‌کند. این محصول ایرانی حاوی عصاره نوعی نخل بومی است که به استحکام بخشیدن و قوی‌تر کردن ریشه‌ی مو کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه بر این شامپوی سینره در فرمولاسیون خود دارای مقادیری روی، ویتامین B6 و ویتامینe  است که از چربی مو می‌کاهد و از ریزش آن نیز جلوگیری می‌کند.

همین ترکیبات بسیار قوی است که این شامپو می‌تواند به از بین رفتن ریزش موی شما کمک کند. شامپو ضد ریزش سینره برای انواع مو و خانم‌ها و آقایان مناسب و قابل استفاده می‌باشد.

 

5- بهترین شامپوی ضد ریزش مو فابریگاس مدل Vitamin E

بهترین شامپوی ضد ریزش مو فابریگاس مدل Vitamin E

شامپوی ضد ریزش فابریگاس نیز از اجزای گروه بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان بوده که وجود داشتن قیمت پایین، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. وجود ویتامین‌های E و F که از ویتامین‌های با ارزشی نیز به حساب می‌آیند، ترمیم مو‌های آسیب دیده و استحکام بخشیدن به ریشه مو را به دنبال خواهد داشت. به همین دلایل، موجب از بین رفتن ریزش مو می‌شود علاوه بر این شامپوی فابریگاس باعث نرمی و درخشندگی موهای شما شده و سلامت مو‌های شما را افزایش می‌دهد.

 

6- شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol

اگر هنگام انتخاب شامپو ضد ریزش قیمت آن و ایرانی بودن شامپو برایتان مهم است، شامپو نئودرم شامپو ایده‌آل شما خواهد بود. این شامپو بهترین شامپو تقویت کننده مو است که حاوی کافئین می‌باشد و نه تنها از ریزش مو جلوگیری می‌کند بلکه محرک رشد مو هم است. اگر شما از کسانی هستید که موهای نازکی دارند، ترکیبات این شامپو به تارهای مو استحکام می‌بخشد و باعث ضخیم شدن آن نیز می‌شود. از دیگر مزایا این شامپو می‌توان به خاصیت نرم کنندگی آن اشاره کرد که باعث لطافت موهای شما می‌شود. این شامپو هم برای انواع مو و خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. داشتن موهای سالم و زیبا نیاز به یک سری روتین و مراقبت دارد که در مقاله «راز داشتن موهای زیبا و جذاب» می‌توانید در مورد آن مطالعه کنید.

معرفی بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی

شامپوهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از بهترین شامپوهای خارجی ضدریزش مو هستند.

1- شامپو سپیژن بهترین شامپو ضد ریزش مو

شامپو سپیژن بهترین شامپو ضد ریزش مو

اگر ریزش مو شدید دارید و یا شامپوهای معمولی ریزش مو شما را درمان نکرده است؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که شامپو سپیژن مدل TRICHO SUPPORT2 را حتما امتحان کنید، تا برای همیشه ریزش موهای‌تان از بین برود. این شامپو، بهترین شامپو برای ریزش مو خارجی است که با تقویت پیاز مو از ریزش آن جلوگیری کرده و پاک کنندگی بسیار ملایمی دارد.

اگر موهای رنگ کرده‌ای دارید، یک خبر خوب برای این شامپو فوق‌العاده این است که، این محصول برای موهای رنگ شده بسیار مناسب است. باعث تثبیت رنگ موی شما شده و از التهاب و خارش مو جلوگیری می‌کند. شامپوی سپیژن در ترکیبات خود حاوی روغن جوجوبا، رزماری، مریم گلی و غیره است که این ترکیبات می‌تواند تاثیر اعجاب انگیزی روی موی شما داشته باشد.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر موهای رنگ شده دارید فقط به یک شوینده مو بسنده نکنید. یکی از دلایل ریزش مو می تواند همان رنگ موی شما باشد. محصولات مراقبت از مو رنگ شده را در لیست خرید خود حتما قرار بدهید. هم‌چنین برای این که از وز شدن مو جلوگیری کنید پیشنهاد می‌کنم از ماسک برای موهای رنگ شده یا نرم کننده برای موهای رنگ شده در طول هفته یک الی دو بار استفاده کنید.

مقاله پییشنهادی : شامپو چیست

 

2- بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی لورآل

بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی لورآل

این شامپو ضد ریزش مو، یک شامپو فرانسوی است که مخصوص استفاده بانوان می‌باشد و بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی می‌باشد. شامپو ضد ریزش مو لورآل مدل Elseve Arginine Resist X3 حاوی مواد مغذی برای فولیکول‌های مو است. در ترکیبات آن از پروتئین و آرژنین استفاده شده که برای افزایش رشد مو و درمان قطعی ریزش موها بسیار موثر خواهد بود. همچنین این شامپو باعث افزایش مقاومت ریشه، پیاز و ساقه مو می‌شود.

 

3- شامپو ضد ریزش گیاهی ژاک آندرل پاریس

شامپو ضد ریزش گیاهی ژاک آندرل پاریس

شامپوی گیاهی ضد ریزش ژاک آندرل مدل STILACTIF، بهترین شامپو گیاهی برای ریزش مو می‌باشد و از محصولات بسیار پرفروش بازار است. عصاره‌ی آرناکا و رزماری موجود در این محصول باعث تقویت ریشه‌ی مو و از بین بردن سریع ریزش مو می‌شود. علاوه بر این گیاه بابا آدم موجود در ترکیب این محصول گیاهی از ایجاد عفونت‌های قارچی مو جلوگیری کرده و با تحریک ریشه‌ی مو سبب رشد سریع‌تر آن می‌شود.

 

4- شامپو کلیر بهترین شامپو ضد ریزش آقایان

شامپو کلیر بهترین شامپو ضد ریزش آقایان

شامپو کلیر مدل Hairfall Defense یکی از مجبوب ترین و بهترین شامپو ضد ریزش آقایان می‌باشد. این شامپو نام آشنا علاوه بر خاصیت ضد ریزش آن ضد شوره هم می‌باشد. شامپو ضد شوره کلیر با تقویت موهای آقایان و ترمیم موهای آسیب دیده باعث کمتر شدن ریزش مو می‌شود. هم‌چنین با کنترل خشکی پوسته‌ی سر از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. تنها بعد از چند بار استفاده مرتب از این شامپو شاهد تاثیرات بسیار زیاد آن خواهید بود. به دلیل قیمت مناسب، این شامپو می‌تواند یک انتخاب خیلی خوب و شامپوی همیشگی شما باشد. برای آشنایی با شامپوهای دیگر شوره سر به مقاله «بهترین شامپو ضد شوره» مراجعه نمایید.

 

5- شامپو ضد ریزش مو خارجی هگور

شامپو ضد ریزش مو خارجی هگور

این شامپو به عنوان بهترین شامپو خارجی برای ریزش مو مو‌های شما از آسیب‌های ناشی از سشوار، رنگ کردن مو، استرس و .. در امان خواهد بود. دلیل این امر، بافت بسیار سبک این شامپو است. با این شامپو، احتیاجی به این نیست که پس از استفاده از آن به موها‌ی خود استراحت بدهید. توصیه‌ای که در تعداد دفعات استفاده از این شامپو می‌شود، سه بار در هفته می‌باشد. دیده شده است که با این رویه، تاثیری که این شامپو می‌گذارد بسیار خوب می‌باشد.

 

6- شامپو دالان بهترین شامپو برای ریزش مو

شامپو دالان بهترین شامپو برای ریزش مو

این شامپو دالان مدل Anti-Dandruff، با داشتن ترکیبات بسیار خوبی که درون خود جای داده است، هم برای آقایان و هم بانوان مناسب است. در ابتدا، به کم شدن ریزش مو کمک می‌کند. در ادامه نیز به طور کامل ریزش مو را از بین می‌برد. کاری که این شامپو انجام می‌دهد این است که پوسته‌ی سر را تقویت نموده و باعث تسریع رشد ریشه‌های موی آسیب دیده می‌شود. علاوه‌بر تمامی نکاتی که گفتیم، خاصیت ضد شوره بودن نیز در این شامپو به کار رفته است که از شوره زدن سر نیز تا حدودی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که این شامپو به عنوان بهترین شامپو ریزش مو شناخته شود.

از این که تا انتها مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس‌گزایم. امیدواریم که اطلاعات مفیدی درباره بهترین شامپو برای ریزش مو کسب کرده باشید. هم‌چنین همیشه موهایی زیبا و پر پشت داشته باشید.

هم چنین در صورتی که به مراقبت از مو علاقه دارید و تمایل به کسب اطلاعات در زمینه بوتاکس دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «بوتاکس مو» را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

3 دیدگاه در “12 مدل از بهترین شامپو برای ریزش مو را بشناسید

  1. سحر گفت:

    فولیکا بهترین شامپو برای ریزش موعه واقعا. من چند وقته استفاده میکنم و راضیم.البته چند سال پیش هم سریتا استفاده می کردم خوب بود اونم

    1. میلاد اعتمادی فر گفت:

      سلام
      ممنون از اشتراک تجربیات و اظهار نظرتون

    2. پشتیبان سایت گفت:

      سلام
      ممنون از اظهار نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من