کره بدن چیست

کره بدن چیست و 5 مدل از بهترین مارک کره بدن را بشناسید

بسیاری از افراد علاوه بر رسیدگی به پوست صورت خود، از مراقبت و رسیدگی به پوست بدنشان غافل هستند و یا اهمیتی چندانی به پوست بدن خود نمی‌دهند. باید گفت مراقبت و رسیدگی از پوست بدن نیز به اندازه مراقبت از پوست صورت اهمیت دارد. همچنین با رسیدگی به پوست بدن خود از خشکی پوست خود جلوگیری می‌کنید و می‌توانید چربی پوستتان را کنترل کنید.یکی از محصولاتی که برای مراقبت و رفع خشکی پوست به شما معرفی می‌کنیم، کره بدن یا بادی باتر است.

شاید شما هم از افرادی باشید که می‌خواهید بدانید بادی باتر چیست. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم. همچنین در ادامه به فواید استفاده، انواع آن و… می‌پردازیم. در آخر نیز چند نمونه از بهترین مارک کره بدن را به شما معرفی خواهیم کرد. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

کره بدن چیست؟

کره بدن کرمی است که بافت‌های غلیظی دارد. از مرطوب‌کنندگی بالایی برخوردار است. مرطوب‌کنندگی کره نسبت به لوسیون بسیار بالا بوده و برق زیبایی را به پوست شما هدیه می‌کند. ترکیبات این کره بیشتر از مواد طبیعی مثل کره کاکائو، روغن نارگیل و یا روغن‌های‌ دیگر، کره‌های گیاهی و شی باتر است. در کره بدن یا بادی باتر، انواع اسیدهای چرب نیز موجود است که به آسانی جذب پوست بدن می‌شوند و باعث نرمی و لطافت پوست بدن شما خواهند شد.

برخی از اسیدهای چرب درون بادی باتر عبارتند از اولئیک، پالمیتیک، لینولئیک و استئاریک. از فواید کره می‌توان به حفظ لطافت و نرمی پوست بدن، شادابی و جوانی پوست اشاره کرد. اگر از خشکی پوست زانو و یا آرنج خود ناراضی هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما یک بار از کره استفاده کنید. زیرا کره یک لایه بردار پوست نیز هست که از تبخیر شدن آب پوست و خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

به افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه می‌کنیم که از کره بدن استفاده نکنند و محصولات سبک مثل لوسیون را مورد استفاده قرار دهند. زیرا کره بدن همانطور که گفته شد دارای بافت‌های غلیظ‌تری است. برای آشنایی بیشتر با لوسیون می‌توانید مقاله «لوسیون بدن Body Lotion» را مطالعه نمایید.

انواع کره بدن

در این قسمت چند نمونه از بادی باتر را به همراه خواص آن‌ها برایتان توضیح می‌دهیم.

انواع کره بدن

1- کره بدن با عصاره قهوه

از ویژگی‌های این کره بدن می‌توان به مرطوب کنندگی بالا، بازگرداندن شادابی و جوانی پوست اشاره کرد. این کره بدن خاصیت ضد پیری و چین و چروک نیز دارد. علت این خاصیت وجود کافئین است. از ویتامین‌های موجود در این کره، ویتامین‌های آ و ای هستند. با استفاده از بادی باتر قهوه می‌توانید چین و چروک پوست خود را تا حدی رفع کنید. این کره مناسب پوست‌های خشک و معمولی است.

2- کره بدن با عصاره هلو

اگر دنبال یک کره بدن برای استفاده روزانه خود هستید، به شما بادی باتر با عصاره هلو را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین از بادی باتر هلو برای رفع آفتاب سوختگی‌های بدن خود نیز می‌توانید استفاده کنید. این کره با خواص خود پوست شما را احیا و نرمی و لطافت را به آن هدیه می‌کند.

3- کرم کره بدن با عصاره شیر عسل

اگر پوست حساسی دارید، کره بدن با عصاره شیر عسل برای شما انتخاب خوبی است. قدرت مرطوب‌کنندگی این کرم بالا بوده و ضد باکتری و ضد قارچ است.

4- کره بدن با عصاره آلوئه ورا

این کره بدن مناسب برای تمامی پوست‌هاست. کره آلوئه‌ورا رطوبت‌رسانی عمیقی برای پوست شما انجام می‌دهد. ضد التهاب است. یکی از ویژگی‌های این کره، ترمیم پوست است که این ویژگی به دلیل وجود ویتامین‌های ای و ب 5 در این کره است. بادی باتر با رایحه آلوئه ورا برای پوست آرامش‌بخش است و پوستی ابریشمی به شما هدیه می‌کند.

5- کره بدن با عصاره نارگیل

این نوع کره، مناسب انواع پوست خشک است. کره بدن نارگیل با آب‌رسانی و نرم کردن پوست شما، نرمی و درخشش را به پوست شما باز می‌گرداند.

6- کره بدن با عصاره وانیل

این کره با قدرت پاک‌کنندگی بالای خود، در حفظ رطوبت پوست شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین استفاده از بادی باتر وانیل باعث جوانی، شادابی و تغذیه پوست شما می‌شود. کره بدن وانیل حاوی انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. وجود اسیدهای چرب ضروری، کلاژن‌های پوست شما را بازسازی می‌کند.

7- کره بدن با عصاره توت فرنگی

از دیگر انواع کره می‌توان به کره بدن توت فرنگی اشاره کرد که نقش موثری در از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد. استفاده از این کره باعث جذب ویتامین‌ها به پوست می‌شود. همچنین استفاده از کره توت فرنگی باعث گردش خون می‌شود.

8- کره بدن با عصاره آرگان

کره بدن آرگان مناسب برای انواع پوست است. همچنین جوانسازی خوبی برای پوست‌های معمولی انجام می‌دهد. مرطوب‌کنندگی این کره بسیار سریع بوده و جذب پوست می‌شود. با استفاده از بادی باتر آرگان می‌توانید پوست بدن خود را تقویت کنید.

9- کره بدن با عصاره لیمو

همانطور که می‌دانید، لیمو داری ویتامین سی است. این ویتامین در کره لیمو هم وجود دارد. وجود این ویتامین به همراه بیوفلامنوئیدها باعث می‌شود تا ترک‌های ایجاد شده در اثر چاقی یا لاغری روی پوستتان نیز از بین برود. همچنین دارای خاصیت ضد التهاب و ضد سلولیت است. استفاده از بادی باتر لیمو باعث شادابی و جوانی پوست بدن شما می‌شود.

مقاله پیشنهادی: برای آشنایی با روش‌های مراقبتی از پا پیشنهاد می‌کنیم به مقاله «مراقبت از پوست پا» مراجعه نمایید.

 

فواید و خواص کره بدن

استفاده از کره مزایای بسیاری دارد. کره علاوه بر پوست، برای مو نیز فوایدی دارد که در ادامه خواص کره بدن یا بادی باتر را برایتان شرح می‌دهیم:

فواید و خواص کره بدن

– درمان و بهبود جای زخم، ترک‌های پوستی و کشیدگی پوست در دوران بارداری

کره بدن با دارا بودن مواد مغذی بسیاری، همچنین اسیدهای چرب، باعث احیای پوست بدن و تغذیه پوست می‌شود. این دو ویژگی باعث بهبود و خوب شدن جای زخم‌ها، انواع ترک‌های پوستی و کشیدگی پوست در دوران بارداری می‌شود. اگر از این سه موضوع در دوران بارداری خود رنج می‌برید پیشنهاد می‌کنیم حتما از بادی باتر استفاده کنید.

– درمان خشکی پوست در ناحیه آرنج و زانو و یا کف پا

اگر از خشکی پوست در ناحیه آرنج و زانو به ویژه در فصل زمستان ناراضی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از بادی باتر است. بادی باتر یک مرطوب‌کننده قوی است که به رفع خشکی پوست در این نواحی کمک بسیاری کرده و لطافت و نرمی را به پوست شما برمی‌گرداند. اگر کف پاهایتان نیز دارای خشکی و ترک است پیشنهاد می‌کنیم هرشب قبل از خواب مقداری بادی باتر به کف پاهایتان بمالید و سپس جوراب بپوشید. به مرور زمان متوجه بازگشت نرمی و لطافت به پاهای خود می‌شوید. برای آشنایی با بهترین کرم‌های ترک به مقاله «بهترین کرم ترک پا» مراجعه نمایید.

– مرطوب‌کننده و آبرسان طبیعی پوست بدن

همانطور که گفته شد، کره بدن دارای اسیدهای چرب است. یکی از این اسیدها، اسیدهای چرب امگا 3 است که نقش یک آبرسان و مرطوب‌کننده طبیعی را برای پوست بدن شما ایفا می‌کند. بادی باتر علاوه بر دارا بودن اسیدهای چرب، دارای انواع ویتامین و مواد مغذی است.

– پاک‌کننده طبیعی آرایش صورت

کره دارای چربی زیادی است. به علت همین ویژگی، از آن به عنوان پاک‌کننده آرایش نیز استفاده می‌کنند. برای استفاده از بادی باتر به عنوان آرایش پاک‌کن، یک تکه پنبه یا پد آرایشی را به کره آغشته کنید و به صورت خود بمالید. اما باید مراقب باشید آن را به چشم خود نزنید. در صورت تماس با چشم فورا با آب فراوان چشم خود را شستشو دهید.

– مرطوب‌کننده طبیعی لب

همانطور که می‌دانید، بادی باتر یک مرطوب کننده قوی و طبیعی است. از این رو می‌توانید از آن به عنوان مرطوب‌کننده لب استفاده کنید و لطافت را به لب‌های خود بازگردانید.

– احیاکننده موهای خشک و آسیب دیده

علاوه بر پوست، از بادی باتر برای مو نیز استفاده می‌کنند. کره بدن با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند باعث رفع خشکی موهای شما شود. جهت استفاده از کره برای موهای آسیب دیده خود، اندکی از آن را برداشته و به دست‌های خود بمالید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا کره آب شود. با دست‌های آغشته به کره، موهای خود را خوب ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید تا کاملا تمیز شوند.

نحوه استفاده از بادی باتر چیست

نحوه استفاده از بادی باتر چیست

شاید بهتر است بدانید نحوه استفاده از بادی باتر چیست و چگونه است. در ادامه نحوه استفاده از بادی باتر را برایتان توضیح می‌دهیم:
استفاده از کره بدن بسیار ساده است. برای استفاده از بادی باتر باید پوستتان تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد که برای این کار می‌توانید از بهترین شامپو بدن خارجی و ایرانی استفاده نمایید.قبل از استفاده از بادی باتر به حمام بروید، سپس پوست خود را خشک کنید. توجه داشته باشید که رطوبت پوست بدنتان را کاملا خشک نکنید. مقدار مناسبی از کره را برداشته و روی پوست بدنتان بمالید.

بهتر است مقدار کمی را بردارید زیرا استفاده بیش از حد باعث چربی پوستتان می‌شود. آن را به خوبی به پوست خود بمالید تا جذب پوست شود. برای نواحی که دارای پوست خشک‌تری هستند، مانند آرنج و زانو می‌توانید مقدار کره بیشتری استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از بادی باتر چیست

همانطور که گفته شد بهترین زمان استفاده از بادی باترها پس از استحمام است. استفاده از کره‌ها پس از حمام باعث آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست بدن می‌شود.

برای جلوگیری از دهیتدراته شدن مقاله «دهیدراته شدن پوست» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تفاوت کره بدن با لوسیون بدن

تفاوت کره بدن با لوسیون بدن

پوست شما ممکن است به دلایل مختلفی رطوبت خود را از دست دهد. استفاده از برخی روغن‌ها و مرطوب‌کننده‌ها باعث ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست و مانع از بین رفتن رطوبت آن می‌شود. محصولاتی که باعث رطوبت و نرمی پوست می‌شوند، محصولاتی مانند لوسیون، کرم و بادی باتر هستند.

یکی از تفاوت‌های بادی باتر با لوسیون در میزان چسبندگی آن‌هاست. لوسیون چسبناکی کم‌تری نسبت به بادی باتر دارد. لوسیون نسبت به کره سبک‌تر است و میزان چربی کمتری دارد. لوسیون بدن از ترکیب آب و روغن ساخته شده است. همین امر باعث سبکی لوسیون و راحت جذب شدن آن می‌شود.
یکی از تفاوت‌های بارز لوسیون بدن و کره بدن، بالاتر بودن قوام بادی باتره بدن نسبت به لوسیون است. کره نیز مانند لوسیون از ترکیبات آب و روغن است و به راحتی جذب پوست می‌شود. بسته به نوع پوست خود می‌توانید از هر یک از این محصولات استفاده کنید. معمولا از کره در فصل زمستان استفاده می‌کنند؛ زیرا در فصل زمستان پوست دچار خشکی بیشتری می‌شود.

در کل اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از بادی باتر در تمام فصول استفاده کنید؛ زیرا یک انتخاب مناسب و عالی برای نوع پوست شماست. کره باعث می‌شود پوست هیدراته بماند. از دیگر تفاوت‌ها بین کره و لوسیون می‌توان به این اشاره کرد که بادی باتر معمولا از مواد و روغن‌های طبیعی و لوسیون از مواد شیمیایی و غیر طبیعی ساخته شده است.

تفاوت بادی باتر و لوسیون به طور خلاصه به شرح زیر است:

کره بدن

  • دارای بافت سنگین و غنی
  • رطوبت‌رسانی قوی و بالای پوست
  • مناسب استفاده برای کف پا، کف دست، لب، نواحی خشک مانند آرنج و زانو
  • مناسب فصول سرد سال (پاییز و زمستان)
  • انتخابی مناسب برای پوست‌های خیلی خشک

لوسیون بدن

  • دارای بافت سبک
  • رطوبت‌رسانی خوب پوست در شرایط آب و هوایی خاص
  • مناسب استفاده برای کلیه نقاط بدن
  • انتخابی مناسب برای پوست‌های معمولی تا پوست‌های چرب
  • مناسب برای فصول گرم سال (بهار و تابستان)

برای آشنایی با بهترین لوسیون ها می توانید مقاله «بهترین لوسیون بدن» را مطالعه نمایید.

بهترین مارک کره بدن

در آخر به شما پنج مورد از بهترین مارک کره را معرفی می‌کنیم تا هنگام خرید، محصول مناسب‌تر و بهتری را انتخاب کنید.

1- بادی باتر شون

کره بدن شون یکی از بهترین مارک‌های موجود در بازار است. این مدل کره دارای انواع رایحه است. هر رایحه‌ متفاوت و دلخواه را می‌توانید در این مارک پیدا کنید. همچنین بادی باتر شون محصولات طبیعی‌تر و بهتری را به بازار عرضه می‌کند.

بادی باتر شون

2- بادی باتر سوپر استار بهترین مارک کره بدن

بادی باتر سوپر استار بهترین مارک کره بدن

از دیگر مارک‌های کره که امروزه شهرت خوبی پیدا کرده است، بادی باترهای سوپر استار است. این بادی باترها علاوه بر رایحه‌های مختلف قیمت مناسبی نیز دارند.

3- بادی باتر بادی شاپ

از دیگر برندهای بادی باتر، برند بادی شاپ است. محصولات این برند نسبت به دو برند قبلی کمی گران‌تراند.

بادی باتر بادی شاپ

4- بادی باتر مورال آپ

این مارک کره نیز به تازگی وارد بازار شده و توانسته رضایت زیادی را کسب کند. محصولات این مارک نیز قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارند.

بادی باتر مورال آپ

5- بادی باتر نچرالیوم

این کره یک محصول اسپانیایی است که در ایران می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. کره بدن‌های تولیدی این برند نیز محبوبیت فراوانی بین خریداران پیدا کرده‌اند.

بادی باتر نچرالیوم

همانطور که خواندید، کره برای پوست‌های خشک یک انتخاب عالی و مناسب است. اگر هم پوست خشکی دارید، کره و بادی باتر یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود. کره‌های بدن دارای رایحه‌های فراوانی هستند و شما می‌توانید بادی باتر را با رایحه سلیقه‌ای خود انتخاب و استفاده کنید.
در کل پیشنهاد می‌کنیم از کره بدن در فصول سرد سال استفاده کنید. برای فصول گرم انتخاب شما لوسیون بدن باشد. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من