بهترین شامپو بدن

معرفی بهترین شامپو بدن های 2022

در یک روز سخت کاری که حسابی انرژی خود را از دست داده اید، استحمام و دوش گرفتن می‌تواند انرژی از دست رفته شما را بازگرداند. در روزهای گرم تابستان نیز نیاز به دوش گرفتن بیشتر احساس می‌شود. استحمامی خوب و مفید واقع خواهد شد که طراوت و شادابی بدن شما را تامین کرده و آن را سرحال نماید. برای شست و شوی بدن می‌توان از انواع صابون‌ها یا شامپوهای مخصوص بدن ( یا ژل دوش) استفاده کرد. صابون قدمت بیشتری نسبت به شامپو بدن دارد. ساختار و فرمول شیمیایی صابون به این گونه است که یک سر فرمول آن محلول در آب بوده و سر دیگر فرمول، محلول در چربی است. وقتی صابون استفاده می‌کنید، چربی و ناپاکی‌های بدن شما در قسمت محلول در چربی حل شده و وقتی خود را آبکشی می‌نمایید، توسط قسمت محلول در آب از بدن شما جدا خواهد شد. به همین علت تمام چربی‌های سطح پوست شما پاک می‌شود. به همین علت ممکن است بر این باور باشید که صابون خاصیت پاک کنندگی بهتری دارد. اما باید بگوییم که تمیز کنندگی صابون و ژل دوش به یک میزان است. حتی می‌توان گفت که شامپوی بدن مزایای بیشتری نسبت به صابون دارد. در این مقاله می‌خواهیم راجع به شامپو بدن صحبت کنیم و بهترین شامپو بدن متناسب با موارد خاص را خدمتتان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید. در ابتدا می‌خواهیم ببینیم که شامپو بدن چیست و چه تفاوتی با صابون دارد.

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن یا ژل دوش یک محصول بهداشتی است که برای شستن بدن مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیبات ژل دوش نسبت به صابون ملایم‌تر است. شامپو بدن برای انواع تیپ‌های پوستی به تولید می‌رسد؛ مثلا شامپو بدن مخصوص پوست خشک، چرب، حساس و مختلط. اما صابون این گونه نیست. اگر پوستی حساس و یا خاص دارید، حتما از شامپو بدن باید استفاده کنید. شامپو به خوبی می‌تواند PH پوست را تنظیم کند تا عوارض پوستی ایجاد نشود. شامپوی بدن مایع است و علاوه بر سهولت استفاده، بسیار بهداشتی‌ است. در کل بخاطر قلیایی بودن مواد شوینده، وقتی از آنها استفاده کنید پوست مقداری خشک می‌شود. بهتر است که پس از استحمام از لوسیون بدن یا مرطوب کننده استفاده کنید. حال اگر می‌خواهید بدانید که ویژگی‌های بهترین شامپوی بدن چیست، در قسمت پایین به شما خواهیم گفت.

ویژگی‌های بهترین شامپو بدن

ویژگی‌های بهترین شامپو بدن چیست؟

بهترین شامپو بدن طبق این مقاله، باید ویژگی‌های زیر داشته باشد:

  • داشتن PH مناسب: شامپو بدن خوب باید PH مناسبی داشته باشد تا در عین پاکیزگی و تمیزی که به پوست می‌دهد، آن را زیادی خشک نکند.
  • داشتن تنوع بالا: اغلب شامپوهای بدن، از تنوع بالایی برخوردار هستند و برای تمام تیپ‌های پوستی محصول تولید می‌کنند.
  • حفظ رطوبت پوست: ژل دوش خوب رطوبت پوست را نگه داشته و آن را آبرسانی می‌نماید.
  • کم بودن سایندگی: اگر سایش یک محصول زیاد باشد، ممکن است باعث التهاب، قرمزی، خارش و تحریکات پوستی شود. شامپو بدن سایش کمتری داشته و چنین عوارضی پیش نخواهد آمد.
  • بهداشتی بودن: شامپو بدن در بسته بندی مناسب قرار دارد و مانند صابون جامد نیست که چندین مدت، در محیطی مرطوب قرار بگیرد. محیط مرطوب باعث رشد میکروب شده و برای پوست عوارض ایجاد خواهد کرد. همچنین صابون در تماس با پوست تمام اعضای خانواده قرار خواهد گرفت. اما شامپو کاملا شخصی استفاده می‌شود.
  • خاصیت لایه برداری ملایم: بهترین شامپو بدن به صورت خیلی ملایم پوست را لایه برداری کرده و سلول‌های مرده‌ی روی پوست را پاک خواهد کرد. پس پوست سفید و با طراوت می‌شود.
  • کف کنندگی مناسب: اگر شامپو بیش از حد کف کند، پوست نمی‌تواند به خوبی پاکیزه شود؛ به همین علت کثیفی‌ها روی پوست باقی مانده و در دراز مدت ایجاد مشکل خواهند کرد. اگر هم کم کف کند، شما احساس می‌کنید که تمیز نشده اید و از شامپوی بیشتری استفاده می‌کنید. در این مورد یا شامپو روی پوستتان باقی مانده و پاک نمی‌شود، و یا پوستتان زیادی خشک می‌شود. پس بهترین شامپو بدن به میزان مناسب کف می‌کند.

همانطور که گفتیم، تیپ‌های پوستی مختلفی وجود دارد. هر شخص باید با دانستن تیپ پوستی‌اش، بهترین شامپو بدن متناسب خودش را انتخاب کند. مثلا اگر پوستی خشک دارید، حتما از شامپو بدن مناسب پوست خشک استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، خشکی پوست شما تشدید شده و به بیماری‌های پوستی دچار خواهید شد. در قسمت پایین قصد داریم برای هر نوع تیپ پوستی، محصول مناسب را معرفی کرده و ویژگی‌های آن را بان کنیم. پس ما را در ادامه مقاله یاری کنید.

برای آشنایی با لوسیون بدن به مقاله « body lotion چیست » مراجعه کنید.

معرفی بهترین شامپو بدن برای پوست چرب

شامپو بدن بنسر مدل Charcoal Plus

برند بنسر یک برند ایرانی بوده و محصولاتی که به تولید می‌رساند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر پوستی چرب دارید و به دنبال بهترین شامپو بدن برای پوست چرب هستید، این مدل مناسب شما است. شامپو بدن بنسر متشکل از مواد کرمی است که پوستتان را نرم می‌کنند و لطافت خاصی به آن می‌بخشد. بنسر از سازمان غذا و دارو مجوز رسمی دریافت کرده است و هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. ذغال فعال موجود در فرمولاسیون این شامپو، پوست را عمیقا پاکیزه کرده و چربی آن را متعادل می‌سازد. پس برای پوست چرب متناسب است. عصاره‌های به کار رفته در این محصول شامل اکالیپتوس، بادرنجبویه و مرزه کوهی است که رایحه بسیار خوبی به همراه دارد. مدل Charcoal Plus شامپو بدن بنسر PH پوست را متعادل می‌کند، کثیفی و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و با لایه برداری ملایم، سطح پوست را شاداب می‌نماید.

شامپو بدن بنسر مدل Charcoal Plus

شامپو بدن مورال آپ حاوی روغن ماکادمیا

برند مورال آپ که جدیدا بسیار معروف شده و طرفداران زیادی به خود جذب کرده است، یک برند ایرانی است. ماکادمیا درختی است که در استرالیا رشد می‌کند. روغن این گیاه برای حفظ تعادل چربی موجود در پوست، فوق العاده عمل می‌کند. وجود این روغن در فرمولاسیون این شامپو، آن را به یک شامپو بدن عالی برای پوست چرب تبدیل کرده است. عصاره‌های جوانه گندم، شی باتر و گل پامچال و همچنین اسیدهای چرب مناسب در این شامپو بدن به کار رفته است. ترکیب این عصاره‌ها و روغن ماکادمیا با هم به خوبی مواد مغذی را به پوست می‌رسانند، باعث تقویت پوست می‌شوند، رطوبت پوست را تامین می‌کند و چربی آن را متعادل می‌سازند. این شامپو برای بانوان و آقایان مناسب است.

شامپو بدن مورال آپ حاوی روغن ماکادمیا

معرفی بهترین شامپو بدن برای پوست خشک

شامپو بدن فولیکا برای پوست خشک

فولیکا در بین برندهای موجود در بازار، برندی نامدار بوده و تنوع محصولی بسیار بالایی دارد. این محصول علاوه بر پاکسازی پوست از هر گونه آلودگی، رطوبت آن را حفظ می‌کند و با مقاوم کردن سد دفاعی پوست، آن را در برابر عوامل بیرونی مستحکم می‌نماید. فولیکا سرشار از کمپلکس‌های مرطوب کننده بوده و خشکی پوست را درمان می‌کند. در فرمولاسیون این محصول از عصاره کاندولا (یا گل همیشه بهار) و نیز ژل آلوئه ورا بهره گرفته شده است. عصاره کاندولا خاصیت آنتی باکتریالی و التیام بخش داشته و ژل آلوئه ورا نیز ضد التهاب است. این عصاره‌ها باعث می‌شوند که تکثیر سلول اپیدرم زیاد شود. پس این مدل از شامپو بدن فولیکا، برای پوست‌های خشکی که آسیب دیده اند و دچار اگزما هستند، کم نظیر است و آن را به بهترین شامپو بدن برای درمان پوست خشک تبدیل کرده است.

شامپو بدن فولیکا برای پوست خشک

شامپو بدن کرمی اکتیو مدل آلوئه ورا

برند اکتیو یک برند نام آشنای ایرانی است که در تولید شامپو بدن پرقدرت عمل کرده است. همان گونه که از نام این مدل پیدا است، در فرمولاسیون این شامپو ژل آلوئه ورا استفاده شده است. آلوئه ورا خاصیت آبرسانی فوق العاده ای دارد و پوست خشک را بهبود می‌بخشد. ویتامین‌ E موجو در این مدل، خاصیت جوان کنندگی و رطوبت رسانی دارد. همچنین ویتامین‌ D هم برای ترمیم پوست موثر است. ترکیب هر سه مورد گفته شده که در فرمولاسیون اکتیو وجود دارد، باعث تقویت و مقاوم سازی لایه نازک هیدرولیپید پوست شده و پوست را از خشک شدن دور می‌کند. اگر به دنبال بهترین شامپو بدن برای پوست خشک هستید که کیفیت بالایی داشته باشد، شامپو بدن کرمی اکتیو مدل آلوئه ورا مناسب‌ترین پیشنهاد برای شما است. همچنین این محصول حاوی مواد خنک کننده ملایم است و برای فصل تابستان کاربرد بیشتری دارد.

شامپو بدن کرمی اکتیو مدل آلوئه ورا

معرفی بهترین شامپو بدن خارجی

شامپو بدن قهوه، برند ایو روشه

برند ایو روشه یک برند فرانسوی بوده که کیفیت آن کم نظیر است. این محصول فرمولاسیونی دارد که با طبیعت سازگار بوده و کاملا ارگانیک است. همچنین ظرف یا بطری شامپو نیز زیست تخریب پذیر بوده و قابل بازیافت است. برند ایو روشه در ایران جزو دسته بهترین شامپو بدن خارجی قرار می‌گیرد. شامپو بدن ایو روشه با رایحه قهوه برزیلی، آن را به یک محصول خاص مبدل کرده است. عصاره‌های چای سبز چینی، انار اسپانیایی، دانه ماکادمیا، گل کتان هندی و لوسیون گل لوتوس (نیلوفر آبی) در ترکیبات این شامپو بدن موجود است که با اضافه شدن اسانس قهوه، رایحه بی نظیری به آن می‌بخشد. این محصول پوست را نرم می‌کند، خاصیت لایه برداری ملایمی دارد، پوست را به خوبی رطوبت رسانی می‌کند، آبرسانی فوق العاده ای داشته و خاصیت جوان کنندگی برای پوست دارد. اگر طرفدار محیط زیست هستید این محصول مورد پسند شما خواهد بود.

شامپو بدن قهوه، برند ایو روشه

محصول پییشنهادی : شامپو بدن کلیون جینسینگ

معرفی بهترین شامپو بدن ایرانی

شامپو بدن شون مدل Strawberry And Milk

برند شون در بین برندهای ایرانی بسیار پرطرفدار می‌باشد که الحق کیفیت بالای این محصول، شایسته این همه طرفدار است. البته برند شون در فرمولاسیونی که مورد استفاده قرار داده، با کشور فرانسه نیز مشارکت کرده است. شامپو بدن شون شیر توت فرنگی ، رایحه بی نظیری دارد و به همین دلیل مورد پسند اکثر سلیقه‌ها است. این شامپو سرشار از ویتامین گروه B است. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این 2 ماده موجود در فرمولاسیون شامپو بدن شون، باعث حفظ شادابی، طراوت، رطوبت و لطافت پوست شده و آن را جوان می‌نماید. این محصول برای انواع پوست مناسب است، اما برای پوست‌های معمولی کم نظیر عمل می‌کند. این شامپو یکی از بهترین شامپو بدن ایرانی از نظر مردم و مخاطبان است.

شامپو بدن شون مدل Strawberry And Milk

شامپو ‌بدن درماکلین مدل Cherry

شامپو بدن درماکلین مدلCherry  ساختاری ملایم داشته و برای انواع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. درماکلین سرشار از دئودورانت می‌باشد. این عصاره علاوه بر رایحه بسیار خوبی که دارد، با کنترل میزان تعریق بدن، بوی بد را از شما دور می‌نماید. علاوه بر این، عصاره‌ی شکوفه گیلاس که در ساختای درماکلین مدل  Cherry به کار رفته است، خاصیت ضد التهابی، جوان کنندگی، آنتی باکتریالی و آنتی اکسیدانی به آن بخشیده است. این محصول پوست بدن شما را نرم و لطیف می‌کند، آن را آبرسانی می‌کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌نماید. انتظار می‌رود که این محصول به علت کیفیت بسیار بالایی که دارد، تا چند سال دیگر به بهترین شامپو بدن تبدیل شود.

معرفی بهترین شامپو بدن لایه بردار

شامپو بدن ژلی لایه بردار کامان (Come’on)

ممکن است که پوست شما به علت گزیدگی، نیش حشرات، عوارض پوستی خفیف، جوش و التهابات پوستی دچار لک تا تیرگی شده باشد. بدن شما در این موارد نیاز به اسکراب دارد. اسکراب لایه برداری به این معنا است که بیرونی‌ترین لایه پوست که دچار عارضه شده و همچنین سلول‌های مرده‌ای که روی آن قرار دارد، از روی پوست جدا شوند. یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای اسکراب بدن خود انجام دهید این است که از شامپو بدن لایه بردار استفاده کنید. می‌توان گفت که برند کامان بهترین شامپو بدن لایه بردار را به تولید رسانده است. این محصول حاوی نمک دریا است که با انواع پوست سازگاری داشته و آنها را اسکراب می‌کند. کامان علاوه بر پاکسازی پوست، برای پوست تغذیه کننده است، لایه لیپیدی را تقویت کرده و آن را ترمیم می‌نماید. ویتامین‌های  B5 و E موجود در فرولاسیون این شامپو نیز، پوست بدن را جوان و روشن می‌نماید.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به شامپو بدن صحبت کردیم. چند مورد از بهترین شامپو بدن را نام بردیم و برای هر یک توضیحی کوتاه ارائه کردیم. برای استفاده از هر شامپویی، فارق از نوع آن، بهتر است که ابتدا آن را با کمی آب رقیق کنید و سپس استفاده نمایید. برای انتخاب شامپو بدن، حتما به نوع و تیپ پوستی خود دقت کنید و متناسب با آن بهترین شامپوی بدن خود را تهیه کنید. به طور مثال اگر پوستی چرب دارید، بجای این که بیشتر دوش بگیرید، از یک شامپو مناسب پوست چرب استفاده کنید. حواستان باشد که استحمام زیاد و شستشوی بیش از حد پوست، سلامت آن را به خطر خواهد انداخت.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من