قویترین روغن ضد چروک

معرفی 8 مورد از بهترین و قویترین روغن ضد چروک

 شاید شما هم جزء افرادی باشید که از چین و چروک صورتتان ناراضی هستید و به دنبال راهی برای بهبود یا رفع چین و چروک صورت خود هستید. برخی از مردم به سوی عمل‌های زیبایی می‌روند اما برخی به دنبال راه‌های طبیعی و مقرون به صرفه‌تری می‌گردند. یکی از مزیت‌های استفاده از روش‌های طبیعی به منظور رفع چین و چروک، عوارض کم آن است. برخی از این روش‌های طبیعی نیز اصلا عوارض جانبی بدی در پی ندارند. در ادامه قویترین روغن ضد چروک را به شما معرفی می‌کنیم که در رفع چین و چروک صورت کمک بسیاری به شما می‌کنند. همچنین نحوه استفاده از این روغن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم تا چهره‌ای شاداب و جوان و عاری از چین و چروک داشته باشید.

روغن ضد چروک صورت

به زبان ساده روغن‌های صورت محصولات مراقبتی پوست هستند که در حفظ تعادل پوست کمک بسیاری به شما می‌کنند. همین حفظ تعادل باعث می‌شود تا پوست شما کمتر دچار چین و چروک شود. از دیگر کارهایی که روغن‌های پوست انجام می‌دهند حفظ چربی و رطوب پوست است.

در اینجا روغن مانند یک لایه محافظتی برای پوست شما عمل خواهد کرد. در ادامه برخی از این روغن‌ها را به همراه روش استفاده آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

روغن‌ طبیعی چگونه به بهبود پوست کمک می‌کند؟

همانطور که گفته شد، روغن‌های طبیعی برای حفظ تعادل و حفظ چربی پوست، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کنند و مانع از دست رفتن تعادل و رطوبت آن می‌شوند. روغن‌های طبیعی علاوه بر حفظ رطوبت پوست باعث افزایش کلاژن، یکنواختی رنگ پوست، کاهش التهابات پوستی، بالابردن گردش سلول‌های خونی و محافظت از پوست در مقابل آلودگی هوا و رایکال‌های آزاد می‌شوند. از دیگر کارهایی که روغن‌های طبیعی برای پوست انجام می‌دهند عبارتند از:

1- رساندن آنتی اکسیدان‌ها به پوست

اصلی‌ترین کار اکسیدان‌ها این است که آسیب‌های حاصل از رادیکال‌های آزاد به پوست را به پایین‌ترین حد خود برسانند. این آنتی اکسیدان‌ها در روغن‌های طبیعی و گیاهی موجود است. وجود این آنتی اکسیدان‌ها در روغن‌های طبیعی باعث دفع و یا کنترل رادیکال‌های آزاد می‌شوند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها فشار اکسداتیو وارد بر پوست را به پایین‌ترین حد خود می‌رسانند. رفع این دو مورد باعث بازگشت رطوبت پوست شما می‌شود.

2- مرطوب کردن و جوان‌سازی پوست

اگر پوست شما رطوبت خود را از دست دهد، خشکی آن باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. همچنین افزایش سن یک عامل موثر در ایجاد چین و چروک است اما می‌توانید با مرطوب نگه داشتن پوست خود این چین و چروک را کنترل کنید و یا تا حد زیادی آن‌ها را از بین ببرید. استفاده از بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی در از بین بردن و کم کردن چین و چروک بسیار موثر است.

شما می‌توانید با استفاده از بهترین روغن ضد چروک پوست و ماساژ، رطوبت پوست خود را حفظ کنید. در ادامه چند نمونه از قویترین روغن ضد چروک را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین به معرفی بهترین روغن ضد چروک دور چشم نیز می‌پردازیم.

معرفی 8 مورد از قویترین روغن ضد چروک

در این قسمت به معرفی 8 مورد از بهترین و قویترین روغن ضد چروک می‌پردازیم. همچنین در مورد بهترین روغن ضد چروک دور چشم نیز صحبت می‌کنیم. در صورتی که به استفاده از کرم های ضدچروک علاقه دارید نیز می‌توانید مقاله «بهترین کرم ضد چروک» را مطالعه نمایید.

1- روغن اسطوخودوس بهترین روغن برای چروک صورت

روغن اسطوخودوس بهترین روغن برای چروک صورت

از قویترین روغن ضد چروک می‌توان به روغن اسطوخودوس یا لوندر اشاره کرد. روغن اسطوخودوس دارای دو ویژگی آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که برای پوست بسیار خوب است.

روش استفاده:

شما می‌توانید روغن اسطوخودوس را با روغن‌های آلوئه ورا و یا نارگیل ترکیب کنید. ترکیب هر یک از این روغن‌ها با روغن اسطوخودوس یک ترکیب فوق‌العاده برای پوست شما می‌سازد. به شما توصیه می‌کنیم روغن اسطوخودوس که ضد چروک قوی است را با روغن کندر ترکیب کنید. برای استفاده از این روغن برای رفع چین و چروک صورتتان بهتر است هر روز از آن استفاده کنید.

  • هر روز صبح می‌توانید صورت خود را بشویید و یا بعد از حمام این روغن را به پوست خود بمالید.
  • تمام نواحی صورت خود، به ویژه زیر چشمانتان را به این ترکیب آغشته کنید.
  • پس از گذشت زمان کوتاهی سفتی و کشش را زیر چشم‌های خود حس خواهید کرد.
  • می‌توانید این روغن را پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه از روی پوستتان پاک کنید و یا اجازه دهید روی پوستتان بماند.
  • قبل از استفاده حتما روی ساعد دست خود کمی از این ترکیب را بزنید تا از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

2- روغن ویتامین E بهترین روغن ضد چروک پوست

روغن ویتامین E بهترین روغن ضد چروک پوست

از قویترین روغن ضد چروک طبیعی می‌توان به روغن ویتامین ای اشاره کرد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیر زیادی در کم شدن کلسترول خون دارد. روغن ویتامین ای که از قوی‌ترین ضد چروک طبیعی است، پوست شما را به صورت موضعی ترمیم می‌کند. علاوه بر جوانسازی پوست شما، نقش مهمی را در روشنایی پوستتان نیز ایفا می‌کند. همچنین با رادیکال‌های آزادی که منجر به ایجاد سرطان می‌شوند نیز مقابله می‌کند و پوست شما را از سلول‌های سرطانی حفظ می‌نماید.

روش استفاده:

  • برای استفاده از این روغن ضد چروک قوی می‌توانید قرص‌های ویتامین ای را از داروخانه‌ها تهیه و روغن داخل قرص‌ها را با استفاده از سوزن تمیز تخلیه کنید. همچنین می‌توانید روغن را به صورت آماده از عطاری تهیه نمایید.
  • ابتدا صورت خود را از هر نوع آلودگی پاک کنید.
  • سپس روغن ویتامین ای را به مکان‌های مورد نظر بمالید.
  • پس از گذشت زمان مناسبی می‌توانید صورت خود را از روغن پاک کنید.

3- نارگیل بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی

روغن نارگیل قویترین روغن ضد چروک برای دور چشم و یک انتخاب عالی و مناسب است. روغن نارگیل علاوه بر خاصیت نرم کنندگی بالایی که دارد، تاثیر شگفت انگیزی روی پوست نیز دارد. این روغن ضد چروک قوی به سرعت جذب و باعث ترمیم و بازسازی پوست صورت شما می‌شود. روغن نارگیل نقش یک لایه محافظتی قوی و خوبی را برای پوست ایفا می‌کند. وجود ویتامین ای، اسید لوریک، اسید کاپریلیک و اسید آمینه ضروری باعث ایجاد این لایه محافظتی روی پوست خواهد شد. این لایه محافظتی مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شود و طراوت و شادابی پوست شما را حفظ می‌کند. مقاله «روغن نارگیل برای صورت» به طور کامل به شرح خواص روغن نارگیل و معرفی چند ماسک می‌پردازد که می‌توانید مطالعه کنید.

نارگیل بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی

روش استفاده:

  • برای استفاده از این روغن گیاهی و طبیعی بهتر است پوستتان عاری از هرگونه آلودگی باشد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از استفاده حتما صورت خود را بشویید تا منافذ پوستتان نیز باز شود و روغن بهتر جذب پوست شود.
  • پس از شستشوی صورت خود، مقدار مناسبی از این روغن را با پنبه برداشته و به پوست صورتتان بزنید.
  • می‌توانید پس از گذشت مدت مناسبی صورت خود را بشویید و یا بگذارید روغن روی صورتتان بماند.

4- روغن رزماری بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

بهترین روغن ضد چروک صورت روغن رزماری است. روغن رزماری خواص ضد باکتریایی دارد که برخی بیماری‌های پوستی را می‌تواند درمان کند و یا در بهبود این بیماری‌ها موثر باشد؛ از جمله بیماری‌هایی مثل اگزما و درماتیت. روغن رزماری تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی چین و چروک صورت شما می‌گذارد و فشار اکسیداتیو را از روی پوست کم می‌کند. فشارهای اکسیداتیو یکی از اساسی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک صورت هستند.

روغن رزماری بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

این روغن نیز مانند سایر روغن‌های طبیعی، چربی پوست را کنترل و مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شود. با استفاده از این روغن روند پیری پوست خود را عقب بیندازید. به جرات می‌توان گفت که رزماری بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت است.

روش استفاده:

  • برای استفاده، به کمک یک پنبه روغن را به صورت خود بزنید و صورتتان را با آن چرب کنید.
  • پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه صورت خود را بشویید.

5- روغن ضد چروک و ضد لک گل سرخ

از بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی از گذشته تا به امروز می‌توان به روغن گل سرخ اشاره کرد. روغن گل سرخ با داشتن کاروتئونید، لینولئیک اسید و توکوفرول نقش بسیار مهمی در کند کردن روند پیری دارد و تاثیرات فراوانی در بهبود و کم شدن چین و چروک صورت، به خصوص دور چشم دارد.

روغن ضد چروک و ضد لک گل سرخ

از روغن طبیعی گل سرخ به عنوان بهترین روغن ضد چروک دور چشم نیز یاد می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این روغن، کم کردن پف و قرمزی پوست و کاهش التهابات پوستی است. از دلایل این ویژگی وجود خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و خاصیت آنتی اکسیدانی روغن گل سرخ است. این روغن می‌تواند پوست شما را تا مدت‌ها جوان و شاداب نگه دارد. در صورتی که قصد رفع چروک دور چشم را دارید می‌توانید مقاله «چروک دور چشم» را مطالعه نمایید.

روش استفاده:

  • ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب نوع پوستتان بشویید و به خوبی خشک کنید.
  • می‌توانید با یک قطره چکان یا پنبه مقدار مناسبی از روغن را روی پوست خود بریزید.
  • صورت خود را با روغن به خوبی ماساژ دهید.
  • پس از گذشت زمان مناسبی (10 الی 30 دقیقه) با آب ولرم شستشو دهید.

6- آرگان قویترین روغن ضد چروک

روغن آرگان نیز یکی از قویترین ضد چروک‌های طبیعی است. این روزها شما می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها روغن آرگان را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. روغن آرگان که از بهترین روغن ضد چروک صورت است در رفع چین و چروک بسیار موثر عمل می‌کند، خاصیت ارتجاعی را به پوست شما بازمی‌گرداند و در رفع چین و چروک کمک بسیاری به شما می‌کند. همچنین در مقاله «بهترین مارک‌ روغن آرگان» به معرفی بهترین روغن آرگان پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه نمایید.

آرگان قویترین روغن ضد چروک

روش استفاده:

  • برای استفاده از روغن آرگان که از بهترین روغن برای جلوگیری از چروک صورت است، ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و به خوبی خشک کنید.
  • مقدار مناسبی از آن (چند قطره) را روی پوست خود بریزید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.
  • پس از گذشت 5 دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید و یا بگذارید روغن روی پوستتان بماند.
  • به شما توصیه می‌کنیم روغن آرگان را شب هنگام و قبل از خواب استفاده کنید، زیرا در شب میزان جذب پوست بالاتر می‌رود.

7- روغن انار قویترین روغن ضد چروک

از دیگر روغن‌های شگفت انگیز و که جزء بهترین روغن ضد چروک صورت است می‌توان به روغن انار اشاره کرد. این روغن از هسته انار به دست می‌آید و کلاژن‌های جدیدی برای پوست می‌سازد. در نتیجه در رفع چین و چروک صورت نقش موثر و مفیدی دارد. از دیگر فواید آن می‌توان به آبرسانی پوست اشاره کرد. همچنین مانند سایر روغن‌های طبیعی دیگر، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کند و مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شود. در نتیجه چین و چروک پوست شما به مرور زمان کم رنگ می‌شود و یا به طور کامل از بین می‌رود. با مراجعه به مقاله «خواص روغن هسته انار» به طور کامل با خواص این روغن آشنا می‌شوید.

روغن انار قویترین روغن ضد چروک

روش استفاده:

  • برای استفاده از این روغن نیز باید پوست خود را به خوبی بشویید.
  • سپس مقدار مناسبی از آن را به پوست خود بمالید و با روغن به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
  • پس از زمان مشخصی می‌توانید آن را بشویید و یا بگذارید روی پوستتان باقی بماند.

8- روغن زردآلو قویترین روغن ضد چروک

آخرین مورد از قویترین روغن ضد چروک که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، روغن زردآلو است. روغن زردآلو به دلیل داشتن ویتامین سی در حفظ جوانی و رطوبت پوست شما نقش مهمی را ایفا می‌کند. علاوه بر اینکه از قوی‌ترین ضد چروک طبیعی است، باعث روشن شدن پوست شما هم می‌شود.

روغن زردآلو قویترین روغن ضد چروک

روش استفاده:

  • برای استفاده از بهترین روغن طبیعی برای چروک پوست ، پوست خود را عاری از آلودگی کنید و خوب بشویید.
  • مقدار مناسبی از آن را روی صورتتان بریزید.
  • صورتتان به آرامی با آن ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.
  • حال پس از گذشت زمان مناسب (10 الی 20 دقیقه) می‌توانید صورت خود را بشویید.

مقاله پیشنهادی : علت و درمان سیاهی دور چشم

 

عوارض جانبی احتمالی استفاده از قویترین روغن ضد چروک

عوارض جانبی احتمالی استفاده از قویترین روغن ضد چروک

با اینکه همه‌ی روغن‌های معرفی شده طبیعی بوده و از قویترین روغن ضد چروک هستند، ممکن است باعث حساسیت شوند. برخی از این روغن‌ها با همه نوع پوستی سازگار نیست و ممکن است عوارضی را شامل شود. برخی از افراد نیز ممکن است به این روغن‌ها حساسیت یا آلرژی داشته باشند که باعث مشکلات تنفسی می‌شود. برخی از عوارض احتمالی استفاده از روغن طبیعی به شرح زیر است:

  •  قرمزی پوست
  •  کهیر
  •  ایجاد برآمدگی روی پوست
  •  خارش پوست
  •  بثورات
  •  آبریزش بینی
  •  عطسه

پیش از استفاده از روغن‌ها، حتما روی قسمتی از پوست خود (ترجیحا ساعد دست) روغن را بمالید و حداکثر 24 ساعت صبر کنید. اگر هیچ یک از عوارض گفته شده به سراغتان نیامد می‌توانید از روغن استفاده کنید.

تمامی روغن‌های معرفی شده از قوی‌ترین ضد چروک طبیعی هستند که می‌توانید به راحتی هر یک از آن‌ها را از عطاری‌ها خریداری کنید. همانطور که گفته شد حتما قبل از استفاده، تست حساسیت را روی پوست خود انجام دهید. توصیه می‌کنیم اگر نزد دکتر پوست می‌روید، از او نیز در رابطه با این موضوع و استفاده از روغن‌های طبیعی مشورت بگیرید تا دچار عوارض احتمالی نشوید.

مقاله پیشنهادی : ماسک برای چروک صورت

کلام آخر

استفاده از روش‌های خانگی از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است. این روش کم هزینه و کم خطر است. شناخت قویترین روغن ضد چروک به شما کمک می‌کند که وقت و هزینه خود را برای روغن‌های دیگر صرف نکنید و اگر قصد دارید که به جنگ چروک پوستتان بروید استفاده از روغن‌های ذکر شده را در نظر داشته باشید. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشید استفاده لازم را از آن‌ها ببرید تا بتوانید پوستی شاداب و جوان را به خود هدیه کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من