7 مورد از فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای مو

7 مورد از فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو کاربردهای فراوانی دارد و سال‌هاست که در جهت سلامت، شادابی و زیبایی مو از آن استفاده می‌شود. در اکثر محصولات مراقبت از مو می‌توانیم شاهد حضور روغن زیتون باشیم. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید برای زیبایی مو خود از مواد طبیعی استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با خواص و روش‌های استفاده از روغن زیتون برای مو کاملاً آشنا شود.

روغن زیتون چیست؟

روغن زیتون عصاره خارج شده از میوه زیتون می‌باشد که یکی از پرطرف‌دارترین روغن‌های گیاهی در استفاده خوراکی و سلامت و تقویت رشد مو محسوب می‌شود. روغن زیتون سرشار از خاصیت می‌باشد. این روغن شامل چربی‌های خوب است که گنجاندن آن در رژیم غذایی به سلامت کلی بدن و همچنین زیبایی ظاهری افراد کمک می‌کند و نیز در جذب مواد مورد نیاز بدن بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

روغن زیتون چیست؟

روغن زیتون منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی چون فلاونوئید و پلی فنول می‌باشد که موجب کاهش اکسیداتو استرسی بدن شده و بدن را از هجوم رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و در نتیجه از ابتلا افراد به سرطان پوست می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این روغن نسبت به سایر روغن‌های گیاهی این است که می‌توان روغن زیتون را به صورت تصفیه نشده و خام نیز مصرف کرد. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های موردنیاز بدن مانند ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین K، C،E و ویتامین C می‌باشند که از ویتامین‌های ضروری برای زیبایی و سلامت پوست و مو محسوب می‌گردند.

فواید روغن زیتون برای مو

از خواص روغن زیتون برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید روغن زیتون برای مو
  • درخشندگی مو

یکی از فواید روغن زیتون برای مو این است که می‌توان موهای خشک و کدر را در کوتاه‌ترین زمان درخشنده و شاداب کند. روغن زیتون به دلیل غنی بودن از ویتامین D که یکی از شاخصه‌های موهای درخشان می‌باشد می‌تواند در صورت استفاده مکرر موجب تقویت ساقه مو و رطوبت رسانی به مو و درنتیجه درخشندگی آن شود.

  • نرم کننده مو

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم روغن زیتون برای مو منبع غنی از ویتامین e می‌باشد. این ویتامین که در اکثر محصولات آرایشی مو به عنوان نرم کننده در ماسک حمام مو و همچنین اسپری‌های پس از آبکشی مو استفاده می‌شود قابلیت نرم‌کنندگی بسیار بالایی دارد. اگر شما می‌خواهید موهایی لخت داشته باشید بهتر است روغن زیتون را برای مو خود به عنوان یک کراتینه طبیعی استفاده کنید تا از نتایج رضایت بخش آن غافلگیر شوید.

مقاله پییشنهادی : کراتینه مو با سس مایونز

  • حالت دهنده مو

حالت دهنده مو

بسیاری از افراد که موهایی مجعد و فر دارند، از وز شدن و حالت نگرفتن موهای خود ناراضی هستند. روغن زیتون می‌تواند به این افراد کمک کند تا موهای خود را حالت دهند. با استفاده مقداری کم از روغن زیتون، می‌توان فرهایی درخشان و خوش فرم ایجاد کرد فقط کافی است که بعد از حمام هنگامی که موهایتان کمی نم دار می‌باشد مقداری از روغن زیتون را کف دستان خود بمالید و انگشتانتان را از لابه‌لای موهای خود از ریشه به سمت نوک مو حرکت دهید پس از آن که موهایتان کامل خشک شد مطمئن باشید که نتیجه برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

  • تقویت کننده رشد مو

تقویت کننده رشد مو

از قدیم الایام بسیاری از مادران برای کم پشتی موهای فرزندان خود در هنگام کودکی از ماساژ روغن زیتون بر روی کف سر آنان استفاده می‌کردند. اگر شما نیز موهایی کم پشت دارید می‌توانید از ماساژ روغن زیتون برای مو و کف سر خود استفاده کنید و پس از گذشت 2 یا 3 ماه شاهد پر پشتی موهای خود باشید.

  • جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

یکی از آسیب‌های زندگی شهری در کنار هوای آلوده و تغذیه نامناسب، کاهش رشد مجدد مو و ریزش مو می‌باشد. به دلیل وجود آلودگی در هوا و همچنین مقدار زیاد رادیکال‌های آزاد و نرسیدن ویتامین‌های رشد مو به بدن، بسیاری از افراد شاهد ریزش مو خود می‌باشند. از آنجا که روغن زیتون برای مو منبعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید و ویتامین‌های ضروری رشد مو می‌باشد می‌تواند تا حد قابل توجهی به رشد مجدد مو شما کمک کند.

  • کاهش شوره سر

کاهش شوره سر

یکی از دلایل شوره سر خشکی پوست کف سر و به دنبال آن پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره می‌باشد. تأثیر روغن زیتون بر مو به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و ضدقارچی می‌تواند پوست کف سر شما را ترمیم کرده و با بیماری‌های قارچی که اکثرا موجب شوره می‌شوند مبارزه کند. در مقاله «درمان شوره سر» به طور مفصل به معرفی روش‌های درمان شوره سر پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

  • کاهش التهابات پوست سر

روغن زیتون خاصیت ضد حساسیت و ضدالتهابی دارد. ممکن است پوست کف سر شما به دلیل استفاده نادرست از محصولات مو و یا استفاده بیش از حد از رنگ مو و اکسیدان دچار واکنش‌های آلرژیک و خارش و التهاب گردد. روغن زیتون می‌تواند التهابات ناشی از این عوامل را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

عوارض روغن زیتون برای مو

روغن زیتون مانند سایر روغن‌های گیاهی سرشار از خواص بی شماری می‌باشد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. همان‌طور که می‌دانید هرگونه روش و درمان طبیعی اگر بدون مشورت پزشک و خودسرانه و افراطی به کار گرفته شود می‌تواند عوارض کوتاه و بلند مدت به همراه داشته باشد.

عوارض روغن زیتون برای مو

در رابطه با خاصیت روغن زیتون برای مو نیز این امر صدق می‌کند. اگر افراد به زیتون آلرژی داشته باشند، روغن زیتون نه تنها به زیبایی و سلامت این افراد کمک نمی‌کند بلکه ممکن است در هنگام مصرف دچار سوزش، خارش، کهیر و التهابات قرمز پوستی شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از استفاده حتماً تست حساسیت را انجام دهید.

همچنین افرادی که پوست کف سر آنها و یا موهایشان چرب است بهتر است که در استفاده از این روغن اعتدال را رعایت کنند. چرا که استفاده بیش از حد روغن زیتون برای موی چرب باعث می‌شود تا چربی کف سر بیشتر شده و در زیر پوست جمع گردد و بعدها به صورت آکنه‌های دردناک ظاهر شود. همچنین استفاده از روغن زیتون برای موهای چرب موجب می‌شود تا موهای این افراد کثیف به نظر برسد و شادابی همیشگی را نداشته باشد بنابراین توصیه می‌کنیم افراد با موی چرب تنها یک یا دو بار در ماه از این روغن استفاده کنند.

مقاله پییشنهادی : گلیسیرین برای مو

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

در این بخش چند روش برای استفاده از روغن زیتون برای مو را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم توجه داشته باشید که در تمامی روش‌های زیر تنها یک هشتم تا یک چهارم فنجان روغن زیتون را استفاده کنید.

روش اول: اسپری روغن زیتون

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

همان میزان تعیین شده از روغن زیتون را داخل ظرف اسپری کوچکی بریزید و نگه داری کنید. می‌توانید پس از حمام هنگامی که مو شما کمی نم دار باشد آن را جهت درخشندگی و حالت دهندگی مو خود بر روی موهایتان اسپری کنید.

روش دوم: ماساژ

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

یکی از بهترین استفاده‌های روغن زیتون برای مو ماساژ آن بر روی پوست کف سر و ساقه مو می‌باشد. برای این کار از میزان تعیین شده روغن زیتون بر کف دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا گرم شود سپس با انگشتان خود روغن را برروی کف سر به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و در ادامه کف دستانتان را به ساقه مو خود بمالید. توجه داشته باشید که نهایت 2 ساعت بعد باید روغن را از سر خود بشویید.

روش سوم: درمان موخوره

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

یکی از بهترین کاربردهای روغن زیتون برای مو برای درمان موخوره می‌باشد. هر شب قبل از خواب روغن زیتون را فقط به قسمت انتهایی ساقه مو (نوک مو) بمالید و سپس دور آن را کیسه یا سلفون بپیچید تا بالشت شما آغشته به روغن نشود. شب تا صبح بماند و صبح آن را آبکشی کنید. برای جلوگیری از موخوره روش‌های دیگری وجود دارد که در مقاله «درمان موخوره» به شرح آن پرداخته‌ایم.

روش چهارم: ماسک روغن زیتون برای مو

ماسک روغن زیتون برای مو

یکی از بهترین طریقه استفاده روغن زیتون برای مو ماسک مو می‌باشد چرا که می‌توانید با ترکیب این روغن با سایر مواد طبیعی یک تقویت کننده فوری و مغذی برای مو خود تهیه کنید. در این قسمت ما چهار نوع مختلف از ماسک روغن زیتون برای مو را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

1. ماسک روغن زیتون برای تقویت مو

این ماسک کمک می‌کند موهایی نرم، لطیف و شفاف داشته باشید.

ماسک روغن زیتون برای تقویت مو

مواد لازم:

  • یک قاشق چایخوری ویتامین E
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طرز تهیه و طریقه مصرف:

  • موارد ذکر شده را به خوبی ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به دست آورید.
  • این ترکیب را کاملاً بر روی پوست کف سر، ریشه مو، ساقه مو و نوک مو خود بمالید.
  • کلاه حمام بر سر خود بگذارید و حدود یک ساعت صبر کنید
  • پس از گذشت یک ساعت، موهای خود را با کمک شامپو ملایم و آب لرم (نه سرد و نه داغ) به خوبی بشویید.
  • از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. (اگر موهای چرب دارید یک بار در ماه)

مقاله پییشنهادی : ویتامین e برای مو

2. ماسک روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو

ترکیب لیمو و روغن زیتون برای مو بسیار به کاهش ریزش آن کمک می‌کند همچنین به دلیل غنی بودن این ماسک از آنتی‌اکسیدان‌های مفید از مو شما در مقابله آلودگی‌های محیطی، رادیکال‌های آزاد و آسیب نور خورشید محافظت می‌شود.

ماسک روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه مصرف:

  • مواد بالا را به خوبی و یکدست با یکدیگر ترکیب کنید
  • مخلوط را کاملاً بر روی تمامی مو خود و کف سر بمالید
  • موهای خود را با حوله‌ای تمیز بپوشانید
  • 20 دقیقه صبر کنید
  • سپس مو خود را با آب ولرم و شامپویی ملایم بشویید
  • از این روش یک بار در هفته استفاده کنید

3. ماسک روغن زیتون برای رطوبت رسانی مو

یکی از محبوب‌ترین ماسک روغن زیتون برای مو ماسک تخم مرغ و روغن زیتون می‌باشد. هر دو آنها منبعی سرشار از ویتامین D هستند که در تقویت ساقه مو و آبرسانی کامل مو شما تأثیر چشمگیری دارند.

ماسک روغن زیتون برای رطوبت رسانی مو

مواد لازم:

  • 5 قاشق روغن زیتون
  • 2 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه و طریقه مصرف:

  • موارد را کامل با یکدیگر ترکیب کنید (می‌توانید از چنگال و یا همزن دستی برای ترکیب بهتر استفاده کنید)
  • ماسک مو را تماماً بر روی کف سر و ساقه مو بمالید
  • کف سر را به آرامی به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید
  • با استفاده از کلاه حمام و یا کیسه سر خود را برای 30 دقیقه بپوشانید
  • سپس موهای خود را با آب ولرم و یک شامپو ملایم به خوبی بشویید

مقاله پییشنهادی : ماسک آلوورا برای مو

4. ماسک کراتینه روغن زیتون

برای نرم و صاف شدن موهای خود می‌توانید از ترکیب جذاب روغن نارگیل و روغن زیتون برای مو استفاده کنید.

ماسک کراتینه روغن زیتون

مواد لازم:

  • 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه مصرف:

  • مواد را کاملاً یکدست با یکدیگر ترکیب کنید
  • موهای خود را تماماً به ماسک آغشته کنید
  • کف سر خود را برای 20 ثانیه به آرامی ماساژ دهید
  • سر خود را برای 30 دقیقه با حوله و یا کلاه حمام بپوشانید
  • سپس با آب ولرم و شامپو ملایم به خوبی موهایتان را بشویید

مقاله پییشنهادی : ماسک مو با روغن نارگیل

سخن پایانی

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم توانسته باشیم بهترین روش‌های استفاده از روغن زیتون برای مو و نکاتی مفید را در این رابطه در اختیار شما قرار داده باشیم. توجه کنید که قبل از استفاده از روغن زیتون برای مو حتماً با پزشک مشورت کرده و تست حساسیت انجام دهید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من