بهترین شامپو بدون سولفات

معرفی و بررسی بهترین مارک شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

بهترین شامپو بدون سولفات

اگر از کسانی هستید که به سلامت و شادابی مو‌های خود بسیار اهمیت می‌دهید. حتما همیشه در جست و جو بهترین شامپو‌ها هستید. اما بدانید که گاهی اوقات استفاده از شامپوهایی که در بازار موجود است به موهای شما آسیب جدی وارد می‌کند. سولفات ترکیبی است که به طور معمول در فرمول اکثر شامپوها دیده می‌شود چرا که این ماده می‌تواند به راحتی چربی و آلودگی را از روی موها پاک کند اما با وجود خاصیت پاک کنندگی سولفات، متاسفانه برای سلامت مو مضر است. برای حل این مشکل تولید کنندگان محصولات بهداشتی، شامپو بدون سولفات را روانه بازار کرده‌اند. به همین دلیل مناسب دیدیم این مقاله را به معرفی بهترین شامپو بدون سولفات اختصاص دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

محصولات پییشنهادی : خرید انواع شامپو

 

سولفات چیست؟

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم، سولفات‌ها در حقیقت پاک‌ کننده‌های بسیار قدرتمند مو هستند و چربی روی پوست سر و مو را به‌ خوبی از بین می‌برند و دقیقا برای همین خاصیت است که کاربرد بسیار زیادی در تهیه شامپو دارد. به‌علاوه، سولفات‌ها قابلیت ایجاد کف زیاد را دارند؛ و یکی دیگر از دلایل اضافه کردن این مواد به شامپوها هم همین کف کردن زیاد است. اگر شما هم از کف زیاد وان حمام یا کف کردن شامپوی خود لذت برده‌اید، پس حتما از شامپوهای سولفات دار استفاده کرده‌اید.

سولفات‌ها در چربی ‌زدایی نظیر ندارند و همچنین این مواد با قابلیت امولسیفایر بودن خود چربی اضافی و انباشته ‌شده را از بین می‌برند. به‌علاوه، سولفات‌ها می‌توانند به‌ عنوان یک سورفاکتانت عمل کنند و کشش سطحی آب را نیز کاهش دهند. به این ترتیب می‌توانند به راحتی و با دقت بالا ذرات آلودگی و خاک را به‌ راحتی از بین ببرند. اما با وجود این که ظاهرا این موارد به ‌نظر می‌آید که مزایا و قابلیت‌های سولفات‌ها باشند، اما زمانی ‌که خاصیت چربی ‌زدایی سولفات روی موهای شما تاثیر می‌گذارد می‌تواند جزو نکات منفی این ماده قرار بگیرد. چرا که سولفات چربی‌های مفید را هم از موهای شما پاک می‌کند و در عرض چند روز باعث خشکی آن‌ها می‌شوند.

چگونه متوجه شویم یک شامپو حاوی سولفات است؟

با شناخت سولفات، قبل از این که بخواهیم بهترین شامپو بدون سولفات را پیدا کنیم، ابتدا باشد شامپو بدون سولفات را تشخیص دهیم. ممکن است تا به حال به لغت سولفات روی شامپو دقت نکرده باشید و به همین دلیل هنوز در حال استفاده از این نوع شامپوها باشید. جالب است بدانید که سولفات‌ها در حقیقت یک خانواده از ترکیبات شیمیایی هستند که هر کدام به‌ صورت جداگانه نام‌ گذاری می‌شوند. پس اگر اطلاعات شیمیایی شما پایین باشد، احتمال این که متوجه نام این ترکیبات روی شامپوی خود نشده باشید بالا است. البته برخی از تولیدکنندگان روی محصولات خود از عبارت بدون سولفات استفاده می‌کنند تا مصرف کننده را به اشتباه بیندازند. با این حال بهتر است با دقت بیشتری خرید کنید؛ مخصوصا اگر موهای خشکی دارید و پوست سرتان هم حساس است.

به ترکیبات روی شامپو دقت کنید و در صورتی که نام موارد زیر را مشاهده کردید یعنی شامپو شما دارای سولفات است. این مواد عبارتند از:

سدیم لوریل سولفات، آمونیوم لوریت سولفات، سدیم آلکیل سولفات، سدیم لوریت سولفات، سدیم لوریل سولفاکتات، سدیم لوریل ایزئوتیونات، سدیم لوریل تائورات، سدیم کوکویل ایزئوتیونات، سدیم لوریل متیل ایزئوتیونات، سدیم لوریل سارکوزینات، دی سدیم لوریت سولفوسوکسینات

این نام‌ها هنگام خرید شامپو به یاد داشته باشید.

و کلام آخر این که، همه‌ی ما دوست داریم موهایی سالم، شاداب و زیبا داشته باشیم. پس دلیلی ندارد که با استفاده از محصول نامناسب و حاوی مواد مضر به موهای خود آسیب بزنیم. استفاده از شامپوهای بدون سولفات، که همچنین بهترین شامپو بدون سولفات نیز باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر مراقب سلامت موهای خود باشید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی را کسب کرده و همواره موهایی سالم و شاداب داشته باشید.

بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی

شامپوهای ایرانی بدون سولفات به دلیل متناسب بودن فرمولاسیون آن با آب و هوا و شرایط زیست محیطی کشورمان ایران، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف روزانه شامپو محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله با انواع بهترین شامپو ایرانی بدون سولفات آشنا خواهید شد و درمورد مزایا و معایب هر کدام توضیح خواهیم داد.

Stem cell

برند استم سل در تولید شامپوهای خود به جای سولفات، از مواد گیاهی و ارگانیک استفاده کرده است که موها را تا حد زیادی در برابر آسیب‌های زیست محیطی محافظت می‌کند و دارای حداقل میزان مواد شیمیایی است. بنابراین فرمول ملایم آن باعث می‌شود موهای شما به ‌خوبی آبرسانی و تقویت شوند. تولیدات این برند در دسته‌ی بهترین شامپو بدون سولفات برای انواع موهای خشک، چرب، رنگ شده و حساس قرار دارد. استفاده از این شامپو‌ها، باعث جلوگیری از ریزش مو، شوره سر، پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش کف سر می‌شود. همچنین شامپو‌های این برند ایرانی حاوی انواع آنتی اکسیدان و مواد مفید برای بدن است که با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و از آسیب رسیدن به پوست سر جلوگیری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول می‌توان به تسریع جریان خود در پوست سر و بهبود التهاب پوست سر اشاره کرد. این شامپو حاوی عصاره‌ی بابونه، آلوئه‌ورا، پروتئین هیدرولیزشده‌ی سبزیجات، پرو ویتامین B5، شی باتر، روغن آرگان و روغن جوانه‌ی گندم است.

 

شامپو بدون سولفات استم سل

Stem cell برای موهای خشک

موی خشک یا ارثی می‌باشد و یا در اثر مصرف بی رویه رنگ مو و دکلره، خشک و دهیدراته می‌شود. موهای خشک و دهیدراته شده در کل نسبت به موهای چرب و معمولی به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. توصیه ما به شما عزیزان این است که هنگام شستشوی موهای خشک بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا از شکننده و خرد شدن موها جلوگیری شود. یکی از بهترین شامپوهای بدون سولفات مناسب موهای خشک را همین برند استم سل ایرانی تولید می‌کند. این محصول حاوی عصاره انواع گیاه‌های مفید برای مو مثل آلوئه‌ورا، بابونه و شی‌باتر است که به افزایش نرمی و لطافت پوست و موی سر بسیار کمک خواهد کرد.

جهت آشنایی بیشتر با شامپوهای مناسب موهای خشک مطالعه مقاله «بهترین شامپو برای موهای خشک» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Stem cell ضد شوره

دیگر محصولی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، شامپو ایرانی فاقد سولفات و ضد شوره از این برند ایرانی است. این محصول فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر مانند پارابن و سولفات می‌باشد. در فرمولاسیون این شامپو از روغن درخت چای استفاده شده است که در از بین بردن خشکی پوست کف سر، بسیارموثراست. همچنین این شامپو در از بین بردن و درمان انواع قارچ سر هم می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 

Irox

برند ایرانی آیروکس نیز تولید شامپو بدون سولفات پرداخته است که علاوه بر سولفات، فاقد هر گونه نمک و پارابن بوده و استفاده از آن منجر به افزایش نرمی و لطافت تارهای موی شما خواهد شد. از دیگر مزایا استفاده از تولیدات این برند، که جزو بهترین شامپو‌های بدون سولفات در ایران است، این می‌باشد که باعث تعادل PH ریشه و تارهای مو شده و از بروز هر گونه التهاب، خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این استفاده مرتب از این محصول به تقویت، ترمیم و بهبود پوست و موهای سر کمک زیادی خواهد کرد. این شامپو می‌تواند با جلوگیری از ریزش مو، حجم موها را تا حد زیادی افزایش دهد. این محصول، گزینه بسیار مناسبی است برای افرادی که موهای نازک و شکننده داراند و از ریزش مو رنج می‌برند.

 

شامپوی بدون سولفات ایروکس

مقاله پییشنهادی : شامپو چیست

 

Dermalift

از دیگر برندهای ایرانی که اقدام به تولید شامپو بدون سولفات و تقویت کننده موهای چرب در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر کرده است، برند درمالیفت می‌باشد. شامپوهای این برند نیز فاقد هر گونه سولفات و پارابن بوده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. اگر از افرادی هستید که دارای موهای آسیب دیده و رنگ و مش شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از برند درمالیفت استفاده نمایید؛ چرا که این محصول، می‌تواند رشد فولیکول‌ها را افزایش داده و از تضعیف تارهای مو و ریزش آن‌ها جلوگیری کند. به‌ علاوه، از پیری و سفید شدن موهای سر نیز جلوگیری می‌کند. این محصول را می‌توانید به ‌صورت روزانه استفاده کنید.

 

شامپوی بدون سولفات Dermalift

بهترین شامپوی بدون سولفات خارجی

برندهای خارجی زیادی به تولید و عرضه شامپو بدون سولفات در بازار مشغول هستند؛ چرا که شامپو‌های بدون سولفات بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند و به دلیل تنوع بالا به راحتی می‌توانید بسته به نوع نیاز و بودجه خود اقدام به خریداری آن‌ها نمایید. در ادامه لیستی از بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی را مشاهده خواهید کرد و از مزایا آن‌ها با خبر خواهید شد.

 

Agrado

اگر تا کنون موهای خود را کراتینه کرده باشید، حتما می‌دانید که پس از انجام کراتیه مو، باید از شامپو‌های مخصوص استفاده کنید. برند آگرادو شامپوی بدون سولفاتی تولید کرده است که مخصوص موهای کراتین شده می‌باشد. تولیدات این برند در گروه بهترین شامپو بدون سولفات نیز قرار دارند؛ چرا که این محصول فاقد هر گونه نمک، پارابن و سایر ترکیبات آلرژی زا است و استفاده از آن منجر به افزایش دوام و ماندگاری کراتین روی سر می‌شود. در فرمولاسیون شامپو بدون سولفات برند آگرادو از مواد تقویت کننده و ضد ریزش مو نیز استفاده شده است و استفاده از آن به شادابی و براق شدن موها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با شامپوهای ضدریزش مقاله «بهترین شامپو برای ریزش مو» را مطالعه نمایید.

شامپو آگرادو بدون سولفات

Avon

آون، یکی از شناخته شده ترین و بهترین مارک‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است. این برند نیز مثل سایر رقبای خود، شامپوی بدون سولفات، تولید و روانه بازار کرده است. اگر از کسانی هستید که همیشه موهای خود را رنگ یا دکلره می‌کنید، شامپو بدون سولفات آون می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای موهای شما باشد. چون که این شامپو به تثبیت رنگ مو و افزایش ماندگاری آن بسیار کمک می‌کند.

استفاده از شامپو بدون سولفات آون نه تنها دوام رنگ موی شما را افزایش می‌‌دهد، بلکه در افزایش نرمی و طراوت ساقه مو نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در واقع شاید از نظر فقدان سولفات، بتوان این برند خارجی را بهترین برند شامپو بدون سولفات دانست که البته باید ذکر کرد که این شامپو فاقد هر گونه ویتامین و عصاره گیاهی است. اما با داشتن این شامپو، شما از مزایای استفاده از یک نرم کننده و تثبیت کننده نیز همزمان بهره‌مند خواهید شد.

 

شامپو بدون سولفات avon

Fable & Mane HoliRoots

این شامپو بسیار عالی حاوی عصاره نارگیل است و ویژگی بسیار جذابی که در مورد این شامپو می‌توان گفت این است که رایحه بسیار خوشی دارد. اگر به طور مرتب از این شامپو بدون سولفات استفاده کنید تاثیر بسیار چشم گیر آن را مشاهده خواهید کرد؛ از دیگر مزایا خوب این شامپو این است که موها را به صورت عمیق تمیز کرده و آن‌ها را مرطوب، نرم و براق نگه خواهد داشت.

 

Liz Earle Botanical Shine

این مدل از این برند، که از تولید کنندگان بهترین شامپو بدون سولفات می‌باشد، درخشان کننده بوده و برای انواع موها نیز مناسب است. اگر شما از کسانی هستید که با مشکل خارش و پوسته پوسته شدن کف سر خود مواجه است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این شامپو استفاده کنید و از تاثیرات فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید. در ترکیبات این مدل از ترکیبات بسیار عالی مانند ویتامین آ، شی باتر و… استفاده شده تا موها را به طور طبیعی صاف، شاداب و براق نماید. علاوه بر این، شامپو فوق‌ ترکیبات بسیار ملایمی داشته و رایحه‌ای خاص و منحصر به فرد را برای موهای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

 

 شامپو بدون سولفات Liz Earle Botanical Shine

Keratin Revolution, Keratin Infused Moisturizing

اگر شما به تازگی موهای خود را کراتین کرده‌اید و یا موهای شما وز است اما شرایط انجام کراتیه را ندارید، این شامپوی بدون سولفات و بدون فرمالدهید برای شما بسیار مفید و مناسب خواهد بود. این شامپو حاوی پروتئین طبیعی کراتین است که به شما کمک می‌کند تا از خشکی و وز شدگی موهای خود رهایی پیدا کنید. استفاده مرتب از این محصول باعث می‌شود تا موهای شما نرم و لطیف شده و همچنین استفاده مداوم از این شامپو به درمان هر گونه دهیدراته شدن و شکنندگی موها کمک خواهد کرد. در واقع شما با مصرف این شامپو از مصرف نرم کننده، سرم مو و اسپری روغن بی نیاز خواهید شد.

شامپو بدون سولفات Keratin Revolution, Keratin Infused Moisturizing

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من