کاور ناخن چیست

کاور ناخن چیست؟ آموزش انواع کاور ناخن در منزل

خانم‌ها همواره به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و به دنبال استفاده از شیوه‌های اصولی و استاندارد برای افزایش جذابیت ظاهر خود هستند. ناخن به عنوان یکی از بخش‌های مهم زیبایی دست است که مورد توجه بسیاری از خانم‌های نسل جوان قرار دارد. ناخن‌ها را می‌توان با استفاده از شیوه‌های مختلف زیبا و جذاب کرد. یکی از روش‌های افزایش جذابیت ناخن استفاده از کاور ناخن است.

خانم‌‎هایی که می‌خواهند با استفاده از یک شیوه مدرن و طبیعی، ناخن‌های زیبایی داشته باشند، می‌توانند از کاور ناخن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این روش زیبایی مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم.

کاور ناخن چیست؟

سوالی که برای بسیاری از خانم‌های به عنوان یک ابهام وجود دارد این است که كاور كردن ناخن چیست و چه کاربردی دارد. در پاسخ به این پرسش باید بیان کرد که کاور کردن ناخن یکی از انواع شیوه‌های امروزی تزئین ناخن است که به روش طبیعی و استاندارد انجام می‌شود. کاور کردن ناخن باعث می‌شود تا مقاومت ناخن‌های دست در برابر شکسته شدن افزایش پیدا نماید که این امر برای بسیاری از خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بحث کاور کردن ناخن، موضوع هزینه کاور ناخن وجود دارد که باعث می‌شود تا خانم‌ها از میان شیوه‌های مختلف افزایش جذابیت ناخن، یک شیوه کلیدی و متناسب را انتخاب کنند. زمانی که ناخن‌های خود را کاور می‌کنید، می‌توانید از دوام بیشتر لاک بر روی ناخن لذت ببرید.

مزایا و معایب کاور ناخن چیست؟

در بحث‌های زیبایی برای انجام هر روش یک سری مزایا و معایب وجود دارد که شناخت هر کدام باعث می‌شود تا افراد بتوانند تصمیم هوشمندانه‌ای اتخاذ کنند. در شیوه کاور کردن ناخن نیز وجود مزایا و معایب مختلف باعث تصمیم گیری نهایی افراد خواهد شد. در ادامه به مزایا و معایب کاشت کاور ناخن اشاره خواهیم داشت:

مزایا و معایب کاور ناخن چیست

مزایای کاور کردن ناخن

  • بهره‌گیری از کاور ناخن ساده باعث افزایش جذابیت ناخن‌ها به شکل طبیعی خواهد شد.
  • افرادی که دارای ناخن شکننده هستند می‌توانند با این شیوه مقاومت ناخن‌ها را افزایش دهند.
  • کاور کردن ناخن باعث دوام و ماندگاری رنگ لاک بر روی ناخن خواهد شد.
  • مدت زمان انجام کاور کردن ناخن بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌های زیبایی ناخن نظیر مانیکور است.
  • برای کسانی که دارای صدف ناخن کشیده هستند بسیار مناسب است.

معایب کاور کردن ناخن

  • به دلیل این که انواع کاور ناخن بر روی ناخن‌های طبیعی انجام می‌شود، امکان بلند کردن قد ناخن در این شیوه وجود ندارد.
  • این شیوه برای کسانی که صدف ناخن کوچکی دارند مناسب نیست.

 

 

برای آشنایی با انواع مدل‌های ناخن می‌توانید به مقاله «انواع مدل ناخن» مراجعه کنید.

 

کاور ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

خانم‌هایی که به دنبال افزایش زیبایی ناخن هستند و همواره از سبک ظاهری ناخن‌های خود شکایت دارند، می‌توانند از این شیوه برای افزایش زیبایی ناخن‌های خود استفاده کنند. گاهی اوقات ناخن‌های دست به دلیل آسیب و ترک، زیبایی خود را از دست می‌دهد که این امر ناخوشایند است. کسانی که صدف ناخن‌هایشان دارای پستی و بلندی است می‌توانند برای افزایش جذابیت ناخن‌های خود از این شیوه طبیعی استفاده کنند. همچنین خانم‌هایی که دارای ناخن‌های آسیب پذیر و شکنند هستند، با استفاده از کاور کردن ناخن قادر خواهند بود تا مقاومت ناخن‌های خود را افزایش دهند.

کاور ناخن برای چه کسانی مناسب نیست؟

با توجه به این که طریقه کاور ناخن در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و باعث افزایش زیبایی دست‌ها خواهد شد، برای یک سری از خانم‌ها استفاده از این شیوه چندان مناسب نیست. کسانی که دارای بیماری‌های عفونتی یا قارچی هستند برای جلوگیری از تشدید بیماری خود نباید از روش کاور کردن ناخن استفاده کنند. همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری‌های عفونی مختلف هستند، بهتر است از کاور کردن ناخن خود خودداری کنند تا بتوانند در صورت نیاز، روند تسریع بیماری را کاهش دهند.

کاور ناخن چیست

آیا کاور ناخن همان لمینت ناخن است؟

به دلیل شباهت‌های زیادی که در شیوه کاور کردن ناخن با لمینت ناخن وجود دارد، بسیاری از افراد این دو مورد را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. در بحث کاور کردن ناخن، مواد کاشت با ضخامت بیشتری بر روی ناخن‌های فرد متقاضی قرار می‌گیرد تا کاشت انجام شده قوس‌دارتر و طبیعی‌تر خود را نشان دهد. در صورتی که در شیوه لمینت، مواد به صورت نازک بر روی ناخن‌های فرد متقاضی ریخته می‌شود.

کسانی که از ناخن‌های طبیعی و نازک لذت می‌برند، می‌توانند از شیوه لمینت استفاده کنند اما کسانی که به دنبال افزایش ضخامت و مقاومت ناخن‌های خود هستند، استفاده از کاور کردن ناخن برای آنان مؤثرتر است. برای آشنایی بیشتر با لمینت می‌توانید به مقاله «لمینت ناخن» مراجعه نمایید.

فرق کاور ناخن با کاشت ناخن چیست؟

در کاور کردن ناخن به صورت معمول، فرد متقاضی دارای ناخن‌های جذاب و بلند است، لذا استفاده از این شیوه باعث می‌شود تا زیبایی و مقاومت ناخن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید اما در شیوه کاشت کاور، یک لایه پودری شکل روی ناخن‌های بد فرم قرار می‌گیرد تا ناخن‌ها را بتوان به شکل و شمایل دلخواه تزئین کرد. انتخاب هر کدام از شیوه‌های زیبایی و جذابیت ناخن بسته به نوع فرم ناخن و سلیقه فرد متفاوت است.

 

اگر تمایل دارید فرنچ ناخن را آموزش ببینید به مقاله «آموزش فرنچ ناخن» مراجعه کنید.

 

فرق كاور ناخن با ژليش چیست؟

تفاوت‌های عمده‌ای بین کاور ناخن و ژلیش وجود دارد که شناخت این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا فرد متناسب با سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشد. از مهم‌ترین تفاوت‌های قابل بیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرق كاور ناخن با ژليش چیست

  • ژلیش ناخن یک روش آسان برای خانم‌هایی است که می‌خواهند رنگ ناخن خود را تغییر دهند.
  • استفاده از شیوه ژلیش ناخن موقت است و بعد از چند هفته، رنگ آن تغییر می‌نماید.
  • برای انجام ژلیش ناخن باید از دستگاه‌های مختلف LED و UV استفاده کرد.
  • کسانی که دارای ناخن‌های ضعیف هستند، بهتر است از ژلیش ناخن استفاده نکنند.
  • کاور ناخن برخلاف ژلیش بر روی ناخن طبیعی کار می‌شود و باعث دوام بیشتر ناخن‌ها خواهد شد.
  • کاور کردن ناخن را می‌توان از طریق پودر و ژل اجرا کرد و برای ناخن‌های شکننده مناسب است. برای آشنایی بیشتر با ژلیش می‌توانید به مقاله «ژلیش ناخن» مراجعه کنید.

مراحل کاور ناخن چیست؟

مراحل کاور ناخن متفاوت است و با استفاده از پودر و ژل قابل انجام است. اموزش كاور كردن ناخن برای کسانی که به این کار علاقه‌مند هستند بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود. در این بخش قصد داریم تا در مورد انواع کاور کردن ناخن و مواد لازم برای کاور ناخن بیشتر صحبت کنیم. در شیوه کاورگذاری ناخن در ابتدا باید زیرسازی انجام شود و سپس مواد کاور بر روی ناخن قرار بگیرد:

 1. زیرسازی ناخن

در نحوه كاور كردن ناخن، زیرسازی در تمام انواع کاشت به صورت یکسان انجام می‌شود. در ابتدا فرد متخصص با استفاده از پوشر کوتیکول، بخش‌های کوتیکول ناخن را عقب زده و سطح صدف را افزایش می‌دهد. در این مرحله استفاده از روغن کوتیکول باعث نرم‌تر شدن سطح ناخن خواهد شد. در مرحله بعدی با استفاده از سوهان، سطح ناخن صاف و یکدست می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره کوتیکول را می‌توانید در مقاله «کوتیکول ناخن» مطالعه کنید.

کاور کردن ناخن باعث می‌شود تا ناهمواری‎‌های سطحی ناخن به صورت کامل از بین بروند. این امر باعث خواهد شد تا فرم نامتناسب ناخن به شکل مناسب درآید. در شیوه کاور کردن ناخن، استفاده از سوهان می‌تواند تا حدود زیادی نتیجه کار را بهبود ببخشد. طریقه سوهان کشی درست را می‌توانید در مقاله «سوهان کشیدن ناخن» یاد بگیرید.

جمع بندی

کاور ناخن یک شیوه عالی برای کسانی است که دارای ناخن‌های طبیعی هستند و می‌خواهند زیبایی ناخن‌های خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. این افراد با استفاده از کاور کردن ناخن قادر خواهند بود تا ضمن افزایش زیبایی ناخن، مقاومت ناخن‌ها را نیز افزایش دهند. مواد استفاده شده برای کاور کردن ناخن به دو صورت پودر و ژل قابل استفاده است.

فرم دهی کاور کردن ناخن‌های دست باعث بلند‌تر نمایش دادن ناخن‌ها می‌شود که این امر برای خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این شیوه زیبایی کم هزینه است و بعد از یک ماه نیاز به رسیدگی مجدد دارد. اگر از جمله کسانی هستید که به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از شیوه کاور کردن ناخن استفاده کنید، کافی است برای انجام این کار به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. در صورت تمایل می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در زمینه کاور کردن ناخن با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کاور کردن ناخن نیازی به ترمیم دارد یا خیر؟

بله. از آن‌جائی‌که ناخن هرروز رشد می‌کند، کاور کردن نیز مانند روش کاشت ناخن هر دو هفته یکبار به ترمیم نیاز دارد.

آیا کاور کردن باعث نازک شدن ناخن‌ها می‌شود؟

بله. در صورتی‌که کاور ناخون توسط شخص ناوارد انجام گیرد باعث نازک شدن و حتی شکستگی ناخن می‌شود.

تفاوت کاور کردن ناخن و کاشت ناخن چیست؟

برای کسانی که ناخن‌های بلندی دارند کاور ناخون پیشنهاد می‌شود. اما کسانی که ناخن‌های کوچک دارند و فرم ناخن خود را دوست ندارند می‌توانند از روش کاشت ناخن استفاده نمایند. زیرا در کاشت ناخن شما می‌توانید ناخن را به اندازه و فرم دلخواهتان دربیاورید.

کاور کردن ناخن با ژل و پودر چه تفاوتی دارد؟

کاور ناخن با پودر نیاز به یک فرد متخصص دارد. اما به طور کلی تفاوت چندانی بین این دو روش وجود ندارد و ضخامت مواد در هر دو مورد متوسط است.

وضو گرفتن با کاور ناخن از نظر شرعی مجاز است؟

پیشنهاد می‌کنیم این سوال را از مرجع تقلید خود بپرسید.

2. موادگذاری ناخن

بعد از مرحله زیرسازی ناخن، موادگذاری باید بادقت بالایی انجام شود. ابتدا با استفاده از براش گرده‌ها از روی ناخن پاک شده و بعد از آن سطح صدف ناخن به محلول ضدقارچ آغشته شده و پیش از انجام مراحل موادگذاری، سطح را بازهم با کمی پرایمر پر کنید. موادگذاری را حالا از سر ناخن شروع کرده و درصورتی‌که ناخن بافت شکسته داشت یا مشتری مایل بود که قد ناخن کمی بلندتر باشد، می‌توان با استفاده از فرمر و با مواد کمی آن را بلندتر کرد. برای این کار لازم است که مواد خشک‌تر استفاده کنید. با اعمال کمی فشار و ایجاد بافت یک‌دست، قلم را به‌آرامی به سمت ریشه ناخن بکشید. به میزان خیلی کم قد ناخن را بلند کنید تا حالت استاندارد بگیرد. برای این‌که روش درست را یاد بگیرید حتماً بهتر است که ویدئویی مربوط به آن را مشاهده و یا در صورت امکان، انجام آن را به‌صورت عملی بررسی کنید.

کسی که کاور ناخن می‌خواهد به طبع مایل است که ساختار ناخن او طبیعی باشد. در غیر این صورت ممکن است شما به‌اشتباه ضخامت مواد را بیشتر کنید.

3. سوهان کشی ناخن

سوهان کشی کاور ناخن یکی از مهم‌ترین مراحل انجام آن است. در واقع فرم نهایی ناخن در این مرحله مشخص می‌گردد. لازم است که در چهار قدم اصلی این کار را انجام دهید.

نخست مواد روی ناخن را نازک‌کاری کرده و ناهمواری‌ها را با استفاده از سر سوهان از بین ببرید. در مرحله بعدی، دورگیری را بادقت بالایی انجام دهید. برای دورگیری می‌توانید از سر سوهان مانیکور استفاده کنید. معمولاً به این خاطر که این سر سوهان نرم است و به پوست اطراف و دور ناخن آسیب نمی‌زند بسیار گزینه استانداردی خواهد بود. ضمن این‌که با استفاده از سر سوهان استوانه‌ای هم می‌توانید عملیات دورگیری را انجام دهید. در این وضعیت ناهمواری‌های مواد از بین می‌رود. به زاویه سر سوهان نیز دقت کنید که به شکل صحیح حرکت کند و از مسیر بیرون نزند.

فرم دهی روی ناخن نیز با استفاده از سر سوهان الماسه انجام می‌شود. قوس مناسب را روی ناخن ایجاد نموده و رد سر سوهان را از بین ببرید.

آخرین مرحله فرم دهی نهایی است که فرم بغل و بالای ناخن را مشخص می‌کند. با استفاده از سوهان دستی این کار را انجام خواهید داد. دقت کنید که بغل‌های ناخن بیش از حد پهن نبوده و حالت متفاوت از صدف ناخن نگیرد. پس از اتمام کار، ناخن‌ها را بررسی کنید که همسان باشند.

 

اگر از علاقمندان فرنچ ناخن هستید مدل‌های مختلف آن را می‌توانید در مقاله «مدل ناخن فرنچ» مشاهده کنید.

4. ازبین‌بردن اختلاف و ناهمواری ناخن

در این مرحله از کاور ناخن، باید بتوانید رد ناهمواری‌ها را از بین ببرید. اگر ناهمواری روی سطح ناخن از بین نرود ظاهر زشتی به خود می‌گیرد. لازم است که رد سر سوهان الماسه ای و استوانه‌ای و حتی سوهان دستی نیز به شکل یکدست پاک شود. فرم نهایی ناخن روی صدف ایجاد می‌شود، در نتیجه لازم است که در تمامی انگشتان دست همسو باشد. البته اگر مشتری شما نیاز به لاک ژل دارد می‌توانید در همین مرحله و در همین شرایط و بستر این کار را برای او  انجام دهید. دقت کنید که در غیر این صورت باید از بافر برای صاف کردن سطح ناخن استفاده کنید. روغن کوتیکول هم می‌تواند گزینه خوبی برای چرب کردن اطراف ناخن باشد تا حالت خشکی به خود نگیرد و به لباس و یا سطوح پارچه‌ای و نخی گیر نکند.

آموزش کاور ناخن با 2 روش مختلف

همان‌طور که بیان شد، استفاده از شیوه کاشت ناخن با پودر و ژل امکان‌پذیر است. در ادامه به آموزش هر دو روش کاشت و مواد و ابزاری که برای هرکدام نیاز است می‌پردازیم:

کاور ناخن در منزل

1. آموزش کاور ناخن با پودر

در این بخش قصد آموزش کاور ناخن طبیعی با پودر را داریم لذا برای استفاده از این روش نیاز به مواد کاور ناخن احساس می‌شود:

– مواد لازم برای کاور کردن ناخن

  • سوهان، ناخن‌گیر و کاتر
  • محلول ضدقارچ
  • پرایمر
  • پودر کاور کننده
  • مواد لمینت

– روش انجام کار

  • در ابتدا باید سطح صدفی ناخن افزایش پیدا نماید تا کاور ناخن در منزل به بهترین شکل انجام شود.
  • بعد از افزایش سطح صدفی ناخن و استفاده از سوهان جهت پاک‌سازی لاک و رنگ ناخن، نوبت به محلول ضد قارچ می‌رسد.
  • این محلول به صورت مستقیم بر روی صدف ناخن‌ها ریخته می‌شود.
  • در مرحله مواد گذاری، اولین قدم استفده از پرایمر است تا سطح ناخن آماده موادگذاری نهایی شود.
  • لایه اکرلیک بر روی ناخن به شکل نازک ریخته می‌شود تا به شکل یکسان و یکدست درآید.
  • در مرحله آخر باید از تاپ شاین استفاده شود تا با استفاده از دستگاه UV، مواد بر روی ناخن قرار بگیرد.

 

برای شناخت مواد کاشت ناخن مقاله «مواد کاشت ناخن چیست» را مطالعه نمایید.

2. کاور ژل ناخن چیست؟

یک سوال مهم که برای بسیاری از بانوان وجود دارد این است که کاور ژل چیست و چه کاربردی دارد. کاور کردن ناخن با استفاده از ژل، یک روش جایگزین مناسب برای کاشت ناخن است. ژل استفاده شده در این شیوه به مانند لاک کاور ناخن است که در مدل‌های مختلف بر روی ناخن قرار می‌گیرد.

مواد مورد نیاز

  • ابزار مانیکور
  • ژل کاور کننده ناخن
  • محلول ضد قارچ
  • مواد لمینت

روش انجام کار

آموزش کاور ناخن با ژل نشان می‌دهد که این روش بسیار ساده است و بعد از استفاده از ژل، ناخن‌ها در دستگاه‌ UV قرار گرفته تا با استفاده از استون مواد به خوبی بر روی ناخن‌ها قرار بگیرد. کاور ناخن در خانه به دلیل استفاده از مواد پودر و یا ژل، کمی دشوار است و بهتر است در کلینیک‌های زیبایی انجام شود. اگر به دنبال ترمیم کاور ناخن هستید، بهتر است از روش پودر استفاده کنید.

آموزش کاور ناخن

کاور کردن ناخن با پودر بهتر است یا ژل

شاید بتوان گفت که تفاوت زیادی بین این دو شیوه وجود ندارد و موادگذاری با ضخامت متوسط انجام می‌شود. استفاده از ژل می‌تواند در کمترین زمان و با سهولت بیشتر انجام شود. اگر فرد متخصص بخواهد از پودر برای کاور کردن ناخن‌ها‌یتان استفاده نماید باید بسیار حرفه‌ای باشد. کسانی که به مواد اکرلیک حساسیت دارند، بهتر است از نوع ژل برای کاور کردن ناخن‌های خود استفاده کنند.

آموزش کاور ناخن پا

در بحث کاور کردن ناخن، تفاوتی ندارد که بخواهید ناخن‌های دست را کاور کنید یا برای ناخن‌های پا از این شیوه استفاده کنید. در هر بخش باید بدانید که کاور کردن ناخن با استفاده از مواد گفته شده انجام می‌شود. اگر دارای ناخن‌های شکننده هستید و قصد دارید تا از آسیب‌پذیری ناخن‌های خود جلوگیری کنید، بهتر است به دنبال استفاده از این شیوه باشید.

کاور کردن ناخن باعث می‌شود تا ناهمواری‎‌های سطحی ناخن به صورت کامل از بین بروند. این امر باعث خواهد شد تا فرم نامتناسب ناخن به شکل مناسب درآید. در شیوه کاور کردن ناخن، استفاده از سوهان می‌تواند تا حدود زیادی نتیجه کار را بهبود ببخشد. طریقه سوهان کشی درست را می‌توانید در مقاله «سوهان کشیدن ناخن» یاد بگیرید.

جمع بندی

کاور ناخن یک شیوه عالی برای کسانی است که دارای ناخن‌های طبیعی هستند و می‌خواهند زیبایی ناخن‌های خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. این افراد با استفاده از کاور کردن ناخن قادر خواهند بود تا ضمن افزایش زیبایی ناخن، مقاومت ناخن‌ها را نیز افزایش دهند. مواد استفاده شده برای کاور کردن ناخن به دو صورت پودر و ژل قابل استفاده است.

فرم دهی کاور کردن ناخن‌های دست باعث بلند‌تر نمایش دادن ناخن‌ها می‌شود که این امر برای خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این شیوه زیبایی کم هزینه است و بعد از یک ماه نیاز به رسیدگی مجدد دارد. اگر از جمله کسانی هستید که به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از شیوه کاور کردن ناخن استفاده کنید، کافی است برای انجام این کار به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. در صورت تمایل می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در زمینه کاور کردن ناخن با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کاور کردن ناخن نیازی به ترمیم دارد یا خیر؟

بله. از آن‌جائی‌که ناخن هرروز رشد می‌کند، کاور کردن نیز مانند روش کاشت ناخن هر دو هفته یکبار به ترمیم نیاز دارد.

آیا کاور کردن باعث نازک شدن ناخن‌ها می‌شود؟

بله. در صورتی‌که کاور ناخون توسط شخص ناوارد انجام گیرد باعث نازک شدن و حتی شکستگی ناخن می‌شود.

تفاوت کاور کردن ناخن و کاشت ناخن چیست؟

برای کسانی که ناخن‌های بلندی دارند کاور ناخون پیشنهاد می‌شود. اما کسانی که ناخن‌های کوچک دارند و فرم ناخن خود را دوست ندارند می‌توانند از روش کاشت ناخن استفاده نمایند. زیرا در کاشت ناخن شما می‌توانید ناخن را به اندازه و فرم دلخواهتان دربیاورید.

کاور کردن ناخن با ژل و پودر چه تفاوتی دارد؟

کاور ناخن با پودر نیاز به یک فرد متخصص دارد. اما به طور کلی تفاوت چندانی بین این دو روش وجود ندارد و ضخامت مواد در هر دو مورد متوسط است.

وضو گرفتن با کاور ناخن از نظر شرعی مجاز است؟

پیشنهاد می‌کنیم این سوال را از مرجع تقلید خود بپرسید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من