آموزش 6 ماسک صورت مردانه کاربردی و آسان

آموزش 6 ماسک صورت مردانه کاربردی و آسان

ماسک صورت مردانه به چه کاری می‌آید؟ آیا ماسک صورت آقایان هم مانند ماسک صورت بانوان می‌تواند در راستای سلامتی پوست، مفید باشد؟ حقیقتی که در این موضوع وجود دارد این است که آقایان، خیلی کمتر از خانم‌ها به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند و رسیدن به پوست و استفاده از انواع ماسک و کرم را مختص بانوان می‌دانند. اما موضوع این است مردان هم به اندازه‌ی بانوان، ممکن است در معرض آسیب‌های پوستی قرار بگیرند. البته این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که معمولاً هورمون‌های مردانه باعث می‌شود تا پوست آقایان، ضخیم‌تر و محکم‌تر از بانوان باشد و به همین دلیل، دیرتر در معرض آسیب قرار بگیرد. اما این بدان معنی نیست که مراقبت‌هایی که لازم است از پوست مردان شود را نادیده بگیریم.

پوست آقایان نیز به اندازه‌ی بانوان، به دلیل آلودگی هوا، نور خورشید، بالا رفتن سن و … مستعد آسیب است. به همین دلیل، توصیه‌ای که به آقایان می‌شود این است که تابو‌های غیرمنطقی را کنار گذاشته و برای این که با بالا رفتن سن، شاهد از بین رفتن پوست صورت خود نباشند، از اقلام محافظت‌کننده برای پوست استفاده کنند. یکی از این اقلام که می‌تواند نقش مفیدی در سلامت پوست داشته باشد، ماسک صورت مردانه است. ماسک صورت آقایان در انواع صنعتی و خانگی وجود دارد که در اینجا، قصد داریم به شکل مختصر به این موضوع بپردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

خواص ماسک صورت برای مردان

باتوجه‌به ماسکی که برای صورت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید خواص مختلفی را از آن انتظار داشته باشید. انواع ماسک، می‌تواند باعث نرم شدن پوست شما شده و از ایجاد شده چاله بر روی صورت جلوگیری کند. از دیگر خواص ماسک این است که می‌تواند در به وجود آمدن جوش و آکنه و همچنین لک و انواع جوش سرسیاه جلوگیری کند.

زمانی که ماسک صورت را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید، مواد مغذی که درون ماسک وجود دارد به خورد پوست رفته و اثر مطلوبی که از آن‌ها انتظار می‌رود را بر روی پوست می‌گذارد. حال این خواص می‌تواند خواص جوان‌سازی باشد، می‌تواند خواص ضد جوش باشد و یا … .

انواع ماسک صورت مردانه

ماسک‌ مردانه، در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این قسمت به بررسی انواع ماسک می‌پردازیم:

انواع ماسک صورت مردانه

  • ماسک آب‌رسان

این نوع ماسک مردانه، به دلیل بافت سبک و همچنین آبرسانی که دارد، می‌تواند در جوان‌سازی پوست صورت آقایان مفید واقع شود و از بروز چین و چروک در سنین پایین، جلوگیری کند. ماسک‌های آب‌رسان کرمی معمولاً دارای ویتامین E برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک، و کائولین، برای آبرسانی پوست است.

  • ماسک پر پایه خاک رس

خاصیت اصلی که خاک رس دارد و باعث می‌شود بتوانیم از آن در انواع ماسک‌های صورت استفاده کنیم، خاصیت چربی گیری آن است. خاک رس، می‌تواند تا حدی زیادی چربی صورت را جذب کرده و فرم پوست صورت را به حالت تعادل برساند. ماسک‌های حاوی خاک رس، جدا از اینکه می‌تواند چربی پوست صورت را از بین ببرد، در راستای از بین رفتن جوش و آکنه نیز پرکاربرد است.

  • ماسک لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار، به این شکل عمل می‌کند که با ترکیباتی که دارد، باعث می‌شود لایه‌های اولیه‌ی پوست صورت که شامل سلول‌ها و بافت‌های مرده می‌شود از سطح پوست جدا شود. در صورتی که به شکل منظم به صورت هفته‌ای یکبار از این نوع ماسک استفاده شود، می‌توان سفیدی صورت، کم شده جای زخم و جوش و آکنه و همچنین از بین رفتن لک صورت را انتظار داشت.

  • ماسک ورقه‌ای

این نوع ماسک به این شکل است که بر روی صورت قرار گرفته و پس از تأثیرگذاری، به راحتی از روی پوست برداشته می‌شود. حال با توجه به خواصی که ماسک دارد، می‌تواند تأثیرات مثبتی را بر روی صورت بگذارد. یکی از انواع این ماسک‌ها، ماسک‌های حاوی زغال فعال است که با هدف از بین رفتن جوش‌های سرسیاه، بر روی پوست صورت مالیده شده و پس از مدت زمان مقرر، از روی صورت، برداشته می‌شود.

بهترین مارک ماسک صورت مردانه چیست؟

برند‌های مختلفی از ماسک صورت مردانه در بازار وجود دارد که هرکدام، مشتریان و طرفداران خاص خودشان را دارند.

  • ماسک صورت مردانه هیدرودرم، از برند‌هایی است که قدرت نفوذ بالایی داشته و تأثیر زیادی در بسته شدن منافذ باز پوست دارد؛ به همین دلیل این ماسک در راستای از بین رفتن جوش و آکنه و همچنین شاداب شدن پوست، نقش مفیدی را ایفا می‌کند.
  • ماسک سون هون، از دیگر برند‌های خوب در مارکت ماسک صورت آقایان و بانوان است که در انواع مختلفی ارائه می‌شود که شما عزیزان، با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.
  • ماسک صورت مردانه وارمی، از دیگر برند‌های مناسب ماسک مخصوص آقایان است که مواد تشکیل دهنده‌ی آن، بر پایه میوه بوده و دارای انواع ویتامین‌ها است. به همین دلیل، می‌توان از این ماسک، انتظار طراوت و شادابی را در کنار سفیدکنندگی داشت.
  • برند‌های خوب دیگری نظیر لورآل برای ماسک صورت مردانه وجود دارد که با آن می‌توان آبرسانی و همچنین رساندن مواد مغذی بسیار مفیدی را برای پوست، انتظار داشت.

معرفی انواع ماسک صورت مردانه خانگی

انواع مواد طبیعی می‌تواند برای تولید ماسک مردانه خانگی به کار گرفته شود. هر ماده باتوجه‌به خاصیتی که دارد برای انواع مشکلات پوستی، می‌تواند مفید واقع شود. در این قسمت، قصد داریم انواع ماسک که برای انواع مشکلات کاربرد دارد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1. ماسک صورت مردانه پیش از اصلاح

اصلاح صورت با تیغ، یکی از موارد حساسی است که آقایان باید به آن توجه داشته باشند. چرا که اگر این کار را بدون در نظر گرفتن نکات انجام دهند، باعث از بین رفتن تدریجی و ایجاد چاله و لک بر روی صورت می‌شود. قبل از اصلاح، لازم است تا صورت به اندازه‌ی کافی نرم شود تا تیغ، اصطکاک زیادی با صورت برقرار نکند. برای نرم کردن صورت، می‌توان از ماسک پیش از اصلاح استفاده کرد.

ماسک صورت مردانه پیش از اصلاح

برای تولید این ماسک صورت مردانه، کافی است مقداری جوانه‌ی ماش را با یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب مخلوط کرده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک، رطوبت و نرم‌کنندگی کافی را قبل از اصلاح به پوست می‌رساند. اما برای نرم کردن بیشتر، می‌توانید از روغن زیتون نیز در ماسک، استفاده کنید.

2. ماسک صورت آقایان پس از اصلاح

بعد از اصلاح صورت با تیغ، صورت در حساس‌ترین شرایط خود قرار دارد. چرا که ناخواسته وقتی تیغ را بر روی صورت می‌کشید، لایه‌هایی از پوست که با چشم هم دیده نمی‌شوند، از پوست صورت جدا می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پس از اصلاح، سوزش و خارش همراه فرد اصلاح کننده باشد. به همین دلیل، پس از اصلاح، باید از ماسک‌های مخصوص این کار استفاده کنید. مواد طبیعی و خانگی که برای این ماسک توصیه می‌شود، مواد سردی مثل خیار و نعنا است که تا حد زیادی ضدعفونی‌کننده بوده و هم می‌تواند در نقش لایه محافظتی از پوست عمل کند و هم صورت را ضدعفونی کند.

ماسک صورت آقایان پس از اصلاح

برای تولید این ماسک، صد گرم نعنا را با یک خیار متوسط خرد شده مخلوط کرده و سپس سفیده‌ی یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید. پس از این که مایع خمیری شکل به وجود آمد، به مدت بیست دقیقه پس از اصلاح آن را بر روی صورت خود قرار داده و سپس با آب سرد یا ولرم صورت خود را بشویید.

3. ماسک جوان‌سازی خانگی برای مردان

هر چه سن بالا می‌رود، هورمون‌های جوان‌سازی پوست کمتر ترشح شده و همچنین به دلیل کم شدن آب پوست صورت، امکان به وجود آمدن چروک بر روی صورت، زیاد می‌شود. عوامل دیگر مانند نور آفتاب و اشعه‌های خورشید، باعث می‌شود پوست صورت آسیب دیده و چین و چروک بر روی آن به وجود بیاید. به همین دلیل، برای این که از چروک شدن زودهنگام صورت جلوگیری کنیم، می‌توانیم از ماسک‌های آبرسانی که برای این کار توصیه می‌شود، استفاده کرد.

برای تولید ماسک صورت مردانه برای جوان‌سازی، دو عدد سفیده تخم مرغ را به خوبی به هم زده و سپس یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یک و نیم قاشق غذاخوری عسل را به خوبی به هم بزنید تا کاملاً یک دست شود. پس از ساخت ماسک، باید آن را به مدت یک ربع روی صورت خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب سرد و یا ولرم بشویید.

4. ماسک صورت مردانه برای پوست چرب

معمولاً پوست‌های چرب، بیشتر از سایر انواع پوست آلودگی را جذب کرده و این آلودگی که شامل انواع باکتری‌ها هم می‌شود، باعث به وجود آمدن انواع آکنه و جوش می‌شود. برای این که بتوان چربی صورت را کم کرده و فرم صورت را متعادل کرد، می‌توان از ماسک خانگی مردان در این زمینه استفاده کرد.

ماسک صورت مردانه برای پوست چرب

برای ساخت این ماسک، به یک فنجان جو دو سر، یک عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یک فنجان سیب له شده نیاز دارید. تمامی این موارد را با دست و یا با استفاده از مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید و برای استفاده از آن، ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک، این خاصیت را دارد که چربی پوست شما را بگیرد و پوست صورت را متعادل کند.

5. ماسک سفید کننده مردانه

آلودگی‌ها و همچنین زیاد در معرض آفتاب بودن، می‌تواند باعث به وجود آمدن تیرگی و انواع لک بر روی صورت بشود. برای این که با این مشکل مقابله کنید، یکی از راه‌ها استفاده از ماسک سفید کننده‌ی مردانه است. برای این ماسک، به نصف فنجان پودر قهوه، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز داریم.

توجه کنید که اگر پوست خشک دارید، از زرده تخم مرغ استفاده کنید و اگر پوستتان چرب است، سفیده‌ی آن را به کار بگیرید. برای تولید ماسک نیز باید تمامی مواد ذکر شده را به خوبی با هم مخلوط کرده و پس از یک دست شدن، آن را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت قرار دهید. سپس ماسک را از روی صورت کنده و صورت را با آب سرد و یا ولرم بشویید.

6. ماسک صورت مردانه برای جوش سرسیاه

جوش سرسیاه، یکی از مشکلاتی است که ممکن است مردان با آن همراه باشند. مؤثرترین ماده برای از بین بردن جوش سرسیاه، زغال است. به همین دلیل، ماسک خانگی که برای از بین بردن جوش سرسیاه وجود دارد نیز بر پایه‌ی زغال فعال، تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی ماسک صورت مردانه برای جوش سرسیاه، به یک قاشق غذاخوری زغال فعال، یک قاشق غذاخوری ژلاتین، نصف قاشق چایخوری خاک بنتونیت و دو قاشق غذاخوری آب ولرم نیاز دارید.

ماسک صورت مردانه برای جوش سرسیاه

برای تهیه‌ی ماسک، زغال، ژلاتین و بنتونیت را با هم مخلوط کرده و سپس آب گرم را به آن اضافه کنید. پس از یک دست شدن مخلوط و خنک شدن ماسک، آن را بر روی صورت قرار داده و پس از گذشت نیم ساعت، آن را از روی صورت خود بکنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. زمانی که ماسک صورت مردانه سیاه را از روی صورت خود بکنید، شاهد خواهید بود که جوش‌های سرسیاه، به همراه ماسک، از صورت شما جدا می‌شود.

نکات مراقبت از پوست برای مردان

برای مراقبت از پوست صورت مردان، باید نکات مهمی در نظر گرفته شود. در ادامه به بررسی این موضوع، می‌پردازیم:

نکات مراقبت از پوست برای مردان

1. شست و شوی صورت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست مردانه، شستن صحیح و به موقع پوست است. طبیعی است که آلاینده‌های زیادی در هوا موجود بوده و باعث آلوده شدن پوست بشود. مخصوصاً پوست صورت که بیشتر از همه جا در معرض آلودگی قرار دارد. برای شستن پوست صورت، باید در نظر داشته باشید که از شوینده‌ای استفاده کنید که ph متناسبی با پوست داشته و ترجیحاً، دارای ذرات روغنی باشد تا بیش از حد، چربی صورت شما را نگیرد.

2. لایه ‌برداری

از دیگر نکاتی که باید در مراقبت از پوست در نظر داشته باشید، لایه برداری پوست است. در واقع، اگر لایه برداری به صورت منظم انجام شود، باعث می‌شود تا سلول‌های مرده بر روی پوست صورت باقی نمانند و تأثیرات منفی آن را در صورت شاهد نباشیم.

3. آبرسانی پوست

یکی از نکاتی که شاید ساده به نظر برسد این است که آب پوست را کنترل کنید. آبرسانی پوست، از نکاتی مهمی است که باید برای مراقبت از پوست به آن اهمیت داده شود. با تأمین آب موردنیاز پوست، می‌توان از چروک شدن پوست جلوگیری کرد. آبرسانی پوست با کرم و انواع ماسک انجام می‌شود.

4. ضدآفتاب

یکی از عواملی که خیلی در آسیب رسیدن به پوست نقش دارد و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود، اشعه خورشید که در نور آفتاب است. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب، باید از انواع کرم ضدآفتاب استفاده نمود.

برخی دیگر از مراقبت‌های پوستی، شامل استفاده از کرم‌های دور چشم برای سیاهی و پف چشم، استفاده از انواع سرم و … است. یکی از راه‌های مفیدی که برای مراقبت از پوست وجود دارد، استفاده از ماسک صورت مردانه است که می‌تواند تمام خواص مراقبتی از پوست را هم‌زمان برای شما به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

پوست مردان نیز همانند پوست بانوان، نیاز به مراقبت از انواع آسیب و همچنین رسیدگی برای جوان‌سازی دارد. راه‌های زیادی برای مراقبت از پوست صورت وجود دارد که یکی از مفیدترین راه‌ها، استفاده از انواع ماسک صورت مردانه است. ماسک‌ها در انواع مختلفی وجود دارد که هرکدام، برای برخی مشکلات نظیر لک صورت، جوش و آکنه، چربی صورت و … مفید هستند. در اینجا 6 ماسک خانگی مخصوص برای رایج‌ترین مشکلات پوستی آقایان، از جمله خشکی صورت، چربی صورت و … معرفی شد و روش ساخت هرکدام، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ماسک‌های مخصوص برای قبل از اصلاح و بعد از اصلاح صورت نیز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توانید از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در راستای ماسک صورت مردانه در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما، ارسال کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من