فرق عطر شیرین و تلخ

عطر تلخ بخرم یا شیرین؟ فرق عطر شیرین و تلخ چیست؟

به احتمال خیلی زیاد شما هم شنیده اید که همه عطرها رایحه مخصوص به خود را دارند. برخی از عطرها شیرین و برخی دیگر تلخ هستند و افراد باید بر اساس سلیقه خود، یکی از این عطرها را انتخاب کنند. با این حال، ممکن است خیلی از افراد فرق عطر شیرین و تلخ را ندانند و متوجه نباشند که باید چطور این عطرها را از یکدیگر تشخیص دهند. به همین دلیل ما در این مقاله، به طور کامل تفاوت عطر شیرین و تلخ را برای شما توضیح می دهیم تا متوجه شوید که هر یک از آنها چه ویژگی هایی دارند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که عطرهای تلخ مخصوص آقایان و عطرهای شیرین مخصوص خانم ها هستند. این در حالی است که لزوما این گونه نبوده و هم آقایان و هم خانم ها می توانند بر اساس سلیقه خود، عطرهایی با رایحه شیرین و تلخ انتخاب کنند. در ادامه، به طور کامل عطرهای شیرین را با تلخ مقایسه می کنیم و همچنین در پایان چند نمونه از عطر زنانه شیرین و چند نمونه عطر مردانه تلخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی عطر تلخ

اول از همه، ویژگی عطرهای تلخ را نام می بریم تا بدانید که چطور باید این عطرها را از سایر عطرها تشخیص دهید. عطرهای تلخ در میان زنان و مردان طرفداران بسیار زیادی دارند و بیشتر افراد ترجیح می دهند از این عطر استفاده کنند. زمانی که درباره عطر تلخ صحبت می کنیم، منظور ما در واقع طعم تلخی است که موقع بوییدن این نوع عطر به مشام شما می رسد.

ویژگی عطر تلخ

 این رایحه تلخ در عطرها از گیاهانی مانند تنباکو و ریشه برخی از درخت ها و همچنین ادویه های تند شرقی منشأ می گیرند. عطر تلخ شباهت زیادی به رایحه هایی مانند میخک، قهوه، نعنا هندی، دارچین، گل صد پرو، دودی، ترنج، چوب خیزران و سایر موارد این چنینی دارد.

زمانی که عطرهای تلخ در کنار طبع خنک قرار می گیرند، جذابیت فوق العاده بیشتری به وجود می آورند. به همین دلیل بیشتر افراد عطرهای تلخ و خنک را می پسندند. البته باید گفت که عطرهای تلخ به خاطر داشتن رایحه مربوط به ادویه و ترکیبات چوب مختلف، نسبتاً سنگین هستند. به همین دلیل بهتر است از آنها در فصول سرد سال و نهایتاً در فصل بهار استفاده شود. با این حال، زمان استفاده از عطر تلخ می تواند بسته به سلیقه فرد نیز متفاوت باشد.

استفاده از عطرهای تلخ می تواند بسته به شرایط، در مکان های مختلفی باشد. برای مثال، شما می توانید از این عطرها در مکان هایی مانند مهمانی ها، قرارهای رسمی و یا نیمه رسمی استفاده کنید. بیشتر کسانی به این عطرها علاقه مند هستند که شخصیتی درونگرا و آرام دارند.

ویژگی عطر شیرین

همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، عطر شیرین به عطری گفته می شود که دارای رایحه شیرینی است و موقع استشمام آن، این طعم به مشام شما می رسد. نکته جالب توجه درباره عطرهای شیرین این است که اسانسی دارند که باعث می شوند احساس صمیمیت، اعتماد و آرامش به فرد منتقل شوند. شما با استشمام کردن عطرهای شیرین، ترکیبی از روایحی مانند ادویه های شیرین، کارامل، گل هایی مانند یاس و رز، شکلات و گل فام را احساس می کنید.

ویژگی عطر شیرین

اگرچه عطرهای شیرین برای مردها نیز وجود دارند، اما بیشتر طرفداران این عطرها خانم ها هستند. بهتر است از عطرهای شیرین در فصل گرم سال مانند بهار یا تابستان استفاده شود. با این حال، ترکیبات هر عطر با دیگری متفاوت است و می توان از آنها در هر فصلی استفاده کرد. بهترین مکان برای استفاده از عطر شیرین، در مهمانی ها و جمع های دوستانه و خانوادگی است. غالباً کسانی به سمت این عطر می روند که شخصیت خونگرم، پر انرژی و شادی دارند.

نحوه تشخیص عطر تلخ از شیرین

در قسمت های قبلی، برخی از مشخصات عطرهای تلخ و شیرین آشنا شدید. اکنون باید بدانید که چطور می توانیم عطر تلخ را از شیرین تشخیص دهیم؟ به این منظور، باید در ابتدا فرق عطر شیرین و تلخ را پیدا کنید.

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای تشخیص این عطرها از یکدیگر، توجه به بسته بندی آنهاست. شاید برای شما جالب باشد که بدانید عطرهای تلخ و شیرین از لحاظ بسته بندی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به این صورت که عطرهای شیرین دارای بسته بندی روشن و عطرهای تلخ دارای بسته بندی تیره تری هستند.

علاوه بر این، شما می توانید با توجه به رایحه عطرها هم تلخ یا شیرین بودن آن را تشخیص دهید. برای مثال، گفتیم عطرهایی که دارای رایحه کاراملی، گلی و شکلاتی هستند، جزو عطرهای شیرین قرار می گیرند. اگر با استشمام کردن عطری متوجه شدید که حس صمیمیت و شادی به شما القا شد، مطمئناً عطر مورد نظرتان شیرین است. این در حالی است که عطرهای تلخ حس کاملاً رسمی جدی به فرد القا می کنند.

نحوه تشخیص عطر تلخ از شیرین

به جز این موارد، توجه به طبع عطر نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند. به این صورت که عطرهایی با رایحه گرم و تند، غالباً عطرهای تلخ هستند و عطرهایی که رایحه ترش و خنکی دارند، در دسته عطرهای شیرین قرار می گیرند.

معرفی ۵ عطر تلخ مردانه

همان طور که تاکنون نیز چندین بار تاکید کردیم، افراد می توانند بر اساس سلیقه خود، عطرهای تلخ یا شیرینی را خریداری کنند. با این حال، بیشتر مواقع آقایان به عطرهای تلخ و خانم ها به عطرهای شیرین علاقه دارند. در این قسمت، چند نمونه از رایج ترین و پرطرفدارترین عطرهای تلخ مردانه را به شما معرفی می کنیم.

1. ادکلن مردانه گلادیاتور ژک ساف

ادکلن مردانه گلادیاتور ژک ساف

یکی از بهترین و پرطرفدارترین عطرهای تلخ مردانه، ادکلن گلادیاتور ژک ساف است. این ادکلن با رایحه خنک، تلخ و تندی که دارد، برای همه آقایان با هر نوع سلیقه ای مناسب است. علاوه بر این، ماندگاری ادکلن ژک ساف گلادیاتور کاملاً بالا بوده و می تواند تا ۴۸ ساعت روی لباس شما باقی بماند.

این ادکلن برای فصل های بهار و پاییز بسیار مناسب است و آقایان می توانند از رایحه فوق العاده گیاهان معطر و مرکبات آن لذت ببرند. به خاطر بسته بندی شیکی که دارد، شما می توانید این عطر را به عنوان هدیه خریداری نمایید.

2. ادوپرفیوم دندلیون مدل ویژن

ادوپرفیوم دندلیون مدل ویژن

اگر به دنبال یک عطر خوشبوی مردانه می گردید که رایحه تلخ و خنکی داشته باشد، باید ادکلن دندلیون مدل ویژن را به شما پیشنهاد بدهیم. این ادکلن برای مردان شیک پوش و خوشبو فوق العاده مناسب است و تا ۴۸ ساعت به راحتی ماندگاری دارد.

این ادوپرفیوم به خاطر داشتن ترکیبی از روایح تلخ، خنک و تند، به افراد احساس سرزندگی و طبیعت می دهد و برای مکان های رسمی و نیمه رسمی کاملاً مناسب است. علاوه بر این موارد، شما می توانید با قیمت کاملا مناسب این محصول را خریداری نمایید.

3. ادکلن مردانه ژک ساف مدل گرازیه

ادکلن مردانه ژک ساف مدل گرازیه

ادکلن مردانه ژکساف مدل گرازیه نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین عطرهای مردانه با رایحه تلخ و خنک شناخته می شود که برای مکان هایی مانند مهمانی بسیار مناسب است. علاوه بر رایحه بی نظیری که دارد، این ادکلن با طراحی فوق العاده شیک و جذابی عرضه می شود و به همین دلیل هم شما می توانید از آن به عنوان هدیه استفاده کنید. نت های ابتدایی این ادکلن ترکیبی از رازیانه، لیمو و پرتقال است و در ادامه به نت میانی می رسد. آخرین نتی که از این عطر استشمام می کنید، چوب صندل و سدر است.

4. ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل اونجر

ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل اونجر

یک عطر تلخ و گرم برای فصل سرد زمستان برای آقایان، عطر ژک ساف مدل اونجر است. زمانی که برای اولین بار این عطر را روی نبض خود اسپری می کنید، ترکیبی از روایح سیب، نارنج و خربزه را احساس خواهید کرد. در ادامه، این نت ها جای خود را به نت میانی زنبق کوهی و یاسمین می دهند و در آخر هم با نت پایانی چوب عنبر، نعناع هندی و مشک به اتمام می رسد. این ادکلن رایحه فوق العاده ای دارد و برای آقایان سخت پسند، کاملاً مناسب است.

5. ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل Polar Bleu

ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل Polar Bleu

آخرین عطر تلخ مردانه ای که در این فهرست به شما معرفی می کنیم، ادوپرفیوم مردانه ژک ساف مدل Polar Bleu  است. این ادکلن دارای ماندگاری ۲۴ ساعته بوده و از ادکلن معروف بلو د شنل ساخته شده است. نکته جالب توجه درباره این ادکلن، این است که حتی بسیاری از خانم ها نیز به سمت آن جذب می شوند و برای خرید آن تمایل دارند. این ادکلن با بوی تلخ و خنکی که دارد، بیشتر برای فصل های بهار و تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی ۵ عطر شیرین زنانه

بیشتر خانم ها به عطرهای شیرین علاقه دارند و ترجیح می دهند که با استفاده از عطرهایی با این رایحه، حس سرزندگی و شادابی را در خود افزایش دهند. علاوه بر این، برای هدیه دادن به خانم ها نیز بهتر است از عطرهای شیرین استفاده کرد. زیرا همان طور که در قسمت فرق عطر شیرین و تلخ گفتیم، عطرهای شیرین بسته بندی روشنی دارند و بیشتر با سلیقه خانم ها جور در می آیند. در این قسمت، ۵ نمونه از پرطرفدارترین عطرهای شیرین زنانه را معرفی می کنیم.

1. ادکلن ژک ساف زنانه مدل F713

ادکلن ژک ساف زنانه مدل F713

بدون شک یکی از بهترین و پرطرفدارترین عطرهای زنانه مه طعم شیرینی دارد، ادکلن ژک ساف زنانه مدل F713 است. این ادکلن با طراحی فوق العاده شیک و زیبایی عرضه می شود و برای هدیه دادن به خانم ها نیز کاملاً مناسب است.

شما می توانید ادکلن ژک ساف زنانه با رایحه شیرین و گرم را در فصل های سرد سال، یعنی پاییز و زمستان استفاده کنید. این عطر برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در بازار عرضه شد و توانست توجه بسیاری از خانم ها را به سمت خود جلب کند.

2. ادکلن زنانه دینا پرفیومز مدل et alors

ادکلن زنانه دینا پرفیومز مدل et alors

در صورتی که به دنبال یک عطر ماندگار زنانه با رایحه شیرین و گرم می گردید، باید ادکلن زنانه دینا پرفیومز مدل ات آلورس را به شما معرفی کنیم. این ادکلن برای فصل های پاییز و زمستان بسیار مناسب است و به خاطر طراحی شیکی که دارد، می توانید از آن به عنوان هدیه نیز استفاده کنید.

نت های آغازین این ادکلن، ترکیبی از روایح لیمو، شکوفه سیب و پرتقال است که بعد از کمی زمان، جای خود را به گل های بنفشه، رز و یاس می دهد. در آخر هم ترکیبی از روایح کهربا و چوب به مشام شما می رسد.

3. ادوپرفیوم زنانه ونوس لالالند

ادوپرفیوم زنانه ونوس لالالند

برای خانم هایی که به عطرهای شیرین و رایحه گل علاقه دارند، ادکلن زنانه ونوس لالالند می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این ادکلن قیمت مناسبی دارد و شما می توانید با هزینه بسیار کم آن را خریداری کنید. بهترین زمان برای استفاده از این ادوپرفیوم، فصل های پاییز و زمستان است. این ادکلن از عطر مشهور چنس چنل ساخته شده است و طرفداران بسیار زیادی در میان خانم های خوش سلیقه و سخت پسند دارد.

4. ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Night Wish

ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Night Wish

بیشتر خانم ها به دنبال عطر شیرین و ملایمی می گردند تا بتوانند از آن در همه فصول و همه مکان ها استفاده کنند. انتخاب این نوع عطرها برای آنها فوق العاده سخت است و نمی دانند که خریداری نمایند. در میان محصولات مختلف، ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Night Wish می تواند یک گزینه بسیار عالی ی خانم های خوش سلیقه در نظر گرفته شود که می توانند از آن در همه فصول و هر موقعیتی استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از این ادکلن، رد بوی فراموش نشدنی از خود به جای بگذارید.

 5. ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Sweet Love

ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Sweet Love

در نهایت، آخرین نمونه از عطر شیرین زنانه که ما در این فهرست در اختیار شما قرار می دهیم، ادوپرفیوم زنانه ژک ساف مدل Sweet Love است. این ادکلن ماندگاری بسیار خوبی دارد و به خاطر داشتن رایحه گرم و شیرین، برای فصل های پاییز و زمستان مناسب است. این عطر هم مانند نمونه قبلی، دارای طبع دلنشین و ملایمی است و به همین دلیل برای استفاده از آن هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل فرق عطر شیرین و تلخ را برای شما توضیح دادیم و گفتیم که هر یک از این عطرها و رایحه ها چه فرقی با یکدیگر دارند. بعد از این که تفاوت عطر تلخ و شیرین را درک کردید، متوجه شدید که چطور باید آنها را از یکدیگر تشخیص دهید.

اگرچه تفکیک جنسیتی خاصی برای عطرهای تلخ و شیرین وجود ندارد، اما بیشتر آقایان به عطرهای تلخ و بیشتر خانم ها بذرهای شیرین علاقه دارند. تمام عطرهای شیرین زنانه و تلخ مردانه که در این فهرست معرفی کردیم به همراه عطرهای خوشبوی دیگر با ماندگاری بالا، در فروشگاه آرایشی لند با قیمت مناسب موجود هستند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من