خواص سرکه سیب برای پوست و آموزش 5 ماسک خانگی

خواص سرکه سیب برای پوست و آموزش 5 ماسک خانگی

سرکه سیب برای پوست می‌تواند بسیار مفید واقع شود. از دیرباز از خواص سرکه سیب برای درمان بیماری‌های عفونی و باکتری استفاده می‌شد. امروزه متخصصان با آزمایشات فراوان و مشاهده نتایج چشمگیر استفاده از سرکه سیب برای پوست و مو را بسیار توصیه می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از خواص سرکه سیب برای پوست ناآگاه هستید پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست به صورت انواع ماسک خانگی را به شما آموزش دهیم.

فواید سرکه سیب برای پوست

آیا سرکه سیب برای پوست مفید است؟ خوب، بستگی به نوع پوست شما دارد. اگر روی پوست‌های معمولی به خوبی کار کند، برای افراد با پوست حساس می‌تواند یک کابوس باشد. ما در مورد معایب گزارش شده آن در ادامه مقاله به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. همانطور که اشاره کردیم سرکه سیب برای پوست و مو فواید زیادی دارد که در مقاله «سرکه سیب برای مو» به توضیح آن پرداخته ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

فواید سرکه سیب برای پوست

به طور کلی، فواید سرکه سیب برای پوست عبارت‌اند از:

  • سطوح pH را متعادل می‌کند
  • لک‌های پوستی را از بین می‌برد
  • گودی و سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهد
  • پوست شما را لایه برداری می‌کند
  • آکنه را درمان می‌کند
  • زخم‌های ناشی از آفتاب سوختگی را درمان می‌کند

– خواص سرکه سیب برای لک صورت

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش، چه نور خورشید و چه نور مصنوعی، می‌تواند باعث قرمزی و حساس شدن و ایجاد لک بر روی پوست شود. این واکنش التهابی که به نظر می‌رسد سوزش لایه بیرونی پوست است، آفتاب سوختگی نامیده می‌شود.

سرکه سیب برای پوست ممکن است به دلیل فواید بی‌شماری برای سلامتی مورد توجه قرار گیرد، اما هیچ گزارش مستقیمی اثربخشی آن را در درمان آفتاب‌سوختگی نشان نمی‌دهد. با این حال، مطالعات موفق به اثبات فعالیت ضد میکروبی آن، به ویژه در برابر زخم‌های سوختگی و آسیب بافتی شده است. علاوه بر این، ظرفیت ضد میکروبی اثبات شده سرکه سیب ممکن است به مبارزه با لکه‌های پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید کمک کند.

– خواص سرکه سیب برای چین و چروک پوست

با افزایش سن بدن انسان، پوست تولید کلاژن، پروتئینی که مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی است، متوقف می‌شود. بنابراین، با کاهش تولید کلاژن، سموم محیطی و کم آبی باعث نازک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود.یک مطالعه اخیر که بر روی پلی فنول های موجود در سیب متمرکز شده است، به اثرات مثبت آن بر روند ضد پیری نتیجه می‌دهد. پلی فنول ها ترکیبات آلی هستند که گونه های فعال اکسیژن را تغییر می دهند تا پیری را تحریک کنند.

– سرکه سیب برای قارچ پوستی

قارچ پوستی یک بثورات پوستی، تغییر رنگ یا لکه خارش دار ناشی از قارچ است. از آنجایی که آنها عمدتاً بی ضرر هستند، تمایل به استفاده از داروهای خانگی به عنوان یک درمان وجود دارد. در این راستا، خواص ضد میکروبی و ضد قارچی سرکه سیب برای پوست ممکن است کمک کند.

– سرکه سیب برای روشن شدن پوست

سرکه سیب که به اختصار ACV نامیده می‌شود به عنوان یک تونر برای روشن کردن رنگ پوست شما استفاده می‌شود، کافی است مقدار کافی سرکه سیب را بردارید و به مقدار مساوی آب جوشیده شده حل کنید، صورت خود را با آن بشویید و بعد از آن مقدار مناسبی از مرطوب کننده مخصوص پوست خود را بمالید.

– سرکه سیب برای سیاهی دور چشم

سرکه سیب سرشار از ویتامین C است، بنابراین رنگ پوست شما را یکدست می‌کند، رنگدانه ها را کاهش می‌دهد و همچنین باعث روشن شدن پوست می‌شود. از آنجایی که این امر تولید ملانین را در پوست شما به میزان زیادی کاهش می‌دهد، این ماده به عنوان یک عامل بی رنگ کننده عالی در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی به همراه چندین آنزیم است که برای جوانسازی پوست شما فوق العاده هستند. سرکه سیب به ویژه برای کاهش سیاهی دور چشم شگفت انگیز است و اگر به طور منظم از آن استفاده کنید نتایج فوری به شما می‌دهد.

– سرکه سیب برای جای جوش

اسکار آکنه در نتیجه التهاب در لک‌های آکنه ایجاد می‌شود. تورم ممکن است باعث شکستگی در دیواره فولیکول شود و اجازه دهد محتویات به بافت‌های اطراف نشت کند. ضایعات کم عمق به سرعت بهبود می‌یابند، اما نفوذ عمیق‌تر ممکن است اثری دائمی بر جای بگذارد. به این لکه‌های تغییر رنگ روی پوست، اسکار آکنه می‌گویند.سرکه سیب برای جای جوش

آلفا هیدروکسی و اسید استیک موجود در سرکه سیب خواص ضد التهابی و ضد میکروبی به آن می بخشد. بنابراین، مطالعات اغلب سرکه را به عنوان یک داروی جایگزین خانگی برای درمان آکنه ذکر می کنند. همچنین نقش آلفا هیدروکسی اسیدها در درمان سلول‌های مرده پوست مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج مثبتی به دست آمده است.

پزشکان محقق نیز گزارش‌هایی از فعالیت ضد میکروبی بالای سرکه سیب برای جوش صورت ارائه کرده است. در حالی که این مطالعه به طور مستقیم باکتری‌های مسئول آکنه را شامل نمی‌شود، پیامدهای مثبتی را برای اختلالات پوستی نشان می‌دهد.

مقاله پییشنهادی : ماسک خانگی برای جوش

 

– سرکه سیب برای جوش سرسیاه

سرکه سیب برای پوست انسان غیر سمی و بی ضرر است و می‌توان از آن برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، آفتاب سوختگی و آکنه استفاده کرد. همچنین اگر به روش صحیح استفاده شود، روشن کردن رنگ پوست شما مفید است. سرکه سیب که خاصیت ضد باکتریایی دارد را می‌توان با جوش شیرین و آب نیز مخلوط کرد تا جوش‌های سر سیاه را کاهش دهد. برای رفع جوش سرسیاه مقاله «درمان جوش سرسیاه صورت» اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید مطالعه کنید.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

به طور کلی به دو روش می‌توانید از سرکه سیب برای پوست خود استفاده کنید. روش اول استفاده از سرکه سیب برای پوست به صورت تونر و اسپری می‌باشد. به این صورت که بطری کوچک اسپری تمیزی را انتخاب می‌کنید و با توجه به حجم آن یک چهارم ظرف را سرکه ریخته و بقیه آن را با آب جوشیده و سرد شده پر می‌کنید.

می‌توانید آن را به صورت خود اسپری کنید و یا به صورت غیر مستقیم اول پنبه یا پد را به آن آغشته و سپس آن را به صورت خود بمالید.

روش دیگر استفاده از سرکه سیب برای پوست، تهیه ماسک‌های خانگی با استفاده از سرکه سیب می‌باشد. در ادامه تعدادی از بهترین ماسک‌های خانگی با سرکه سیب را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

 

آموزش 6 ماسک خانگی سرکه سیب برای پوست

ماسک های خانگی همیشه در دسترس‌ترین و راحت‌ترین روش مراقبت پوستی به شمار می‌روند. در صورتی که پوست حساسی نداشته باشید می‌توانید نتیجه مطلوبی از این ماسک ها دریافت کنید. در ادامه به معرفی 6 ماسک خانگی سرکه سیب برای پوست پرداخته ایم.

1. ماسک سبک: ترکیب گلاب و سرکه سیب برای پوست

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چایخوری سرکه سیب
  • ½ فنجان گلاب
  • پد پنبه‌ای
  • مرطوب کنندهماسک سبک: ترکیب گلاب و سرکه سیب برای پوست

طرز تهیه ماسک و روش استفاده:

  1. سرکه سیب را با گلاب رقیق کنید.
  2. مخلوط را در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید.
  3. یک پد پنبه‌ای را به محلول آغشته کنید.
  4. شروع به مالیدن پد پنبه‌ای روی صورت تمیز خود کنید.
  5. بگذارید خشک شود.
  6. از مرطوب کننده استفاده کنید.

◄ 1-2 بار در روز، پس از شستن صورت از این ماسک استفاده کنید.

2. سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

سرکه سیب دارای آلفا هیدروکسی اسید است که به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین‌های موجود در سرکه سیب به روشن شدن پوست کمک می‌کند.سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

مواد مورد نیاز:

  • ¼ فنجان سرکه سیب
  • ½ فنجان روغن زیتون

طرز تهیه ماسک و روش استفاده:

  1. ابتدا باید ¼ فنجان سرکه سیب را در مقدار مساوی آب رقیق کنید.
  2. سپس ½ فنجان روغن زیتون را اضافه کنید و هر دو مواد را خوب مخلوط کنید.
  3. این لوسیون را روی صورت خود بمالید.
  4. بگذارید 20 تا 30 دقیقه خشک شود. بعداً می‌توانید آن را در آب معمولی بشویید. همچنین می‌توانید این مخلوط را برای استفاده بعدی در یخچال نگهداری کنید.

3. سرکه سیب و عسل برای پوست

سرکه سیب و عسل برای پوستمواد لازم:

  • ¼ قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری سرکه سیب

طرز تهیه ماسک و روش استفاده:

  1. عسل و سرکه سیب را در ظرف کوچکی با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند تا خمیری صاف و خامه‌ای ایجاد کنید.
  2. خمیر را روی صورت خود بمالید
  3. اجازه دهید حدود 20 دقیقه خشک شود.
  4. سپس آن را بشویید.

4. سرکه و جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و pH پوست را کنترل می‌کند. در صورتی که تمایل دارید با این ماده بیشتر آشنا شوید به مقاله «جوش شیرین برای پوست» مراجعه کنید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چایخوری سرکه
  • عسل به مقدار لازم
  • آب لیمو (در صورت نیاز)سرکه و جوش شیرین برای پوست

طرز تهیه ماسک و روش استفاده:

  1. 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با سرکه سیب در ظرف کوچک رقیق کنید.
  2. سپس، عسل را اضافه کنید (برای نتایج خامه‌ای‌تر) یا می‌توانید آب لیمو را اضافه کنید.
  3. مواد را با هم مخلوط کنید تا بتوانید مخلوطی همگن به دست آورید.
  4. آن را روی صورت تمیز بمالید و بگذارید پنج تا ده دقیقه بماند تا خشک شود.
  5. برای شستن آن از آب گرم استفاده کنید.
  6. سپس با آب سرد صورت را بشویید تا منافذ پوست بسته شوند.
  7. برای نتیجه بهتر و درخشان از مرطوب کننده استفاده کنید.

5. ماسک کف دریا و سرکه سیب

از این ماسک برای درمان آکنه و از بین بردن چربی‌های پوستی استفاده می‌شود.ماسک کف دریا و سرکه سیب

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری پودر کف دریا

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه ماسک برای درمان جوش:

  1. سرکه را به پودر کف دریا اضافه کنید.
  2. مخلوط را کاملاً هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید.
  3. با استفاده از براش مخلوط را روی صورت خود بمالید (احتیاط کنید که وارد دهان و چشم شما نشود).
  4. پس از نهایت 30 دقیقه صورت خود را ابتدا با آب گرم سپس با آب سرد بشویید.

6. ماسک خاک رس و سرکه سیب

هنگامی که ماسک خاک رس روی صورت استفاده می‌شود، تمام ناخالصی‌ها – سموم، سلول‌های مرده پوست، چربی‌ها، باکتری‌ها، روغن – از پوست خارج شده و به خاک رس کشیده می‌شوند. در عین حال، مواد معدنی مغذی از خاک رس به پوست شما منتقل می‌شود. در مقاله «خاک رس برای صورت» به طور مفصل درباره خاک رس و ماسک های آن توضیح داده شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

ماسک خاک رس و سرکه سیب

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری خاک رس

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه ماسک سرکه سیب برای پوست:

  1. سرکه را به آرامی به خاک رس اضافه کرده و کاملاً یکنواخت هم بزنید تا گوله‌گوله نشود.
  2. ماسک را با استفاده از براش به صورت خود بمالید.
  3. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.
  4. با حوله‌ای خیس ماسک را به آرامی از صورت خود پاک کنید.
  5. بقایای ماسک را با آب ولرم پاک کنید.
  6. در انتها صورت خود را با آب سرد بشویید.

عوارض سرکه سیب برای پوست

  • استفاده از سرکه سیب رقیق نشده می‌تواند باعث سوختگی شیمیایی شود. بر اساس گزارشی در مجله بالینی و زیبایی پوست، یک نوجوان پس از استفاده از سرکه سیب برای برداشتن خال‌ها، با اسکار شیمیایی روی بینی خود مواجه شد.
  • استفاده خودسرانه و بیش از حد از سرکه سیب PH پوست را به هم ریخته و موجب خشکی و ترک پوست می‌گردد.
  • مواد تشکیل دهنده سرکه سیب در بسیاری از موارد آلرژی زا بوده و موجب تب نیز شده‌اند.

نکات مهم هنگام استفاده از سرکه سیب برای پوست

  • چه به صورت مستقیم و چه به صورت تونر از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را با آب کافی رقیق کرده‌اید. در غیر این صورت ممکن است دچار سوختگی شوید.
  • همیشه از یک سرکه سیب خام و بدون فیلتر برای پوست استفاده کنید. اگر نه، مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا از هرگونه آلرژی یا عفونت ناشی از مواد نگهدارنده اضافه شده جلوگیری کنید.
  • اگر از سرکه سیب برای پوست برای درمان عفونت‌های پوستی یا قارچی استفاده می‌کنید، بگذارید فقط برای درمان عفونت‌های خفیف استفاده شود. اختلالات شدید عفونی را به یک متخصص پوست خبره گزارش دهید.
  • قبل از استفاده از سرکه سیب به هر شکل و برای هر دلیلی لطفاً با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • قبل از استفاده از سرکه سیب برای پوست، آن را روی پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید بدن شما واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از مقالات آرایشی لند تلاش کردیم تا خواص و کاربرد سرکه سیب برای پوست را به شما عزیزان آموزش دهیم. توصیه می‌کنیم حتماً قبل از استفاده از سرکه سیب برای پوست حتماً تست آلرژی را انجام داده و با پزشک خود مشورت کنید. خوشحال می‌شویم تا تجربیات و دیدگاه خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من