آموزش 9 مدل آرایش چشم ساده کاربردی و آسان

آموزش 9 مدل آرایش چشم ساده کاربردی و آسان

چشم زیبا‌ترین عضو در چهره هر شخصی به حساب می‌آید و آرایش چشم یکی از مهم‌ترین مراحل میکاپ صورت به شمار می‌رود. آرایش چشم شامل سبک‌های متفاوتی می‌باشد که هرکدام می‌تواند تغییرات بسیار زیادی را بر چهره شما اعمال کند. همچنین یک آرایش چشم ساده می‌تواند چهره شما را در طول روز شاداب و سرحال نشان دهد.

ما در این مقاله قصد داریم آموزش آرایش چشم ساده را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به‌راحتی برای رفتن به سرکار و یا دانشگاه از آن استفاده کنید و همواره چهره شادابی داشته باشید. آرایش چشم ساده وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت اما زیبایی حقیقی چشمانتان را بهتر و بیشتر نمایان خواهد کرد. پس حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید تا آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم ساده را به خوبی بیاموزید.

لوازم موردنیاز برای آرایش چشم چیست؟

در قدم نخست برای آموزش آرایش چشم ساده لازم است که شما را با ابزار و لوازم آرایشی که برای این کار احتیاج دارید، آشنا کنیم. لوازم موردنیاز برای آرایش کردن چشم‌ها عبارت‌اند از:

لوازم موردنیاز برای آرایش چشم

1. موچین

موچین آرایشی ابزاری برای برداشتن موهای اضافه ابرو است. برای این که بتوانید آرایش زیبایی انجام دهید لازم است که در ابتدا موهای اضافی اطراف ابروهای خود را بردارید. توجه داشته باشید که فرم دهی به ابرو به‌صورت کاملاً قرینه یک کار حرفه‌ای است و نیاز به مهارت دارد پس اگر مهارت کافی ندارید، فرم دهی به ابروها را فراموش کنید و فقط اطراف آن را با موچین تمیز کنید.

2. پرایمر

برای این که آرایش چشم شما در طول روز ثابت بماند و خراب نشود، لازم است تا زیرسازی انجام دهید. از پرایمر مخصوص چشم برای زیرسازی آرایش چشم ساده استفاده می‌شود. درصورتی‌که به پرایمر مخصوص چشم دسترسی نداشتید، می‌توانید از کانسیلر هم به‌عنوان زیرساز استفاده کنید.

3. سایه چشم

وسیله مهم دیگری که در آرایش چشم استفاده می‌شود سایه چشم است. سایه چشم تنوع بسیار زیادی در رنگ و بافت دارد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید سایه چشم موردعلاقه خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای آرایش چشم ساده بهتر است از سایه‌های مات با رنگ‌های کرم و قهوه‌ای استفاده شود.

4. خط چشم

این وسیله نیز انواع مختلفی مثل مویی، ماژیکی و … دارد که شما می‌توانید از هرکدام که برایتان راحت‌تر است استفاده کنید. البته در برخی مدل‌های آرایش چشم ساده از خط چشم استفاده نمی‌شود تا سادگی بیشتری داشته باشد.

5. براش آرایشی

ابزار دیگری که به شما در آرایش کردن چشم کمک می‌کند، براش است. از براش برای زدن پرایمر و سایه در پشت پلک‌ها می‌توانید استفاده کنید. براش‌هایی که برای زدن سایه استفاده می‌شوند در سایز‌های مختلفی و در دو نوع سر تخت و سر گرد، تولید می‌شوند.

6. ریمل

اصلی‌ترین ابراز برای آرایش چشم‌ها ریمل است. ریمل به‌تنهایی می‌تواند زیبایی چشمان شما را چند برابر افزایش دهد. ریمل مژه‌ها پرپشت و بلند کرده و به آن‌ها حالت می‌دهد.

در بخش بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه با این ابزار و وسایل می‌توانید یک آرایش چشم ساده و جذاب داشته باشید.

آموزش 9 مدل آرایش چشم ساده

برای هر مناسبتی سبک آرایش صورت و به طور اختصاصی آرایش چشم متفاوت است. برای مثال آرایش چشمی که شما برای دانشگاه انجام می‌دهید بسیار متفاوت از آرایشی است که در مراسم عروسی انجام خواهید داد. به همین دلیل ما در این بخش سعی کردیم تا انواع سبک‌های آرایشی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

1. آرایش چشم ساده مناسب روزمره

برای انجام این آرایش در ابتدا ابروها را به کمک موچین و برس تمیز کرده و آن را مرتب کنید. در قدم بعدی باید زیرسازی انجام دهید؛ به این صورت که کمی پرایمر و یا کانسیلر را پشت پلک‌هایتان بزنید و آن را با انگشت و یا براش پخش کنید تا کاملاً یک دست شود.

آرایش چشم ساده مناسب روزمره

برای مرحله بعدی از یک براش سر گرد استفاده کرده و از پالت سایه خود یک رنگ ملایم انتخاب کنید و شروع به سایه زدن کنید. دقت کنید که از نقطه ابتدایی چشم تا انتهای چشم را با سایه بپوشانید. در مرحله بعد هم یک خط چشم باریک روی بن مژه خود بکشید و در نهایت مژه‌هایتان را ریمل بزنید.

2. آرایش چشم ساده مناسب برای دورهمی

برای انجام این نوع آرایش می‌توانید پس از مرتب کردن ابروها و زیرسازی پشت پلک به‌وسیله پرایمر چشم و یا کانسیلر، مراحل بعدی را اجرا کنید. به این صورت که ابتدا به کمک سایه مدادی (از پلت سایه نیز می‌توانید استفاده کنید) پشت پلک را سایه بزنید. برای این کار از سایه‌ای با یک رنگ روشن و تقریباً شاین استفاده کنید.

آرایش چشم ساده مناسب برای دورهمی

برای مرحله بعدی با استفاده از یک براش سر تخت دم گربه‌ای انتهای پلک خود را سایه بزنید. برای زدن سایه دوم، از یک رنگ تیره مثل قهوه‌ای پررنگ استفاده کنید. بعد با همان براش زیر چشم‌هایتان را هم کمی سایه بزنید. در نهایت هم مژه‌هایتان را ریمل بزنید تا آرایش چشم شما تکمیل شود.

3. آرایش چشم مناسب برای مراسم عقد یا عروسی

نکته مشترک تمام آرایش‌های چشم، مرتب‌سازی ابرو و زیرسازی پلک است. برای آرایش کردن چشم‌ها برای مراسماتی مثل عقد یا عروسی هم باید در مرحله اول این دو تا کار انجام دهید. برای زیرسازی می‌توانید پس از استفاده از کانسیلر، مقداری پودر فیکس هم استفاده کنید. بعد از اتمام زیرسازی پلک، نوبت به انتخاب رنگ سایه است که برای این کار باید به لباس خود نگاه کنید. در واقع بهتر است رنگ سایه چشم‌هایتان به رنگ لباستان بیاید.

آرایش چشم مناسب برای مراسم عقد یا عروسی

برای مثال از سایه صورتی برای انتهای پلکتان استفاده کنید و بعد از یک رنگ مشکی کمک بگیرید و قسمت انتهای پلک و بن مژه را سایه مشکی بزنید. در مرحله بعدی از یک سایه شاین آبی استفاده کنید و روی قسمت میانی پلک و همچنین زیر چشم بکشید. برای قسمت داخلی هم از سایه سفید استفاده کنید. پس از سایه نوبت به خط چشم می‌رسد که می‌توانید از هر نوع خط چشمی استفاده کنید. خط چشم می‌تواند دنباله‌دار باشد. اما دقت کنید خطی که می‌کشید نه خیلی کلفت و نه خیلی باریک باشد. در نهایت برای این نوع آرایش می‌توانید از مژه مصنوعی هم استفاده کنید و پس آن تمام مژه‌هایتان را ریمل بزنید.

نکته : زمانی که از چند رنگ سایه برای آرایش چشم‌هایتان استفاده می‌کنید باید دقت کنید که مرزی بین رنگ‌ها وجود نداشته باشد و رنگ‌ها در یکدیگر ادغام گردند (به‌اصطلاح بِلِند یا فید شوند).

4. آرایش چشم ساده مناسب برای محل کار

ساده‌ترین نوع آرایش چشم برای رفتن به سرکار و یا دانشگاه انجام می‌شود. در این نوع آرایش، صورت شما تغییر چندان نمی‌کند. اما زیبایی چشمانتان بیشتر نمایان شده و صورتتان شاداب‌تر به نظر می‌رسد. برای این آرایش ابتدا زیرسازی پلکتان را به کمک کانسیلر انجام دهید و بعد از آن با استفاده از مداد چشم خط باریکی را روی بن مژه بکشید.

آرایش چشم ساده مناسب برای محل کار
آرایش چشم ساده برای محل کار

در مرحله بعد با استفاده از یک براش، خطی را که با مداد چشم کشیدید، کاملاً محو کنید. سپس از یک سایه مات و ملایم استفاده کنید و تمام پلکتان را سایه بزنید. درصورتی‌که وقت کافی برای آرایش کردن داشتید، می‌توانید از دو رنگ سایه استفاده کنید. به صورتی که هر چه به بن مژه نزدیک‌تر می‌شویم سایه تیره‌تر و هر که به ابرو نزدیک می‌شویم از سایه روشن‌تر استفاده می‌کنیم. بعدازاین مرحله با همان براشی که سایه زدید، زیر پلک پایین را هم کمی سایه بزنید. در نهایت مژه‌های بالایی و پایینی را ریمل بزنید تا آرایش چشمان کامل شود.

5. آرایش چشم اسموکی

در این نوع آرایش معمولاً از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود که به چشم‌ها جذابیت خاصی می‌بخشد. برای انجام این آرایش هم در ابتدا به کمک موچین زیر ابروها را تمیز می‌کنیم و با پرایمر زیرسازی آرایش را انجام می‌دهیم. توجه داشته باشید که برای پخش کردن پرایمر در پشت پلک می‌توانید از انگشت هم استفاده کنید. بعد از یک مداد چشم نرم استفاده کنید و دور تا دور چشم و همچنین داخل پلک بالا و پایین را یک خط تیره بکشید. حال با کمک یک براش سر گرد مداد چشمی را که کشیده‌اید را محو کنید.

آرایش چشم اسموکی

در مرحله بعدی از یک سایه تیره استفاده کرده و تمامی پشت پلک خود را سایه بزنید و بعد هم همان براش را زیر پلک پایین بزنید. برای قدم بعدی از یک سایه تقریباً تیره دیگر (برای مثال قهوه‌ای یا نارنجی تیره) استفاده کرده و قسمت بیرونی پلک (رو و بالای خط کریس) را با آن رنگ، سایه بزنید. پس از آن که از محو شدن سایه‌ها در یکدیگر مطمئن شدید، می‌توانید ریمل زده و آرایش چشم اسموکی را به پایان برسانید.

6. آموزش آرایش چشم ساده دخترانه

برای انجام آرایش چشم ساده و دخترانه معمولاً از رنگ‌های تناژ صورتی استفاده می‌شود. این آرایش برای سنین 18 تا 25 سال بسیار مناسب است و می‌توانید از آن در روزمره و جشن تولد استفاده کنید. برای این کار به پالت سایه با رنگ‌های دخترانه مات و شاین نیاز دارید.

آموزش آرایش چشم ساده دخترانه
آموزش آرایش چشم دخترانه

در مرحله اول بعد از زیرسازی آرایش، از سایه صورتی مات و تیره استفاده کنید و تمام قسمت‌های پلکتان را سایه بزنید. در مرحله بعدی به کمک انگشت سایه صورتی کم‌رنگ و شاین را از قسمت داخلی چشم بکشید و به سمت انتهای پلک محو کنید؛ بعد هم کمی از سایه تیره به زیر پلک پایین بکشید. در مرحله آخر نیز به رسم همیشه از ریمل استفاده می‌کنیم تا مژه‌ها پرپشت‌تر دیده شوند.

7. آرایش چشم ساده با خط چشم رنگی

یکی از پرطرفدار‌ترین آرایش‌های چشم که می‌توانید در موارد گوناگون از آن استفاده کنید، آرایش چشم ساده با استفاده خط چشم رنگی است. برای این آرایش شما به دو تا خط چشم مشکی و رنگی نیاز دارید. روش کار نیز بسیار ساده است به این صورت که ابتدا زیرسازی را انجام می‌دهید و بعد با استفاده از یک رنگ ملایم تمام پلکتان را سایه می‌زنید.

آرایش چشم ساده با خط چشم رنگی

در مرحله بعدی از یک مداد چشم رنگی استفاده کرده و یک خط تقریباً کلفت روی پلکتان در قسمت بن مژه می‌کشید. حال یک مداد چشم مشکی برداشته و خطی باریک روی بن مژه بکشید. به‌طوری‌که رنگ زیرین کاملاً مشخص باشد. در نهایت با ریمل زدن مژه‌ها آرایش چشم را به پایان برسانید.

8. آرایش چشم مدل‌دار

طبعیتا آرایشی که برای جشن‌های بزرگی مثل عروسی استفاده می‌شود، به‌سادگی آرایش روزمره نیست. برای رفتن به عروسی و مراسمات این‌چنینی می‌توانید از آرایش چشم مدل‌دار هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا زیرسازی آرایش را با کانسیلر انجام دهید و بعد از آن به کمک مداد چشم انتهای چشمتان خطی به شکل 7 فارسی مطابق با چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید بکشید. برای این‌که آرایشتان تمیز و بی‌نقص باشد، حتماً نوک مداد را تیز کنید. بعد از یک سایه تیره استفاده کنید و روی خط کریس چشم را سایه بزنید.

آرایش چشم مدل‌دار

در مرحله بعدی از یک قلمو سر تخت استفاده کرده و روی پلک را با یک رنگ روشن ترجیحاً همرنگ لباستان، سایه بزنید. پس از انجام این مرحله نوبت کشیدن خط چشم است؛ دقت کنید که خط چشم باید تا جایی کشیده شود که روی خط بالایی هفتی که در ابتدا کشیدیم را بپوشاند. خط پایینی را هم با یک قلمو محو کرده و زیر پلک پایین را هم کمی سایه می‌زنیم. در مرحله آخر مژه‌ها را با ریمل پرپشت کنید.

9. آرایش چشم رنگارنگ مناسب برای تولد

از آنجایی جشن تولد، یک جشن پررنگ و لعاب هست، می‌توانید برای حضور در جشن تولد از آرایش چشم رنگارنگ استفاده کنید. به این صورت که پس از انجام زیرسازی به‌وسیله پرایمر یا کانسیلر، از چند رنگ سایه شاد استفاده کرده و به ترتیب از رنگ تیره به روشن، از انتها تا ابتدای چشمتان را سایه بزنید. نکته که در انجام این نوع آرایش باید رعایت شود این است که رنگ‌ها به‌خوبی در هم محو بشوند. در انتها یک خط چشم باریک هم بکشید و سپس تمامی مژه‌هایتان را ریمل بزنید.

آرایش چشم رنگارنگ مناسب برای تولد

سخن آخر

آرایش چشم ساده می‌تواند چهره شما را کامل دگرگون سازد و زیبایی چشمان شما را هر چه بهتر و بیشتر نمایان کند. همان‌طور که در قسمت آموزش آرایش چشم ساده مقاله مطالعه کردید، روش‌ها و سبک‌های زیبایی برای آرایش چشم وجود دارد. اما توجه داشته باشید که آرایش‌های غلیظ و سبک اسموکی ممکن است مناسب هر شخصی نباشد، ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن که از این آرایش برای مراسمات مختلف استفاده کنید، یکبار در منزل به‌صورت تمرینی این آرایش را انجام دهید تا مطمئن شوید این سبک آرایشی بر چهره شما می‌نشیند یا خیر. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما وجود داشت، در قسمت نظرات آن را برای ما ارسال کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من