15 روش رفع دائمی چروک پیشانی و بهترین ماسک ضد چروک پیشانی

15 روش رفع دائمی چروک پیشانی و بهترین ماسک ضد چروک پیشانی

می‌توان گفت که امروزه زیبا بودن چهره از دغدغه‌های همه‌ی افراد است. زندگی در دنیای امروز با وجود مشکلات متعدد، آلوده بودن هوا، استرس‌ زیاد، غذاهای فست فودی و آماده، تغذیه نامناسب و کار بیش از حد باعث شده است که پوست طراوت و شادابی خودش را از دست بدهد. پیری زودرس و چین و چروک افتادن بر روی پیشانی از عارضه‌های پوستی بسیار شایع می‌باشد. روش‌های درمان چروک‌های پیشانی بسیار زیاد است. به جرات می‌توان گفت که اولین راه کاری که برای مقابله با این موضوع به ذهن هر فردی خطور می‌کند، استفاده از ماسک ضد چروک پیشانی است. این نوع ماسک عموما برای رفع چین و چروک در ناحیه پیشانی کاربرد دارد. ما می‌توانیم با انجام یک سری روش‌ها این روند را تا حد خیلی زیادی کند کنیم. پس اگر به دنبال رفع دائمی چروک پیشانی خود هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

انواع چین و چروک پیشانی

اگر بخواهیم انواع چروک پیشانی را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که 2 نوع چین و چروک پیشانی وجود دارد که شناخت نوع چروک در از بین بردن چروک پیشانی موثر خواهد بود. چین و چروک‌های استاتیک و دینامیک.

  • استاتیک: چین و چروک‌های استاتیک، چین‌هایی هستند که بدون این که اخم کنید و یا صورت خود را منقبض نمایید، وجود دارند. یعنی این نوع از چروک، همیشه بر روی پیشانی شما هستند. حتی هنگامی که عضلات صورت را حرکت نمی‌دهید، باز هم وجود دارند. چروک‌های استاتیک اغلب با لایه برداری پوست آسیب دیده درمان می‌شوند. این لایه برداری می‌تواند به صورت لایه ‌برداری لیزری یا لایه‌ برداری شیمیایی باشد.
  • داینامیک: چین و چروک‌های دینامیک آن دسته از چروک‌هایی است که وقتی شما می‌خندید، اخم می‌کنید، صورت خود را بر اثر نور خورشید و یا هر مساله دیگر منقبض می‌کنید ایجاد می‌شود. این نوع از چین و چروک‌ها به دلیل تکرار مداوم حرکت عضلات طی مدت طولانی به وجود می‌آیند. این نوع از چروک‌ها معمولاً با انجام تزریقات ضد پیری پوست مانند تزریق بوتاکس درمان می‌شود.  باید بگوییم که مصرف ماسک ضد چروک پیشانی برای هر دو نوع چروک بسیار موثر خواهد بود.

علت چروک پیشانی

حال در این قسمت می‌خواهیم ببینیم که دلایل چین و چروک پیشانی چیست؟ دلیل اصلی به وجود آمدن چین و چروک‌های پیشانی یا اطرف چشم، کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست است. پس هر عاملی که باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین بشود، در نهایت باعث ایجاد چین و چروک شده است. این دو ماده نوعی پروتئین‌ هستند که باعث ایجاد قابلیت ارتجاعی در پوست صورت و بدن می‌شوند. اما عواملی زیادی وجود دارند که باعث کاهش ترشح این دو ماده در بدن می‌شوند. برخی از این عوامل را به اختصار مرور می‌کنیم. چرا که برای رفع دائمی چروک پیشانی لازم است تا عوامل موثر بر ایجاد آن را بشناسیم.

علت چروک پیشانی

ایجاد چروک بر روی پیشانی می‌تواند به خاطر افزایش سن، مصرف دخانیات، کم نوشیدن آب، در معرض اشعه‌های مضر آفتاب بودن، تغذیه نامناسب، خواب ناکافی، استرس و موادر دیگر باشد. به طور علمی‌تر می‌توان گفت که رگ‌های خونی در پیشانی نسبت به دیگر رگ‌ها، نازک‌تر و باریک‌تر هستند؛ به همین علت ممکن است که پلاک بیشتری در آن جا تجمع پیدا کنند و به اصطلاح، رگ‌ها زودتر پیر شوند. این پیر شدن رگ‌ها در پیشانی، چروک افتادن بر روی پوست را سبب می‌شود. چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی پیشانی اغلب به صورت خطوط افقی یا عمودی هستند که این خطوط افقی و عمودی، بسیار سرسخت می‌باشند و درمان آن‌ها دشوارتر است. از طرفی به علت این که خیلی آشکار هستند، در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی دارند.

افزایش سن: به طور کاملا طبیعی هر چه سن انسان بالاتر برود میزان ترشح کلاژن و الاستین در بدن او کاهش پیدا می‌کند.

نور آفتاب: قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید (مخصوصا بدون محافظ) باعث رسیدن اشعه ماورابنفش به بدن شده و همین امر روند پیر شدن پوست را تسریع می‌بخشد.

کشیدن سیگار: نیکوتین موجود در سیگار، باعث کوچک شدن رگ‌های خونی شده و در نهایت عمل خون رسانی درست به پوست را کاهش می‌دهد. همین امر باعث می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی کافی که از طریق خون منتقل می‌شود را پوست شما دریافت نکند. به این ترتیب پوست شما دچار پیری زودرس خواهد شد.

روش‌های جلوگیری از چروک پیشانی

 همانطور که حتما می‌دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس ابتدا روش‌هایی برای جلوگیری از چروک پیشانی را خدمت شما عزیزان عرض می‌کنیم و بعد به سراغ رفع چروک پیشانی خواهیم رفت.

  1. همانطور که گفتیم چین و چروک داینامیک در اثر تکرار مدام اخم یا لبخند ایجاد می‌شوند. پس برای جلوگیری از ایجاد چروک در پیشانی، باید سعی کنید که کمتر اخم کنید. ممکن است در خیلی از مواقع، شما کاملا ناخودآگاه اخم کنید و یا بیش از حد چشمان خود را تنگ کنید. در این صورت از خانواده و دوستان خود بخواهید هرگاه متوجه انجام این حرکات شدند، به شما بگویند تا آن حالت اخم را ادامه ندهید.
  2. لطفا مصرف الکل را حذف کنید. اگر نمی‌خواهید در سنین جوانی به پیری زودرس دچار شوید باید مصرف الکل خود را تا حد زیادی کاهش دهید. الکل می‌تواند کل بدن را دهیدراته کند. آسیب ناشی از دهیدراته شدن بدن، بیشتر روی پوست نمایان می‌شود.
  3. استفاده از ضد آفتاب را هیچ وقت فراموش نکنید. ضد آفتاب و مرطوب کننده دو عنصر اصلی در یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست صورت هستند. این مواد در جلوگیری از پیری پوست تاثیر بسیار زیادی دارند پس حتما هنگام خرید، یک ضد آفتاب با کیفیت بالا خریداری نمایید. به یاد داشته باشید کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید؛ حتما باید دارای طیف گسترده، مقاومت در برابر آب، فاقد مواد معطر و دارای اس پی اف 30 یا بالاتر باشد. قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و بسته به نوع کرمی که مصرف می‌کنید، هر چند ساعت یک بار باید آن را تمدید کنید. همانطور که گفتیم بخش زیادی از آسیب‌های پوستی که باعث ایجاد چین و چروک روی پیشانی می‌شوند، ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید هستند. علاوه بر این، استفاده از یک مرطوب کننده ضد پیری هم می‌تواند به حداقل رساندن خطوط ریز روی پیشانی کمک زیادی کند. برای محافظت از پوست صورت در برابر اشعه ماورابنفش، علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده، می‌توانید از لوازم جانبی مثل عینک آفتابی یا کلاه استفاده کنید.روش‌های جلوگیری از چروک پیشانی
  4. هیچ وقت با آرایش نخوابید. یکی از مواردی که آسیب زیادی به پوست شما وارد می‌کند این است که با آرایش صورتی که داشتید، بخوابید. پس حتما قبل از خواب با تونر یا آرایش پاک کن حتما صورت خود را کامل پاک کنید و در صورت نیاز صورت خود را با یک شوینده مناسب پاک کنید.
  5. وجود یک رژیم غذایی مفید و مناسب برای سلامت تمام اعضای بدن بخصوص پوست بسیار مهم است. یک رژیم سالم و مفید باید، شامل مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه باشد تا بتواند نیازهای غذایی پوست شما را تامین کند. در واقع تغذیه‌ سالم و درست نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب‌های پوستی خواهد داشت. آسیب‌های پوستی در نهایت منجر به کاهش تولید کلاژن و پیری زودرس پوست خواهد شد.

مقاله پییشنهادی : ماسک برای چروک صورت

روش‌های درمان خانگی رفع دائمی چروک پیشانی

در این بخش و در بخش‌های بعدی روش‌‌های مختلف برای رفع دائمی چروک پیشانی خدمت شما عزیزان عرض خواهیم کرد.

1. رفع دائمی چروک پیشانی با نوشیدن آب کافی

هیدراته نگه داشتن پوست بدن به وسیله نوشیدن مایعات (مخصوصا آب) کافی ساده‌ترین روش برای درمان پیری زودرس پوست است. مصرف کم آب اثرات منفی روی بدن دارد که بیشترین تاثیر آن روی پوست دیده می‌شود. بدن ما انسان‌ها هر روز به طرق مختلف مثل عرق کردن و ادرار آن خود را دست می‌دهد. بنابراین باید با نوشیدن مایعات مختلف، آب از دست رفته بدن را جبران کنیم. اگر به پوست بدن آب کافی نرسد، ناخواسته خشک و پوسته پوسته خواهد شد. این نکته را هم بدانید که  پوست خشک نسبت به پوست مرطوب، بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می‌گیرد. شما باید در طول روز حداقل شش تا هشت لیوان آب بنوشید. این روش در عین سادگی، بر رفع دائمی چروک پیشانی معجزه خواهد کرد.

2. استفاده از کمپرس سرد برای رفع دائمی چروک پیشانی

استفاده از کمپرس سرد برای رفع دائمی چروک پیشانی

انجمن بین‌المللی جراحی پوست آمریکا، سرما درمانی یا همان کمپرس سرد را به عنوان یکی از ایمن‌ترین، موثر‌ترین و بدون عوارض‌ترین درمان برای کاهش یا رفع دائمی چروک پیشانی معرفی کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کمپرس سرد برای کاهش چین و چروک‌ها، موقفیت بالا و رضایتمندی قابل توجهی داشته است. علاوه بر این هنوز عوارض جانبی جدی برای این درمان گزارش نشده است. درمان پوست با این روش باعث تامین آبرسانی، تغذیه و اکسیژن کافی پوست می‌شود.

3. انجام ورزش‌ های مخصوص برای رفع چروک پیشانی

شاید جالب باشد بدانید یکی از عواملی که باعث پیری و شل شدن پوست و ایجاد آسیب در سطح پوست صورت می‌شود، می‌تواند به دلیل کاهش چربی و حجم ماهیچه‌های زیر پوست باشد. تنها راه حل این مشکل، انجام یک سری تمرینات مخصوص است. با انجام این تمرینات ماهیچه‌های زیر پوست تحریک شده و باعث رفع چروک‌های عمیق می‌شود. این تمرینات ساده که با نام یوگا صورت شناخته می‌شود، به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انجام ورزش‌ های مخصوص برای رفع چروک پیشانی

یک تمرین ساده که برای رفع دائمی چروک پیشانی وجود دارد به این صورت است که، ابتدا دو دست خود را مشت کرده و بعد بند‌ وسط انگشت‌های اشاره خود را در وسط پیشانی قرار دهید. در این لحظه از طریق انگشتان یک فشار ملایم را روی پیشانی خود اعمال کرده و دست‌های مشت کرده خود را همراه فشار به طرفین پیشانی بکشید. این حرکت را روزی 15 بار انجام دهید.

انواع ماسک ضد چروک پیشانی

ماسک برای چروک پیشانی بسیار زیاد و متنوع هستند. شما می‌توانید انواع ماسک‌ها را که در بازار هستند خریداری کرده و مصرف نمایید. اما همانطور که می‌دانید، تهیه این ماسک‌ها به روش ارگانیک و خانگی، نه تنها از نظر کیفیت و سلامتی بهتر خواهد بود، بلکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. شما می‌توانید با مخلوط کردن چند ماده که در خانه خود دارید، ماسکی بسیار قوی برای رفع چروک پیشانی در منزل درست کنید.

در این قسمت می‌خواهیم به معرفی چند ماسک برای چین و چروک پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی در خانه بپردازیم. همچنین طرز تهیه، نحوه استفاده و فواید آن‌ها را خدمتتان عنوان کنیم. پس اگر به دنبال رفع دائمی چروک پیشانی خود هستید، با ما همراه باشید. ما در این قسمت مقاله قصد داریم ماسک برای رفع چروک پیشانی در منزل به شما پیشنهاد کنیم.

انواع چروک پیشانی

1. رفع دائمی چروک پیشانی با ماسک ویتامین E و آلوئه ورا

از خواص آلوئه ورا برای پوست هر چه بگوییم، کم است. این ماده پوست را به خوبی تغذیه می‌کند و با آبرسانی فوق العاده‌ای که دارد، برای جلوگیری از چین افتادن بر روی پوست و حتی درمان آن‌ها بسیار مناسب است. ویتامین E هم که به ویتامین جوانی معروف است و برای درمان چروک پیشانی، کم نظیر است.

ماسک آلوورا برای چروگ پیشانی

برای تهیه ماسک آلوورا به شیوه زیر عمل کنید:

    • یک برگ آلوئه ورا را به خوبی بشویید و پوست آن را جدا کنید.
    • ژل درون آن را توسط مخلوط کن به خوبی میکس کنید.
    • یک قاشق چای خوری از ژل را در کاسه‌ای مناسب بریزید.
    • یک عدد قرص ویتامین E را با سر سوزن سوراخ کرده و به ظرف اضافه نمایید. (می‌توانید به جای قرص ویتامین E، از روغن آن به اندازه 7 الی 8 قطره استفاده کنید. )
    • مواد را به خوبی مخلوط کنید.

ماسک ضد چروک پیشانی شما آماده است. قبل استفاده لازم است که صورت خود را با آب گرم بشویید که هم پیشانی عاری از آلودگی‌ها شود و هم منافذ صورتتان باز شود. وقتی صورتتان را شستید، آن را با حوله‌ای تمیز خشک کنید. سپس ماسک را به پیشانی زده و 30 دقیقه بعد آن را بشویید. برای آشنایی با ماسک های بیشتر به مقاله «ماسک آلوورا برای صورت» مراجعه کنید.

2. ماسک برای چین و چروک پیشانی موز و عسل

همانطور که می‌دانید، موز سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین‌ها بوده که به خوبی مواد مغذی را به عمق پوست شما می‌رساند. موز قادر است که چروک‌های صورت، خصوصا قسمت پیشانی که سرسخت‌تر از دیگر قسمت‌ها هستند را از بین ببرد. به همین دلیل می‌گوییم که این ماسک برای چروک پیشانی ، ماسک کم نظیری است. طرز تهیه این ماسک ضد چروک پیشانی به صورت زیر است:

    • 1 عدد موز متوسط که کاملا رسیده است را درون میکسر بیندازید و یا با چنگال، به خوبی له کنید.
    • به اندازه ربع پیمانه (لیوان فرانسوی) ماست ساده به موز له شده اضافه نمایید.
    • 2 قاشق غذا خوری سر خالی عسل درون ظرف بریزید.
    • مخلوط به دست آمده را آن قدر به هم بزنید تا به اندازه کافی روان و یکدست شود.

ماسکی که درست کردید را به وسیله براش و یا انگشتان خود، به پیشانی زده و برای 2 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت 25 دقیقه، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

3. ماسک ضد چروک پیشانی تخم مرغ خام

تخم مرغ یکی از اقلامی است که اغلب در همه خانه‌ها وجود دارد. تخم مرغ حاوی مواد مغذی برای پوست و حفظ جوانی و طراوت آن است. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده که این ماده باعث می‌شود پوست شما سفت شود. زرده تخم مرغ نیز باعث آبرسانی و نرم کنندگی پوست شما می‌شود. به همین دلیل یکی از راه‌های بسیار ساده برای از بین بردن چروک پیشانی در خانه ، استفاده از تخم مرغ است. این ماسک به این صورت تهیه می‌شود:

تخم مرغ برای چروگ پیشانی
    • یک عدد تخم مرغ تازه (بهتر است که از تخم مرغ رسمی استفاده کنید) را درون ظرفی مناسب بشکنید.
    • به کمک همزن و یا چنگال، تخم مرغ را هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا یکدست شود.

ترکیب به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید. پس از خشک شدن ماسک، صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس خشک نمایید.

4. ماسک برای چروک پیشانی شیر خشک و سیب تازه

شیر خشک حاوی پروتئین بوده و برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی دارد؛ همچنین آن را شفاف و سفیدتر می‌کند. سیب نیز سرشار از آنتی اکسیدان است که برای رفع چروک و سفت کردن آن بسیار موثر است. نحوه ساخت این ماسک ضد چروک پیشانی به صورت زیر است:

    • 1 عدد سیب بزرگ را در آب در حال جوشیدن بیندازید و اجازه بدهید 5 دقیقه غل بخورد.
    • سیب را از آب جوش خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود.
    • پوست و دانه‌های سیب را جدا کرده و سیب را له کنید.
    • 1 قاشق چای خوری شیر خشک را به سیب له شده اضافه نمایید.
    • می‌توانید برای مرطوب کنندگی بیشتر پوست، 1 قاشق چای خوری عسل نیز استفاده نمایید.
    • مواد را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید.

ماسک تهیه شده را به پیشانی خود بزنید و پس از 15 دقیقه صورتتان را با آب خنک بشویید. مرطوب کنندگی، روشن کردن پوست و از بین رفتن چروک‌های پیشانی، از فواید این ماسک است.

5. رفع دائمی چروک پیشانی با ماسک شیر کاکائو

همانطور که می‌دانید، شیر سرشار از کلسیم و لاکتیک اسید است که به خوبی پوست شما را از آلودگی و همچنین پوست‌های مرده سطح پوست پاک می‌نماید. کاکائو نیز به سفت شدن پوست شما کمک می‌کند. ماسک شیر و کاکائو به روش زیر درست می‌شود:

    • 1 قاشق غذا خوری پودر کاکائو (ترجیحا بدون شکر) را درون ظرفی مناسب بریزید.
    • 2 قاشق غذا خوری شیر معمولی به ظرف اضافه نمایید.
    • مخلوط را توسط همزن به خوبی هم بزنید تا خمیری یکنواخت بدست آید.

ماسک بدست آمده را به صورت خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس 5 دقیقه به ماسک اجازه دهید که پوست شما را لایه برداری کند. در نهایت نیز صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. همانطور که دیدید، این ماسک ضد چروک پیشانی بسیار ساده بوده و شما به راحتی می‌توانید برای درمان چین پیشانی از آن استفاده کنید.

6. ماسک ویتامین C و آنتی اکسیدان چروک پیشانی

ویتامین C پوست را به اصطلاح می‌کشد و به همین علت، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. از نام این ماسک نترسید؛ تهیه این ماسک بسیار ساده است. کافی است به روش زیر پیش بروید:

    • در ابتدا 1 قاشق چای خوری آب مقطر را به دمای محیط رسانده و درون پیاله بریزید.
    • 5 قاشق چای خوری پودر ویتامین C را به پیاله اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود.
    • 2 قاشق چای خوری گلیسیرین مایع را درون ظرف بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

ماسکی که تهیه نموده اید را بهتر است در قطره چکان بریزید تا راحت‌تر بتوانید استفاده کنید. این ماسک صورت برای چروک پیشانی بسیار مفید است. فقط شب‌ها و در تاریکی از این ماسک استفاده نمایید؛ زیرا ویتامین C به نور حساس است و ممکن است لک روی پوستتان ایجاد شود.

7. رفع دائمی چروک پیشانی با ماسک قهوه

ساختار قهوه حاوی گروه فنولی است که این امر باعث می‌شود پوستتان کلاژن سازی کند (که در نهایت بهبودی چروک پوست را سبب می‌شود. ) و همچنین لکه‌های تیره صورت شما را کمرنگ می‌نماید. طرز تهیه ماسک قهوه به صورت زیر است:

ماسک قهوه برای چروگ پیشانی
    • 2 قاشق غذا خوری پودر قهوه را در کاسه‌ای شیشه‌ای بریزید.
    • 1 قاشق چای خوری آبلیموی تازه را به کاسه اضافه کنید.
    • به میزان 1 قاشق چای خوری سرخالی عسل به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

این ماسک را بر روی پیشانی خود ماساژ دهید و پس از این که 15 دقیقه روی پوستتان ماند، با آب ولرم بشویید. باید بگوییم این ماسک چروک پیشانی ، پوست را روشن‌تر می‌کند و آن را آبرسانی می‌نماید.

8. رفع دائمی چروک پیشانی با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای درمان چین و چروک خود از آن استفاده کنید. روغن نارگیل یک مرطوب کننده کاملا طبیعی است به راحتی جذب پوست می‌شود. این روغن از پوست صورت و بدن شما در برابر آسیب‌هایی که از سمت رادیکال‌های آزاد به پوست وارد می‌شود، محافظت می‌کند. بسیاری از افرادی از روغن نارگیل به عنوان یک روش درمان بی‌خطر و موثر در مواجه با چروک و یا افتادگی پوست استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل:

  • روغن نارگیل در دمای اتاق، به صورت جامد است. بنابراین قبل از استفاده، مقداری از روغن نارگیل جامد را داخل یک کاسه بریزید و کمی آن را حرارت دهید تا ذوب شود.
  • سپس یک گوله پنبه بردارید. آن را به روغن ذوب شده آغشته کنید.
  • پنبه آغشته به روغن را به آرامی روی همه‌ جای پوست صورت خود بکشید.
  • دست‌های خود را کاملا بشویید و صورت خود را با روغن خیلی آرام به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.
  • اجازه دهید روغن نارگیل چند ساعت روی پوست صورتتان باقی بماند تا کاملا جذب پوست شود.
  • پس از طی 5 الی 6 ساعت می‌توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • از روغن نارگیل برای درمان خط اخم و رفع چین و چروک صورت استفاده کنید و تاثیر عالی آن لذت ببرید.

9. ماسک چروک پیشانی عسل و لیمو

حتما می‌دانید که عسل خواص بسیار زیادی دارد. عسل را می‌توان یک مرطوب کننده طبیعی دانست. چرا که این ماده معجزه آسا به بازیابی و ذخیره رطوبت در سطح پوست کمک زیادی می‌کند. اگر پوست خشکی دارید حتما از عسل استفاده کنید. چرا که عسل برای درمان پوست شما و جلوگیری از چین و چروک آن بسیار موثر است. اگر عسل با لیمو ترکیب شود، خواص آن دو چندان خواهد شد.

استفاده از عسل و لیمو برای رفع دائمی چروک پیشانی

نحوه استفاده:

  • یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را داخل یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط به دست آمده از عسل و آب لیمو را روی پوست خود بمالید. بعد با حرکات دورانی آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید.
  • 15 دقیقه صبر کنید تا مواد روی پوستتان خشک شود و بعد آن با آب تقریبا گرم بشویید.

این روش را باید حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه مطلوب بعد از دو ماه حاصل شود و رفع دائمی چروک پیشانی شما اتفاق بیوفتد.

روش‌های درمان پزشکی رفع دائمی چروک پیشانی

با توجه به نوع چروک پیشانی و حجم آن، روش‌های متفاوتی برای رفع دائمی چروک پیشانی وجود دارد. در ادامه به طور مختصر به معرفی روش های پزشکی پرداخته‌ایم:

1. تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک پیشانی

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک پیشانی

تزریق سم بوتولینوم یا همان تزریق بوتاکس، دیسپورت و مسپورت، یک استراتژی درمانی است که برای رفع چین و چروک ناشی از حرکت مکرر ماهیچه‌ها یا همان چروک‌های نوع داینامیک استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس نه تنها یک درمان است بلکه می‌تواند باعث پیشگیری از ایجاد چروک هم بشود. همچنین اگر شما چین و چروک داشته باشید، تزریق بوتاکس کمک می‌کند تا چروک‌های داینامیک که دارید، عمیق‌تر نشوند. تزریق این ماده معمولاً برای رفع دائمی چین و چروک‌های پیشانی، اطراف چشم و اطرف لب‌ها استفاده می‌شود. تزریق بوتاکی در درمان خط اخم بسیار موثر است.

2. رفع دائمی چروک پیشانی با تزریق ژل

مواد تزریقی دیگری هم مانند رستایلین، جوویدرم و رادیان وجود دارد که تزریق آن‌ها یک درمان موقت برای رفع چین و چروک به حساب می‌آیند. اساس این روش درمانی بر پایه حجم بخشیدن به صورت است. به این صورت که با تزریق ژل حجم زیر پوست در قسمت لب‌ها زیاد شده و به این ترتیب چروک‌های اطراف لب کاهش می‌یابد. در صورتی که بوتاکس نتواند خطوط خیلی عمیق را رفع کند پزشک از این روش برای درمان آن‌ها استفاده می‌کند.

3. رفع دائمی چروک پیشانی با لیزر

جوان سازی پوست با لیزر

این روش درمانی برای رفع دائمی چروک پیشانی، با نام‌هایی چون لیزر تبخیری و لیزر لایه برداری هم شناخته می‌شود. با استفاده از لیزر می‌توانید انواع چین و چروک، زخم و لک صورت خود را به میزان قابل توجهی از بین ببرید. جوانسازی پوست با لیزر به این صورت است که، لایه‌های جوان، تازه و آسیب ندیده پوست به سطح آن هدایت می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما همراهان عزیز را با نکات و روش‌های رفع دائمی چروک پیشانی و آموزش چند ماسک ضد چروک پیشانی آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید به راحتی به رفع این مشکل اقدام کرده و با رفع دائمی چروک پیشانی، چهره زیباتری داشته باشید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من