کوتاهی مو در خانه را با چند تکنیک ساده یاد بگیرید

کوتاهی مو در خانه را با چند تکنیک ساده یاد بگیرید

کوتاهی مو در خانه چگونه باید انجام شود؟ کوتاه کردن مو در خانه با چه وسایل و به چه شکلی امکان‌پذیر است؟ قطعاً آرایشگری، چه برای مرد و چه برای زن، کاری است که با مهارت به دست می‌آید و طبیعی است که پیاده‌سازی مدل‌های سخت و جدید بر روی مو، باید به دست شخصی انجام شود که در این کار تجربه‌ی زیادی داشته و به قول معروف، قلق کار دستش باشد؛ بنابراین، هیچ وقت توصیه نمی‌شود که برای مدل‌های سخت، کوتاه کردن مو در خانه را تست کنید با ابزار محدودی که در اختیار دارید، برای این کار اقدام کنید.

اما گاهی به دلیل عجله‌ای بودن کار و یا سادگی کار، شاید این موقعیت به وجود بیاید که قصد داشته باشید خودتان برای کوتاهی مو در خانه اقدام کنید. در واقع، گاهی کوتاه کردن مو در خانه کار دشواری نیست و می‌توان با ابزاری ساده مثل برس، قیچی مخصوص مو برای بانوان، و همچنین استفاده از قیچی و برس و موزر مو، برای کوتاهی موی آقایان اقدام کرد.

در اینجا ما قصد داریم به آموزش کوتاهی مو در خانه بپردازیم و چند مدل ساده که هم طرفداران زیادی دارد و هم زیاد دشوار نیست را به شما آموزش دهیم. پس در صورتی که قصد دارید برای کوتاه کردن مو در خانه اقدام کنید، تا پایان همراه ما باشید.

آموزش کوتاه کردن موی در خانه برای خانم‌ها

طبیعی است که روش‌های مورد استفاده در کوتاه کردن موی زنانه با کوتاه کردن موی مردانه متفاوت است. مدل‌هایی که برای بانوان وجود دارد، معمولاً موهایی با ساختار بلند است. درحالی‌که برای آقایان، بیشتر مدل‌هایی که دور مو خالی می‌شود طرفدار دارد. در اینجا به چند تا از مدل‌های مو پر طرفدار بانوان که به‌راحتی می‌توانید در منزل آن‌ها را بر روی موی سر خود پیاده کنید، می‌پردازیم.

1. کوتاهی مو در خانه به شکل صاف

به شکل کلی، برای کوتاهی مو در خانه، برای موهای صاف، موهای خود را به سمت جلو بیاورید و بسته به اینکه شکل گرد یا صاف را به مدل موهای خود ترجیح می‌دهید، آن را به صورت زاویه‌دار یا صاف ببرید.

  • برای این کار، ابتدا با استفاده از دو عدد کش، بالاترین قسمت موی خود را از پشت ببندید و با کش دیگر، پایین دسته مویی که ایجاد شده است را ببندید.
  • در مرحله‌ی بعد، به دلخواه تا 2 سانتیمتر از نوک مو را با قیچی آرایشگری کوتاه نمایید.
کوتاهی مو
  • با این کار، شما موهایی که نوک ضعیفی داشتند را از بین می‌برید و آماده می‌شوید برای صاف کردن سایر قسمت‌ها مو.
  • در قسمت بعد، لازم است تا طره‌های مو را از دو طرف دسته کرده و دو طره را در زیر چانه، با استفاده از یک کش، به هم ببندید.
کوتاه کردن مو
  • پس از بستن مو، این طره‌ها را در پایین‌ترین قسمت جمع کرده و تا 2 سانتیمتر از آن را به کمک قیچی، کوتاه کنید.
آموزش کوتاهی مو در خانه
  • در قدم بعد، باید سعی کنید که یک فرق افقی در مرکز سر ایجاد کنید و سپس، طره‌های باقی مانده را به طرف کناره‌های مو رسانده و برای کوتاه کردن آن، اقدام کنید.
  • در این مرحله، سعی کنید تا این طره‌ها را در مقابل نگاه خود بیاورید با به صورت چشمی، از میزان دلخواهی می‌خواهید کوتاه کنید را به شکل آگاهانه انجام دهید.
کوتاه کردن موی زنانه
  • سپس همین کار را برای طرف دیگر فرقی که ایجاد کرده‌اید، انجام دهید.
  • در قدم بعد، باید طره‌های مو را از دو طرف سر گرفته و برای کوتاه کردن آن‌ها، به همان میزان که قصد کوتاهی دارید، اقدام کنید.
آموزش کوتاه کردن موی زنانه
  • مرحله‌ی بعدی که باید آن را انجام دهید، این است قسمت‌هایی که تابه‌حال کوتاه کرده‌اید را صاف کنید.
  • ترجیحاً برای این کار باید از یک نفر کمک بگیرید. به این شکل که نفر دوم، باید یک طره مو از سمت عقب مو را جدا کرده و آن را با کش، در بالای سر ببنند.
روش کوتاهی مو در خانه
  • سپس هر میزانی که مو در پشت سر آویزان مانده است، نوک گیری شود تا تمامی تار‌های مو، یک اندازه باشد.
طرز کوتاهی مو در خانه
  • سپس کش را باز کرده و یک بخش دیگر از موهای بسته شده را رها می‌کنیم و بار دیگر، نوک گیری انجام می‌دهیم.
نحوه کوتاه کردن مو در خانه
  • این کار را تا زمانی که موهای بسته شده همگی نوک گیری شود، انجام می‌دهیم.
  • کاری که در آخرین مرحله باید انجام دهید، این است که از اطراف مختلف کنار و پشت، با استفاده از شانه، مو را صاف می‌کنیم تا اگر بی‌نظمی در مو وجود دارد را پیدا کرده و آن را صاف کنیم.

در این روش از کوتاه کردن مو در خانه لازم است تا حوصله‌ و دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید به خوبی نواحی ناهماهنگ با مو را پیدا کرده و برای کوتاه کردن آن، اقدام کنید.

2. نوک گیری مو در خانه

قبل از کوتاهی مو در خانه، باید بدانید که هدفتان چیست. گاهی وقت‌ها هدف، کوتاه کردن مو نیست و شما قصد این را دارید که موهای خود را نوک گیری کنید. برای این کار، باید از سه انگشت خود کمک بگیرید. انگشت اشاره، انگشت وسط و انگشت حلقه.

نوک گیری مو در خانه

در ابتدا، یک طره مو را با استفاده از شانه از بقیه‌ی قسمت‌ها جدا کرده و آن را بین سه انگشتی که گفتیم، قرار دهید. به این شکل که مو بر روی انگشت وسط و زیر دو انگشت دیگر قرار بگیرد.

حال، ذره ذره این شبکه‌ی ایجاد شده را به پایین منتقل کرده و هر لحظه که تار‌ها موی جدا شده از شبکه را مشاهده کردید، آن را با قیچی، نوک گیری کنید. تا زمانی که تمامی قسمت‌های مو، از بین انگشتان، جدا شود.

3. کوتاه کردن موی فر در خانه

  • کوتاه کردن موی فر، کمی متفاوت از موی صاف است. اگر موی فری داشته باشید، متوجه این موضوع شده‌اید که انگار، طول موی شما به صورت طبقه طبقه، از پایین به بالا، کوتاه تر می‌شود. برای این که موی فر را کوتاه کنید، باید این طبقات را به خوبی از هم سوا در نظر بگیرید. اول از همه، در نظر داشته باشید که قسمت‌های جلویی، کلاً تافته‌ی جدا بافته است. اولین کاری که می‌کنید، این قسمت را با کلیپس می‌بندید. سپس، پایینی‌ترین قسمت مو را جدا کرده و بقیه قسمت‌ها را به بالا سر برده و با کش ببندید.
  • در قدم بعد، موهایی که در کنار سر شما باقی مانده را به هر اندازه که قصد دارید موی خود را کوتاه کنید، با قیچی کوتاه کنید. سعی کنید این کار را باحوصله انجام دهید و در هر بار قیچی کردن، طره‌های موی کوچک‌تری را در دست بگیرید.
  • پس از این که این قسمت را کوتاه کردید، این دسته مو را از کنار به پشت سر برده و آن را با کش ببندید. حال از قسمت موهایی که بالای سر خود بسته‌اید، یک دسته دیگر را آزاد کنید و به کوتاه کردن این قسمت بپردازید.
  • این کار را تا زمانی که قسمت‌هایی که در بالای موی خود بسته‌اید تمام شود، انجام دهید. قدم بعدی، نوبت به کوتاه کردن موی جلوی سر، می‌رسد. درصورتی‌که قصد داشته باشید این قسمت را چتری کنید، باید مو را در حالت آزاد، از قسمت‌ها بالای ابرو خود کوتاه کنید. اما اگر قصدتان این است که این قسمت را هم به کنار صورت خود متمایل کنید، درحالی‌که مو آزاد است، به‌آرامی و بدون وارد کردن فشار برای صاف شدن مو، هر میزان که در نظر دارید را با قیچی کوتاه نمایید.
آموزش کوتاه کردن موی فر در خانه
  • برای کم کردن حجم مو، پس از این که کوتاهی مو پایان یافت، قیچی را به دست گرفته و هر نقطه از سر که حس کردید طره‌ی اضافی و حجم زیاد وجود دارد را کوتاه کنید. البته در نظر داشته باشید که در این مرحله، طره‌های اصلی و بلند را کوتاه نکنید.

4. کوتاه کردن مو در خانه به شکل چتری

برای کوتاه مو در خانه به شکل چتری باید چه کنیم؟ مدل چتری، یکی از مدل‌های پرطرفدار بین دختران است که هر چند وقت یکبار، آن‌ها را وسوسه می‌کند تا این مدل را بر روی خود تست کنند. حال این که پس از انجام این کار، پشیمان می‌شوند یا خیر، کاری نداریم! اما روش انجام دادن آن، آن‌قدرها هم سخت نیست که بخواهید برای این مدل، به آرایشگاه بروید.

  • برای این کار، در اولین قدم باید به خوبی موی خود را شانه کرده و آن‌ها را در دو طرف صورت قرار دهید. سپس با استفاده از شانه، هر میزانی که قصد دارید برای چتری کردن انتخاب کنید را جدا کنید و بقیه‌ی قسمت‌های را با گیره، بند کنید.
کوتاه کردن مو در خانه به شکل چتری
  • پس انجام این کار، با قیچی، با نقطه‌ای که قصد دارید مو توی صورتتان بریزد را به صورت عمودی کوتاه کنید.
کوتاهی مو در خانه به شکل چتری
  • پس از این کار، همان‌طور که مو را با دست نگه داشته‌اید، با قیچی به صورت افقی هم برای کوتاه کردن مو اقدام کنید.
کوتاهی چتری مو در خانه

حال این که چه میزان از طره مو را از موی خود جدا کنید، در مدل نهایی مو تأثیر می‌گذارد. درصورتی‌که طره‌ی کوچکی را جدا کنید، می‌توانید یک چتری خیلی ظریف را انتظار داشته باشید و هرچقدر این میزان مو بیشتر باشد، مدل چتری بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

مثلاً در مدل پایین، میزان متوسطی از مو، برای اجرای چتری کردن مو، مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه نهایی را هم مشاهده می‌کنید.

با استناد به همین موضوع، درصورتی‌که طره موی زیادی را برای این کار استفاده کنید، با چنین مدلی روبه‌رو خواهید بود:

برای قشنگ شدن ظاهر چتری مو، می‌توانید تارهای بلند مو که یک بی‌نظمی بین نواحی چتری و نواحی بلند ایجاد کرده‌اند را متناسب با طول مو، کوتاه کنید تا یک حالت پله‌ای متناسب بین قسمت چتری و قسمت بلند مو، به وجود بیاید.

آموزش کوتاهی چتری در خانه

5. کوتاه کردن مو تا شانه

برای کوتاهی مو در خانه، به این شکل که مو را تا طول شانه کوتاه کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک فرق خوب و درست، در وسط موی خود ایجاد کنید. سپس دو طرف مو را با کش ببندید. سپس قسمتی را که قصد دارید تا آنجا مو را کوتاه کنید را با یک کش دیگر ببندید.

  • تا حدود همین قسمت که مشاهده می‌کنید، ‌ جایی است که اگر مو کوتاه شده و باز شود، ‌ کل مو، بر روی شانه می‌نشیند. پس از مشخص کردن و موازی کردن دو قسمت، نقاطی که با کش دوم مشخص شده است را کوتاه کنید.
  • در همین اولین قدم، وقتی که طره مو قیچی شد، همان قسمت را با قیچی نوک گیری کرده و سعی کنید نامساوی‌ها را با قیچ کردن به‌صورت افقی و عمودی، جبران نماید.
  • کاری که باید در قسمت‌های بعد انجام دهید این است که مو را بسته و سپس آن را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید و هر دسته را به‌صورت عمودی و افقی، نوک گیری کنید. دقت داشته باشید که این کار را برای پشت مو و هر دو طرف مو، باید انجام دهید تا در نهایت، موها به شکل منظم، هم بر روی شانه و هم بر روی پشت، بنشیند. البته مرتب بودن به معنای صاف بودن نیست، گاهی نامنظم بودن، خودش زیبایی زیادی را به موی شما می‌بخشد. بیشتر باید بی‌نظمی‌هایی که شکل موی شما را به هم ریخته است را مرتب کنید.

کوتاه کردن موی مردانه در خانه

طبیعی است که کوتاهی مو در خانه برای آقایان، کمی متفاوت از موی زنانه است. برای این کار، نیاز به موزر، قیچی و شانه دارید. ازآنجایی‌که اکثر مدل‌های پسرانه، کوتاه است، برای کوتاه کردن قسمت‌های پشت سر، لازم است تا از یک فردی مثل خودتان برای این کار، کمک بگیرید.

کوتاهی مو در خانه برای مدل‌های مردانه، به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. کناره‌ها و قسمت‌های بالایی. کناره‌های مو را می‌توان با استفاده از موزر کوتاه کرد و کوتاه کردن بالای مو را به کمک شانه به همراه موزر و یا قیچی انجام داد.

6. کوتاه کردن قسمت‌های کناری

  • برای کوتاهی مو در خانه برای مردان، در ابتدا باید قسمت‌هایی که قصد دارید در کنار مو را کوتاه کنید را برای خود در نظر بگیرید. همچنین انتخاب شانه‌های موزر، بستگی به این دارد که چقدر قصد دارید قسمت‌های کناری را کوتاه کنید.
  • اولین هدفی که باید در کوتاه کردن مو در نظر بگیرید، این بخش است که در شکل نشان داده شده است.
کوتاه کردن قسمت‌های کناری
  • اگر قصد داشته باشید که قسمت‌های پایینی را زیاد سفید کرده و با سایه‌ی زیادی همراه باشید، باید این قسمت را به قسمت‌های بیشتری تبدیل کنید.
  • اما برای کوتاهی ساده، تمامی این نواحی را با شانه‌ی موزر موردنظر، کوتاه کنید.
آموزش کوتاه کردن قسمت‌های کناری
  • پس از کوتاه کردن کامل این قسمت، وقت آن است که نواحی مرز بین مو و پوست بدن را خط بیندازید. از پشت گوش و خط ریش گرفته تا پس گردن.
  • در قدم بعد، باید پله‌ای که بین اصلاح جدید و قدیم به وجود آمده است را از بین ببرید. به صورتی که از بالا به پایین، مو کوتاه‌تر باشد.
آموزش کوتاه کردن قسمت های کناری موی مردانه
  • این کار را با شانه موزر مناسب و همچنین به کمک شانه مو، انجام دهید. به این شکل که این نواحی را با شانه بالا آورده و کم‌کم نواحی اضافی را کوتاه کنیم تا این که پله‌ای ایجاد شده، فید شود. این کار را هم با موزر و هم با قیچی می‌توانید انجام دهید.

7. کوتاه کردن بالای مو

  • قسمت بعدی که باید کوتاه کنید، قسمت‌های بالایی مو است. برای کوتاهی این قسمت، باید مو را به‌خوبی خیس کرده و از قیچی و شانه استفاده نمایید.
کوتاه کردن بالای مو
  • برای کوتاهی این قسمت، باید فرق سر را به سه ناحیه تقسیم کنید. یک ناحیه وسط سر و دو ناحیه دیگر، دو طرف چپ و راست سر. باید سعی کنید فرق‌های منظمی را در این نواحی، به وجود بیاورید.
کوتاهی بالای مو
  • اول، از کوتاه کردن قسمت‌های وسطی مو شروع کنید. برای این کار، در اولین قدم، قسمت‌های جلویی مو را گرفته تاحدی‌که قصد کوتاهی دارید، این نواحی را با قیچی کوتاه کنید.
آموزش کوتاهی بالای مو
  • پس از این که این نواحی را کوتاه کردید، باید به سراغ قسمت عقب‌تر این ناحیه بروید. برای این که مو یک دست کوتاه شود، باید یک قسمت از مویی که اصلاح کردید را با قسمت جدید ناحیه عقب‌تر به دست بگیرید. به شکلی که قسمتی از موی اصلاح شده در کنار قسمت اصلاح نشده قرار دهید. به شکلی که بتوانید از قسمت قبلی، از میزان کوتاهی که باید برای قسمت جدید در نظر بگیرید، آگاه شوید.
طرز کوتاه کردن بالای مو
  • زمانی که تمام موهایی که در دسته‌بندی، جزو قسمت وسط مو بود را کوتاه کردید، باید به سراغ نواحی کناری مو بروید. برای این کار هم باید از قسمت‌های وسط که کوتاه کرده‌اید، کمک بگیرید. به این شکل که یک قسمت از موی وسط و یک قسمت از مو کناری را در دست گرفته و باتوجه‌به کوتاهی قسمت‌های وسط، قسمت‌های کناری را کوتاه نمایید.
آموزش کوتاهی بالای مو در خانه
نحوه کوتاه کردن بالای مو
  • در مرحله بعد، باید نواحی جلو مو را کوتاه کنید.
نحوه کوتاهی بالای مو
  • بهترین روش کوتاه کردن این نقطه از سر این است که به شکل افقی این نواحی را با قیچی کوتاه نمایید. به این شکل که این نواحی را با شانه بالا بیاورید و با قیچی، آن‌ها را کوتاه کنید.
کوتاه کردن بالای مو در خانه

این روش، یکی از ساده‌ترین روش‌های کوتاه کردن موی مردانه است. طبیعی است که اگر بخواهیم خودمان موی خود را کوتاه کنیم، برای نواحی پشت سر، به مشکل بر می‌خوریم. به همین دلیل، بهتر است برای این کار، از یک شخص دیگر برای کوتاه کردن مو، کمک بگیرید.

سخن پایانی

کوتاهی مو در خانه کار سختی نیست. فقط کافی است که در دفعات اول، این کار را بادقت انجام دهید تا به‌مرور دستتان راه بیفتد.

در این مقاله، سعی کردیم مدل‌های ساده، اما پر طرفداری مثل مدل چتری، کوتاهی تا شانه و … و همچنین روش‌های کوتاه کردن موی صاف، موی فر و … که برای کوتاه کردن موی زنانه وجود دارد را آموزش دهیم و همچنین، ساده‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های کوتاه کردن موی مردانه در خانه را به شما عزیزان یاد دهیم. درصورتی‌که پیشنهاد و یا سؤالی برای شما وجود داشت، در قسمت نظر‌ها آن را برای ما به ثبت برسانید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من