آشنایی با خواص شگفت انگیز ویتامین e برای پوست

ویتامین e برای پوست در تمامی محصولات پوستی یافت می‌شود.در حالی که می‌توانید با خوردن غذاهای غنی از ویتامین e مانند سبزیجات برگ دار و دانه‌های سویا از مزایای این آنتی اکسیدان بهره مند شوید، اما زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، ویتامین e برای پوست فوق العاده است. در این مقاله به تمامی خواص ویتامین e برای پوست اشاره کرده و فواید و معایب استفاده از ویتامین e برای پوست را بطور کامل شرح داده ایم.

ویتامین e چیست؟

ویتامین e معمولاً به صورت مصنوعی تولید می‌شود اما در محصولات طبیعی نیز یافت می‌شود. این یک ویتامین محلول در چربی است که به نام آلفا توکوفرول نیز شناخته می‌شود و از علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می‌کند. آووکادو، کدو تنبل و روغن جوانه گندم همگی منابع عالی ویتامین برای مصارف موضعی و داخلی هستند. بیشتر اوقات در مراقبت از پوست، ویتامین e را می‌توان به شکل روغن یا کرم یافت. ویتامین e یک ویتامین آنتی اکسیدان و یک روغن است. این ویتامین اغلب در ترکیبات موضعی یا مرطوب‌کننده‌های آنتی اکسیدانی یافت می‌شود.

همچنین، ویتامین e طبیعی باید تحت چندین مرحله فرآوری قرار گیرد تا آفت‌کش‌ها و کشنده‌های علف‌های هرز حذف شوند که ممکن است به طور کامل حذف نشوند. ویتامین e مصنوعی این عیب را ندارد.

فواید ویتامین e برای پوست

مرطوب کننده عالی: ویتامین e ترکیبی از توکوفرول‌ها و توکوترینول ها که پوست را به شدت آبرسانی کرده و درخشندگی طبیعی به آن می‌بخشد. این به سد طبیعی پوست کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند و به پوست درخشندگی سالمی می‌بخشد.

افزایش ظرفیت بازسازی پوست: کپسول‌های ویتامین e روند بازسازی سلول‌های سالم پوست را از سلول‌های مرده تقویت کرده و به لایه برداری کمک می‌کند. به دفاع طبیعی پوست کمک می‌کند و موجب می‌شود پوست درخشش خود را حفظ کند.

اسکارها و لک ها را درمان می‌کند: ویتامین e ممکن است در درمان آکنه نقش داشته باشد و به طور مؤثر به روشن شدن جای زخم و لک کمک می‌کند.

محافظت در برابر اشعه UV : ویتامین e یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب نور ناشی از اشعه ماوراء بنفش به پوست محافظت می‌کند. اما به خودی خود نمی‌تواند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کند و باید با سایر مواد محافظ در برابر آفتاب ترکیب شود.

ویتامین e برای پوست

ضد التهاب: خاصیت ضد التهابی ویتامین e باعث افزایش گردش سلولی، کاهش التهاب و سلامت و درخشان شدن پوست شما می‌شود.

پوست را مرطوب نگه می‌دارد: به این ترتیب، ویتامین e اجازه می‌دهد تا رطوبت طولانی مدت بین سلول‌های پوست شما حفظ شود. تا 16 ساعت هیدراتاسیون را انجام می‌دهد.

پوست را بهبود می‌بخشد: مزایای اصلی ویتامین e توانایی تسریع در بهبود آسیب‌های پوستی مانند سوختگی‌ها و زخم‌ها تا 50٪ است. این یک آنتی اکسیدان است. پوست را از آفتاب سوختگی و هر نوع تحریک و آسیب التیام می‌بخشد. همچنین این قابلیت را دارد که رطوبت پوست را افزایش دهد و به این ترتیب دارای قابلیت ضد پیری پوست است.

این یک آنتی اکسیدان است: ویتامین e مزایای آنتی اکسیدانی (محلول در چربی) را نیز ارائه می‌دهد – به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و به دلیل فواید آنتی اکسیدانی خود، می‌تواند از اکسیداسیون سبوم (روغن) جلوگیری کند که از ایجاد جوش‌های سر سیاه جلوگیری می‌کند. از آنجایی که نوک روغن سخت شده و مسدود شده در منافذ به دلیل اکسیداسیون تیره می‌شود، ویتامین E ممکن است به کند کردن این فرایند کمک کند.

پوست را تسکین می‌دهد: فرمول‌های حاوی ویتامین e به پوستی که در معرض محیط‌زیست قرار دارند، حالت‌دهنده می‌دهد. این ماده باعث صاف شدن پوست شما می‌شود و پس از تحریک ناشی از آلودگی و آسیب‌های خورشید، احساس راحتی می‌کند.

از آفتاب محافظت می‌کند: این ویتامین دارای اهداف محافظتی نیز هست. وقتی ویتامین e با ویتامین C ترکیب می‌شود و زیر کرم ضد آفتاب استفاده می‌شود، می‌تواند چهار برابر بیشتر از ضد آفتاب به تنهایی محافظت کند.

خوراکی‌های سرشار از ویتامین e

ویتامین e از منابع غذایی مختلفی به دست می‌آید که فراوان‌ترین آنها روغن‌ها (جوانه گندم، بادام، آفتاب‌گردان و غیره) است که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

ویتامین e برای پوست

بهترین  منابع ویتامین e غذاهای روزمره که به طور طبیعی غنی از ویتامین e هستند:

  • روغن جوانه گندم
  • بادام‌ها
  • آووکادو
  • دانه‌های آفتاب‌گردان
  • اسفناج
  • کره بادام زمینی
  • فندق
  • آجیل کاج
  • زردآلو خشک
  • کیوی
  1.  روغن جوانه گندم

همه روغن‌های گیاهی سرشار از ویتامین e هستند و در این میان روغن جوانه گندم بیشترین مقدار را دارد. سایر روغن‌های گیاهی غنی از ویتامین e عبارت‌اند از: آفتاب‌گردان، پنبه دانه، زیتون و روغن نارگیل. می‌توانید نسخه‌های سرد، تصفیه نشده و ارگانیک این روغن‌ها را خریداری کنید.

  1. بادام

به محض اینکه به ویتامین e فکر می‌کنیم، به فکر بادام می‌افتیم. آنها یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی این ویتامین هستند. بادام سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می‌کند و از بروز هرگونه مشکل گوارشی جلوگیری می‌کند.

  1.  کره بادام زمینی

اگرچه کره بادام زمینی کالری کمی دارد، اما حاوی فیبر است که به کاهش وزن کمک می‌کند. کره بادام زمینی همچنین سرشار از منیزیم است که به ساخت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین حاوی چربی‌های مفید است.

  1. فندق

فندق همچنین سرشار از ویتامین B و ویتامین ای است. اولی به متابولیسم سلول و انرژی کمک می‌کند، در حالی که دومی به سنتز و ترمیم DNA کمک می‌کند. آجیل همچنین منبع غنی منیزیم، کلسیم و پتاسیم است.

  1. تخمه آفتاب‌گردان

تخمه آفتاب‌گردان منابع عالی ویتامین e هستند. همچنین به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می‌کنند.

ماسک صورت ویتامین e

ویتامین e برای پوست

ویتامین e یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و به سرعت جذب پوست شده و آن را تغذیه می‌کند. می‌توانید آن را مستقیماً به عنوان روغن یا سرم روی صورت خود بمالید و برای درخشش و آبرسانی فوری روی پوست ماساژ دهید. برای پوست‌های خشک یا خارش دار و سایر بیماری‌های پوسته‌پوسته شدن پوست مانند اگزما و ماسک ویتامین ای برای لک صورت بسیار عالی است. با این حال، اگر نمی‌خواهید آن را مستقیماً روی صورت خود بمالید، می‌توانید آن را با چندین ماده آماده ترکیب کنید تا ماسک‌های خانگی ویتامین e را تهیه کنید.

  1. روغن نارگیل و ویتامین e برای پوست

این ماسک صورت ویتامین e می‌تواند برای مرطوب کردن فوری پوست استفاده شود. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک به همراه اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که پوست را تغذیه می‌کند، آن را مرطوب می‌کند و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی صورت جلوگیری می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین e است و بنابراین این ماسک صورت مانند یک بمب آب‌رسان برای پوست عمل می‌کند و در عین حال رنگ چهره را درخشان می‌کند. شما میتوانید جهت تهیه انواع دیگر ماسک روغن نارگیل از مقاله « روغن نارگیل برای صورت » استفاده نمایید.

مواد لازم:

2-3 کپسول ویتامین e

دو قاشق چایخوری روغن نارگیل

نحوه تهیه و استفاده:

  • روغن نارگیل را با کپسول‌های ویتامین e خوب مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی تمام صورت و گردن بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند.
  • صورت را با صابون ملایم و آب ولرم تمیز کنید و خشک کنید.

 

  1. تخم مرغ و روغن ویتامین e برای پوست

شاید برای برخی کمی عجیب و غریب باشد، اما تخم‌مرغ‌های هم زده مخلوط شده در ماسک صورت دارای خواص زیادی است که برای پوست شما عالی است.

  • همراه با یک قاشق غذاخوری ماست و یک کپسول ویتامین e، این ماسک به پوست صورت شما طراوت می‌بخشد. تخم مرغ به عنوان راهی برای سفت کردن و پاک کردن منافذ پوست شما استفاده می‌شود.
  • ماسک را بعد از استفاده به آرامی روی هر ناحیه مشکل دار بگذارید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی پوست شما بماند. پس از برداشتن، با آب سرد بشویید، و صورت شما در کمترین زمان از شما تشکر خواهد کرد.

برای سفت شدن صورت روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی با این روش‌ها به مقاله «سفت شدن پوست صورت» مراجعه نمایید.

  1. عسل و ویتامین e برای پوست

پک صورت عسل و ویتامین e به عنوان ماسک صورت ضد برنزه محسوب می‌شود. این ماسک صورت مرطوب کننده ویتامین e سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد. عسل ماهیت ضد میکروبی دارد و به درمان آکنه کمک می‌کند. پوست را تا حد زیادی تقویت می‌کند و پوست را به شدت آبرسانی می‌کند.

مواد لازم:

2-3 کپسول ویتامین e

1 قاشق چایخوری عسل تازه

نحوه تهیه و استفاده:

  • عسل و کپسول ویتامین e را در یک کاسه مخلوط کنید تا بافتی صاف به دست آورید.
  • این مخلوط را با حرکات دایره‌ای به آرامی روی تمام صورت خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند.
  • صورت خود را با صابون ملایم و آب سرد بشویید و پوست را خشک کنید.
  • برای نتایج بهتر، این ماسک صورت را 3 بار در هفته تکرار کنید.
  1. گلاب، گلیسیرین و ویتامین e برای پوست

استفاده از قرص ویتامین e برای جوش صورت در کنار گلاب و گلیسیرین، به عنوان یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای افرادی که از پوست چرب رنج می‌برند بسیار مناسب است. گلیسیرین که برای درمان آکنه و بیماری‌های پوستی چرب استفاده می‌شود، گلاب، بهترین گزینه برای کاهش التهاب و تحریک و قرص ویتامین e برای جای جوش صورت، این ماسک را بسیار مفید می‌کنند.

  • به سادگی این معجون را با هم مخلوط کنید، آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند. پس از برداشتن، پوست شما درخشان خواهد شد.

روش استفاده کپسول ویتامین e برای دور چشم

برای مراقبت ناحیه زیر چشم، شما به چیزی بیش از یک مرطوب کننده معمولی نیاز دارد. اما خرید یک کرم دور چشم گاهی اوقات می‌تواند کمی بیش از حد هزینه بر باشد، زیرا بسیاری از آنها بسیار گران هستند.

قرص‌های ویتامین e می‌توانند راه حلی آسان برای این مشکل باشند. بهترین بخش این است که آنها به راحتی پیدا می‌شوند و بسیار مقرون به صرفه هستند. در اینجا نحوه استفاده از قرص‌های ویتامین e در ناحیه زیر چشم آورده شده است.

ماسک کپسول ویتامین e برای دور چشم

ماسک کپسول ویتامین e برای دور چشم

می‌توانید روغن را روی ناحیه زیر چشم ماساژ دهید و بعد از پانزده دقیقه به آرامی آن را پاک کنید. به این ترتیب به عنوان یک ماسک برای ناحیه زیر چشم عمل می‌کند. این به کاهش سیاهی و گودی زیر چشم کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید مستقیماً از این روغن برای ماساژ ناحیه زیر چشم استفاده کنید. این به عنوان یک درمان عالی برای حلقه‌های سیاه و گودی زیر چشم عمل می‌کند. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که هنگام ماساژ، پوست شما تمام روغن را جذب می‌کند و روغن وارد چشم شما نمی‌شود.

عوارض ویتامین e برای پوست

پزشکان توصیه می‌کنند که افرادی که به بیماری درماتیت دچار هستند، از استفاده مستقیم روغن ویتامین e برای پوست خودداری کنند زیرا استفاده مستقیم این روغن بر روی پوست‌های نازک و حساس موجب التهاب می‌گردد بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده از ویتامین e برای پوست با پزشک مشورت کنید. همچنین ممکن است منافذ پوست را مسدود کند و برای کسانی که مستعد آکنه و جوش هستند، به مشکل آنها بیفزاید.

استفاده از محصولات حاوی ویتامین e برای پوست‌های معمولی (توضیحاتی که در مورد پوستی که کمتر یا بدون لک، حساسیت، منافذ با حداقل قابل مشاهده و سطح هیدراتاسیون متعادل است) و پوست خشک مناسب است.

سخن پایانی

در مقاله ویتامین e برای پوست، به طور مفصل در باره روغن ویتامین e و خواص ویتامین e برای پوست صحبت کردیم. توصیه می‌کنیم حتماً قبل از استفاده روغن ویتامین e  با پزشک مشورت کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من