4 مدل از پرفروش ترین و بهترین ریش تراش های مردانه 2022

4 مدل از پرفروش ترین و بهترین ریش تراش های مردانه 2022

داشتن ظاهری آراسته و مرتب در طول روز برای همه مهم است. اصلاح صورت برای آقایان یکی از ضروری‌ترین نیازها در طول هفته و حتی روزانه است. با پیشرفت علم و ظهور فناوری، دستگاه‌های برقی اصلاح صورت و سر اختراع شدند. با اختراع این دستگاه‌ها، اصلاح مو برای آقایان بسیار آسان‌تر و سریعتر شد. ماشین های اصلاح صورت امروزه دارای ویژگی‌های زیادی هستند و به صورت قابل توجهی مجهز شده‌اند. به دلیل تنوع زیاد و کارایی متفاوت دستگاه‌های ریش تراش، قصد داریم تا در این مقاله بهترین ریش تراش را به شما عزیزان معرفی کنیم.

ریش تراش چیست؟

ریش ‌تراش یا خودتراش یک ابزار تیغ‌دار است که از آن برای تراشیدن موی صورت و بدن استفاده می‌شود. نام خودتراش در زبان فارسی بیشتر به گونه دستی و ابتدایی این وسیله گفته می‌شود. اما امروزه دستگاه‌های مخصوص تراشیدن موی بدن با برق یا باتری کار می‌کند و ریش تراش نامیده می‌شود. ریش تراش‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم. علاوه بر ریش تراش روش های زیادی برای اصلاح وجود دارند که یکی از آن‌ها استفاده از تیغ است که به طور مفصل در مقاله «بهترین تیغ اصلاح» در مورد آن توضیح داده ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.

معرفی انواع ماشین ریش تراش

ریش تراش‌های موجود در بازار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ ریش تراش چرخشی یا دوار و ریش تراش فویلی یا توری.

– ریش تراش چرخشی یا دوار

ریش تراش‌های چرخشی یا دواری از نوع برقی این دستگاه می‌باشند. این ریش تراش‌ها از سه یا چهار تیغه گرد و منعطف تشکیل شده‌اند که می‌توانند در همه جهات بچرخند و درونشان دیسک‌های پرسرعتی وجود دارد تا با گردش خود باعث تراشیدن موهای ریش یا بدن بشوند. این مدل از ریش تراش‌ها برای کسانی مناسب است که ریش‌های ضخیمی دارند و علاوه بر این ریش‌هایشان به سرعت و در جهات مختلف رشد می‌کند. بهترین ماشین های اصلاح صورت که طرفداران زیادی دارند معمولا از این نوع می‌باشند.

ریش تراش چرخشی یا دوار

– ریش تراش فویلی یا توری

ریش تراش‌های فویلی یا توری از یک سری مستطیل شکل، تشکیل شده‌اند. به هنگام استفاده از این نوع ریش تراش فقط باید آن را به سمت عقب و جلو و یا چپ و راست حرکت داد. روی تیغه‌های این ریش تراش، یک فویل توری شکل وجود دارد که باعث می‌شود تیغ با پوست صورت یا بدن در تماس مستقیم نباشد. پس از اصلاح، فرد احساس سوزش روی پوست خود نداشته باشد. اما دلیل دیگر وجود تور روی ریش تراش این است که، اصلاح ریش‌ها خیلی بهتر انجام شود. چرا که با وجود تور فویلی، ریش‌ها بهتر از سطح پوست بلند شده و خیلی راحت تراشیده می‌شوند.

ریش تراش فویلی یا توری

مقاله پییشنهادی : بهترین مارک افتر شیو

ویژگی های بهترین ریش تراش مردانه

مهم‌ترین ویژگی‌‌های بهترین ریش تراش مردانه بازار عبارت است از:

یک ریش تراش خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. طراحی ارگونومیک

طراحی مناسب یک ریش تراش خیلی مهم است. چرا که یک طراحی خوب به شما کمک می‌کند تا در صورت استفاده طولانی از دستگاه، دست‌های شما خسته نشوند. علاوه بر این طراحی خوب در کنار وزن مناسب کمک می‌کند تا حمل و استفاده از ریش تراش بسیار راحت‌تر بشود. در یک کلام می‌توان گفت که یک ریش تراش خوب باید خوش‌دست باشد.

2. قابلیت ضد آب

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در زیر دوش اصطلاح صورت خود را انجام دید که بسیار راحت‌تر و لذت بخش خواهد بود. دقت داشته باشید که حتی اگر یک ریش تراش کاملا ضد آب نباشد، باید سری‌های ضد آب داشته باشند تا پاک سازی و شست و شوی دستگاه خیلی راحت انجام شود.

3. باتری قابل شارژ

وجود یک باتری با قابلیت نگه داری شارژ بالا هم یک دیگر ویژگی مهم یک ریش تراش ایده‌آل است و برای زمانی که شما در مسافرت هستید، بسیار کاربرد خواهد داشت.

4. وجود تیغه‌های خط زن یا تریمر

وجود این تیغه‌ها به شما کمک می‌کند تا در کنار تراشیدن ریش خود، خط ریش‌هایتان را هم مرتب کنید.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش

برای خرید ریش تراش چند نکته وجود دارد که قبل از هرچیز باید به آن توجه کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری خریدتان را انجام دهید. این موارد به شرح زیر است:

  • مصرف برق

طبیعی است که یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید هر نوع وسیله برقی، توجه به میزان مصرف آن است. پس هنگام خرید ماشین ریش تراش هم به این موضوع توجه داشته باشید. پس اگر ریش تراش برقی را انتخاب کردید توجه کنید که مصرف انرژی آن بهینه باشد.

  • شارژ دهی

اگر قصد خرید یک ماشین ریش تراش شارژی را دارید، حتما به مدت زمان شارژ دهی باتری آن توجه کنید. مدت زمان مناسب برای نگهداری شارژ توسط ریش تراش بین 30 تا 60 است.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش

  • خشک یا خیس؟

همانطور که می‌دانید ماشین‌های اصلاح در دو حالت خیس و خشک قابل استفاده هستند. پس شما باید با توجه به عادت خودتان اقدام به تهیه ماشین ریش تراش خشک یا خیس نمایید.

  • تیغه‌های قابل تعویض

طبیعی است که تیغه‌های ریش تراش‌ها پس از استفاده طولانی کم کم تیزی خود را از دست بدهند. در نتیجه باید آن‌ها را تعویض نمایید. پس حتما هنگام خرید باید ماشینی را انتخاب کنید که بتوانید تیغه‌های آن را تعویض نمایید.

 

بهترین ریش تراش شارژی است یا سیمی؟

ماشین‌های ریش تراش سیمی و شارژی از لحاظ کیفیت و کارایی تفاوت چندانی با هم ندارند. اما می‌توان گفت که استفاده از ماشین‌های ریش تراش شارژی راحت‌تر است. چون هیچ سیمی وجود ندارد که دست و پا گیر شود و در هر کجا که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. اما ماشین‌های ریش تراش سیمی محدود به مکان‌هایی است که دارای پریز برق باشند. علاوه بر این ماشین‌های شارژی در موقعیت‌های که برق وجود ندارد قابل استفاده می‌باشد اما سیمی‌ها این قابلیت را ندارند.

 

مزایا استفاده از بهترین ریش تراش

ریش تراش برقی یا همان موزر می‌تواند وسیله بسیار راحت و مناسبی برای اصلاح صورت باشد.

از جمله فواید ماشین ریش تراش این است که سرعت کار اصلاح بالا می‌رود. همچنین اصلاح صورت کاملا یک‌دست انجام می‌شود. علاوه بر این با موزر می‌توان به راحتی خط‌های دلخواه در کناره‌های صورت را ایجاد کرد بدون این که نگران آسیب دیدن و یا زخم شدن پوست صورت خود باشید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از ماشین ریش تراش چند روز در میان و با فاصله باشد تا پوست صورت کمی استراحت کند و شاداب بماند.

 

معرفی بهترین ریش تراش مردانه خارجی

در بخش پایانی این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برند ریش تراش مردانه بپردازیم تا ویژگی‌های هر کدام برای شما آشکار شود و بتوانید بهترین تصمیم را جهت خرید ماشین ریش تراش بگیرید.

1- براون Braun بهترین ریش تراش مردانه

شرکت براون تولید کننده بهترین ماشین‌ اصلاح صورت برای آقایان است. این شرکت در تولید محصولات با کیفیت و کاربردی همواره در حال پیشرفت است. در ماشین‌های ریش تراش براون از تکنولوژی برش مستقیم استفاده شده و تیغه‌های آن از جنس استیل ضد زنگ با قدرت برش بسیار بالا می‌باشد. طراحی منحصر به فرد این دستگاه به گونه‌ای است که این تیغه‌های تیز آن هیچ آسیبی به پوست صورت وارد نمی‌کنند. این تیغه‌ها به صورت چهار قسمتی منعطف با قابلیت تحرک در زوایای مختلف طراحی شده‌اند که عمل اصلاح در زوایای مختلف صورت را بسیار راحت کرده است.

ریش تراش‌‌ برند براون Braun

امکان استفاده از این ماشین اصلاح در دو حالت خشک و مرطوب وجود دارد. همچنین امکان استفاده زیر دوش آب را برای شما فراهم می‌کند که یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی آن محسوب می‌شود. وجود یک پایه که به عنوان شارژر در کنار دستگاه وجود دارد. علاوه بر پر کردن مجدد باتری داخلی، عمل تمیز کردن تیغه‌های ریش تراش را هم بر عهده دارد.

2- فیلیپس بهترین برند ماشین ریش تراش

فیلیپس بهترین برند ریش تراش است که مهم‌ترین ویژگی آن‌ ضدآب‌ بودن است. فلزی که روی تیغه‌های ماشین ریش تراش فیلیپس قرار گرفته است، به شکل منحنی طراحی شده تا به ‌راحتی روی پوست حرکت کند و کمترین تماس را با پوست صورت شما داشته باشد؛ درنتیجه از التهاب و قرمزشدن پوست بعد از اصلاح تا حد امکان جلوگیری می‌شود. ویژگی منحصر به فرد این ریش تراش این است که پوشش روی تیغه‌ها شناور هستند. با حرکت روی صورت، شکل انحناهای صورت را به خود می‌گیرند؛ بنابراین احتیاجی به فشار بیش ‌از حد سر ریش ‌تراش روی صورت نیست.

ریش تراش برند فیلیپس

خود تیغه‌ها هم به شکل دولبه طراحی شده‌اند که یک لبه مو را بلند کرده و لبه‌ی دیگر، آن را قطع می‌کند. این ویژگی خاص که در تیغه‌های ریش‌تراش‌های فیلیپس وجود دارد، همه‌ی موها حتی موهای خوابیده‌ی زیر گردن را به راحتی اصلاح می‌کند. ضدآب ‌بودن این ماشین اصلاح اجازه‌ی استفاده به شکل خشک و مرطوب همراه با فوم یا ژل اصلاح را می‌دهد. پس از اصلاح برای شست‌ وشوی ریش‌ تراش می‌توان سر آن را زیر شیر آب گرفت و شست. البته یک برس پاکسازی برای تمیز کردن خرده‌های مو و پوشش محافظ تیغه نیز داخل جعبه وجود دارد. برای نگهداری بهتر از ماشین ریش تراش مخصوصا هنگام جا به ‌جایی در مسافرت، یک کیف نگهداری زیبا همراه آن ارائه شده است. این ریش تراش یکی از بهترین ریش تراش های مردانه خارجی است.

3- ریش تراش برند پاناسونیک

ماشین اصلاح پاناسونیک بهترین مارک ریش تراش است که درساخت آن از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده است. در این ماشین اصلاح در هنگام کوتاه‌ کردن موهای صورت، کمترین فشار را به صورت شما‌ وارد می‌کند. ریش تراش پاناسونیک دارای یک سنسور است که با توجه به حجم موها در نقاط مختلف صورت، میزان قدرت موتور را کاهش یا افزایش می‌دهد. با توجه به این ویژگی، فشار کمتری را روی پوست خود احساس خواهید کرد. در نتیجه میزان آسیب به پوست کاهش می‌یابد. ماشین اصلاح ساخت شرکت پاناسونیک دارای سری‌ برش مستقیم است که به کوتاه ‌کردن موهای صورت با مرزبندی مشخص کمک می‌کند.

ریش تراش برند پاناسونیک

با وجود قابلیت استفاده زیر دوش، موهای صورت را راحت‌تر می‌توان کوتاه کرد. این محصول تیغه‌هایی از جنس آلیاژ نقره دارد که موهای صورت را به‌ طور کامل کوتاه می‌کنند. علاوه بر این با استفاده از سری خط ‌زن دستگاه می‌توان فرم‌های مختلفی به موهای صورت داد. سری‌های ریش تراش پاناسونیک قابل‌ شست‌ وشو هستند. در صورت کثیف‌ شدن، می‌توان آن‌ها را به راحتی شست. برای استفاده از این محصول باید باتری‌های آن را به‌ مدت ۶۰ دقیقه شارژ کرد که در مقایسه با مدل‌های مشابه زمان کوتاهی است. همچنین ‌مدت ‌زمان شارژدهی این ماشین اصلاح ۴۵ دقیقه است. با توجه به این ویژگی‌ها ماشین ریش تراش پاناسونیک بهترین مارک ریش تراش مردانه است.

4- رمینگتون بهترین ریش تراش مردانه خارجی

ماشین اصلاح صورت رمینگتون بهترین مارک ریش تراش برقی می‌باشد چرا که برای کسانی طراحی شده است که صورت خود را با شماره‌ی صفر اصلاح می‌کنند، و قابلیت استفاده‌ی خشک و مرطوب دارد. داشتن تیغ خط‌ زن، ضد آب‌ بودن، قابلیت شست و شو و امکان شارژ سریع از مشخصه‌هایی هستند که ماشین اصلاح رمینگتون را به یک ماشین اصلاح کامل تبدیل کرده‌اند. قابلیت استفاده‌ی خشک و تر این دستگاه برای کسانی که هر روز اصلاح می‌کنند، کاربرد زیادی دارد. زیرا با وجود این قابلیت فرد می‌تواند زیر دوش صورتش را اصلاح کرده و در وقت صرفه‌جویی کند.

ریش تراش برند رمینگتون

در مدل‌های شارژی این برند مدت‌ زمان مورد نیاز برای شارژ کامل این مدل ۹۰ دقیقه است. می‌توان پس از این مدت برای یک ساعت از دستگاه استفاده کرد. همچنین مدت‌ زمان شارژ سریع این دستگاه تنها ۵ دقیقه است. برای شرایطی که وقت کافی برای شارژ کامل دستگاه نداریم، بسیار کاربردی است. یکی دیگر از مزیت‌های مهم ماشین اصلاح صورت رمینگتون انعطاف‌ پذیری بالای سری آن است که باعث می‌شود کاربر به‌ راحتی بتواند تمام نقاط صورت خود را اصلاح کند و این ریش تراش را به بهترین ریش تراش مردانه تبدیل کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین ریش تراش شما را در انتخاب و خرید بهترین ریش تراش از برندهای معتبر و شناخته شده راهنمایی کنیم. آراستگی و زیبایی افراد اهمیت بسیار دارد. همان‌طور که بانوان به آراستگی خود اهمیت می‌دهند، برای آقایان نیز مهم است که اصلاح صورت خود اهمیت دهند تا ظاهری شیک و آراسته داشته باشند. داشتن ریش تراشی با کیفیت کمک می‌کند تا به راحتی و روزانه به اصلاح صورت خود بپردازید. اگر شما هم در رابطه با بهترین ریش تراش پیشنهادی دارید خوشحال می‌شویم تا دیدگاهتان را برای ما ارسال کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

1 دیدگاه در “4 مدل از پرفروش ترین و بهترین ریش تراش های مردانه 2022

  1. عليرضا گفت:

    با سلام،‌ انصافا برق ريش تراش هم مهم هست؟ يا مثلا فكر مي كنيد كسي زير دوش ريش ميزنه توي وقتش صرفه جويي مي كنه يا مثلا آب رو هم داره بيخود و بي جهت هدر ميده. با اين قسمتاي متنتون موافق نيستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من