فیشیال صورت در منزل چگونه انجام می شود؟

فیشیال صورت در منزل چگونه انجام می شود؟

فیشیال صورت در منزل به طور منظم و با رعایت نکات می‌تواند هم برای پوست شما بسیار مفید باشد هم به کاهش هزینه‌های سرسام‌آور خدمات فیشیال کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی کمک کند. فیشال یک درمان اسپا است که شامل فرایندهای مختلفی است که برای کمک به پاک‌سازی، آبرسانی، مرطوب کردن و آرامش صورت شما طراحی شده است. فیشال می‌تواند بخشی از انواع روتین‌های مراقبت از پوست باشد که برخی از آنها برای پوست‌های خشک، پوست‌های مستعد آکنه یا پوست‌های حساس تخصصی هستند. سایر فیشال‌ها روی از بین بردن ناخالصی‌ها متمرکز هستند. اگر می‌خواهید با فواید فیشیال صورت در منزل و نحوه فیشال خانگی بیشتر آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

فواید فیشیال صورت در منزل

از فواید فیشال در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک‌سازی عمیق پوست

فیشیال صورت در منزل برای تمیز کردن پوست شما بسیار مفید است. به دلیل گرد و غبار و آلودگی خاک، پوست ما اغلب خشک و بی روح به نظر می‌رسد و به تدریج درخشش طبیعی خود را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی، یک فیشیال صورت خوب می‌تواند پوست شما را عمیقاً تمیز کند. بسته به نوع پوست شما، متخصص صورت از بخار، کرم و لوسیون برای باز کردن منافذ و پاک‌سازی مناسب پوست استفاده می‌کند.

  • سم زدایی پوست

سم زدایی پوست

فیشیال صورت در منزل یک سم زدای خوب پوست است که ثابت می‌کند برای خلاص شدن از گرد و غبار انباشته شده روی صورت همراه با آلودگی، گرد و غبار، گل و لای بسیار مفید است. به غیر از تمیز کردن و شستن روزانه صورت، نیاز به سم زدایی نیز دارد. متخصصان برای این کار از کرم‌ها، نمک‌ها، عصاره‌های گیاهی و روغن ها استفاده می‌کنند.

  • از بین بردن جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سرسیاه منافذ را می بندند و پوست را کدر می‌کنند. اگر جوش‌های سرسیاه و سر سفید روی صورت خود دارید، انجام فیشیال صورت در منزل یک بار در ماه برای شما مفید خواهد بود.

  • لایه برداری پوست

فیشیال صورت در منزل به عنوان لایه بردار پوست عمل می‌کنند و با کمک لایه برداری، سلول‌های مرده پوست از سطح پوست پاک می‌شوند. در این کار با استفاده از لایه بردار شیمیایی پوست کاملاً تمیز می‌شود تا بتوانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

  • کاهش چین و چروک

کاهش چین و چروک

با افزایش سن، چین و چروک ها روی صورت ظاهر می‌شوند که باعث پیری پوست می‌شود. به عنوان یک ضد پیری می‌توانید از فیشال‌های صورت برای صورت استفاده کنید. ماساژ منظم صورت و فیشیال صورت در منزل باعث بازسازی سلولی و رشد کلاژن می‌شود. این باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر به نظر برسد.

مقاله پییشنهادی : کلاژن سازی پوست

 

  • رفع آکنه صورت

فیشیال صورت در منزل به شما کمک می‌کند تا جوش‌های صورت را از بین ببرید و از بروز آنها جلوگیری کنید. همچنین به از بین بردن جای آکنه کمک می‌کند. متخصصان اغلب از محصولات صورت حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می‌کنند که به خلاص شدن از شر جای جوش به راحتی کمک می‌کند.

  • پوست را بهبود می‌بخشد

فیشیال پوست در منزل پوست را بهبود می‌بخشد و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند. اغلب پوست ما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا به دلیل آلودگی و استرس کدر می‌شود. بنابراین برای بهبود پوست از فیشال ها استفاده می‌شود.

  • پوست را سالم می‌کند

فیشال در منزل به سلامت پوست کمک می‌کند. فقط به دلیل محصولات مغذی مانند کرم‌ها، ماسک‌های صورت، ژل ها و مرطوب کننده‌ها است که پوست شما شاداب و زیبا به نظر می‌رسد.

  • منافذ را تمیز می‌کند

پس از انجام عمل صورت، پوست شما به بخار نیاز دارد. این کار منافذ مسدود شده شما را باز می‌کند. علاوه بر این، فیشال جوش‌های سرسفید و سر سیاه را پاک می‌کند. علاوه بر این، تمام ناخالصی‌های موجود در منافذ نیز تمیز می‌شوند. به این ترتیب پوست شما شروع به احساس طراوت کامل می‌کند. در مقاله «درمان منافذ باز پوست» می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره منافذ باز پوست کسب کنید.

  • سفت کننده پوست

یکی از بهترین فواید فیشیال صورت در منزل  این است که پوست شما را سفت و کشسان می‌کند. همچنین به جوان شدن پوست شما کمک می‌کند.

  • تسکین عضلات صورت

فیشال تمام اندام‌ها و پوست شما را آرام می‌کند. این باعث می‌شود پوست شما جوان و بدون استرس به نظر برسد. در کنار این، بدن نیز استراحت زیادی می‌کند.

  • افزایش گردش خون در صورت

فیشال گردش خون بدن را بهبود می‌بخشد. با بهبود گردش خون، سلول‌های شما اکسیژن و بسیاری از مواد مغذی دریافت می‌کنند که به صورت درخشندگی می‌بخشد.

  • ظرفیت جذب پوست خود را افزایش دهید

این یکی دیگر از مزیت‌های انجام منظم فیشیال صورت در منزل است. توانایی پوست شما برای جذب مؤثر سایر محصولات را افزایش می‌دهد.

  • پوست را درخشان می‌کند

فیشال در منزل برای درخشندگی پوست بسیار مؤثر و مفید است. متخصص زیبایی، ماسکی را با توجه به نوع پوست شما درست می‌کند که به آبرسانی پوست و باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند. پس از آن پوست شما زیبا و درخشان به نظر می‌رسد.

 

مقاله پییشنهادی : فیشال صورت

 

عوارض فیشیال صورت در منزل

عوارض فیشیال صورت در منزل

شایع‌ترین عوارض جانبی فیشیال صورت در منزل قرمزی، التهاب و لکه دار شدن پوست به دلیل فشار زیاد لایه برداری و اسکراب صورت است. از آرایش کردن یا استفاده از هر یک از محصولات روی پوست خود در طول دو سه روز پس از انجام فیشال خودداری کنید تا پوست شما زمان لازم برای بهبودی را داشته باشد.

مراحل فیشیال صورت در منزل

کمی زمان بگذارید تا خود را برای روش خانگی پاک‌سازی پوست آماده کنید و آن را به تجربه بهتری تبدیل کنید.

مراحل فیشیال صورت در منزل

  • آماده سازی: یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید. چند شمع معطر روشن کنید. تمام دستگاه‌های الکترونیکی خود را خاموش نگه دارید تا برای شما مزاحمتی ایجاد نشود.
  • تجزیه و تحلیل پوست: مشکلات پوستی را که می‌خواهید به آنها رسیدگی کنید، مانند جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، علائم پیری، آکنه و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را شناسایی کنید.
  • محصولات: محصولات را با توجه به نوع پوست خود و مشکلی که دارد انتخاب کنید.
مقاله پییشنهادی : روتین پوست خشک

◄ فیشیال صورت در منزل: مرحله 1: پوست خود را تمیز کنید

مراحل فیشیال صورت در منزل

موارد لازم:

  • روغن پاک کننده یا پاک کننده آرایش
  • یک پارچه مرطوب یا توپ های پنبه ای یا دستمال مرطوب
  • شوینده صورت

روند:

  1. صورت خود را با پاک کننده آرایش یا روغن پاک کننده تمیز کنید. تمام آثار آرایش و آلودگی را از روی چشم، لب و گردن خود پاک کنید.
  2. از محصولات حاوی الکل، مواد نگهدارنده مصنوعی و عطرها اجتناب کنید. زیرا می‌توانند پوست را خشک و تحریک کنند.
  3. پاک کننده را به آرامی با نوک انگشتان خود به صورت دورانی به مدت 30 تا 60 ثانیه روی صورت ماساژ دهید.
  4. با آب ولرم بشویید.

ضروری است که با پوست تمیز شروع کنید. پاک‌سازی مضاعف تمام آثار کثیفی، چربی و آرایش را از صورت شما پاک می‌کند. این باعث می‌شود تا مواد فعال و سرم ها به پوست نفوذ بهتری داشته باشند.

◄ فیشیال صورت در منزل: مرحله 2: پوستتان را لایه برداری کنید

مراحل فیشیال صورت در منزل

موارد لازم:

  • اسکراب یا لایه بردار بر پایه آنزیم
  • دستگاه بخار یا حوله داغ
  • ابزار استخراج جوش مخصوص
  • پارچه یا حوله مرطوب
  • آب ولرم

روند:

  1. صورت و گردن خود را به مدت 2 تا 5 دقیقه اسکراب کنید. اگر از یک لایه بردار حاوی آنزیم AHA و BHA  استفاده می‌کنید، لایه بردار را روی پوست صورت خود ماساژ داده و از ماساژ آن در نواحی اطراف چشم اجتناب کنید.
  2. صورت خود را مرطوب کرده و با دستگاه بخار یا حوله داغ آن را استیم کنید. بیش از 2-3 دقیقه از بخور استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید از این مرحله اجتناب کنید.
  3. جوش‌های سرسفید و سر سیاه را با استفاده از ابزار استخراج جوش مخصوص، خارج کنید.
  4. صورت خود را بشویید و خشک کنید.

استخراج فرآیند از بین بردن جوش‌های سر سیاه یا سرسفید با استفاده از ابزارهای تخصصی است. این نیاز به کمی صبر و مهارت دارد. اگر مبتدی هستید از این مرحله اجتناب کنید.

مقاله پییشنهادی : درمان جوش سرسیاه

 

◄ فیشیال صورت در منزل: مرحله 3: ماساژ

مراحل فیشیال صورت در منزل

موارد لازم:

  • کرم مرطوب کننده ، سرم و یا روغن مخصوص صورت
  • جید رولر، سوهان گواشا یا غلتک یشم/کوارتز (اختیاری)

روند:

  1. کرم مرطوب کننده یا روغن را به صورت خود بمالید. به آرامی با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که از محصول کافی برای لغزش استفاده کنید. ماساژ را با حرکات کششی نرم و چرخشی انجام دهید و فشار را به تدریج افزایش دهید تا تجربه‌ای آرام بخش داشته باشید.
  2. ضربات خود را به سمت بیرون و بالا نگه دارید. برای بهترین نتیجه آنها را 5-7 بار تکرار کنید. به تغییر حرکات ادامه دهید. از نوک انگشتان، بند انگشتان، خراش‌های گوا شا، یا غلتک‌های یشم یا کوارتز استفاده کنید. هرازگاهی به آرامی پوست خود را نوازش کنید.
  3. پوست بین ابروهای خود را با بند انگشتان خود ورز دهید و آنها را به سمت خط مو حرکت دهید.
  4. چانه خود را با بند انگشتان ماساژ دهید، آنها را به سمت بالا و در امتداد خط فک حرکت دهید. با استفاده از انگشت اشاره و وسط بینی خود را کانتور کنید.
  5. روی خطوط خنده خود تمرکز کنید و اطراف لب بالایی و پایین بینی را به آرامی ماساژ دهید.
  6. کف دست خود را زیر استخوان گونه قرار دهید و به سمت خط مو ماساژ دهید.
  7. با تکرار حرکات در قسمت گردن تمام کنید. با حرکات عمودی از استخوان ترقوه به سمت صورت خود در جهت رو به بالا ماساژ دهید.

ماساژ صورت باعث تحریک عضلات و بهبود گردش خون می‌شود. خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش می‌دهد. ماساژ باعث آرامش می‌شود و همچنین باعث نفوذ بهتر درمان‌های مراقبت از پوست می‌شود و سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود می‌بخشد. این کار باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. ماساژ همچنین تخلیه لنفاوی را تقویت می‌کند و پف و احتباس مایعات را به حداقل می‌رساند.

◄ فیشیال صورت در منزل: مرحله 4: ماسک صورت

مراحل فیشیال صورت در منزل

موارد لازم:

  • ماسک صورت (با توجه به نوع پوست یا مشکل شما)
  • آب ولرم
  • برش های خیار سرد شده یا پنبه یا پد آغشته شده به گلاب (اختیاری)

روند:

  1. ماسک صورت موردنظر خود را با توجه به پوست خود و مشکلی که دارد برروی پوست صورت بمالید.
  2. خیار سرد شده برش خورده (به صورت گرد) و یا پد پنبه‌ای که به گلاب آغشته کردید را بر روی چشمان خود بگذارید.
  3. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و صورت خود را با دستمالی مرطوب تمیز کنید. در صورت استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای، از پاک کردن خودداری کنید. بگذارید روی صورت شما خشک شود.
  4. با آب بشویید (در صورت استفاده از ماسک ورقه‌ای خودداری کنید).

◄ فیشیال صورت در منزل: مرحله 5: درمان و مرطوب کننده

مراحل فیشیال صورت در منزل

با سرم های درمانی، مرطوب کننده و ضد آفتاب (در صورت بیرون رفتن  از خانه) کار را به پایان برسانید. همچنین می‌توانید در این مرحله از ماسک صورت آبرسان و نرم کننده لب و ماسک‌های رطوبت رسان زیر چشم استفاده کنید.

فیشال های خانگی آسان‌ترین راه برای لطافت بخشیدن پوست شما هستند. با این حال، برای جلوگیری از هر گونه آسیب، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید و نکات مراقبت پس از آن را رعایت کنید.

اقدامات احتیاطی و نکات مراقبت پس از فیشیال صورت در منزل

  1. همیشه با پوست خود ملایم رفتار کنید.
  2. دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال کنید. هرگز محصولات را بیش از مدت زمان توصیه شده روی پوست خود نگذارید.
  3. سعی کنید 1 الی 2 ساعت به صورت خود اختصاص دهید.
  4. قبل از شروع درمان صورت، موها را با هدبند محکم کنید.
  5. برای جلوگیری از هر گونه آشفتگی می‌توانید یک تی شرت قدیمی یا یک لباس حمام بپوشید.
  6. حداقل تا یک ساعت بعد از فیشال بیرون نروید. موادی مانند ویتامین C و رتینول پوست را حساس به نور می‌کند.
  7. اجازه دهید پوستتان نفس بکشد و حداقل یک ساعت از آرایش کردن خودداری کنید.
  8. یک یا دو بار در ماه فیشال صورت در منزل را انجام دهید.
  9. برای حفظ سلامت پوست خود از یک رژیم اختصاصی مراقبت از پوست پیروی کنید.

 

برای آشنایی با روش ساخت اسکراب لب به مقاله «اسکراب لب خانگی» مراجعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله با آموزش فیشیال صورت در منزل اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده به تمامی سؤالات شما پاسخ داده باشیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من