19 روشی که باید برای سفت شدن پوست صورت بدانید

19 روشی که باید برای سفت شدن پوست صورت بدانید

حتما می‌دانید که در بدن ما انسان‌ها پروتئینی ساخته می‌شود به نام کلاژن که به سفت شدن پوست صورت و شادابی آن بسیار کمک می‌کند. اما متاسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن افراد به تدریج کاهش می‌یابد. همین اتفاق منجر به کاهش لیپیدها در لایه‌های عمیق پوست شده که در نهایت باعث تجزیه پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. حالا ما در این مقاله می‌خواهیم راه‍کارهایی را به شما عزیزان معرفی کنیم که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری پوسستتان سفت بماند و از چین چروک زودرس پوست صورت جلوگیری شود.

در واقع شل شدن پوست یک روند کاملا طبیعی و برگشت ناپذیر می‌باشد. اما شما می‌توانید با انجام یک سری کارها این روند طبیعی را به تأخیر بیندازید. معمولا، افراد جراحی‌های زیبایی را انتخاب می‌کنند که بسیار پر هزینه بوده و عوارض جانبی زیادی هم به همراه خواهد داشت. خوشبختانه برخی از داروهای خانگی برای سفت شدن پوست وجود دارد. که به تفسیر و توضیح هر کدام از این راه‌ها می‌پردازیم.

دلایل افتادگی پوست را بشناسید

عواملی که منجر به شل شدن و افتادگی پوست می‌شوند، به شرح زیر می‌باشند. آب رسانی پوست در هر شرایطی برای پوست واجب است. یکی از علل چروک و شل شدن پوست عدم رساندن آب کافی به آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانید به مقاله «هیدرودرمی» مراجعه نمایید.

1- افزایش سن

با بالا رفتن سن، تولید دو پروتئین مهم بدن ینی الاستین و کلاژن در پوست کاهش می‌یابد. پروتئین الاستین همان‌طور که از نام آن مشخص است، به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و این امکان را برای پوست فراهم می‌کند که هنگام کشش دوباره به عقب برگردد. پروتئین کلاژن هم توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود؛ این ماده از الیاف محکم تشکیل شده و به پوست شما کمک می‌کند تا ساختار و استحکام خود را حفظ کند.

علاوه بر افزایش سن عواملی مثل قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، آلاینده‌های محیطی مثل دود سیگار و برخی از موارد در سبک زندگی مانند تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد الکل نیز در تخریب الاستین و کلاژن موثر هستند.

2- کاهش وزن

اضافه وزن و تجمع بیش از حد چربی در زیر پوست برای مدت طولانی می‌تواند به الیاف کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند. همچنین این امر باعث می‌شود که هنگام لاغر شدن، پوست سخت‌تر جمع شود. اگر مقدار زیادی از وزن تان را از دست بدهید (۴۵ کیلوگرم یا بیشتر)، ممکن است دچار افتادگی وشل شدن پوست به شکل قابل توجهی شوید. این افتادگی پوست در کاهش سریع وزن بیشتر نمایان‌تر هم خواهد بود.

3- بارداری

شل شدن و افتادگی پوست پس از بارداری بسیار مرسوم است. بخصوص در بارداری‌های چند قلو ممکن است افتادگی پوست خیلی بیشتری در اطراف شکم مشاهده شود. سن مادر نیز در میزان افتادگی و شل شدن پوست تاثیر گذار است.

4- سندرم اهلرز – دانلوس

برخی بیماری‌ها، با افتادگی پوست خودش را نشان می‌دهد. یکی دیگر از بیماری‌هایی که مانع سفت شدن پوست صورت می‌شود، سندرم اهلرز – دانلوس (EDS)، یک اختلال ارثی نادر در بدن است. افراد مبتلا به این سندرم در تولید کلاژن نقص دارند که این مسئله منجر به ایجاد پوست شل و خمیری، غالباً در ناحیه صورت می‌شود.

روش های پزشکی سفت شدن پوست صورت

خب حالا که با عوامل و دلایل افتادگی پوست آشنا شدیم وقت آن است که درمورد روش‌های پیشگیری و درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت صحبت کنیم.

 1- سفت شدن پوست صورت با لیزر درمانی

یکی از راه کارها برای سفت شدن پوست صورت، لیزر درمانی می‌باشد. انواع مختلفی از لیزر درمانی وجود دارد که می‌تواند تولید کلاژن در پوست را تقویت کند. حتی می‌تواند رنگ کلی پوست را بهبود ببخشد. اکثر افرادی که این روش را استفاده کرده‌اند، بهترین نتایج را پس از چند نوبت درمان مشاهده می‌کنند. لیزر درمانی می‌تواند برای محکم شدن پوست بازوها و شکم و سایر نواحی بدن هم مفید باشد.

این روش مزایای زیادی دارد چرا که با تحریک پوست کلاژن بیشتری تولید می‌شود. همانطور که قبلاً به این موضوع اشاره شد، کلاژن برای حجم صورت و قابلیت ارتجاعی آن ضروری است. از مزایا لیزر درمانی می‌توان به از بین رفتن چروک در نواحی بین بینی و لب، بین ابروها، روی پیشانی، اطراف دهان و اطراف چشم اشاره کرد.

2- آر اف فرکشنال سفت شدن پوست صورت

یکی دیگر از راه‌ کارها برای سفت شدن پوست صورت، انجام آر اف فرکشنال می‌باشد. آر اف فرکشنال صورت، این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست شما ایجاد کند که قطعا در زیبایی پوست بسیار موثر خواهد بود. این اثر در دو نوبت ظاهر می‌شود یکی چند روز بعد از آر اف فرکشنال و یکی هم سه تا چهار هفته بعد، که اثر دوم چندین سال دوام دارد. در واقع آر اف فرکشنال نوع پیشرفته‌تر رادیوفرکوئنسی می‌باشد.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال به وسیله دستگاه RF انجام می‌شود. کاری که این دستگاه انجام می‌دهد این است که، انرژی گرمایی را به صورت هدفمند به عمقی از پوست می‌رساند که کلاژن در آن قرار دارد تا کمترین آسیب به بافت های اطراف برسد. چون برای نوسازی کلاژن، باید کلاژن‌های قدیمی تخریب و کلاژن های جدید ساخته شود. بنابراین با تخریب کلاژن‌های قدیمی توسط این دستگاه، کلاژن‌های جدید ساخته خواهند شد. هم چنین ما در مقاله «لیزر فرکشنال Fractional laser» توضیحات بیش تری درباره آن ارائه کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

 

3- پی آر پی یا پلاسما درمانی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای سفت کردن پوست صورت انجام داد، پی آر پی است. PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت، استفاده از این روش از سه دهه قبل در رشته‌های مختلف پزشکی مثل دندانپزشکی و جراحی فک و صورت، سوختگی‌ها و درمان زخم های مزمن مثل زخم بستر و زخم های دیابتی مرسوم بود.

پی آر پی یا پلاسما درمانی

اما امروزه از پی آر پی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت نیز استفاده می‌شود. تزریق پی آر پی به تنهایی یا در ترکیب با روش‌های دیگر مانند تزریق چربی و مزوتراپی برای تحریک رشد مو، کلاژن سازی و ازبین بردن چروک ها، و… کاربرد دارد. در واقع پی آر پی یا پلاسما درمانی روشی صد در صد طبیعی است که به عنوان ایمن‌ترین روش درمانی در دنیا شناخته شده است. چرا که در این روش با استفاده از اجزای خون خود بیمار، اقدام به تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست‌ها و بدن می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت که در این روش با استفاده از رشد پلاکت‌های خون، فیبروبلاست‌ها و سایر سلول‌های بنیادی، باعث تولید کلاژن در بدن می‌شوند.

4- تزریق ژل برای سفت شدن پوست صورت

تزریق ژل نیز یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای زیبایی پوست خود انجام دهید. تزریق ژل در نقاط کلیدی صورت، مثل گونه‌ها، چانه، جلوی گوش و… باعث پر کردن مناطقی از صورت می‌شود که حجم خود را از دست داده‌اند. همین امر باعث سفت شدن پوست صورت می‌گردد. علاوه بر این با تزریق ژل می‌توان غبغب و حفره‌های زیر چشم را از بین برد و گوشه‌های دهان را نیز لیفت کرد، در نتیجه صورت شما شاداب‌تر و جوان‌تر خواهد شد.

این کار در نقاط بسیار کوچک صورت و با استفاده از یک سوزن ظریف انجام می‌شود. احساس فشار ناشی از تزریق خیلی سریع از بین می‌رود. بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از عمل سفت کردن پوست صورت فعالیت‌های روزمره خود را به راحتی انجام دهند. اما این نکته را فراموش نکنید که قبل از تزریق ژل حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

5- سفت شدن پوست صورت با هایفوتراپی

با انجام هایفوتراپی نیز می‌توان اقدام یه سفت کردن پوست کرد. هایفوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است و به پزشک اجازه می‌دهد که لایه‌های زیرین پوست را به وسیله دستگاه سونوگرافی با بزرگنمایی بالا، ببیند. هایفوتراپی می‌تواند برای رفع افتادگی پوست و حتی جلوگیری از این روند در مراحل ابتدایی مورد استفاده قرار گیرد. هایفوتراپی درمانی سریع، بدون درد و مؤثر برای سفت شدن پوست صورت است.

هایفوتراپی

به هنگام هایفوتراپی، پزشک ابتدا ژل سرد را روی منطقه تحت درمان اعمال می‌کند. سپس، دستگاه سونوگرافی را روی آن قرار می‌دهد. به این ترتیب لایه‌های زیرین پوست را مشاهده می‌کند. هنگامی که پزشک مناطق مورد نیاز برای درمان را مشخص کرد، از دستگاه سونوگرافی برای تولید گرما در مکان‌های مشخص شده استفاده می‌کند. همین گرما باعث کاهش اندازهٔ خطوط موجود و همچنین استحکام فیبرهای کلاژن و تولید کلاژن جدید می‌شود. این استحکام باعث ایجاد اثر لیفتینگ در صورت بیمار می‌شود که نتیجه بسیار مطلوبی است.

هنگامی که درمان سفت کردن پوست صورت شما کامل گردد، شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید. خوشبختانه این روش عوارض جانبی که باعث نگرانی شود هم ندارد. به محض این که این درمان کوتاه به پایان می‌رسد، شما می‌توانید به راحتی از خانه بیرون بروید و روز خود را به طور معمول ادامه دهید.

6- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن هم مثل فایوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است و به آرامی پوست شما را لایه برداری می‌کند. بعد از چند جلسه درمان با میکرودرم پوست شما صاف‌تر، روشن‌تر و یکنواخت‌تر می‌شود. میکرودرم ابریژن باید توسط متخصص پوست انجام گیرد. با میکرودرم خانگی که خودتان در خانه با یک کیت مخصوص انجام می‌دهید، تفاوت دارد. در واقع کاری که متخصص پوست انجام می‌دهد، این است که کمی بیشتر به پوست نفوذ می‌کند.

میکرودرم ابریژن برای هر رنگ پوستی، امن و مناسب است و طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم دوست دارند که پوستشان بدون هیچ گونه آسیبی، جوان‌تر به نظر برسد و این کاری است که میکرودرم ابریژن انجام می‌دهد. از این روش درمانی می‌توانید برای مشکلات پوستی مثل؛ کدری پوست، یکنواخت نبودن بافت یا رنگ پوست، لک های پوستی و ملاسما استفاده کنید. در واقع متخصصان پوست از میکرودرم ابریژن استفاده می‌کنند تا تأثیر محصولات ضد پیری و سفیدکننده‌ی پوست را افزایش دهند. چرا که این محصولات با کمک میکرودرم ابریژن راحت‌تر به پوست نفوذ می‌کنند.

البته باید این را در نظر داشته باشید که این روش برای همه افراد مناسب نیست و در صورتی که یکی از مشکلات زیر را داشتید حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.
این مشکلات عبارتند از: داشتن خال در حال رشد، از بین رفتن جای زخم به سختی و یا اگر در حال حاضر از داروی ضد جوش ایزوترتینوئین استفاده می‌کنید، یا سابقه ی مصرف آن را دارید.

روغن برای سفت شدن پوست صورت

در ادامه مقاله میخواهیم درمورد دیگر روش‌های موجود برای سفت شدن پوست صورت صحبت کنیم. رو‌ش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت ساده‌ تر هستند و می‌توانید آن‌ها در منزل خودتان انجام دهید .

روغن‌های گیاهی برای سفت شدن پوست صورت

یکی از بهترین روش‌های سفت کردن پوست صورت استفاده از روغن‌های گیاهی است. اگر دچار افتادگی و شل شدن پوست هستید، برای جلوگیری و درمان این مشکل پوستی می‌توانید از روغن‌های گیاهی کمک بگیرید. ماساژ صورت با روغن‌های گیاهی خاصیت ضد پیری دارد و می‌تواند به کاهش چین و چروک پوست صورت و مرطوب نگه داشتن آن بسیار کمک کند.

1. روغن نارگیل برای سفت شدن پوست صورت

روغن نارگیل می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست صورت و بدن نفوذ کند. به این ترتیب می‌تواند به جوان‌سازی سلول‌های پوستی کمک بسیار زیادی بکند. این روغن پوست را تغذیه می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن، اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. طریقه مصرف آن نیز بسیار ساده است به این صورت که مقداری روغن نارگیل را روی قسمت‌هایی از پوست که دچار افتادگی شده‌اند، بمالید. با حرکات دایره‌ای پوست را به مدت 10 دقیقه به سمت بالا ماساژ دهید. اجازه دهید روغن تا صبح روی پوست شما باقی بماند.

 

2. روغن خردل برای سفتی پوست صورت

از فواید روغن خردل این است که پوست را سفت و درخشان می‌کند. با افزایش گردش خون در اثر ماساژ با روغن خردل، پوست صورت جوان می‌شود. این روغن برای سفت شدن پوست صورت بسیار مفید است. همچنین، سطح بالای ویتامین E موجود در این روغن، از پیری پوست و بروز چین و چروک پیش‌گیری می‌کند. اما به این نکته توجه کنید که که روغن خردل ممکن است موجب حساسیت پوستی شود. پس بهتر است که قبل از ماساژ با این روغن، آن را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید.

 

3. روغن رزماری

روغن رزماری گردش خون را بهبود می‌بخشد. افزایش گردش خون، پوست افتاده را سفت می‌کند. افزون بر آن، آنتی‌اکسیدان‌‌های موجود در این ماسک، تولید فیبروپلاست و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند. این روغن سرشار از کارنوزول و اسکوالین است که روند پیری پوست را کند می‌کنند.

 

4. روغن بادام بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت

روغن بادام سرشار از ویتامین E است.این روغن بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت می‌باشد. این روغن به طور محسوسی، افتادگی پوست را کاهش می‌دهد و پوست را به صورت طبیعی سفت می‌کند. همچنین روغن بادام خاصیت آبرسانی دارد و به خوبی پوست را مرطوب می‌کند. همانطور که گفته شد هیدراته بودن پوست اهمیت زیادی دارد. روش‌های مختلفی هم برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد که در مقاله «دهیدراته شدن پوست» به شرح آن پرداخته ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه نمایید.

 

کرم سفت کننده صورت و بدن اسپانول

در این بخش از مقاله نیز میخواهیم یک کرم برای سفت شدن پوست صورت به شما عزیزان معرفی کنیم.

کرم سفت کننده صورت و بدن اسپانول

این کرم برای سفت شدن پوست صورت تولید شده است. محصول کشور اسپانیا می‌باشد. کرم اسپانول حاوی نوعی کلاژن هیدرولیز شده است که به سرعت جذب پوست شده و باعث سفتی و استحکام بافت پوست می‌شود. این کرم با حفظ رطوبت در لایه میانی و سطحی پوست به برطرف شدن خطوط و چروک‌های پوستی کمک کرده و باعث بهبود استحکام پوست می‌گردد. کرم های زیادی برای لیفت صورت وجود دارند که ما در مقاله «بهترین کرم لیفتینگ صورت» چند مورد را معرفی کرده ایم و می‌توانید مطالعه نمایید.

 

ماسک برای سفتی پوست صورت

1- ماسک پاپایا و عسل

پاپایا یک میوه استوایی می‌باشد که نه تنها خوشمزه است بلکه برای پوست هم بسیار مفید است. این میوه آنزیم‌هایی مثل پاپائین و آلفا هیدروکسی اسید دارد. به همین دلیل پاپایا توانایی انحلال سلول‌های مرده و از بین بردن آلودگی‌های پوست صورت را دارد. جز دیگر این ماسک یعنی عسل، دارای خاصیت ضدباکتری بوده که باعث محافظت از پوست می‌شود. این ماسک برای سفت شدن پوست دور چشم بسیار عالی عمل می‌کند. این ماسک برای سفتی پوست صورت شدیدا توصیه می‌شود.

مواد لازم:

  • نصف لیوان پاپایای خرد شده
  • یک قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه:

  • برای تهیه این ماسک کافی است که نصف لیوان پاپایای خرد شده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.
  • به صورتی که در نهایت به یک خمیر یک‌‌دست برسید.
  • خمیر به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.
  • وقتی ماسک به طور کامل از روی پوست پاک شد؛ یک بار دیگر صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • این ماسک را می‌توانید هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

2- ماسک پوست پرتقال خشک شده و ماست

این ماسک بسیار عالی مواد ساده‌ای لازم دارد که به راحتی در هر خانه‌ای یافت می‌شود. ماسک پوست پرتقال حاوی ویتامین سی بوده و برای روشن کردن و سفت شدن پوست صورت مفید است.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری سر پر پوست پرتقال خشک شده
  • یک قاشق مربا خوری ماست ساده

طرز تهیه:

  • برای تهیه این ماسک باید به اندازه یک قاشق غذاخوری سر پر پوست پرتقال خشک شده را با یک قاشق مربا خوری ماست ساده مخلوط کنید.
  • اجازه دهید ماسک 10 دقیقه استراحت کند.
  • بعد خمیر به دست آماده را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • مخلوط را با آب گرم بشویید.
  • این ماسک را می‌توان یک روز درمیان پیش از خواب استفاده کرد.

3- ماسک گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر

لیکوپین موجود در گوجه فرنگی، به پوست خاصیت مقاومت در مقابل اشعه یو وی می‌دهد. از پیری پوست که به دلیل بالا رفتن سن ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. هم‌‌چنین گوجه فرنگی، به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، یکی از مواد غذایی است که باعث سفید شدن و سفت شدن پوست صورت می‌شود.

در تحقیقی که در این رابطه در آلمان انجام شده، ثابت شده که لیکوپین موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان نیز می‌باشد. جو دوسر هم در این ماسک روشن کننده پوست به عنوان لایه بردار برای پوست استفاده می شود.

مواد لازم:

  • دو قاشق آب گوجه فرنگی
  • یک قاشق چای خوری ماست
  • یک قاشق مربا خوری جو دو سر

طرز تهیه:

  • برای تهیه این ماسک خانگی باید دو قاشق آب گوجه فرنگی تازه را با یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق مربا خوری جو دو سر مخلوط کنید.
  • ماسک را بر روی صورت زده و حدودا 20 دقیقه صبر کنید.
  • سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • برای نتیجه گرفتن از این ماسک بهتر است که آن را 3 بار در هفته استفاده کنید.

 

4- ماسک شیر، آبلیمو و عسل

خواص مواد موجود در این ماسک بر هیچکس پوشیده نیست. اما اگر بخواهیم فواید این ماسک را بگوییم، باید گفت استفاده مرتب از این ماسک باعث سفید شدن و سفت شدن پوست صورت می‌شود. از ایجاد چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

مواد لازم:

  • شیر به مقدار لازم
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • عسل به مقدار لازم

طرز تهیه:

  • تهیه این ماسک بسیار ساده به این صورت است که به مقدار مساوی از هر 3 ماده را با هم مخلوط ‌کنید.
  • بعد آن را به وسیله یک براش روی پوست خود پخش ‌کنید.
  • پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • می‌توانید یک روز در میان پیش از خواب از این ماسک استفاده کنید.

 

5- ماسک آرد نخود و گلاب

آرد نخود خاصیت ضد میکروبی دارد. می‌تواند از پوست در مقابل عفونت جلوگیری کند. گلاب هم باعث بازسازی و سفت شدن پوست صورت شده و آن را شاداب و مرطوب می‌کند. در تهیه این ماسک می‌توانید به جای گلاب از ماست هم استفاده کنید. بهتر است ماستی که برای این ماسک استفاده می‌کنید، پروبیوتیک باشد. چون که باکتری پروبیوتیک موجود در ماست تاثیر زیادی در سلامت و روشنی پوست می‌گذارد.

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری آرد نخود
  • 3 قاشق غذا خوری گلاب یا ماست طبق توضیحات

طرز تهیه:

  • برای تهیه این ماسک باید دو قاشق چای خوری آرد نخود را با 3 قاشق غذا خوری گلاب مخلوط کنید. بهتر است که برای پوست چرب یا معمولی از گلاب و برای پوست خشک از ماست استفاده کنید.
  • ماسک را به کل صورت خود بزنید.
  • 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

دمنوش و مواد غذایی برای سفت شدن پوست صورت

1- بابونه

درمیان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی بابونه از شهرت بالایی برخوردار است چرا که بابونه یک دمنوش برای سفت شدن پوست صورت است. افرادی زیادی از این دمنوش علاوه بر سفت شدن پوست صورت، برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ‎ها استفاده می‌کنند. این گیاه سرشار از فلاونوئیدها می‌باشد که می‌تواند رادیکال‌های آزاد سطح پوست را از بین ببرد. این دمنوش‌ برای جوان سازی و شادابی پوست صورت بسیار مناسب است. هم چنین برای خشکی پوست صورت می‌توانید به مقاله «پماد برای خشکی پوست صورت» مراجعه نمایید.

2- چای بنفشه وحشی

اگر به تازگی مشاهده کرده‌اید که پوستتان کدر شده است، می‌توانید برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس از دم نوش چای بنفشه وحشی استفاده کنید. به این صورت که 30 گرم از این گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید. بعد آن را برای 15 دقیقه در نیم لیتر آب دم کنید. پس از صاف کردن 2 تا 4 فنجان از آن را قبل از هر وعده غذایی به صورت روزانه به مدت یک ماه بنوشید تا تاثیرات آن را مشاهده کنید. این دمنوش برای سفت شدن پوست صورت بسیار مفید و کاربردی است.

3- استفاده از یخ برای سفت شدن پوست صورت

شاید متعجب شوید اگر بفهمید که برخی از هنرپیشه‌های کره‌ای برعکس هنرپیشه‌های سینمای تجاری به جای انجام کارهای هزینه‌دار وخطرناک سعی می‌کنند با قرار دادن یخ روی صورت‌های خود به پوستی زیبا و شفاف دست پیدا کنند. البته سفت شدن پوست صورت با یخ آدابی دارد که نباید از آن غافل شد. قبل از هرچیز از گذاشتن مستقیم یخ روی صورت جدا خوداری کنید. زیرا این کار باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوستی می‌شود.

استفاده از یخ برای سفت شدن پوست صورت

پس برای جلوگیری از پارگی مویرگ‌ها بهترین شیوه این است که یخ را در پارچه‌ای لطیف بپیچید. استفاه از یخ به پوست صورت طراوت و انعطاف‌پذیری می‌بخشد. روش سالمی برای جلوگیری از چین و چروک است ولی متاسفانه برای همه افراد مناسب نیست. اگر پوست بسیار حساسی دارید یا رگ‌های شما به سطح پوست نزدیک است یا از تماس با آب سرد اذیت می‌شوید، نباید از این روش استفاده کنید.

مواد دیگری نیز برای سفتی صورت وجود دارند که یکی از این مواد غذایی انار می‌باشد. ما به طور مفصل در مقاله «خواص روغن هسته انار» در این مورد توضیح داده ایم و پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از روش های گفته شده برای سفت شدن پوست صورت استفاده نمایید و پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید. از اینکه همراه ما بودید سپاسگزاریم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من