با فواید روغن زیتون برای پوست آشنا شوید

با فواید روغن زیتون برای پوست آشنا شوید

خواص روغن زیتون برای پوست را می‌توان در طیف گسترده‌ای از انواع روش‌های استفاده از این ماده غذایی برای پوست، شرح داد. به طور کلی، همه می‌دانیم که زیتون یکی از مواد غذایی خوش طعم و شگفت انگیزی است که در مناطق مدیترانه‌ای کشت می‌شود و روغن آن نیز از فشرده شدن این ماده غذایی به دست می‌آید. روغن زیتون در طبخ بسیاری از غذاهای مختلف، مخصوصاً غذاهای مدیترانه‌ای، نقشی اساسی دارد و می‌توان گفت که طعم خاصی که بسیاری از غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای دارند، مدیون این ماده غذایی است. همان طور که اشاره شد، مصرف روغن زیتون می‌تواند فواید و خواص بسیار زیادی برای انسان داشته باشد که از جمله این فواید می‌توان به فواید روغن زیتون برای پوست و مو اشاره کرد.

در مقاله امروز بلاگ آرایشی لند قصد داریم در خصوص موضوع روغن زیتون برای پوست توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا در صورتی که به دنبال فهمیدن روغن زیتون برای صورت ، روغن زیتون برای چروک صورت، فواید روغن زیتون برای دور چشم و حتی مضرات روغن زیتون برای پوست صورت هستید، با خواندن این مقاله، اطلاعات مفید و کاربردی به دست آورید.

خواص روغن زیتون برای پوست

همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، روغن زیتون به اشکال مختلفی تولید می‌شود و فواید آن برای بدن انسان نیز بسیار زیاد هستند. این ماده غذایی به اشکال مختلفی نیز برای بهره‌مندی از خواص آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که از اشکال رایج استفاده از آن برای استفاده از فواید روغن زیتون برای پوست ، استفاده موضعی آن را می‌توان نام برد. روغن زیتون ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K به همراه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد.

خواص روغن زیتون برای پوست

ماده‌ای به نام اسکوآلن در ترکیبات روغن زیتون وجود دارد که سبب می‌شود تمامی مواد مغذی که در بالا ذکر شد، در این روغن وجود داشته باشد و آن را از سایر روغن‌های گیاهی دیگر، متمایز می‌کند. به همین دلیل است که از خواص روغن زیتون برای پوست و برای موارد بسیار دیگری نیز استفاده می‌شود.

آنتی اکسیدانی که در این روغن گیاهی وجود دارد، سبب محافظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که یکی از خواص روغن زیتون برای پوست، محافظت از آن در برابر سرطان است.

همچنین از فواید دیگر روغن زیتون برای پوست می‌توان به این مورد اشاره کرد که استفاده از این روغن می‌تواند سبب نرم‌تر شدن پوست صورت و از بین رفتن باکتری‌های اضافی در پوست شود؛ پس استفاده از این روغن می‌تواند به جلوگیری از جوش زدن صورت و نرم‌تر شدن پوست نیز منجر شود. روغن زینون خواص زیادی برای مو، پوست و بدن دارد. در صورتی که تمایل دارید با خواص آن برای مو آشنا شوید به مقاله «روغن زیتون برای مو» مراجعه نمایید.

روش‌های استفاده از روغن زیتون برای پوست

استفاده از روغن زیتون برای پوست به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، پایه ترکیبات بر اساس روغن زیتون دارند. همچنین باید بدانید که بسیاری از محصولاتی که برای شستشوی صورت ارائه می‌شوند نیز شامل ترکیباتی روغن زیتون می‌شوند. شما می‌توانید انواع صابون روغن زیتون برای پوست، شامپو بدن روغن زیتون، شامپوی سر با روغن زیتون و انواع دیگر لوسیون بدن حاوی روغن زیتون برای پوست را در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی بیابید.

روش‌های استفاده از روغن زیتون برای پوست

همچنین شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص روغن زیتون برای پوست، به صورت مستقیم از آن استفاده کنید. روغن زیتون برای پوست و مو فواید و خواص بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که در مواردی دیده شده است که از روغن زیتون برای چروک صورت ، روغن زیتون برای لک صورت و فواید روغن زیتون برای دور چشم استفاده شده است و از آن نتایج مثبتی نیز گرفته شده است.

همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، مصرف روغن زیتون به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای استفاده از خواص روغن زیتون برای پوست، استفاده به صورت موضعی است که در روش‌هایی که در زیر شرح می‌دهیم، از همین روش استفاده می‌شود.

در ادامه برخی از روش‌هایی که می‌توانید از روغن زیتون برای پوست استفاده کنید را شرح داده‌ایم:

خواص روغن زیتون برای پوست: تقویت پوست سر

تقویت پوست سر با استفاده از خواص روغن زیتون برای پوست، موردی است که از زمان مصریان باستان مورد استفاده مردم بوده است و روش جدیدی نیست.

برای آن که از خواص روغن زیتون برای پوست سر خود بتوانید استفاده کنید، لازم است تا آن را داخل مایکروفر و یا داخل ظرفی که در آب جوش قرار دارد، گرم کنید. سپس به آرامی آن را روی کف سر و نوک موها ماساژ دهید و اجازه دهید که ۱۰ الی ۲۰ دقیق بماند. سپس به حمام بروید و با آب گرم و شامپو سر خود را بشویید.

توجه داشته باشید که برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید. در واقع بهتر است هیچ وقت برای شستشوی مو و سر خود، از آب داغ استفاده نکنید.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین مارک‌ روغن آرگان

خواص روغن زیتون برای پوست: از بین بردن اگزما

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، روغن زیتون حاوی ویتامین E نیز می‌باشد که از آن برای مرطوب‌کنندگی بیشتر استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این خواص روغن زیتون برای پوست خشک استفاده کنید. خشکی پوست ویژگی است که اگزما را بیشتر می‌کند و در صورتی که فرد از محصولات بهداشتی کارخانه‌ای نیز استفاده کند، ممکن است به دلیل اسانس‌های یکه در آن‌ها موجود می‌باشد، حساسیت بیشتری را در پوست خود شاهد باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که برای از بین بردن اگزمای پوست و نرم‌تر کردن آن، از روغن زیتون به صورت مستقیم استفاده شود.

برای بهره‌مندی از فواید روغن زیتون برای پوست‌ های خشک، می‌توانید چند قطره از آن را در محلی که پوست دچار خشکی شده است، به آرامی بمالید. توجه داشته باشید که مالش در برخورد با اگزما باید بسیار آرام باشد و نباید فشاری به پوست خود وارد کنید.

برای آن که از این کار بتوانید نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود که دو تا سه بار در هفته‌این کار را انجام دهید و به مدت حداقل یک ماه آن را تکرار کنید تا اولین نتایج مطلوب بر روی پوست شما ظاهر شود.

خواص روغن زیتون برای پوست: روغن زیتون برای چروک صورت

اسکوآلن یکی از موادی است که در ترکیبات روغن زیتون وجود دارد. این ماده نوعی چربی است که در سلول‌های پوست صورت ما نیز به شکل طبیعی وجود دارد. این ماده در سلول‌های پوست می‌تواند در اثر افزایش سن از بین برود و مقدار آن کم شود که بسیاری از افراد معتقد هستند که در اثر استفاده از روغن زیتون برای پوست، اسکوآلن از دست رفته سلول‌های صورت جبران می‌شود و به همین جهت، اعتقاد دارند که روغن زیتون برای چروک صورت می‌تواند مفید باشد و در استفاده بلند مدت آن‌ها را از بین ببرد. مقاله «قویترین روغن ضد چروک» به معرفی روغن‌های بیشتری برای چروک صورت پرداخته که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

معرفی ماسک روغن زیتون برای پوست

در این بخش از بهترین ماسک روغن زیتون برای پوست را برای شما عزیزان انتخاب کرده‌ایم:

معرفی ماسک روغن زیتون برای پوست

1. ماسک روغن زیتون برای آبرسانی پوست

ترکیب عسل و روغن زیتون به آبرسانی و شفافیت پوست شما کمک می‌کند.

مواد لازم:

  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طرز تهیه و طریقه استفاده:

  • موارد را با یکدیگر به گونه‌ای مخلوط کنید تا ترکیب کاملاً یکدست شود
  • ابتدا صورت خود را کامل بشویید و خشک کنید
  • تمامی صورت را به غیر از اطراف چشم با ماسک بپوشانید
  • پس از مدت 30 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید
  • برای پوست خشک این ماسک را دو یا سه بار در هفته و برای پوست چرب دو بار در ماه می‌توانید استفاده کنید.

 

مقاله پییشنهادی : خواص روغن مورینگا

 

2. ماسک روغن زیتون برای محافظت پوست

همان‌طور که ذکر کردیم روغن زیتون برای پوست منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مفید می‌باشد که ترکیب آن با منبع غنی ویتامین ث یعنی آبلیمو می‌تواند پوست شما را از هرگونه آلودگی و رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از سرطان‌های پوستی جلوگیری کند.

مواد لازم:

  • سه قاشق غذاخوری آبلیمو تازه
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه استفاده:

  • مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید
  • صورت خود را کامل شسته و خشک کنید
  • ماسک را به آرامی بر روی صورت خود بمالید
  • از ماساژ دادن پوست خودداری کنید و ماسک را اطراف چشم نمالید
  • پس از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب ولرم بشویید

می‌توانید هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید

3. ماسک روغن زیتون برای جوانسازی پوست

همان‌طور که می‌دانید روغن نارگیل شهرت فراوانی در خاصیت ضد پیری دارد و ترکیب آن با روغن زیتون موجب می‌شود که از پیری و چین و چروک پوست افراد جلوگیری شده و همچنین لک‌های قدیمی نیز ناپدید شوند. در مقاله «روغن نارگیل برای صورت» ماسک‌های بیشتری با روغن نارگیل معرفی کرده‌ایم که پشنهاد می‌کنیم مطالعه نمایید.

ماسک روغن زیتون برای جوانسازی پوست

مواد لازم:

  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده:

  • مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • صورت خود را با صابون و یا شوینده مناسب بشویید و کاملاً پاک کنید.
  • ماسک را بر روی صورت خود به مدت بیست دقیقه قرار دهید.
  • سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • از این ماسک می‌توانید دو بار در ماه استفاده کنید.

4. ماسک روغن زیتون برای لیفت پوست

همان‌طور که میدانید یکی از مواد طبیعی استفاده شده در ماسک‌های صورت مخصوص سفت کردن پوست و لیفت آن، سفیده تخم مرغ می‌باشد. ترکیب روغن زیتون برای پوست که سرشار از ویتامین E و D برای ترمیم سلولی می‌باشد با سفیده تخم مرغ پوست شما را در کوتاه‌ترین زمان صافت و سفت می‌کند.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • کمی وانیل (رفع بوی ماسک)

طرز تهیه و طریقه استفاده:

  • سفیده تخم مرغ را کامل هم بزنید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید
  • آن‌قدر هم بزنید تا ترکیبی یکدست داشته باشید
  • صورت خود را پاک کنید و به مدت 30 دقیقه ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید
  • صورت خود را به آرامی با آب ولرم بشویید و خشک کنید
  • این ماسک را نهایت دو بار در ماه امتحان کنید

 

مقاله پییشنهادی : روغن کرچک برای پوست

 

مضرات روغن زیتون برای پوست صورت

در بازار، انواع روغن زیتون وجود دارد که می‌توان بر اساس نوع و روش تصفیه، آن‌ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • روغن زیتون بدون بو
  • روغن زیتون بو دار
  • روغن زیتون بکر
  • روغن زیتون فرابکر

دسته بندی بالا، بر اساس میزان تصفیه روغن زیتون می‌باشد که از بیشترین میزان تصفیه (روغن زیتون بی بو) تا کم‌ترین میزان تصفیه یا همان تصفیه نشده (روغن زیتون فرابکر) می‌توانید شاهد آن‌ها باشید. برای استفاده موضعی روغن زیتون برای پوست، بهتر است که از روغن زیتون تصفیه نشده یا فرابکر استفاده کنید؛ چرا که رد طی فرایند تصفیه، ترکیبات روغن زیتون تغییراتی می‌کنند که آن‌ها را برای پخت و پز و مصرف خوراکی مناسب می‌سازد و به همین جهت، نمی‌توان از روغن زیتون برای پوست به صورت مستقیم استفاده کرد.

بسیاری از روغن زیتون‌هایی تصفیه شده، اسیدیته و چربی مضاعفی دارند که برای پوست و استفاده مستقیم این روغن‌ها، چندان مناسب به نظر نمی‌رسند. همچنین باید توجه داشته باشید که از اسپری روغن زیتون که در قوطی است، به هیچ عنوان استفاده نکنید چرا که این روغن زیتون برای پوست دارای مواد خطرناکی همچون Propellant می‌باشد.

برای استفاده از روغن زیتون برای پوست باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هیچ ماده‌ای در جهان نیست که برای همه افراد، خواص و معایب یکسانی داشته باشد؛ افراد بر اساس ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، هر نوع ماده‌ای می‌تواند برای آن‌ها مفید یا مضر باشد. به همین دلیل نیز ممکن است که روغن زیتون برای پوست همه افراد مفید نباشد و برای برخی، مشکلاتی را به وجود بیاورد.

در این زمینه، طی تحقیقاتی که به عمل آمده است، مشخص شد که مضرات روغن زیتون برای پوست صورت بسیاری از افراد می‌تواند رخ دهد که از میان این افراد می‌توان به افرادی که پوست چرب دارند، افرادی که پوستی بسیار ساس دارند، افراد با بیماری‌های خاص همچون درماتیت و افراد دیر از این دست، اشاره کرد.

بنابراین، در صورتی که تمایل دارید از روغن زیتون برای صورت خود استفاده کنید و یا به طور کلی می‌خواهید از خواص روغن زیتون برای پوست بهره‌مند شوید، بهتر است که ابتدا کمی از آن را بر روی پوست ساعد دست خود امتحان کنید تا ببینید که آیا به این روغن حساسیت موضعی نشان می‌دهید یا خیر. اگر بین 24 تا 48 ساعت پس از امتحان این روغن بر روی پوست دست خود، واکنش آلرژیک یا حساسیتی را مشاهده نکردید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

مقاله پییشنهادی : ویتامین e برای پوست

 

سخن پایانی

از روغن زیتون برای پوست می‌توان استفاده‌های بی‌شماری کرد که در این مقاله، برخی از این استفاده‌های رایج و بی ضرر را شرح دادیم و همچنین، چند مورد ماسک روغن زیتون برای پوست را نیز به شما عزیزان معرفی کردیم که با استفاده از آن می‌توانید از تمامی فواید روغن زیتون برای پوست بهره‌مند شوید.

از جمله مهم‌ترین استفاده‌هایی که از روغن زیتون برای پوست می‌شود می‌توان به فواید روغن زیتون برای دور چشم، روغن زیتون برای چروک صورت ، روغن زیتون برای لک صورت و استفاده از این روغن برای پاک سازی پوست صورت اشاره کرد. در این مقاله همچنین به مضرات روغن زیتون برای پوست صورت نیز اشاره کردیم که در استفاده از این روغن گیاهی، بهتر است به نکاتی که در این زمینه نیز ذکر شد، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من