روغن جوجوبا برای مو

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای مو چگونه است؟

روغن جوجوبا برای مو از خواص بی‌شماری برخوردار است که نه تنها در زیبایی مو شما تأثیر دارد بلکه برای سلامت و مراقبت از مشکلات مربوط به مو نیز مفید می‌باشد. در این مقاله مطالبی را در رابطه با خواص روغن جوجوبا برای مو برای شما عزیزان جمع آوری کرده‌ایم که بسیاری از این مطالب نتایج تحقیقات متخصصان پوست و مو می‌باشد. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که استفاده از محصولات طبیعی را به سایر محصولات مراقبتی ترجیح می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از روغن جوجوبا برای موی خود، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به طور کامل با روغن جوجوبا و خواص آن آشنا شوید.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا در خالص‌ترین شکل خود، ساختاری موم مانند، رنگ طلایی روشن و بوی ملایمی شبیه به آجیل دارد. روغن جوجوبا تصفیه شده و سفید شده مایعی شفاف و بی بو است که ممکن است ترکیبات فعال کمتری داشته باشد. روغن جوجوبا برای مو منبعی غنی از مواد مغذی قوی است که بسیار مفید می‌باشند. این مواد مغذی شامل اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، بیوتین، نیاسین، اسید فرولیک، سیلیس، روی، مس و بسیاری دیگر از آنتی اکسیدان‌های مهم هستند. این روغن به دلیل خواص شگفت‌انگیز مرطوب‌کننده و مغذی‌اش، یکی از مهم‌ترین روغن‌های طبیعی مورد استفاده در ساخت محصولات زیبایی است. روغن جوجوبا برای پوست نیز فواید زیادی دارد که در مقاله «روغن جوجوبا برای پوست» به شرح آن پرداخته‌ایم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است و نسبت به سایر روغن‌های گیاهی تمایل کمتری به فاسد شدن دارد. می‌توان آن را به مدت حداقل 2 سال قبل از شروع به تخریب نگهداری کرد. روغن جوجوبا در یک بطری کهربایی تیره تا پنج سال ماندگاری طولانی دارد.

خواص روغن جوجوبا برای مو

افراد دارای پوست سر و موهای چرب اغلب تمایلی به استفاده از روغن در روتین مراقبت از مو ندارند. این موضوع می‌تواند اشتباه بزرگی باشد، به خصوص در مورد روغن جوجوبا برای مو. این روغن می‌تواند به تعادل تولید سبوم کمک کند و مشکلات شما را با پوست سر چرب حل کند. برای افرادی که پوست سر چرب و موهای خشک دارند، روغن جوجوبا یک درمان معجزه‌آسا است. از خواص روغن جوجوبا برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص روغن جوجوبا برای مو

  • مرطوب کنندگی بالا

زمانی که روغن جوجوبا روی پوست سرتان مالیده می‌شود، به سرعت در پوست فرو می‌رود و پیامی را به غدد چربی می‌فرستد که تولید غیرضروری سبوم را متوقف کنند، زیرا “در حال حاضر رطوبت کافی وجود دارد”. در عین حال، روغن جوجوبا پوست سر شما را مرطوب و تغذیه می‌کند و در عین حال تجمع سبوم در منافذ را متوقف می‌کند.

  • نرم کننده مو

اگر موهایتان خشک است، می‌توانید از روغن جوجوبا به عنوان یک نرم‌کننده قبل از سشوار استفاده کنید تا موهایتان را مرطوب، سالم و درخشان نگه دارید. برخلاف اکثر محصولات مراقبت شخصی تجاری، این روغن معجزه گر حاوی هیچ ماده شیمیایی نیست که به پوست و موی شما آسیب برساند.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین مارک‌ روغن آرگان
  • تقویت رشد مو

تجمع بیش از حد سبوم روی پوست سر می‌تواند منافذ را مسدود کرده و باز شدن فولیکول مو را مسدود کند. این می‌تواند باعث ریزش مو و اختلال در رشد طبیعی مو شود. روغن جوجوبا به عنوان یک پاک کننده پوست سر، رسوبات سبوم را حل می‌کند و تجمعات ایجاد شده توسط محصولات مو را از بین می‌برد و منافذ را تمیز می‌کند. منافذ تمیز به مواد مغذی اجازه ورود به فولیکول‌های مو را می‌دهد تا عملکرد آنها را بهبود بخشد و رشد مو را تحریک کند. روغن جوجوبا شباهت زیادی به سبوم انسان دارد که به آن این توانایی را می‌دهد تا عمیق‌تر از سایر روغن‌ها به پوست سر نفوذ کند و فولیکول‌های مسدود شده را که از رشد مو جلوگیری می‌کنند، پاک کند.

  • جلوگیری از ریزش مو

روغن جوجوبا همچنین ممکن است به شرایطی که می‌تواند باعث ریزش مو شود مانند درماتیت پوست سر، پسوریازیس و اگزما کمک کند.

  • درمان موهای خشک

روغن جوجوبا را می‌توان برای جبران کاهش تولید سبوم به دلیل افزایش سن و جلوگیری از خشک شدن، شکننده شدن و کدر شدن موها استفاده کرد. روغن جوجوبا یک لایه نازک و محافظ در اطراف ساقه مو تشکیل می‌دهد تا به موهای شما کمک کند رطوبت را حفظ کند. این به موهای شما بافتی صاف و درخشندگی فوری می‌بخشد. از آنجایی که روغن جوجوبا از نظر ترکیب بسیار شبیه به سبوم انسان است، به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند. در مقاله «بهترین روغن برای موهای خشک» به معرفی 4 مورد دیگر برای رفع خشکی مو پرداخته ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

  • رفع مشکلات پوست سر

علاوه بر شامپو یا لوسیون تجویز شده توسط پزشک، روغن جوجوبا می‌تواند به مشکلات رایج پوست سر کمک کند. این روغن اغلب برای مرطوب کردن پوست سر خشک، متعادل کردن تولید سبوم و رفع مشکلات مربوط به منافذ مسدود شده و فولیکول‌های مسدود شده مو استفاده می‌شود.

روغن جوجوبا غیر حساسیت زا و غیر کومدون زا است، به این معنی که پوست سر شما را تحریک نمی‌کند و منافذ را مسدود نمی‌کند. این روغن به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی خفیف خود، اثر تسکین دهنده‌ای بر روی پوست سر تحریک شده دارد.

  • درمان موی چرب

روغن جوجوبا به تعادل تولید سبوم کمک می‌کند و می‌تواند برای رفع مشکلات چربی پوست سر استفاده شود. هنگامی که روی پوست سر استفاده می‌شود، سطح سبوم را در پوست خشک و همچنین روی پوست سر چرب متعادل می‌کند. به دلیل شباهت آن به سبوم انسان، استفاده از روغن جوجوبا روی پوست سر باعث می‌شود غدد چربی بیش از حد فعال، سبوم کمتری تولید کنند.

  • درمان شوره سر

شایع‌ترین علت شوره سر، ترشح بیش از حد سبوم و تجمع آن در پوست سر است. از آنجایی که روغن جوجوبا از نظر ساختاری شبیه به سبوم است، ماساژ روغن روی پوست سر می‌تواند به طور مؤثر پوسته‌های پوشیده شده ناشی از تجمع بیش از حد سبوم را حل کرده و پاک کند و شوره سر را تسکین دهد. اگر با مشکل شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنید به مقاله «درمان شوره سر» مراجعه کنید.

  • کاهش خارش پوست سر

از آنجایی که روغن جوجوبا یک پاک کننده عالی پوست سر است، افراد مبتلا به پسوریازیس از استفاده از این روغن به عنوان درمانی برای خارش و تحریک پوست سر سود می برند. قرار دادن روغن روی لکه‌های پوسته‌دار پوست به پاک‌سازی لایه‌های سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث تسکین درد و خارش می‌شود.

  • تقویت مو ریش آقایان

روغن جوجوبا افزودنی عالی برای روتین ریش مردانه است. به رشد ریش کمک می‌کند، آن را نرم نگه می‌دارد و پوست خشک و پوسته‌پوسته را از بین می‌برد. این روغن همچنین به تسکین احساسات دردناک و خارش در طول رشد اولیه ریش پس از اصلاح کمک می‌کند. در مقاله «بهترین روغن ریش» روغن های بیشتری را معرفی کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای مو

برای مشکلات متعدد مو و پوست سر خود می‌توان به روش های زیر از روغن جوجوبا برای مو استفاده کنید:

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای مو

  1. این روغن را می‌توان به عنوان یک نرم کننده ترک برای موهای تمیز و خشک شده با حوله استفاده کرد. اگر موهای شما خشک شده و در اثر رنگ کردن و دکلره کردن مکرر آسیب دیده است، قبل از سشوار کردن، چند قطره روغن جوجوبا را در دستان خود بریزید و انگشتان خود را بین موهای خود بکشید. سر خود را وارونه بچرخانید و 1-2 قطره را به انتهای موهای خود بمالید. این سرم‌های سیلیکونی را بسیار بهتر از سرم‌های سیلیکونی ترمیم می‌کند، در حالی که درخشندگی و حالتی مخملی به موهای شما می‌بخشد.
  2. اگر در زمستان از خشکی، خارش و پوسته‌پوسته شدن پوست سر رنج می‌برید، روغن را روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید. برای کنترل آکنه پوست سر، روغن جوجوبا را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس با شامپو تمیز کنید.
  3. بعد از دوش گرفتن، چند قطره روغن را به ریش خود بمالید تا ریشتان سالم و نرم شود و درخشندگی خوبی به آن ببخشید.
  4. روغن جوجوبا را مستقیماً به پوست سر و موهای خود بمالید (قبل از استفاده از آن، روغن را از قبل گرم کنید و سپس آن را از پوست سر تا نوک موها بمالید. بگذارید روغن حدود 20 دقیقه بماند و سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.)
  5. از شامپو و نرم کننده حاوی روغن جوجوبا استفاده کنید.
  6. ماساژ پوست سر با روغن جوجوبا باعث افزایش گردش خون در ناحیه سر می‌شود. افزایش خون رسانی به پوست سر فولیکول‌های مو را جوان کرده و رشد مو را تحریک می‌کند. روغن را بین کف دست خود بمالید، سپس آن را روی پوست سر بمالید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید، با تمرکز بر روی نواحی دارای موهای نازک. اجازه دهید روغن جوجوبا حدود 10 تا 20 دقیقه قبل از شامپو زدن بماند. همچنین می‌توانید آن را یک شبه روی موها بگذارید. ماساژ را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.
  7. برای مبارزه با تیرگی، کاهش شکستگی و تحریک رشد مو، مقدار کمی از آن (حدود 5 قطره) را به شامپو و یا نرم کننده خود اضافه کنید.

 

مقاله پییشنهادی : روغن های گیاهی برای رشد مو

 

نحوه تشخیص روغن جوجوبا اصل

در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کردن روغن جوجوبا برای مو که اصل باشد کاری دشوار است. برای تشخیص روغن جوجوبا است بهتر است که نکات زیر را در نظر داشته باشید تا به راحتی بتوانید بهترین روغن جوجوبا برای مو خود را تهیه کنید:

نحوه تشخیص روغن جوجوبا اصل

  • تست بوی روغن جوجوبا: یکی از راه‌های تشخیص روغن جوجوبا اصل، بو کردن آن است. برخی فروشندگان روغن جوجوبا را با سایر روغن‌های گیاهی ترکیب می‌کنند در نتیجه هنگام بو کردن باید بدانید اگر عطر و رایحه روغن شدید و قابل تشخیص بود قطعاً ناخالص می‌باشد چرا که روغن جوجوبا برای مو بوی ملایمی دارد و تقریباً به سختی می‌توان رایحه آن را احساس کرد.
  • رنگ روغن جوجوبا: روغن جوجوبا در سه رنگ طلایی تیره مایل به زرد، بی رنگ و طلایی ملایم یافت می‌شود. بهترین رنگ روغن جوجوبا طلایی ملایم است. بی رنگ بودن روغن نشانه از تصفیه شدن آن می‌باشد. در نتیجه برای خرید روغن جوجوبا اصل و ارگانیک بهتر است به دنبال رنگ طلایی ملایم باشید.
  • رسوب روغن جوجوبا: روغن اصل جوجوبا رسوبات بسیار کم و ریز دارد. اگر روغن دارای رسوبات درشت و مقدار زیادی از رسوبات ته نشین شده باشد باید بدانید که ناخالصی دارد.
  • رنگ بطری روغن جوجوبا: روغن جوجوبا اصل در بطری تیره رنگ نگه داری می‌شود. حتی اگر روغن کاملاً خالص باشد اما در بطری شفاف به فروش برسد باید بدانید که کیفیت خود را از دست داده است و فایده‌ای ندارد.
مقاله پییشنهادی : خواص روغن مورینگا

عوارض روغن جوجوبا برای مو

در استفاده از روغن جوجوبا برای مو، عوارض عمومی و یا شدید مشاهده نشده است. با این حال برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند موارد زیر را برای استفاده از روغن جوجوبا برای موی سر خود در نظر داشته باشید:

عوارض روغن جوجوبا برای مو

  • برخی افراد ممکن است نسبت به این روغن واکنش آلرژیک نشان دهند که با خارش، التهاب، قرمزی و سوزش پوست سر همراه است.
  • استفاده بیش از اندازه از روغن ممکن است تولید سبوم طبیعی مو را به طور کلی قطع کند که منجر به خشکی ساقه مو و پوست سر می‌شود.
  • به بانوان باردار به هیچ عنوان استفاده از روغن جوجوبا برای مو و حتی پوست نیز توصیه نمی‌شود.
  • بهتر است برای استفاده از روغن جوجوبا برای موی سر خود با پزشک مشورت کنید تا میزان مناسب و متعادل آن را استفاده کنید.
مقاله پییشنهادی : روغن زیتون برای مو

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان از روغن جوجوبا، طریقه تشخیص روغن جوجوبا اصل، عوارض و مزایا و فواید آن صحبت کردیم. همان‌طور که در مقاله بارها ذکر کردیم، خواص روغن جوجوبا برای مو و سلامت آن بی شمار است. اما باید توجه داشته باشید که تنها آگاهی از این خواص کافی نیست. شما باید بدانید که برای استفاده از روغن جوجوبا برای مو و یا هر روغن دیگری، بهتر است که با پزشک و متخصص مشورت کنید و مطمئن شوید که نسبت به روغن واکنش آلرژیک نخواهید داشت. در این صورت و با استفاده از نکات مصرف روغن جوجوبا برای مو، می‌توانید از تمامی خواص این روغن به بهترین شکل و بدون هیچ گونه عوارضی بهره‌مند شوید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من