رفع تیرگی دور چشم در سه روز

آیا رفع تیرگی دور چشم در سه روز امکان پذیر است ؟

درمان سیاهی دور چشم به چه صورت انجام می‌شود؟ برای رفع سیاهی دور چشم چه باید کرد؟ آیا رفع تیرگی دور چشم در سه روز امکان پذیر است؟ سیاهی و تیرگی دور چشم، یکی از معضلاتی است که ممکن است برای هر شخصی به وجود بیاید. این معضل، زیبایی صورت را به شکل جدی هدف قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا از درخشندگی صورت شخص، کاسته شود. به همین دلیل، افرادی که با این مورد مواجه می‌شوند، همواره در راستای بهبود این مشکل، قدم برمی‌دارند. برای این بخواهید برای رفع سیاهی دور چشم اقدام کنید، در ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که اصلا علت سیاهی دور چشم چیست. شاید با دانستن دلایلی که باعث به وجود آمدن تیرگی دور چشم می‌شود، بتوانید در جهت پیشگیری از این مشکل، اقدام کنید. همچنین شناخت روش‌های درمان که برای سیاهی دور چشم وجود دارد، باعث می‌شود تا بتوانید به روش‌های پزشکی و خانگی، برای رفع سیاهی دور چشم، اقدام کنید.

در این مقاله، ما در ابتدا، دلایلی که باعث به وجود آمدن تیرگی دور چشم می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید در آینده، در راستای پیشگیری از آن اقدامات لازم را به عمل بیاوریم. سپس به روش‌های خانگی درمان سیاهی دور چشم می‌پردازیم. در ادامه نیز راه‌های پزشکی رفع سیاهی دور چشم را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اگر کسی قصد این کار را داشت، اطلاعات خود را در این زمینه کامل کند.

 تا پایان همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی این موارد، با رفع تیرگی دور چشم در سه روز آشنا شوید.

علت سیاهی دور چشم چیست ؟

همانطور که گفتیم، قبل از اینکه بخواهیم راجع به درمان تیرگی دور چشم صحبت کنیم، باید بدانیم که این اتفاق، به چه دلیلی در صورت ما اتفاق می‌افتد. در ابتدا در نظر داشته باشید که علت تیرگی چشم در کودکان، بیشتر به دلایلی مثل خستگی چشم به دلیل نگاه کردن زیاد به صفحه نمایش، گریه کردن زیاد، کمبود آهن، خستگی و خواب آلودگی و چنین مواردی می‌باشد. اما سیاهی دور چشم در بزرگسالان، شاید معانی دیگری داشته باشد.

از نظر طب سنتی، زمانی که یک فرد دچار سیاهی دور چشم می‌شود، به این معنی است یک ساز و کار در بدن، کار خود را درست انجام نمی‌دهد. یعنی به دلیل وجود برخی مشکلات در سیستم سوخت و ساز بدن است که این مشکل به وجود می‌آید. حال این مشکل، می‌تواند به دلیل فعالیت بدنی نا مناسب، رژیم غذایی نادرست که حاوی نمک و روغن بیش از حد مجاز است، کم خوابی و … باشد. همچنین نمی‌توان از مشکلات موضعی همانند آلودگی هوا و نور خورشید نیز به راحتی گذشت؛ چرا که این موارد نیز تاثیر زیادی در به وجود آمدن این گونه مشکلات دارند. اما به شکل کلی، از نظر علم پزشکی، عوامل زیر می‌تواند در به وجود آمدن تیرگی دور چشم، تاثیر داشته باشد:

  • کسر خواب یا بد خواب بودن
  • برخی از انواع آلرژی
  • هایپرپیگمنتیشن که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن بیش از حد ملانین تولید می‌کند
  • کم شدن سطح بافت چربی در اطراف چشم
  • ضعیف شدن پوست زیر چشم
  • کمبود آهن و کمخونی
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • مالیدن مکرر و محکم چشم
  • بالا رفتن سن
  • مصرف بیش از حد سیگار و الکل
  • زمینه‌های ژنتیکی
  • مشکلات تیروئید
  • کم شدن سطح آب بدن

با دانستن این موارد، سوالی که به وجود می‌آید این است که رفع تیرگی دور چشم در سه روز، چگونه انجام می‌پذیرد؟

رفع تیرگی دور چشم در سه روز

روش های رفع سیاهی دور چشم پزشکی

با مطالعه‌ی علت‌های به وجود آمدن تیرگی دور چشم، تا حدی می‌توان در راستای رفع سیاهی دور چشم، اقدام کرد. اما برخی از مشکلات، شاید خیلی دست خود فرد نباشد که بخواهد جلوی آن را بگیرد. به هر حال، روش‌های درمانی متنوعی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد که در صورت تمایل، می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. در ابتدا، روش‌های پزشکی که برای این کار وجود دارد را بررسی می‌کنیم و سپس به بررسی روش‌های خانگی و همچنین رفع تیرگی دور چشم در سه روز، می‌پردازیم.

 خود روش‌های پزشکی برای رفع سیاهی دور چشم، به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی استفاده از انواع کرم و محصولات بداشتی موضعی می‌باشد و روش دیگر، بهره‌گیری از انواع اقلام پزشکی مثل لیزر، تزریق ژل و … و ابتدا به روش‌های درمانی موضعی می‌پردازیم.

درمان‌ها موضعی

کرم‌های موضعی

استفاده از کرم دور چشم سفید کننده، می‌تواند در درمان سیاهی دور چشم موثر باشد. با مصرف کرم‌هایی نظیر هیدروکوئینون برای مدت سه ماه، می‌توان تا حد زیادی تیرگی دور چشم را از بین برد.

درمان موضعی سیاهی دور چشم با کرم ها

اسید کوژیک

این اسید، یک محصول طبیعی است که از دو نوع قارچ گرفته می‌شود. این محصول تاثیر زیادی در از بین رفتن تیرگی چشم دارد. البته از عوارض جانبی آن که می‌تواند شامل قرمز شدن پوست باشد، نمی‌توان گذشت.

ویتامین c

تحقیقاتی که بر روی نمونه‌های انسانی در راستای تاثیر ویتامین سی بر تیرگی چشم انجام شده، نشان می‌دهد که استفاده‌ی مکرر ویتامین سی موضعی، به مدت 6 ماه، می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن تیرگی دور چشم داشته باشد. شاید با ویتامین c نتوان رفع تیرگی دور چشم در سه روز را شاهد بود، اما روشی که استفاده می‌شود، کم عارضه بوده و برای سایر قسمت‌های بدن نیز مناسب است.

درمان سیاهی دور چشم با ویتامین سی

برای یادگیری نحوه ساخت سرم ویتامین سی مقاله “سرم ویتامین سی خانگی” را مطالعه نمایید.

لایه بردار

انواع لایه بردارهای شیمیایی، می‌تواند در درمان تیرگی دور چشم، تاثیر زیادی داشته باشد. لایه بردارهایی که حاوی اسید گلیکولیک باشد، می‌تواند عملکرد خوبی در این راستا داشته باشد. البته بهتر است در کنار لایه بردار، از کرم‌های موضعی آبرسان و تقویت کننده پوست زیر چشم نیز استفاده بشود.

درمان‌های پزشکی

روش‌های سریع دیگری برای از بین بردن تیرگی دور چشم وجود دارد که می‌توان رفع تیرگی دور چشم در سه روز را از آن‌ها انتظار داشت. در این روش‌ها، شخص باید تحت عملیات‌های پزشکی قرار بگیرید. در ادامه با انواع این روش‌ها، آشنا می‌شوید.

لیزر CO2

این روش، یکی از روش‌های ایمن در جهت از بین بردن سیاهی دور چشم می‌باشد که اساس کار آن، استفاده از اشعه‌ی لیزر و تاباندن آن به سطح پوست می‌باشد. از معایبی که می‌توان به این روش نسبت داد، شاید هزینه‌ی زیاد و همچنین عوارضی مثل التهاب موضعی و قرمز شدن پوست اشاره کرد.

کربوکسی تراپی

شاید بتوان گفت که معجزه‌ رفع سیاهی دور چشم، این روش است. اساس این کار، تزریق گاز کربن دی اکسیدن به لایه‌های زیرین پوست می‌باشد. این روش، علاوه بر درمان گودی و سیاهی دور چشم، در روند درمان ترک‌های پوستی و سلولیت نیز موثر است. عوارض خاصی برای این روش درمانی گزارش نشده است اما باید در جریان باشد که هزینه‌ی انجام این عمل خیلی پایین نیست.

کربوکسی تراپی برای رفع تیرگی زیر چشم

مزوتراپی

این روش، در روش‌های کلینیکی، بهترین درمان سیاهی دور چشم به حساب می‌آید. مزوتراپی، یک درمان سیاهی دور چشم با تزریق مواد مغذی لازم برای پوست، از قبیل انواع ویتامین‌ها، اسیدآمینه‌ها و مواد معدنی می‌باشد. این مواد، با کلاژن سازی، هم باعث جوانسازی پوست شده و هم در رفع تیرگی اطراف چشم، تاثیر زیادی دارد.

تزریق ژل

یکی از مواردی که می‌تواند باعث رفع تیرگی دور چشم در سه روز بشود، تزریق هیالورونیک اسید به زیر چشم می‌باشد. این اسید، سازگاری زیادی با بدن انسان داشته و تا مدت زمانی زیاد سیاهی دور چشم شما را از بین می‌برد. هزینه‌ی این تزریق کمی بالا است و همچنین شاید عوارض دیگری مثل کبودی چشم در زمان‌های اول تزریق، همراه شما باشد.

تزریق ژل از راه های درمان تیرگی دور چشم

عمل جراحی

یکی از راه‌های دیگری که برای رفع سیاهی دور چشم انجام می‌شود، عمل جراحی بلفاروپلاستی است. این عمل جراحی، در راستای از بین بردن رسوب چربی و لایه‌های اضافی که در زیر چشم وجود دارد عمل می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که این عمل جراحی، حساسیت زیادی دارد و حتما باید توسط شخصی انجام شود که علاوه بر سواد بالا، تخصص و تجربه‌ی این کار را داشته باشد.

روش های رفع تیرگی دور چشم در سه روز خانگی

برخی از روش‌های خانگی، می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن تیرگی دور چشم داشته باشد. در ادامه به بررسی این روش‌های خانگی می‌پردازیم:

مصرف خوراکی‌های موثر

مصرف مواد غدایی حاوی فلانول، امگا3 و … که باعث بهبود و افزایش جریان خون می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی در رفع تیرگی چشم داشته باشد. موادی مثل شکلات تلخ، ماهی و گردو، سرشار از این مواد معدنی مفید هستند. مصرف این مواد، شاید نتواند به رفع تیرگی دور چشم در سه روز کمک کند، اما به دلیل مزایای دیگری که در کنار رفع تیرگی چشم دارد، توسط متخصصین در این زمینه توصیه می‌شود.

انواع ماسک با میوه‌ها

برخی ماسک‌های گیاهی، می‌تواند در راستای رساندن مواد لازم به پوست زیر چشم عمل کرده و تاثیر زیادی در رفع تیرگی دور چشم، داشته باشد. به عنوان مثال، ماسک خیار، به دلیل وجود ویتامین c و مقدار آب زیاد، می‌تواند تاثیر زیادی در رفع خستگی چشم و در سبب آن، از بین رفتن تیرگی زیر چشم داشته باشد. برای بهره بردن از این میوه، باید آن را به صورت حلقه حلقه برش دهید و آن را در زیر چشم خود قرار دهید.

سیب زمینی نیز به دلیل داشتن ویتامین c و انتی اکسیدان، به تولید ملانین پوست کمک کرده و باعث می‌شود تا تیرگی زیر چشم، کاهش بیابد. برای استفاده از سیب زمینی، باید آن را به قطعات کوچک به فرم چیپس، برش داده و پس از شست و شوی کامل، آن را بر روی چشم قرار دهید.

این روش، بهترین درمان سیاهی دور چشم است. از آنجایی که هزینه‌ی بالایی نداشته و تاثیر زیادی دارد.

درمان تیرگی زیر چشم با سیب زمینی

گلاب

معجزه رفع سیاهی دور چشم، گلاب است. گلاب از موادی است که قرار دادن آن بر روی نواحی سیاهی دور چشم، می‌تواند طراوت و تازگی این بخش از پوست صورت را افزایش داده و تا حد زیادی تیرگی دور چشم را از بین ببرد. برای استفاده از گلاب، باید یک پنبه را به مقداری از گلاب آغشته کرده و آن را بر روی نواحی سیاه دور چشم، بمالید.

کمپرس سرد

تماس دادن نواحی تیره دور چشم با یک جسم سرد، می‌تواند پوست این ناحیه را منقبض کرده و سپس باعث افزایش گردش خون و در راستای آن، باعث از بین رفتن تیرگی دور چشم بشود. همچنین برای این کار، می‌توانید از شیر سرد شده نیز استفاده کنید و مقداری از آن را بر نواحی تیره دور چشم قرار دهید. چرا که اسید لاکتیک موجود در شیر، به لایه برداری و سفید شدن زیر چشم، کمک می‌کند.

چای کیسه‌ای

وجود کافئین درون چای کیسه‌ای، خاصیت آنتی اکسیدانی را برای آن به همراه می‌آورد و باعث می‌شود تا گردش خون در این نواحی، با افزایش همراه باشد. برای استفاده از چای کیسه‌ای در جهت درمان سیاهی دور چشم، باید آن را در آب جوش قرار داده تا به خوبی تر شود. سپس، پیش از آنکه خیلی سرد شود، آن را بر روی نواحی مورد نظر برای رفع سیاهی دور چشم، قرار دهید. همچنین می‌توانید چای تر شده را درون یخچال قرار دهید تا هم از خواص خود چای استفاده کرده باشید و هم از خواص سرد بودن آن.

رفع سیاهی دور چشم با چای کیسه ای

ماساژ صورت

یکی از روش‌های مفید، ارزان قیمت و کارساز در راستای درمان تیرگی دور چشم، ماساژ چشم می‌باشد. ماساژ دادن در هر حالتی، به افزایش گردش خون در آن نقطه کمک می‌کند. به همین دلیل، می‌توان با ماساژ اصولی، درمان تیرگی دور چشم را شاهد بود.

یکی از راه های شادابی پوست صورت استفاده از اسکراب می باشد. در مقاله دیگر با 10″ اسکراب صورت خانگی” آشنا شوید.

روش پیشگیری از سیاهی دور چشم

گفتیم که برخی از عوامل سیاهی دور چشم صرفا موروثی بوده و خیلی نمی‌توان در به وجود نیامدن آن نقش داشت. اما برخی دیگر از دلایل به وجود آمدن سیاهی دور چشم، به دلیل رژیم غذایی نادرست، مصرف سیگار و … می‌باشند. طبیعی است که با رعایت این نکات، می‌توان در راستای پیشگیری از سیاه شدن اطراف چشم، عمل کرد. در قسمت پایین، روش‌هایی که برای پیشگیری وجود دارد، عنوان شده است:

بدون استرس، خواب کامل داشته باشید!

محقیق در این زمینه، آزمایشات زیادی انجام داده‌اند که همگی نشان می‌دهد که استرس داشتن و عدم استراحت کافی، تاثیرات منفی زیادی در راستای از بین بردن پوست صورت دارد. به خصوص پوست زیر چشم که حساسیت بیشتری نسبت به سایر نواحی دارد. به همین دلیل، بهتر است استرس را کنار گذاشته و به اندازه‌ی کافی، استراحت کنید.

خواب کافی برای پیشگیری از تیرگی چشم

مصرف سیگار و الکل را کاهش دهید

اگر تلاشی برای کم کردن مصرف الکل و سیگار نمی‌کنید، باید این را در نظر داشته باشید که این مواد، روند پیری را افزایش می‌دهند و تاثیر زیادی در به وجود آمدن تیرگی دور چشم دارند. به همین دلیل، برای پیشگیری از به وجود آمدن این مشکل، باید مصرف این گونه مواد را تا حد زیادی کاهش دهید.

نمک را کمتر مصرف کنید

معمولا افرادی که رژیم غذایی خاصی ندارند، بیشتر از حد مجاز، نمک مصرف می‌کنند. درست است که نمک جزو مواد غذایی مهم در یک رژیم غذایی به حساب می‌آید اما مصرف بیش از اندازه‌ی آن، می‌تواند باعث دهیدراته شدن آب بدن شده و باعث شود با کمبود آب در بدن مواجه شوید. کمبود آب بدن نیز می‌تواند باعث خشکی بیش از حد پوست و به وجود آمدن مشکلاتی مثل تیرگی دور چشم بشود.

از چشمان در برابر آفتاب محافظت کنید

نور آفتاب، به دلیل  اشعه UV تاثیرات مخربی بر روی پوست، به خصوص پوست زیر چشم دارد. برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلاتی مثل تیرکی زیر چشم، باید از اقلامی مثل عینک آفتابی و انواع کرم ضد آفتاب استفاده کرد. چرا که آفتاب، یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن تیرگی زیر چشم می‌باشد.

استفاده از ضدآفتاب و عینک برای محافظت چشم در برابر آفتاب

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که برای رفع سیاهی دور چشم چه باید کرد. روش‌هایی که برای درمان سیاهی دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی شد. همچنین راه‌هایی که برای رفع تیرگی دور چشم در سه روز وجود داشت، بررسی شد. گفته شد که دلایل زیادی از جمله ژنتیک، نور آفتاب، مصرف الکل و سیگار، رژیم غذایی نا مناسب و … باعث به وجود آمدن سیاهی دور چشم می‌شود. روش‌های درمانی که برای این مشکل وجود دارد، عبارت اند از روش‌های پزشکی، از جمله مصرف کرم‌های موضعی، تزریق ژل، لیزر درمانی و … و روش‌های خانگی از جمله استفاده از ماسک خیار و سیب زمینی، ماساژ چشم، کمپرس آب سرد و … . همچنین راه‌هایی که برای پیشگیری از این مشکل وجود داشت، بررسی شد تا قبل از دچار شدن به تیرگی زیر چشم، از به وجود آمدن آن جلوگیری کنیم.

امیدواریم توانسته باشیم در زمینه درمان سیاهی دور چشم، مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من