درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست و راه های جلوگیری از آن

عوامل زیادی وجود دارند که باعث ایجاد مشکلات پوستی در بدن می‌شوند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی محیطی و برخی از موارد ژنتیکی اشاره کرد. یکی از آسیب‌های پوستی، باز شدن منافذ پوست است که به دلیل کاهش تولید کلاژن رخ می‌دهد. درمان منافذ باز پوست از طریق شیوه‌های مختلف امکان‌پذیر است که افراد متناسب با شرایط خود می‌توانند از هر یک از شیوه‌های درمانی استفاده کنند.

باز شدن منافذ پوست باعث کاهش زیبایی فرد شده و می‌تواند باعث گسترش بیماری‌های پوستی دیگر شود. در این مقاله قصد داریم تا به شیوه‌های درمان منافذ باز پوست اشاره داشته باشیم.

درمان منافذ باز پوست

 

منافذ باز پوست چیست

در صورتی که پوست صورت خود را در آینه نگاه کنید، متوجه روزنه‌های بسیاری ریزی بر روی آن خواهید شد. این روزنه‌ها باعث کاهش زیبایی چهره خواهد شد. بستن منافذ باز پوست به افراد کمک خواهد کرد تا علاوه بر کاهش بیماری‌های پوستی، از تیره شدن پوست خود جلوگیری کنند. می‌دانید که در کنار پیازهای کوچک موهای صورت، غدد چربی وجود دارند که باعث چرب شدن پوست صورت می‌شوند. وجود این چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست صورت مفید هستند.

در صورتی که منافذ مختلفی بر روی پوست ایجاد شود، اکسیژن رسانی کاهش پیدا می‌نماید که افراد باید به دنبال درمان منافذ باز پوست خود باشند. برای بستن منافذ باز پوست می‌توان از شیوه‌های مختلف استفاده کرد. فرد متقاضی با مراجعه به پزشک متخصص و انجام بررسی‌های مختلف، می‌تواند با صلاحدید پزشک، بهترین گزینه را برای بستن منافذ باز صورت انتخاب نماید.

 

علت ایجاد منافذ باز پوست

علت باز شدن منافذ پوست صورت بسیار متنوع هستند که شناخت هر کدام می‌توانند شما را با جزئیات این عارضه آشنا نمایند. وجود منافذ پوست به عنوان یک راه ارتباطی با غدد چربی است که برای سلامت پوست مفید است. گاهی به دلایل مختلف منافذ پوست باز می‌شوند که نیاز به بررسی دارند. در این بخش به بررسی علت منافذ باز پوست اشاره خواهیم داشت:

  • عوامل وراثتی

یکی از مهم‌ترین علت‌های ایجاد منافذ باز پوست بر روی پوست صورت افراد، به دلایل ارثی است. به صورت طبیعی برخی از افراد به شکل ژنتیکی دارای منافذ بزرگ‌تری هستند که این موضوع در سنین بلوغ خودنمایی می‌کند. در این حالت، درمان منافذ باز پوست صورت با داروهای گیاهی امکان‌پذیر است.

  • خشکی بیش از اندازه پوست

افرادی که همواره دارای خشکی بیش از اندازه پوست هستند، به مرور زمان با افزایش سن دچار عارضه‌های پوستی نظیر منافذ باز پوست می‌شوند. این افراد برای جلوگیری از عارضه‌های پوستی می‌توانند از ماسک خانگی برای منافذ باز پوست استفاده کنند که در ادامه مقاله به چند ماسک خانگی کاربردی اشاره خواهیم داشت.

  • استفاده از مواد آرایشی

مواد آرایشی به دلیل این که بر روی پوست قرار می‌گیرند و باعث جلوگیری از اکسیژن رسانی کافی به پوست صورت می‌شوند، به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد کننده این بیماری هستند. مواد ترشح شده برای این که بتواند به خارج از سطح پوست بیاید، مجبور به فشار آوردن به منافذ پوست می‎‌شود که این امر باعث گشادتر شدن منفذ می‌شود. برای درمان این معظل بهتر است چند هفته‌ای از مواد آرایشی و کرم‌های چرب استفاده نکنید.

درمان منافذ باز پوست

 

مقاله پییشنهادی : ترک شکم در بارداری

آشنایی با انواع منافذ پوست

منافذ پوست صورت می‌تواند به شکل‌های گوناگون باشد که هر نوع منفذ نیاز به رسیدگی کامل دارد. با نگاه به عکس منافذ باز صورت می‌توانید تا حدود زیادی تشخیص دهید که منافذ پوست صورت شما از کدام نوع است. در این بخش قصد داریم تا به انواع منافذ پوست اشاره داشته باشیم تا در صورت نیاز، بهترین درمان منافذ باز پوست را انتخاب کنید:

  • منافذ بسیار بزرگ

در این شرایط، منفذ پوست صورت فرد به صورت ژنتیکی بسیار بزرگ است و باعث می‌شود تا التهاب‌های پوستی ایجاد شود. این افراد می‌توانند از قالب‌های یخ برای بهبود شرایط پوست صورت خود استفاده کنند. استفاده از قالب یخ دو بار در روز باعث کاهش منفذ پوست صورت خواهد شد.

  • منافذ فرو رفته

کسانی که پوست صورت خشک دارند و پوست صورت‌شان انعطاف‌پذیری کمی دارد، دارای منافذ فرو رفته هستند. این افراد با استفاده از ماسک‌های خانگی و درمان‌های گیاهی می‌توانند تا حدود زیادی این عارضه را رفع کنند.

  • منافذ سر سیاه

این نوع منفذ در بین پوست صورت افراد بسیار رایج است. همچنین نوع سر سیاه در منافذ باز روی بینی نیز دیده می‌شود. برای درمان منافذ باز پوست بهتر است از ماسک سفیده تخم‌مرغ و خاک رس استفاده کنید. درمان منافذ باز صورت با استفاده از ماسک‌های خانگی بدون عوارض بوده و باعث بهبود وضعیت پوست صورت خواهد شد.

  • منافذ سفید

عفونت‌های مختلف می‌توانند تا حدود زیادی باعث ایجاد این نوع منفذ شوند. بستن روزنه های باز پوست در این حال با استفاده از داروهای گیاهی و کرم‌های آبرسان امکان‌پذیر است. شناخت بهترین کرم برای منافذ باز پوست به شما کمک خواهد کرد تا بدون عوارض بتوانید بهترین درمان‌ها را انتخاب کنید. درمان خانگی منافذ باز پوست باعث خواهد شد تا به صورت طبیعی و بدون ایجاد زخم، منافذ سفید پوست را درمان کنید.

  • منافذ آکنه‌ای

درمان منافذ باز پوست در شرایطی که پوست صورت شما دارای منافذ آکنه‌ای است به نسبت سایر انواع بیان شده کمی دشوار است. در این حالت بهتر است از دست زدن به پیشانی، چشم و چانه خودداری کنید چرا که باعث انتقال باکتری به بخش‌های دیگر پوست می‌شود. برای از بین بردن منافذ باز پوست در این حالت بهتر است از حمام بخار استفاده کنید. یکی دیگر از راه های بستن منافذ باز پوست در نوع آکنه‌ای استفاده از لوسیون‌های با کیفیت است.

درمان منافذ باز پوست

 

راه های جلوگیری از منافذ باز

شناخت شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به منافذ باز پوست به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید پوست شفاف و شادابی داشته باشید. از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از منافذ باز پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی مداوم صورت

قبل از ابتلا به این عارضه و درمان منافذ باز پوست بهتر است راه‌های جلوگیری از ابتلا به آن را یاد بگیرید. شستشوی مداوم صورت باعث کوچک‌ شدن منافذ پوست صورت و بینی خواهد شد. شستشو با مواد بهداشتی باعث از بین بردن آلودگی و چربی بیش از اندازه پوست شده و باعث جلوگیری از گشاد شدن منافذ پوست می‌شود.

  • استفاده از مرطوب کننده

برای جلوگیری از خشکی بیش از اندازه پوست صورت، بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از ایجاد منافذ روی پوست خواهد شد و در صورت وجود منفذ‌های احتمالی باعث از بین بردن منافذ باز پوست صورت می‌شود. کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند رطوب پوست صورت را تامین نماید.

  • استفاده از ماسک صورت

بهره‌گیری از ماسک‌های صورت می‌تواند تا حدود زیادی برای جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست مؤثر باشد. درمان منافذ باز پوست نیز با ماسک‌های گیاهی امکان‌پذیر است. در صورت امکان می‌تواند هفته‌ای یک بار از ماسک‌های آبرسان پوست صورت استفاده کنید.

  • بخور دادن

یکی دیگر از شیوه‌های جلوگیری از ایجاد منفذ بر روی پوست، بخور دادن است. برای این کار یک قابلمه روی شعله قرار داده و پس از به جوش آمدن آب، از آن برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. این کار باعث از بین بردن آلودگی موجود بر روی پوست خواهد شد.

 

روش های درمان خانگی منافذ باز پوست

یک سری راهکار عملی و کاربردی در زمینه درمان منافذ باز پوست صورت وجود دارند که به صورت خانگی قابل انجام هستند. به عنوان نمونه می‌توانید از شیوه درمان پوست پرتقالی شدن صورت استفاده کنید که تا حدود زیادی برای تمام پوست‌ها مؤثر است. از مهم‌ترین درمان‌های خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از یخ

یخ به عنوان یک درمان فوری برای این عارضه است که باعث تحریک پذیری پوست شده و گردش خون را افزایش می‌دهد. برای این کار کافی است یک تکه یخ را به مدت 15 ثانیه بر روی پوست صورت خود مالش دهید. این کار را می‌توانید چند مرتبه در طول روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

عسل برای منافذ باز

 

  • بهره‌گیری از عسل

عسل یک ماده مفید برای حفظ سلامت پوست است و از خواص باکتریایی برخوردار است. استفاده از عسل و ترکیب‌های مختلف باعث پاکیزگی پوست صورت خواهد شد و به عنوان یک منبع اسید لاکتیک برای پوست به شمار می‌رود.

  • اسکراب شکر و روغن زیتون

ترکیب شکر و روغن زیتون باعث ایجاد یک ماده خمیری خواهد شد که برای درمان روزنه های باز پوست بسیار مؤثر است. برای این کار کافی است ترکیب به دست آمده را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید تا نتیجه مناسب را دریافت کنید.

  • ترکیب گلاب و آب خیار

درمان منافذ پوست با استفاده از ترکیب آب خیار و چند قطره گلاب امکان‌پذیر است. این ترکیب باعث کاهش منافذ پوست شده و به زیبایی پوست صورت کمک خواهد کرد. در صورتی که بخواهید پوست شفاف و درخشانی داشته باشید، این ترکیب فوق العاده مؤثر است. برای آشنایی بیشتر با ماسک های خیار به مقاله «ماسک خیار» مراجعه کنید.

 

معرفی چند ماسک خانگی برای درمان منافذ پوست

برای درمان منافذ باز پوست با استفاده از ماسک خانگی، استفاده از ترکیب ماسک‌های گفته شده در زیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد:

  • ماسک خاک رس

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت با استفاده از این ماسک امکان‌پذیر است. خاک رس دارای خاصیت ضد باکتریایی است و باعث درمان منافذ باز پوست خواهد شد. برای تهیه این ماسک یک قاشق خاک رس را با آب گرم ترکیب کرده و بعد از 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با ماسک خاک رس به مقاله «خاک رس برای صورت» مراجعه کنید.

 

  • ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو

ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای درمان منافذ باز

سفیده تخم مرغ خاصیت جمع کنندگی منافذ را دارد به همین دلیل ترکیب کردن آن با آبلیمو می‌تواند باعث ایجاد یک ماسک فوق العاده عالی شود. اگر بخواهید علاوه بر درمان منافذ باز پوست، احساس کشیدگی پوست را افزایش دهید، این ترکیب فوق العاده عالی است.

  • ماسک شیر و ژلاتین

ترکیب کردن شیر و ژلاتین به مقدار برابر و قرار دادن آن بر روی پوست، باعث بهبود وضعیت منافذ پوست صورت خواهد شد. مواد حاصل را حدود 25 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

روش های درمان پزشکی منافذ باز پوست

علاوه بر موارد خانگی و گیاهی گفته شده، از روش‌های درمان پزشکی برای کاهش منافذ باز می‌توان استفاده کرد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

درمان منافذ باز پوست با لیزر

در این شیوه برای درمان منفذهای باز پوست در چند جلسه از لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود. لیزر منافذ باز پوست نتایج ماندگار و طولانی مدت دارد و برای انواع منفذهای پوست صورت قابل استفاده است. این شیوه بدون درد و ناراحتی بوده و دوران نقاهت کمی دارد.

رفع منافذ باز پوست با آسپرین

پزشک متخصص با بررسی شرایط بیماری می‌تواند این شیوه را تجویز نماید. در این روش اشعه در سطح پوست باعث حذف لایه سطحی شده که جوانسازی پوست را به دنبال خواهد شد. این روش برای تمام منفذها قابل استفاده نیست و بسته به شرایط بیمار متفاوت است.

درمان منافذ باز با میکرونیدلینگ

 

درمان منافذ باز پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از شیوه‌های جوان سازی پوست است که برای درمان منافذ باز پوست نیز کاربردی است. این شیوه دارای مزایای زیادی برای متقاضیان است که از مهم‌ترین آن می‌توان به کاهش چین و چروک پوست، ترمیم جای زخم، بهبود آفتاب سوختگی و رفع علائم سالخوردگی اشاره کرد.

درمان منافذ باز پوست با میکرودرم

مزوتراپی برای منافذ باز پوست از دیگر شیوه‌های پزشکی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. این شیوه با تزریق مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف می‌تواند یک ترکیب دارویی خاص برای درمان منفذهای باز پوست شناخته شود. ترکیب‌های تزریق شده نیز باعث افزایش کلاژن و الاستین پوست شده که این امر انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد.

 

جمع بندی

منافذ پوست گودال‌هایی هستند که بر روی پوست ظاهر شده و باعث کاهش زیبایی چهره می‌شوند. این منافذ اگر درمان نشوند ممکن است باعث ایجاد عارضه‌های دیگر پوستی شوند. در این مقاله سعی شده است تا به درمان منافذ باز پوست پرداخته شود. شناخت انواع منفذهای پوست صورت باعث خواهد شد تا در صورت نیاز بتوانید در بهترین زمان، اقدام‌های پزشکی را برای درمان این عارضه انجام دهید.

افرادی که دارای پوست خشک هستند و یا از کرم‌های آرایشی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. درمان منافذ باز پوست در طب سنتی نیز می‌تواند برای کسانی که به دنبال درمان‌های خانگی هستند مناسب باشد. در صورتی که بخواهید علاوه بر روش‌های خانگی از شیوه‌های پزشکی استفاده کنید، بهتر است به دنبال انتخاب یک کلینیک مناسب باشید. کلینیک تخصصی به شما این امکان را می‌دهد که با بهترین هزینه، نتیجه مناسب را دریافت کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من