ترفند آرایشی جدید

7 ترفند آرایشی جدید در سال 2023 + عکس

همه بانوان میل به کمال دارند و علاقه مند هستند که زیبایی خود را افزایش بدهند. یکی از راهکارهای افزایش زیبایی، میک آپ و آرایش کردن است. آرایش کردن یکی از کارهای بسیار لذت بخش برای خانم‌ها است. اغلب خانم‌ها برای این که از خانه خارج شوند، خودشان را آرایش می‌کنند. آرایش کردن از حالت مبتدی و ساده تا پیشرفته می‌تواند صورت بگیرد. اغلب برای انجام کارهای روزمره مانند رفتن به دانشگاه، سر کار، خرید و دیگر کارهای معمولی، آرایش ساده و لایت اعمال خواهد شد. همچنین برای مراسم‌هایی مانند جشن تولد، دورهمی، عروسی و انواع جشن‌های رسمی‌تر، آرایش و میک آپ غلیظ‌تر و پیشرفته انجام می شود. برخی از افراد مهارت خوبی در آرایش کردن دارند اما برخی دیگر ممکن است در آرایش کردن بعضی از قسمت‌های صورت مهارت زیادی نداشته باشند. به طور مثال کشیدن خط چشم، یکی از کارهای سخت میک آپ می‌باشد. خط چشم زیبایی بی‌نظیری داشته و چشم‌های شما را حسابی دلربا می‌نماید. برای این که بتوانید راحت‌تر آرایش نمایید، می‌خواهیم چند ترفند به شما آموزش دهیم. ترفند آرایشی و یاد گرفتن آن، به شما کمک می کند تا چهره ای جذاب تر داشته باشید و زیبایی های ظاهری خود را برجسته تر کنید. با یاد گرفتن ترفندهایی که در پایین برایتان نام خواهیم برد، می‌توانید با کمی تمرین به سادگی آرایش کنید و از جذابیت خود لذت ببرید.

این که آرایش به خوبی روی صورت شما جلوه کند اهمیت بسیار بالایی دارد. در این قسمت از مقاله قصد داریم چند ترفند آرایشی جدید را به شما معرفی نماییم. اگر می‌خواهید که آرایش شما حسابی روی صورتتان بنشیند و ظاهر بی‌نقصی داشته باشید، بهتر است که ترفندهایی که در قسمت پایین برایتان نام می‌بریم را رعایت کنید.

1. آماده سازی صورت برای آرایش، قدم اول

برای این که آرایش خوبی داشته باشید، باید صورت خود را آماده کنید. برای داشتن آرایش خوب، بهتر است ابتدا صورت خود را بشویید. با شستن صورت خود به کمک فیس واش، میسلار واتر یا پدهای آرایش پاک کن صورتتان را از هر گونه آلودگی مانند چربی، گرد و غبار، سلول و پوست‌های مرده روی سطح پوست پاک کنید. با تمیز شدن پوست، مواد آرایشی بهتر روی پوست نشسته و جلوه بهتری به چهره شما خواهند داد.

محصولات پیشنهادی: میسلار واتر دافی پوست خشک

2. زیر سازی آرایش با استفاده از کرم پودر

بعد از این که صورت تمیز و پاکیزه شد، باید زیر سازی آرایش را شروع کنید. قدم بعدی برای آرایش کردن، استفاده از کرم پودر است. کرم پودر در واقع پایه و بیس آرایش است. اگر کرم پودر شما به خوبی پوشانندگی نداشته باشد و یا روی پوست بماسد، آرایش زیبایی نخواهید داشت. بهتر است برای استفاده از کرم پودر ابتدا رنگ آن را با رنگ پوست طبیعی خود تست کنید. بهتر است برای تست رنگ کرم پودر، آن را روی مچ دست خود امتحان نکنید؛ برای امتحان کردن رنگ و تناژ کرم پودر باید مقداری از آن را روی گردن خود اعمال نمایید تا ببینید با رنگ پوست شما تناسب دارد یا خیر. اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید برای این که کرم پودر بهتر روی صورت شما بخوابد، ابتدا از کرم آبرسان و یا مرطوب کننده استفاده نمایید. برای پخش کردن کرم پودر می‌توانید از انواع براش، بیوتی بلندر و یا حتی نوک انگشتان خود کمک بگیرید.

محصولات پیشنهادی: کرم پودر کاپرا 706

3. آرایش چشم، مهم ترین مرحله میکاپ

یکی از مهمترین قسمت‌های میک آپ، آرایش چشم است. آرایش کردن چشم شامل چند قسمت است که در پایین هر یک را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

می‌توانید برای درشت‌تر کردن چشم، درون پلک پایین از مداد سفید استفاده کنید. این ترفند آرایشی بسیار رایج و محبوب است.

کشیدن مداد چشم مشکی درون چشم نیز باعث می‌شود چشمان شما خمار و فریبنده شود. این ترفند آرایشی هم برای آرایش‌ های ساده و هم آرایش های غلیظ، کاربرد دارد. می‌توانید هم در پلک پایین و هم در پلک بالا از مداد مشکی استفاده نمایید. اما کشیدن مداد مشکی در داخل پلک بالا و مداد سفید در داخل پلک پایین باعث درشت شدن چشمان شما خواهد شد.

خط چشم یکی از بی‌نظیرترین قسمت‌های آرایش است. این مورد جذابیت بسیار زیادی برای چهره شما خواهد داشت. خط چشم انواع بسیار زیادی دارد که در قسمت پایین بیشتر راجع به آنها صحبت خواهیم کرد. برای این که چشم شما درشت‌تر جلوه کند، می‌توانید انتهای خط چشم خود را باز نگه دارید. اگر می‌خواهید که یک ترفند کشیدن خط چشم ساده را یاد بگیرید، عکس و فیلم ‌های این مقاله را دنبال نمایید. برای کشیدن خط چشم می‌توانید از قلمو، خط چشم ماژیکی، مویی و حتی مداد چشم استفاده نمایید.

محصولات پیشنهادی: خط چشم مویی کاپرا ضد آب

فرمژه، یک ترفند آرایشی پرطرفدار

استفاده از فرمژه برای حالت بیشتر به مژه‌ها راهی محبوب و پرطرفدار است. شما وقتی از فرمژه استفاده کنید، حتی می‌توانید ریمل نزنید. همچنین استفاده از فرمژه قبل از ریمل زدن، مژه‌های شما را تا حد بسیار زیادی زیباتر خواهد کرد. این ترفند آرایشی بدون شک یکی از پایه ثابت‌ های میک آپ کردن است.

فرمژه یک ترفند آرایشی پرطرفدار

ریمل زدن، راهی برای زیبابی خیره کننده مژه ها

ریمل زدن نیز یکی از قسمت‌های جذاب آرایش کردن است و باعث می‌شود مژه‌های شما بلند، پر و مخملی جلوه کند. ریمل انواع بسیار متنوعی دارد که در بازار می‌توانید آنها را بیابید. ریمل‌ های بلند کننده و حجم دهنده بیشترین محبوبیت را دارند. برای ریمل زدن بهتر است ابتدا مژه‌ هایتان را جدا کنید. سپس چشمان خود را نیمه باز کرده و بالا را نگاه کنید و سپس یک نوبت ریمل بزنید. می‌توانید برای پرتر نشان دادن مژه وقتی ریمل خشک شد، به کمک براش مقداری پودر پنکک روی مژه بزنید، سپس بعد از گذشت 2 الی 3 دقیقه یک بار دیگر ریمل بزنید. این یک ترفند آرایشی جدید بوده و با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. یک روش برای این که با ریمل زدن مژه‌های خود را بلند جلوه دهید این است که از قاشق کمک بگیرید؛ به این صورت که پشت قاشق را به پلک خود به صورت مماس با مژه‌ها بچسبانید. سپس اقدام به ریمل زدن نمایید.

محصولات پیشنهادی: ریمل حجم دهنده بل BELL مدل فول لش

سایه چشم و یک ترفند آرایشی جالب

سایه زدن، قدم بعدی آرایش چشم است. سایه بیشتر برای آرایش‌های کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک پیشنهاد جالب این که قبل از سایه زدن، پلک خود را با کرم پودر و یا کانسیلر بپوشانید. این کار باعث می‌شود پلک شما صاف و یکدست شده و با رنگ کرم پودرتان همخوانی بیشتری داشته باشد. برای سایه زدن می‌توانید از قاشق کمک بگیرید. این ترفند آرایشی به تازگی رواج پیدا کرده است. برای استفاده از این ایده، کافی است آن را پشت پلک خود قرار داده و با براش مخصوص، سایه مورد نظر را پشت پلک خود بمالید. حواستان باشد که برای پلک بعدی نیز قاشق را در همان جا قرار دهید. بهتر است قسمتی از پلک که به ابرو نزدیکتر است را تناژ تیره و برای اطراف گوشه چشم رنگ‌های روشن و سفید انتخاب کنید. این ترفند آرایشی جدید برای آرایش‌های کامل بسیار رایج است.

4. انواع مدل خط چشم و ترفندهای آن

خط چشم‌های روباهی، ساده و نازک، ضخیم، دنباله دار و … همگی از انواع مدل‌های خط چشم هستند که همه آنها طرفداران بسیار زیادی دارند. اما خط چشم با مدل ساده و نازک بیشترین کاربرد را دارد. اگر می‌خواهید با ترفند کشیدن خط چشم آشنا شوید و راحت خط چشم بکشید، در ادامه همراه ما باشید.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با انواع مدل خط چشم

خط چشم گربه‌ ای

این مدل خط چشم بسیار زیبا و دلربا است که البته، کشیدن آن کار راحتی نیست. ما سعی داریم با ارائه یک ترفند کشیدن خط چشم، شما را در این امر راهنمایی کنیم. برای کشیدن خط چشم گربه‌ای بهتر است از چسب نواری یا چسب پانسمان کاغذی استفاده نمایید. به این صورت که چسب را در امتداد چشم خود بچسبانید. سپس کنار این چسب، خط کوتاهی بکشید و خط چشم گربه‌ای خود را تکمیل نمایید. در نهایت نیز چسب را بردارید. اگر خط چشمی که کشیدید ایرادی دارد، آن را به کمک گوش پاک کن رفع کنید.

خط چشم گربه ای

خط چشم روباهی

برای کشیدن خط چشم روباهی می‌توانید از سایه چشم استفاده کنید. به این صورت که یک براش کوچک که سر صافی دارد را انتخاب نمایید. نوک آن را به سایه مشکی آغشته کرده و خطی نازک در محل رویش مژه‌هایتان بکشید. سپس از وسط پلک خود، خطی که کشیدید را به سمت انتهای چشم به صورت تدریجی ضخیم کنید. حال با توجه به عکسی که برای شما آورده ایم خط چشمتان را کامل کنید. این ترفند کشیدن خط چشم باعث جذاب‌تر شدن چشم و چهره شما خواهد شد. وقتی که در کشیدن خط چشم روباهی ماهر شدید، می‌توانید این مدل را با خط چشم ماژیکی یا مویی نیز بکشید.

خط چشم روباهی

محصولات پیشنهادی: پالت سایه چشم میلانی 6 رنگ

5. ابرو و آراییدن آن

ابرو در زیبایی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. وقتی که ابروهای خود را با قیچی و موچین تمیز کردید، بهتر است آنها را با برس و یا شانه ابرو مرتب نمایید. بعد از آن ابروهای خود را با ژل یا صابون ابرو رو به بالا متمایل کنید. این ترفند آرایشی جدید چندی است که رواج پیدا کرده است. همچنین اگر ابروهای کمی دارید، ابتدا برای ابروی خود کادر کشیده و سپس به کمک مداد ابرو و یا هاشور ابرو، آن را پرتر نمایید. اگر ابروهای شما پر است به شما پیشنهاد می‌کنیم مستقیما از ژل ابرو یا صابون ابرو استفاده کنید. برای استفاده از صابون ابرو ابتدا برس مخصوص را به صابون آغشته کنید. سپس آن را از قسمت ریشه ابرو به سمت پایین متمایل کنید. این کار باعث می‌شود که همه ابروهای شما به صابون آغشته شود. سپس به کمک همان برس ابروهای خود را به سمت بالا بکشید.

محصولات پیشنهادی: مداد ابرو کاپرا نیو

6. رژ لب و مداد لب، یک ترفند آرایشی ساده

بدون شک پایه ثابت تمام آرایش‌ها، رژ لب است. می‌توان گفت که اکثر بانوان حتی اگر هیج آرایشی نداشته باشند، حتما از رژ لب استفاده می‌کنند. برای این که لب‌هایتان را رنگی کنید بهتر است ابتدا با مداد لب، حاشیه لب را مداد بکشید. رنگ خط لب باید همرنگ رژ و یا تناژی پررنگ‌تر از آن داشته باشد. این ترفند آرایشی باعث می‌شود که لب‌های شما قلوه‌ای و برجسته جلوه کند. انواع رژ لب که در بازار وجود دارد از قبیل جامد، مایع، ماتیکی، مدادی، شاین دار، براق، مات و اکلیلی همگی طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند.

7. رژ گونه، یک ترفند آرایشی برای چاق و لاغر کردن صورت

رژگونه می‌تواند باعث تپل و یا لاغر نشان دادن صورت شما شود. بستگی دارد که شما رژ گونه را به چه روشی روی صورت خود اعمال کنید. برای تپل نشان دادن صورت باید رژ گونه را روی استخوان گونه خودتان بزنید. برای این کار باید براش رژ گونه را به صورت دورانی روی گونه زده و ان را تا پایین چشم امتداد دهید. برای لاغر نشان دادن صورت نیز باید رژ گونه را در قسمت پایین استخوان گونه بزنید. بهتر است برای این کار براشی باریکتر برداشته و از استخوان زیر گونه تا نزدیک ‌های گوش خود رژ گونه را بمالید و سپس پخش نمایید. این ترفند آرایشی جدید برای تپل یا لاغر کردن صورت بسیار کاربردی و محبوب است.

محصولات پیشنهادی: براش آرایش و میکاپ میلانی کد 553

سخن پایانی

در این مقاله راجع به ترفند آرایشی صحبت کردیم و اطلاعاتی را به شما ارائه دادیم. می‌توان گفت که سخت‌ترین قسمت آرایش، خط چشم است. اگر مبتدی هستید و  به دنبال ترفند کشیدن خط چشم ساده می‌گردید، ما آن را به شما آموزش می‌دهیم. برای این کار باید خطی عمود و بسیار کوتاه در وسط پلک (به اندازه 2 نقطه) و خطی عمود دیگر که مقداری بلندتر از قبلی است در کنار آن بکشید. سپس در انتهای چشم خود خطی مورب بکشید. سپس نقطه گوشه چشم (محل اشک) را به نوک این 3 خط وصل کرده و داخل آن را پر نمایید. می‌توانید دنباله خط چشم را به سلیقه خود بلندتر نمایید. یکی دیگر از بهترین‌های ترفند آرایشی جدید، استفاده از انواع شابلون خط چشم است. این شابلون‌ها نیز به تازگی بسیار رواج پیدا کرده اند. انواع خط چشم، ریمل و مدادهای چشم رنگی نیز جدیدا وارد دنیای مد شده اند و بسیار شیک و جذاب هستند که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من