بوتاکس مو

بوتاکس مو چیست؟ هر آنچه که باید در مورد بوتاکس مو بدانید

بوتاکس مو; راه حلی برای جبران آسیب‌های وارد شده به مو

موهای انسان همانند گیاهان نیاز به توجه و نگهداری دارند و داشتن موهایی سالم، پرپشت و زیبا، بدون رسیدگی و توجه امکان پذیر نخواهد بود.همه‌ی ما از تاثیر مثبت حالت و رنگ مو بر زیبایی چهره‌مان آگاهی داریم و به همین دلیل است که به طور مداوم با روش‌هایی مثل براشینگ، صاف کردن با اتوی مو، رنگ کردن، دکلره و سایر روش‌ها، سعی داریم زیبایی موهایمان را چندین برابر کنیم. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، اثرات منفی استفاده‌ی مکرر از این روش‌هاست که سلامت موها را به خطر می‌اندازد. روش درمانی که در این مقاله برای بازگرداندن سلامت مو به آن پرداخته‌ایم؛ روش بوتاکس مو است که تا حد زیادی آسیب‌های وارده شده به مو را جبران و ترمیم خواهد کرد.

وقتی نام بوتاکس برده می‌شود، اکثر افراد ذهنشان به سمت چین و چروک‌های صورت و درمان آن می‌رود؛ ولی بوتاکس مو که شاید خیلی‌ها اطلاعات زیادی از آن نداشته باشند؛ روشی کاملا ارگانیک برای بهبود سلامت موهاست که در آن خبری از تزریق و درد نیست. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به تمام سوالاتتان در رابطه با بوتاکس مو پاسخ دهیم.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین براق‌کننده مو

 

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو، یک روش درمانی نوین برای از بین بردن وزی مو و احیای موهایی است که آسیب دیده‌اند. در این روش که روشی برای بازسازی کلی مو به حساب می‌آید؛ عمقی‌ترین لایه‌های مو هم ترمیم و آبرسانی می‌شوند. البته ناگفته نماند در این روش از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و مواد تشکیل دهنده‌ی بوتاکس مو، موادی نظیر آمینواسیدها، پروتئین‌ها، لیپیدها و ویتامین‌ها هستند. پس از انجام این پروسه‌ی درمانی فوق‌العاده مؤثر و در اثر پوشش‌دهی فیبر مو با پرکننده‌هایی مثل کراتین، استحکام و حجم قبلی موهایتان به آن‌ها بازمی‌گردد.

اگر در بوتاکس مو از بهترین مواد استفاده شود، یعنی موادی که حاوی ویتامین B5، روغن خاویار، کلاژن و ویتامین E باشند؛ عمل رطوبت رسانی، ترمیم، تغذیه و احیای موها به بهترین شکل ممکن انجام شده و از همه مهتر از شر موخوره نیز راحت خواهید شد. علاوه بر این اثرات درمانی، با بوتاکس مو، ظاهر موها نیز براق و صاف خواهد شد.

بوتاکس سرد مو چیست؟

مواد بوتاکس سرد مو، نیازی به اعمال گرما برای نفوذ عمقی مواد به داخل تارهای مو ندارد و به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. بوتاکس سرد مو، برای بوتاکس کردن مو در خانه هم انتخاب بهتری است.

مزایای بوتاکس مو:

  • از بزرگترین و مهم‌ترین مزایای بوتاکس مو می‌توان به اثرات درمانی این روش در مو اشاره کرد؛ اثراتی نظیر تغذیه‎ی موها، رطوبت رسانی به مو، جلوگیری از ریزش مو و احیای موهای آسیب داده.
  • در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. بوتاکس مو روشی کاملا ارگانیک و ایمن است که حتی در درمان برخی مشکلات پوستی، نظیر پزوریاسیس و شوره‌ی سر نیز مؤثر است.
  • مزیت بعدی این روش که باعث محبوبیت این روش در بسیاری از خانم‌ها شده است؛ تاثیرات ظاهری این روش در موهاست که موخوره و وزی مو را از بین برده و موهایی صاف و براق را به شما هدیه می‌کند.

معایب و عوارض بوتاکس مو:

شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که آیا بوتاکس مو هم مانند سایر روش‌هایی که برای زیبایی به کار گرفته می‌شوند؛ دارای عوارض است؟ و مضرات بوتاکس مو چیست ؟ به جرأت می‌توان گفت بوتاکس مو از بی‌خطرترین روش‌هاست که تقریبا هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت؛ اما مسأله‌ای که وجود دارد امکان حساسیت پوستی و آلرژی به مواد بوتاکس مو، در برخی افراد است که باید به آن توجه داشته باشید و از عدم حساسیت خود، اطمینان حاصل کنید.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

انجام روش درمانی بوتاکس مو برای انواع مو و همه‌ی افراد، مانعی ندارد؛ اما ما این روش را بیشتر به افرادی که دائما از دکلره، رنگ مو و دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم. علاوه بر این این روش انتخاب مناسبی برای افرادی است که دارای موهایی شکننده، وز و دارای موخوره هستند.

 

 

چه کسانی نباید از بوتاکس مو استفاده کنند؟

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم؛ روش بوتاکس مو تقریبا بدون عوارض بوده و می‌توان گفت برای همه‌ی افراد کاملا ایمن است. اما ما استفاده این روش را به خانم‌های باردار توصیه نمی‌کنیم و بهتر است بنابر احتیاط از این روش استفاده نکنند. این روش برای کودکان زیر 6 سال و افرادی که دارای آلرژی و حساسیت پوستی هم هستند؛ مناسب نخواهد بود.

روش‌های جایگزین برای بوتاکس مو:

این روش یکی از هزارن روش درمانی برای بازگشت سلامت مو است که به محبوب‌ترین روش در جهان تبدیل شده است. اما اگر به دنبال روشی جایگزین برای آن هستید؛ پیشنهاد ما به شما تغییر عادت‌هایی است که سلامت موهایتان را به خطر می‌اندازند. هم چنین در مقاله «ویتامینه کردن مو» به توضیح روش دیگری برای مراقبت مو پرداخته ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

  • از دستگاه‌های حرارتی مانند اتو مو، سشوار و بابلیس کمتر استفاده کنید. استفاده‌ی مداوم از این ابزارها موجب خشکی، شکنندگی و نازک شدن تارهای مو می‌شود.
  • سعی کنید به موهایتان استراحت دهید و کم‌تر از رنگ و دکلره استفاده کنید. دکلره و رنگ برای برخی افراد به یک عادت تبدیل شده و به محض رویش ریشه‌ی موها، مجددا اقدام به رنگ کردن مو می‌کنند و هیچ استراحتی به موها برای بازیابی سلامت خود نمی‌دهند که واقعا اثراتی منفی بر موها به جای می‌گذارد.
  • آرامش و کاهش استرس نیز تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت پوست مو دارد.
  • و در نهایت سعی کنید با رعایت یک رژیم غذایی هدفمند برای سلامت موها، از سبزیجات و میوه‌ها بیشتر استفاده کنید.

بوتاکس مو بهتر است یا کراتینه؟

پاسخ به این سوال را با بیان تفاوت کراتین و بوتاکس مو آغاز می‌کنیم تا دلیل پاسخ برایتان روشن شود و اصلا خودتان به جواب برسید.

  • در بوتاکس مو از مواد کاملا طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود. در مقابل موادی که در کراتینه کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ حاوی مواد شیمیایی نظیر فرمالدهیدها هستند.
  • مدت ماندگاری بوتاکس مو نسبت به کراتینه مو کم‌تر است. دوام کراتینه کردن مو تا 6 ماه و اثرات بوتاکس مو، حداکثر تا 4 ماه بر روی موها باقی خواهد ماند.
  • روش بوتاکس مو علاوه بر ایجاد ظاهری صاف و شفاف در موها دارای اثرات درمانی، نظیر بازسازی عمیق موهای آسیب‌دیده، درمان موخوره و حتی کاهش ریزش مو می‌باشد؛ این درحالی است که کراتینه مو تنها برای صاف کردن موهای وز، فر و مجعد مؤثر است.
  • از دیگر تفاوت‌های کراتین و بوتاکس مو این است که، روش کراتینه مو در صاف کردن موها تاثیر بیشتری دارد؛ بنابراین اگر به دنبال داشتن موهایی لخت هستید و نیازی به اثرات درمانی بوتاکس مو در موهایتان حس نمی‌کنید، بهترین روش همان کراتینه کردن مو است.
  • بوتاکس مو روشی بدون عوارض است که در بازیابی سلامت موها بسیار مؤثر است؛ اما کراتینه کردن مو دارای عوارضی نظیر ریزش و نازک‌شدن تارهای مو می‌باشد.

با توجه به مقایسه‌های بالا و مزیت‌های بیشتر بوتاکس مو، مطمئنا خودتان هم بوتاکس کردن مو را به کراتینه مو ترجیح خواهید داد.

بوتاکس مو

مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو:

برای حفظ بهتر اثرات روش بوتاکس مو، باید به یک سری موارد توجه کنید که در زیر به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

1) برای کسب بهترین نتیجه از بوتاکس مو، بهتر است 48 الی 72 ساعت بعد از انجام بوتاکس مو، موهایتان را با شامپو بشویید. با این کار به زمان لازم برای نفوذ عمقی و حداکثری مواد بوتاکس مو، به موها داده می‌شود. در اولین باری که بعد از بوتاکس، اقدام به شستن موها می‌کنید؛ بهتر است از شامپوی کمی استفاده کنید.

2) نکته‌ی بعدی که در مراقبت بعد از بوتاکس مو اهمیت زیادی دارد؛ استفاده از شامپوی مناسب است. شما نمی‌توانید بعد از بوتاکس موهایتان، شامپوهایی را که قبل از این استفاده می‌کردید، مصرف کنید. شامپویی انتخاب کنید که دارای کم‌ترین مواد شیمیایی و بدون سولفات باشد.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین موس مو

 

چند روز بعد از بوتاکس می‌شود موها را رنگ کرد؟

طبق نظر برخی کارشناسان مطرح حوزه‌ی آرایشگری، بهتر است دو هفته بعد از انجام بوتاکس مو، اقدام به رنگ کردن موهایتان کنید. دلیل آن را هم اینگونه شرح داده‌اند که لایه‌ی محافظ پروتئینی که بوتاکس مو برای رفع شکنندگی و خشکی درتارهای مو ایجاد می‌کند؛ مانع نفوذ مواد موجود در رنگ به کوتیکول مو شده و رنگ کردن مو در دو هفته‌ی اول بوتاکس مو نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت. بعد از گذشت دو هفته این پروتئین‌ها به خوبی در لایه‌های عمقی مو نفوذ کرده و دیگر مانعی برای رنگ کردن وجود ندارد.

دوام بوتاکس مو:

ماندگاری و دوام بوتاکس مو بین دو تا چهار ماه است که این میزان بسته به جنس و نوع موهای شما، میزان دقت شما در نگهداری از موها بعد از بوتاکس و موادی که برای بوتاکس مو استفاده شده است، تغییر می‌کند.

هزینه‌های بوتاکس مو؟

در رابطه با هزینه‌های بوتاکس مو نمی‌توان یک قیمت ثابت بیان کرد؛ چراکه بسته به انتخاب شما و بلندی موهایتان این هزینه‌ها متغیر است؛ مثلا اینکه شما می‌خواهید خودتان در منزل موهایتان را بوتاکس کنید، یا ترجیح می‌دهید به سالن‌های آرایشی برای این کار مراجعه کنید. کیفیت مواد بوتاکس مو و میزان تبهر سالن آرایشی که انتخاب می‌کنید نیز فاکتورهایی هستند که در اختلاف هزینه‌ها تاثیر دارند.

ویژگی‌های بهترین بوتاکس مو، عبارتند از:

1) وجود ترکیبات مؤثر برای ترمیم بافت آسیب‌ دیده مو در فرمولاسیون محصول

2) وجود مواد مغذی و ویتامین‌ها

3) داشتن بیشترین سازگاری با جنس موی هر فرد

4) حاوی ترکیباتی با قابلیت صاف کنندگی و ایجاد شفافیت در موها

5) ماندگاری بالا

در ادامه با ارائه‌ی فهرستی از بهترین بوتاکس مو، شما را در انتخاب این محصول، برای داشتن موهایی سالم و زیبا، راهنمایی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

بهترین مارک بوتاکس مو چیست؟

تا این بخش از مقاله، با اثرات شگفت‌انگیز بوتاکس مو در سلامت و زیبایی مو به طور کامل آشنا شدید؛ اما این اطلاعات کافی نیستند و برای تهیه‌ی بهترین بوتاکس مو و کسب بهترین نتیجه در موهایتان، باید بهترین مارک بوتاکس مو را بشناسید. برندهای آرایشی و بهداشتی زیادی در سراسر جهان، دست به تولید و عرضه‌ی این محصول کارآمد زده‌اند که کمپانی‌های اینور پروفشنال، فرامسی، لورآل، مجستیک، پریزمکس، برندهایی هستند که محصولات آن‌ها با توجه به نظرات کاربران، در لیست بهترین بوتاکس مو قرار گرفته است.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین مارک فر کننده مو

 

آیا می‌دانید چه ویژگی‌هایی در محصولات برندهای بالا، باعث شده این محصولات به عنوان بهترین برند بوتاکس مو شناخته شوند؟

1) مجستیک:

بوتاکس مو مجستیک با پیشرفته‌ترین فرمولاسیون که یک کنستانتره بسیار قوی از موادی مانند کلاژن، روغن خاویار، ویتامین‌های B5 , E و BONT-L پپتید است؛ به شکلی معجزه‌آسا در درمان موهای آسیب دیده و ترمیم صد درصدی وزی، موخوره و شکستگی‌های مو مؤثر است. به جرأت می‌توان گفت این محصول، یکی از بهترین مارک بوتاکس مو موجود در بازار است.

بوتاکس مو مجستیک

2) اینور پروفشنال:

بوتاکس مو اینور پروفشنال محصولی درجه یک، با بیشترین اثربخشی در درمان موهای وز، آسیب‌دیده و دارای موخوره است. این محصول حاوی موادی نظیر کراتین، اسید هیالورونیک، اسید آمینه و سرشار از پروتئین‌ها، مواد معدنی است که تاثیر عمقی بر ساقه‌ی مو دارد و یکی دیگر از محصولاتی است که در لیست بهترین برند بوتاکس مو قرار دارد.

بوتاکس مو اینور پروفشنال

3) لورآل:

بوتاکس مو لورآل حاوی موادی مثل پروتئین و کراتین و فایبر سیتیک اینترا سیلان است، که ماده‌ای انحصاری برای شرکت لورآل می‌باشد. این محصول درجه یک از شرکت نام‌آشنای لورآل، به دلیل بهره‌مندی از فناوری جدید میکرو مولکول، دارای نفوذ حداکثری به داخل مو برای ترمیم شکاف‌ها و شکستگی‌های بافت مو می‌باشد.

بوتاکس مو لورآل

4) فرامسی:

بوتاکس مو فرامسی یک پک بوتاکس بسیار حرفه‌ای شامل شامپو پاک کننده مو، ژل بازسازی و ترمیم مو و شامپوی تغذیه‌ی مو است. این محصول حاوی ترکیبات بی‌نظیر و منحصربه‌فردی مثل کلاژن دریایی، اسید هیالورونیک، مروارید، سیلیکون و ویتامین E است که با داشتن کم‌ترین وزن مولکولی، بیشترین میزان نفوذ را در ساختار مو برای ترمیم آسیب‌های مو دارد. در کل می‌‌توان گفت این محصول یکی از بهترین مواد بوتاکس مو، برای بوتاکس کردن موهای شما خواهد بود.

بوتاکس مو فرامسی

5) موپریز مکس:

بوتاکس مو پریز مکس، محصولی ایده‌آل برای افرادی است که قصد بازگردانی سلامت به موهایشان را دارند. این محصول با وجود اینکه محصولی تازه وارد به بازار آمریکا است؛ جزو برترین محصولات از نظر مشتریان شناخته شده است. این محصول حاوی پرو‌ویتامین‌های B5 و B6 بوده و فاقد فرمالدهید است که بهترین خواص درمانی و زیبایی را برای موهایتان رقم خواهد زد.

بوتاکس موپریز مکس

در نهایت امیدواریم با مطالعه‌ی مطالب ارائه شده در مقاله بوتاکس مو، اطلاعات مفیدی در رابطه با این روش درمانی برای داشتن موهایی سالم، زیبا و خوش‌حالت کسب کرده باشید. بوتاکس مو بهترین روش برای بازگرداندن سلامت، شفافیت، درخشندگی و لطافت موهاست که شما را از شر مرتب کردن موهای وز و بی‌حالت خلاص خواهد کرد. پس همین حالا با اطلاعاتی که در رابطه با بهترین بوتاکی مو کسب کرده‌اید؛ یک محصول مناسب را انتخاب کرده و از اثرات معجزه‌آسای آن بر موهایتان لذت ببرید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من