بهترین کرم ضد لک گیاهی

بهترین کرم ضد لک گیاهی برای خداحافظی با لک های پوستی

 بهترین کرم ضد لک گیاهی

لک صورت همیشه آزاردهنده بوده و باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود، اما خوشبختانه راه‌های زیادی برای درمان لک‌های صورت وجود دارد که ممکن است برای انتخاب بهترین راه سردرگم شده باشید. به همین دلیل ما در این مقاله معرفی چند تا از بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی و خارجی داریم و در مورد علت ایجاد لک صورت صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت ایجاد لک صورت

خوب است بدانید که لک‌ها یا نقاط تیره روی پوست صورت و بدن به علت تولید بیش از حد رنگ‌دانه ملانین در سطح پوست ایجاد می‌شوند. این ملانین اضافی در روی پوست به صورت لکه نمایان می‌شود که می‌تواند از طرق مختلفی تولید شود. در ادامه به این دلایل می‌پردازیم و بهترین کرم ضد لک گیاهی برای درمان لک‌ها را معرفی خواهیم کرد.‌

هورمون‌های مردانه و زنانه(استروژن و پروژسترون) می‌توانند میزان تولید ملانین را افزایش دهند. به همین دلیل است که زنان باردار، در طول زمان بارداری ممکن است دچار بروز لک شوند. اما بعد از فارغ شدن و پایین آمدن سطح این هورمون‌ها در بدن مادر پس از مدتی لک‌ها روشن‌تر شده و از بین می‌روند.

نور مستقیم خورشید به خاطر داشتن اشعه مضر فرا بنفش، از دیگر عواملی است که باعث افزایش میزان ملانین در سطح پوست می‌شود. نمایان شدن لک‌های تیره بیشتر، روی پوست در انتهای فصل تابستان، اثبات روشنی بر این موضوع است. اما نگران نباشید چرا که به راحتی می‌توانید با استفاده از یک کرم ضد لک قوی این لک‌ها را از بین ببرید.

بالا رفتن سن نیز باعث افزایش تولید ملانین در سطح پوست می‌شود و به همین دلیل است که افراد مسن‌تر لکه‌های تیره بیشتری روی پوست خود دارند.

از دیگر عواملی که باعث تولید بیش از حد ملانین در پوست می‌شود عبارتند از؛ ایجاد آکنه، اصلاح غلط صورت، کک و مک، جای زخم و جوش‌ها. همه این‌ها می‌توانند باعث ایجاد نقاط تیره روی پوست شوند‌. همچنین کندن جوش‌ها هم می‌تواند موجب بروز لک بر روی پوست صورت و بدن شود.

برخی از ترکیبات موجود در انواع کرم‌های ضد‌لک

– ویتامین سی

خاصیت‌های بسیار مفید و زیاد ویتامین C بر هیچ کس پوشیده نیست. علاوه بر تمام خاصیت‌هایی که برای سلامت بدن دارد، یک ماده بسیار مفید برای پوست است چرا که می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان موضعی به مسدود کردن رادیکال‌های آزاد، که به پوست آسیب می رسانند، کمک کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند منجر به چین و چروک و ایجاد لک و نقاط تیره روی پوست شوند. ویتامین سی با تاثیر بر آنزیم تیروزیناز، تولید ملانین در پوست را کاهش می‌دهد.

– هیدروکینون

هیدروکینون هم با تاثیر بر آنزیم تیروزیناز به کاهش تولید ملانین کمک می‌کند. در واقع به طور کلی هر چقدر تیروزیناز کم‌تر تولید شود، ملانین هم کم‌تر تولید خواهد شد. به یاد داشته باشید که در برخی موارد اثرات هیدروکینون را بعد از دو هفته استفاده مرتب مشاهده خواهید کرد. در واقع  باید ۸ تا ۱۲ هفته صبر کرد تا تاثیر به خوبی قابل مشاهده باشد. در استفاده از محصولی با ترکیب هیدروکینون باید به یاد داشته باشید که هیدروکینون موجود در بهترین کرم ضد لک گیاهی می‌تواند باعث ایجاد واکنش آلرژیک پوست، خشکی، قرمزی و سوزش شود. پس ابتدا آن را روی نقطه کوچکی روی پوست امتحان کنید.

– کوجیک اسید

این ماده مهار کننده آنزیم تیروزیناز است. کسانی که پوستشان تحمل استفاده از هیدروکینون را ندارد می‌توانند از کوجیک اسید استفاده کنند. البته کوجیک اسید هم حساسیت ایجاد می‌کند. باید در استفاده از آن محتاط باشید.

– سویا

عملکرد عصاره سویا مانع رسیدن ملانین به سطح پوست می‌شود و لک‌ها را کاهش می‌دهد.

– سیستئامین

این ماده خیلی وقت است که به عنوان ضد لک قوی شناخته شده است و به طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. سیستئامین از طریق مهار ملانوژنز در پوست اثر ضد لک خود را اعمال می‌کند و موجب کاهش و از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود.

تاثیرات مثبت و مزایای بهترین کرم ضد لک گیاهی

گفتیم که تولید آنزیم تیروزیناز تاثیر مستقیم بر تولید ملانین(ماده ایجاد کننده لک صورت) دارد. برای فعالیت آنزیم تیروزیناز حضور اکسیژن و عنصر مس ضروری است. پس برای رفع لک‌ها و جلوگیری از ازدیاد آن‌ها باید مانع از فعالیت آنزیم تیروزیناز شد. بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی و خارجی با ترکیبات ویژه‌ای که دارند موجب تاثیر بر این آنزیم شده و تولید ملانین را کاهش می‌دهند.

در ادامه قصد داریم کرم ضد لک گیاهی تضمینی را به شما معرفی کنیم و ترکیبات مهم موجود در این کرم‌ها و مزایای استفاده از آن را به طور خلاصه توضیح دهیم. قطعا آگاهی در مورد این ترکیبات و عملکرد آن‌ها به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. تنوع این محصول در بازار بسیار زیاد است و شما باید در انتخاب نوع کرم دقت کنید تا بهترین کرم ضد لک متناسب با نوع پوست خود را خریداری کنید. همه محصولات مراقبت از پوست، علاوه بر از بین بردن لک و کک و مک باعث شادابی و شفاف سازی پوست هم می‌شوند و استحکام پوست بدن را افزایش می‌دهند. کرمضد لک گیاهی تضمینی خاصیت رطوبت‌رسانی به پوست و حتی ضد‌چروک را نیز دارند.

نکاتی در مورد حساسیت به کرم ضد‌لک

در افراد مختلف شدت و علت لک‌های پوستی و کک و مک‌ها متفاوت است. پس مصرف خودسرانه این نوع کرم کار اشتباهی است. هر نوع کرم ضد‌لکی برای پوست شما و از بین بردن لک‌های آن مناسب نیست و نیاز به تجویز پزشک دارد. پزشک با معاینه لک شما، کرمی را تجویز می‌کند که ترکیبات موجود در آن بیش‌ترین تاثیر را روی محو کردن لکه‌های پوست صورت شما داشته باشند.

عوارض کرم‌های ضد لک این است که پوست را به شدت تحریک و نازک می‌کنند پس اگر خودسرانه مصرف شوند، ممکن است مشکل پوستی شما را حتی بدتر نیز بکنند. برای مثال ممکن است پوسته پوسته شدن، قرمزی و التهاب را در پوست خود مشاهده کنید. بنابراین به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که برای خرید بهترین کرم ضد لک گیاهی متناسب با پوست خود ابتدا به پزشک مراجعه کنید. در ضمن برای کاهش تحریکات پوستی و جلوگیری از حساسیت ناشی از کرم ضد لک، کرم را با دقت به صورت نقطه‌ای روی لک‌ها بمالید تا قسمت‌های دیگر پوست لایه برداری نشود. استفاده از ضد آفتاب هر 3 یا 4 ساعت در روز نیز به کاهش حساسیت‌های ناشی از مصرف کرم‌های ضد لک کمک می‌کند.

در ادامه به معرفی بهترین کرم ضد لک گیاهی می‌پردازیم. برخی از این کرم‌ها ایرانی و برخی خارجی هستند.

لیست محصولات منتخب بهترین کرم ضد لک گیاهی

1- کرم ضد‌لک و روشن‌کننده سینره

کرم ضد‌لک و روشن‌کننده سینره

در این مقاله با بهترین کرم آبرسان قوی برای پوست خیلی خشک آشنا شوید 

این کرم ضد‌لک با حجم 65 میلی‌لیتر حاوی مواد روشن کننده‌ای مثل؛ عصاره بیربری، عصاره شیرین بیان، اکتادسن دی اوئیک اسید می‌باشد. این مواد روشن کننده به کاهش رنگ‌دانه‌سازی و روشن‌تر شدن پوست بسیار کمک می‌کنند. این کرم فوق‌العاده علاوه بر این حاوی ویتامین سی، ویتامین آ، امگا3، امگا 6 و مواد مغذی جهت افزایش مقاومت پوست و هم‌چنین حاوی مواد آنتی اکسیدان طبیعی جهت حذف رادیکال‌های آزاد می‌باشد. از دیگر مزایا این کرم می‌توان به بهبود تیرگی‌های پوست ناشی از تابش نور خورشید و پیش‌گیری و رفع انواع لک از جمله لک‌های ناشی از بارداری و افزایش سن، اشاره کرد. این کرم فاقد هیدوکینون است و بهترین کرم‌ ضد لک گیاهی ایرانی به شمار می‌آید.

2- کرم ضد‌لک و روشن‌کننده فیس دوکس

کرم ضد‌لک و روشن‌کننده فیس دوکس

حجم این کرم ۳۰ میلی‌لیتر می‌باشد. از مزایا این کرم می‌توان به کاهش لک و تیرگی ناشی از نور آفتاب، بارداری، جای زخم‌ها و یا جوش‌ها و افزایش سن اشاره کرد. این کرم را هم می‌توان برای پوست صورت استفاده کرد و هم برای سایر قسمت‌های بدن. علاوه بر این بخاطر داشتن سازگاری با پوست و پی اچ هیپوآلرژنیک در زمان بارداری و شیردهی هم قابل استفاده می‌باشد. این کرم به جمع شدن منافذ باز پوست هم بسیار کمک می‌کند و بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون و کوجیک اسید است. همچنین برای انواع پوست هم مناسب است و بهترین کرم ضد لک گیاهی در بازار ایران می‌باشد.

3- کرم ضد‌لک کی فایو

کرم ضد‌لک کی فایو

این کرم ساخت کشور ایتالیا است و 40 میلی‌لیتر حجم دارد. از این کرم می‌توان برای از بین بردن تمامی لک‌های روی صورت، شامل لکه‌های هورمونی، بارداری، جای جوش، سوختگی، آفتاب و… استفاده کرد. از دیگر مزایا بسیار مهم این کرم مهار غیر قابل بازگشت آنزیم تیروزیناز می‌باشد. استفاده از این کرم به یک دست و شفاف شدن پوست هم کمک می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که تمام کرم‌های روشن کننده باید حداقل 6 هفته بطور مداوم استفاده شوند تا به نتیجه برسند و برای حصول نتیجه بهتر در طول روز حتما از یک ضد آفتاب استفاده شود. این کرم نیز یکی از بهترین کرم ضد لک گیاهی خارجی می‌باشد.

4- کرم ضد‌لک دکتر ژیلا

کرم ضد‌لک دکتر ژیلا

حجم این کرم ۵۰ میلی‌گرم می‌باشد و ساخت کشور عزیزمان ایران است. این کرم حاوی بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین سی و آ می‌باشد. همچنین این کرم از عصاره‌هایی مثل شی باتر، شیرین بیان و برگ زیتون ساخته شده است. نوع بسته بندی این کرم به صورت تیوپی و از جنس پلاستیک است و مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو دارد و بهترین کرم برای رفع کک و مک ایرانی به شمار می‌آید.

5- کرم ضد‌لک گیاهی ترنجان

کرم ضد‌لک گیاهی ترنجان

حجم این کرم 50 میلی‌لیتر می‌باشد و از عصاره شیرین بیان ساخته شده است. این کرم باعث از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای می‌شود و دارای اثر ضد التهابی و اثر ضد آفتابی است. این کرم روشن کننده در کاهش بثورات پوست مانند آکنه و لک‌های ناشی از افزایش سن بسیار موثر است و برای انواع پوست می‌توان استفاده کرد. این کرم هم بهترین کرم ضد لک گیاهی می‌باشد.

6- پک محلول ضد‌لک باریج اسانس مدل لاوند

پک محلول ضد‌لک باریج اسانس مدل لاوند

حجم این قطره 40 میلی‌لیتر است و دارای عصاره‌های مختلفی مثل، عصاره اسطوخودوس و شمعدانی عطری می‌باشد. این محلول ساخت کشور ایران است و جنس محفظه نگه دارنده آن از شیشه است. این محلول از سازمان غذا و دارو مجوز دارد. دستور استفاده از این محلول به این صورت است که با توجه به وسعت ناحیه، روزی ۲ بار، هر بار ۵-۲ قطره از لوسیون روی ناحیه مورد نظر مالیده شود.

7- کرم ضد‌لک فیس دوکس

این کرم بسیار مفید مزایای زیادی از جمله؛ رفع لک‌های پوست دست، برطرف کننده تیرگی و کمک به بهبود چروک پوست دست، جلوگیری از تجمع رنگ‌دانه‌ها، حفظ قوام و افزایش ضخامت و استحکام پوست و عدم ایجاد حساسیت به نور را دارد. این کرم قابل استفاده در شب و روز است و حتی خانم‌های باردار و شیرده هم می‌توانند استفاده کنند. این کرم حاوی موثرترین کمپلکس‌های قوی ضد‌لک و تیرگی لیپوزومال هم می‌باشد و قویترین ضد لک گیاهی به شمار می‌آید.

8- کرم ضد‌لک آیسیس فارما

کرم ضد‌لک آیسیس فارما

کرم یونیتون ۴ وایت آیسیس فارما با حجم 40 میلی‌لیتر حاوی ترکیبات ضد‌لک قوی است که انواع لک های ایجاد شده بر روی پوست از قبیل لک هایی که در اثر افزایش سن،به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا در اثر مصرف برخی داروها به وجود می آیند، را از بین می برد. کرم آیسیس، برای استفاده افرادی که پوست حساس دارند، بسیار مناسب است و حساسیت ایجاد نمی‌کند. سازنده این کرم کشور فرانسه است و یکی از بهترین کرم ضد لک گیاهی خارجی می‌باشد.

9- کرم ضد‌لک و روشن‌کننده اورین بیوتک

کرم ضد‌لک و روشن‌کننده اورین بیوتک

حجم این کرم 50 میلی‌لیتر می‌باشد. کرم روشن‌کننده اورین بیوتک نتیجه زحمات این تکنولوژی می‎‌باشد که موثر در درمان انواع لک‌های صورت و بدن (مقاوم ملاسما، کلواسما و لنتیگو) می‌باشد. این کرم همچنین باعث رفع تیرگی و لک‌های ناشی از لیزر و یا آسیب‌های پوستی می‌شود. این کرم بهترین کرم ضد لک گیاهی می‌باشد و علاوه بر این که از ظهور لک‌های قبلی جلوگیری می‌کند همواره از ایجاد لک‌های جدید پیش‌گیری می‌کند و در نهایت سبب افزایش درخشندگی و شفافیت پوست هم می‌شود.

این بود برخی از بهترین کرم‌های ضد‌ لک گیاهی که در اختیارتان قرار دادیم. از این که تا انتها با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزارم و امیدارم همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من