بهترین آبرسان مو خانگی

25 روش برای تهیه بهترین آبرسان مو خانگی

موهای هر انسانی، نقش انکارناپذیری در زیبایی ظاهری او دارند. سالم نگه داشتن موها و محافظت از آنها، برای حفظ این زیبایی امری ضروری است. موهای سالم و زیبا، علاوه بر زیبایی، حس خوبی را نیز به شما منتقل می کند. برای سالم نگه داشتن موها، راه های مختلفی وجود دارد که استفاده از آبرسان مو، یکی از رایج ترین آنهاست. آبرسان های مو را میتوانید از بازار تهیه کنید یا آنها را با روش های خانگی و طبیعی، در منزل خود درست کنید. بهترین آبرسان مو خانگی ، روش تهیه آن و انواع آبرسان مو خانگی برای موهای مختلف، موضوع مقاله امروز ما در آرایشی لند است. اگر شما هم به سلامت موهای خود اهمیت میدهید و ترکیبات خانگی آبرسان مو را به مدل های بازاری آن ترجیح می دهید، با ما در ادامه همراه باشید.

آبرسان مو خانگی برای موهای خشک

برای انواع موها، آبرسان های مختلفی ساخته می شود. آبرسان خانگی مو نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای انواع موهای خشک، چرب، دکلره شده و فر، آبرسان های مخصوصی وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. در زیر چند نوع آبرسان خانگی مو را برای موهای خشک به شما معرفی می کنیم.

آلوئه ورا، بهترین آبرسان مو خانگی موهای خشک

آلوئه ورا دارای ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین A، C و E است که به گردش سلول های ریشه مو کمک شایانی می کنند و باعث رشد سلولی موهای شما می شوند. علاوه بر این، ویتامین B12 و اسید فولیک نیز در آلوئه ورا یافت می شود. این دو نیز برای جلوگیری از ریزش مو، بسیار مفید و کارآمد هستند. مشاهدات مختلفی از سوی مصرف کنندگان آلوئه ورا برای مو، نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند موجب افزایش رشد مو شود؛ هرچند این مطلب تا کنون با روش های علمی و دقیق اثبات نشده است.

قبل از مصرف آلوئه ورا به عنوان آبرسان طبیعی مو، مراقب حساسیت احتمالی پوستتان به آلوئه ورا باشید. بهتر است قبل از مصرف، مقداری کمی آلوئه ورا را روی مچ دست خودتان بمالید و 2 ساعت منتظر بمانید. اگر پوستتان واکنش خاصی به این اتفاق نداشت، بدون مشکل می توانید از آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: براشینگ مو چیست؟

برای تهیه بهترین آبرسان طبیعی مو برای موهای خشک، می توانید از آلوئه ورا به 3 روش مختلف استفاده کنید:

  • در روش اول، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و 5 قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و آن را روی موی سر خود بمالید. پس از 30 دقیقه، موهایتان را با آب سرد بشویید.
  • در روش دوم میتوانید ژل آلوئه ورا، ماست و روغن نارگیل را با نسبت 4 – 3 – 2 با هم مخلوط کنید. برای مثال، 4 قاشق از ژل آلوئه ورا را با 3 قاشق ماست و 2 قاشق روغن نارگیل ترکیب کرده و روی موهایتان قرار دهید.
  • در روش سوم، باید ترکیب خاصی از آلوئه ورا را شب روی موهایتان بگذارید و اجازه بدهید تا صبح روی مو باقی بماند. این ترکیب شامل آلوئه ورا، روغن کرچک، پودر ریحان و پودر شنبلیله است که به ترتیب از هر کدام نصف فنجان، 2 قاشق غذاخوری، 1 قاشق چای خوری و 2 قاشق چای خوری را ترکیب میکنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید.
آلوئه ورا بهترین آبرسان خانگی موهای خشک

روغن کنجد، انتخابی مناسب برای آبرسان مو خانگی

روغن کنجد خواص مختلف و متعددی برای مو دارد که از جمله آنها میتوان به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، نرم کردن رشته های مو، خاصیت ضد باکتری و قارچ، کاهش شوره سر و جلوگیری از شکستن موها اشاره کرد. این خواص پرتعداد، روغن کنجد را به یکی از انواع بهترین آبرسان مو خانگی تبدیل می کند.

برای استفاده از روغن کنجد به عنوان آبرسان خانگی مو، آن را با نسبت مساوی با آبلیمو ترکیب کنید و روی موهایتان بگذارید. موهایتان را با حوله بپوشانید و پس از 30 دقیقه، آن را با شامپو بشویید و آبکشی کنید.

روغن کنجد انتخابی مناسب برای آبرسان مو خانگی

سس مایونز، آبرسان خانگی موهای آسیب دیده

سس مایونز سرشار از پروتئین و چربی است و برای موهای شما مانند یک نرم کننده طبیعی (یا شاید هم کارخانه ای!) عمل می کند. نصف فنجان سس مایونز هم برای به آبرسانی موهای شما کافی است. فقط باید آن را روی موهایتان بگذارید و با یک کلاه سرتان را به مدت نیم ساعت بپوشانید. سپس موهایتان را آب بکشید.

روش دومی هم برای آبرسانی موها با سس مایونز وجود دارد که در آن، دو عدد تخم مرغ را با یک سوم فنجان روغن بادام و یک چهارم فنجان سس مخلوط می کنید و روی موهایتان قرار میدهید و بعد از گذشت چند دقیقه، موها را با سرکه شستشو میدهید.

سس مایونز آبرسان خانگی موهای آسیب دیده

روغن کندش، یک آبرسان خانگی ناشناس

کندش نام گیاهی با گل های زرد رنگ است که خاستگاه آن به هندوستان میرسد. روغن کندش از ریشه گیاه کندش گرفته میشود که عمق زیادی در خاک دارد. این روغن، رنگی بین سفید و زرد و بویی بسیار تند دارد. روغن کندش دارای ترکیباتی سمی است و به همین دلیل، کاربرد خوراکی برای انسان ندارد و از آن به عنوان داروی پوست و مو استفاده میشود.

در روغن کندش، مواد معدنی و ویتامین های مختلفی وجود دارد که فولیکول مو را تغذیه کرده و به رشد مو کمک میکنند. همچنین، این روغن برای تقویت موهای شکننده نیز گزینه بسیار مناسبی است. پرپشت شدن موها، کاهش موخوره سر، محافظت از پوست سر، تقویت ابرو و ریش و نیز، پیشگیری از سفید شدن مو، از دیگر مزایای روغن کندش به حساب می آیند. که به نوعی آن را به بهترین آبرسان مو خانگی تبدیل میکند.

برای آبرسانی مو با روغن کندش، فقط کافی است کمی از این روغن را گرم کنید و روی موها و پوست سرتان بمالید و پس از حدود نیم ساعت، سرتان را با شامپو را بشویید.

روغن کندش، یک آبرسان خانگی ناشناس

شیر نجوشیده، آبرسان خانگی کم دردسر

شیر نجوشیده نیز میتواند آبرسان خانگی مناسبی برای موهایتان باشد. کمی از شیر را با یک پارچه یا اندکی پنبه، روی موها و پوست سرتان بگذارید و پس از یک ساعت موهایتان را بشویید.

شیر نجوشیده، آبرسان خانگی کم دردسر

کدو تنبل، یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب مو

کدو حلوایی یا همان کدو تنبل خودمان، خواص انکارنشدنی ای برای مو دارد. این میوه شیرین و خوش رنگ، سرشار از “پتاسیم” است که به رشد موها کمک میکند. همچنین، “روی” موجود در کدو تنبل، موها را تقویت کرده و کلاژن آن را حفظ میکند. ویتامین B موجود در کدو تنبل، گردش خون در پوست سر را افزایش داده و رشد موها را زیاد میکند.

برای تهیه آبرسان خانگی مو با استفاده از کدو تنبل، تنها کافی است مقداری از آن را 20 دقیقه در آب جوشانده و له کنید و دو فنجان از آن را با روغن نارگیل، ماست و عسل (هر کدام یک قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. آبرسان موهای شما آماده است. پس از 15 دقیقه استفاده از این آبرسان، میتوانید موهایتان را آبکشی کنید.

کدو تنبل، یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب مو

برگ کاری؛ چاشنی غذا یا آبرسان خانگی مو؟

برگ کاری حاوی پروتئین و بتا کاروتن، ویتامین B9، B1 و C، آهن، کلسیم و فسفر است. این مواد مغذی، موجب جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از سفیدی زودرس مو و تقویت ریشه موها میشود.

برای تهیه یک نوع از بهترین آبرسان خانگی مو با استفاده از برگ کاری، روش های مختلفی وجود دارد.

  • در روش اول، 200 میلی لیتر روغن نارگیل را با پودر برگ کاری خشک شده مخلوط میکنید و حرارت میدهید. 4-5 قاشق چایخوری روغن زیتون به آن بیفزایید و پس از 2 دقیقه شعله را خاموش کنید. مخلوط را از صافی بگذرانید. آبرسان خانگی شما آماده است!
  • در روش دوم، برگ کاری تازه را خرد و له کنید و کمی روغن بادام به آن اضافه کنید تا آبرسان شما آماده شود. این ترکیب را باید 20-25 دقیقه روی موهای خود قرار داده و سپس موهایتان را شستشو دهید.
  • در روش سوم، نصف فنجان برگ کاری را با ماست مخلوط کنید تا آبرسان شما آماده شود.
برگ کاری؛ چاشنی غذا یا آبرسان خانگی مو؟

آبرسان مو خانگی برای موهای چرب

برای موهای چرب نیز انواع مختلفی از آبرسان خانگی را میتوان تهیه کرد. به چند مورد از آنها در ادامه اشاره میکنیم.

انواع آبرسان خانگی موی چرب با استفاده از موز

موز حاوی اسید فولیک، پتاسیم و روغن های طبیعی است که به درخشندگی و سلامت موها کمک میکند. آبرسان های خانگی مختلفی را با استفاده از موز میتوان تهیه کرد:

  • یک عدد موز، یک عدد آووکادو و مقداری شیر را با هم ترکیب کرده و روی موهایتان قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه موهایتان را با آب شستشو دهید.
  • یک عدد موز و مقداری ماست را با هم مخلوط کنید طوری که موز کاملا له شده و با ماست ترکیب گردد. سپس موهایتان را 15 دقیقه با این آبرسان بپوشانید و پس از آن، با آب خنک شستشو دهید.
انواع آبرسان خانگی موی چرب با استفاده از موز

  • یک عدد موز، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید(ترجیحا با استفاده از همزن دستی یا برقی). این ترکیب رو 15 دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سپس با شامپو و نرم کننده موها را شستشو دهید.
  • در روش چهارم، به روغن زیتون، عسل و روغن نارگیل (هر کدام یک قاشق غذاخوری) و 2 عدد موز نیاز دارید. مواد را با استفاده از مخلوط کن با هم ترکیب کرده و 20 دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس موها را با شامپو بشویید.

ماسک مو توت فرنگی، ترکیبی برای شادابی موهای شما

توت فرنگی میوه ای بسیار مغذی و شامل موادی از قبیل ویتامین C، ویتامین B9، بیوتین، منگنز، امگا 3، پتاسیم و… است که در کاهش شوره سر، ریزش موها و خشکی موها بسیار موثر است و همچنین از شکنندگی موها تا حد زیادی جلوگیری میکند.

برای تهیه آبرسان خانگی مو با استفاده از توت فرنگی، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل را با 8 عدد توت فرنگی مخلوط کنید و یک ترکیب پوره مانند را به دست بیاورید. سپس این ترکیب را 15 دقیقه روی موهایتان قرار داده و موها را پس از آن آب بکشید.

ماسک مو توت فرنگی، ترکیبی برای شادابی موهای شما

ماسک مو خانگی با روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا، یکی از درختچه های بومی ایلات متحده آمریکا است که در جنوب شرقی این کشور و عمدتا در صحراهای مکزیک، آریزونا و کالیفرنیا میروید. روغن جوجوبا را از دانه های گیاه جوجوبا به دست می آورند. این روغن بیش از 50 سال است که در  محصولات شرکت های معتبر تولیدکننده لوازم آرایشی، استفاده میشود که عمدتا محصولات مرتبط با پوست، مو و ناخن هستند. روغن جوجوبا موجی افزایش رطوبت موها، کاهش شوره سر، ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از حرارت اتوی مو یا سشوار و…، و تغذیه موهای خشک میشود.

روغن جوجوبا را میتوانید با کمی روغن نارگیل، زیتون و یا بادام مخلوط کنید و روی پوست سرتان چند قطره بچکانید. اما اگر میخواهید یک آبرسان خانگی مو را با روغن جوجوبا تهیه کنید، باید یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و آبلیموی طبیعی را با 3 عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. این ترکیب را روی موهایتان قرار داده و پوست سرتان را نیز کمی ماساژ دهید تا میزان تماس این آبرسان با پوست و موهایتان بیشتر شود. 30 دقیقه موهایتان را با یک کلاه بپوشانید و سپس آب بکشید. دو بار در هفته این آبرسان را امتحان کنید تا ظرف مدتی نه چندان طولانی، تاثیر بی نظیر آن را ببینید.

ماسک مو خانگی با روغن جوجوبا

مقاله پیشنهادی: نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای مو چگونه است؟

تهیه آبرسان خانگی برای موهای دکلره شده

دکلره با تجزیه کردن پروتئین های مو، موجب میشود موهای شما کمی شکننده تر و ضعیف تر از قبل شوند. بنابراین، موهای دکلره شده به شدت به ترمیم، آبرسانی و مراقبت نیاز دارند. روش های زیر برای آبرسانی موهای دکلره شده بسیار موثر هستند.

روغن زیتون، بهترین آبرسان خانگی مو دکلره شده

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب فراوانی است که برای موهای شما بسیار مفید هستند. این روغن موجب ضخیم شدن موها، حالت دهی به موها، از بین بردن خشکی مو و رفع شپش مو، درمان شوره سر، برق شدن موها و نیز جلوگیری از ریزش موهای شما میشود. البته قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان آبرسان، بهتر است مطمئن شوید پوست شما نسبت به آن حساس نیست.

برای تهیه ماسک آبرسان مو با روغن زیتون، دو روش وجود دارد:

  • روش اول بدین صورت است که 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک عدد تخم مرغ و 1 عدد خیار بدون پوست داخل مخلوط کن می اندازید تا ماسک آبرسان شما آماده شود. ده دقیقه برای تاثیرگذاری این ترکیب روی موها کافی است.
  • در روش دوم، 2 عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلط کنید. این ترکیب زمان بیشتری (20 دقیقه) نسبت به ترکیب اول لازم دارد. بهتر است پس از هر دو روش، موهایتان را با شامپو شستشو دهید.
روغن زیتون، بهترین آبرسان خانگی مو دکلره شده

مقاله پیشنهادی: بهترین کرم آبرسان برای پوست صورت

آبرسانی موهای دکلره شده به کمک تخم مرغ

تا همینجا، 6 عدد از آبرسان هایی که به شما معرفی کرده ایم، در ترکیب خود از تخم مرغ بهره برده اند. این خود نشان دهنده تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ بر حفظ سلامت و شادابی مو است. تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی مختلف است و سبب افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو، کاهش شکنندگی مو، افزایش درخشندگی مو و ترمیم موهای شما میشود.

برای تهیه آبرسان خانگی موهای دکلره شده، فقط کافی است یک قاشق عسل را با دو قاشق روغن زیتون و 3 عدد تخم مرغ مخلوط کنید و روی موهایتان بگذارید. نیم ساعت بعد، موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

آبرسانی موهای دکلره شده به کمک تخم مرغ

یک ترکیب خاص از موز و آووکادو برای آبرسانی موهای دکلره شده

قبلا راجع به خواص موز برای مو صحبت کرده ایم. میوه آووکادو حاوی ویتامین B، E و K است و روغن آووکادو برای تقویت مو، رویش مجدد مو و افزایش رطوبت موها بسیار موثر است. برای تهیه این آبرسان، دو عدد موز پوست کنده و یک عدد آووکادو را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را 30 دقیقه روی موهایتان بگذارید.

یک ترکیب خاص از موز و آووکادو برای آبرسانی موهای دکلره شده

مقاله پیشنهادی: بهترین ماسک مو برای موهای سوخته ، دکلره شده و آسیب دیده

آبرسانی موهای فر با ترکیبات خانگی

اکثریت قاطع مردم جهان (نزدیک به 60 درصد) دارای موهای فر یا اصطلاحا Curly هستند. چند ترکیب جذاب و موثر را برای آبرسانی موهای فر در این بخش از مقاله به شما معرفی میکنیم.

روغن نارگیل، انتخابی درست برای آبرسان خانگی موهای فر

روغن نارگیل یک آبرسان بسیار قوی برای مو است و به رشد موها، جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره سر کمک میکند. برای تهیه بهترین ماسک خانگی مو برای موهای فر، کافی است مقداری روغن نارگیل را با 2 عدد قرص ویتامین E مخلوط کنید و به مدت 40 دقیقه، در حالی که موهایتان را با کلاه پوشانده اید، روی موها قرار دهید. دو بار در هفته استفاده از این ماسک، برای آبرسانی موهای شما کافی خواهد بود.

روغن نارگیل، انتخابی درست برای آبرسان خانگی موهای فر

آبرسان خانگی روغن بادام و تخم مرغ

روغن بادام یکی از موثرترین و رایج ترین روغن های مورد استفاده برای حفظ سلامت مو است. وجود آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب، اسید لینولئیک و اسید اولئیک در روغن بادام، خواص پرشماری را در این روغن قرار میدهد که از جمله آنها میتوان به ترمیم موهای آسیب دیده، رفع شوره سر، پیشگیری از موخوره و تقویت مژه، ابرو و ریش اشاره کرد. همچنین از روغن بادام میتوان برای نابودی باکتری ها و قارچ های مو نیز بهره برد.

برای تهیه آبرسان روغن بادام و تخم مرغ، میتوانید 4 قاشق روغن را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و به موهایتان بمالید. این آبرسان، زمان زیادی را برای اثرگذاری لازم دارد؛ چیزی حدود 45 دقیقه! بعد از آن میتوانید موهایتان را بشویید.

آبرسان خانگی روغن بادام و تخم مرغ

ترکیب جادویی آووکادو و عسل، بهترین آبرسان خانگی مو فر

عسل یکی از مغذی ترین مواد غدایی موجود در دنیا است و با در نظر گرفتن وجود اسید آمینه، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی، خواص بیشماری برای موهای شما دارد. بازسازی بافت سلول ها، درمان عفونت های مو و شوره سر،  تقویت فولیکول های مو، جلوگیری از شکنندگی مو و افزایش رطوبت موها، تنها بخشی از خواص عسل برای مو هستند. برخی از آبرسان هایی که تا به حال معرفی کرده ایم نیز در ترکیب خود دارای عسل بوده اند.

برای تهیه آبرسان آووکادو و عسل، یک عدد آووکادو له شده و دو قاشق عسل کافی است. این ماسک نیز زمان زیادی برای اثرگذاری لازم دارد و باید 1 ساعت روی موهای شما قرار بگیرد.

ترکیب جادویی آووکادو و عسل، بهترین آبرسان خانگی مو فر

ماسک خانگی روغن زیتون و سرکه سیب برای موهای فر

سرکه سیب نیز یکی دیگر از موادی است که برای مو مفید است و میتواند در کاهش شوره سر نقش به سزایی داشته باشد. یک قاشق چایخوری سرکه سیب، اگر با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب شود، میتواند یک آبرسان خانگی مو بسیار موثر باشد. 40-45 دقیقه قرار دادن این ماسک آبرسان روی موها، برای تاثیرگذاری آن کافی به نظر میرسد.

ماسک خانگی روغن زیتون و سرکه سیب برای موهای فر

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین آبرسان مو خانگی و انواع آبرسان های خانگی برای انواع مختلف مو صحبت کردیم. آبرسان های خانگی معمولا به سادگی آماده می شوند و نسبت تاثیرگذاری آنها، اطمینان بیشتری از سوی مصرف کننده وجود دارد. اگر سوالی در این زمینه دارید، خواهشمندیم با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من