4 روش آسان آموزش ویتامینه کردن مو در منزل

4 روش آسان آموزش ویتامینه کردن مو در منزل

موی سر مانند تمامی اعضای بدن احتیاج به رسیدگی و تقویت دارد. چرا که ممکن است مانند تمامی اعضای بدن، دچار بیماری و ضعف بشود. مشکلاتی نظیر ریزش مو، شوره زدن و موخوره به وجود بیاید. استفاده از شامپو‌های گیاهی و صابون‌های خاص، از جمله درمان‌های سنتی می‌باشد که معمولا در صورت بروز بیماری‌های مو، تجویز می‌شود. اما با دانش بر این که مو از رگ‌های خونی تغذیه می‌شود، می‌توان با تامین ویتامین خون، تقویت مو را به همراه داشت. همچنین یکی دیگر از راه‌ها، ویتامینه کردن مو می‌باشد که با انجام آن، می‌توان ویتامین‌های مورد نیاز را به رگ‌های خونی رساند.

ویتامینه کردن مو، می‌تواند در بسیاری از موارد کارساز باشد و مشکل به وجود آمده را حل کند. اما باید توجه داشته باشید که در مواردی نیز مشکل به وجود آمده را حل نمی‌کند. برای مثال، برای فردی که مشکلات ارثی گریبان گیر او است، ویتامینه کردن خیلی تاثیر ندارد. اما مشکلاتی که به دلیل مشکلات آب و هوای منطقه و یا استرس و اضطراب به وجود می‌آید را می‌توان با ویتامینه کردن حل کرد.

این موضوع که ویتامینه کردن مو چیست ، روش ویتامینه کردن مو چیست ، چه موادی برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از موضوعات دیگر، در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس توصیه می‌شود اگر در این زمینه سوال دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویتامینه مو چیست؟

بعضا، ممکن است استفاده از رنگ مو، دکلره و همچنین وجود آب و هوای نا مناسب، بر روی موی سر شما تاثیر منفی بگذارد. برای ترمیم مو‌های آسیب دیده، ویتامینه کردن، یکی از راه‌های مفیدی است که هم می‌توانید خودتان در منزل آن را انجام دهید و هم در آرایشگاه‌ها از این کار بهره‌مند شوید.

ویتامینه کردن مو، هم به صورت استفاده‌ی مواد خوراکی صورت می‌گیرد. هم با استفاده از برخی مواد حاوی ویتامین، به صورت ماسک مو و شستن موی سر با آن قابل انجام است.
مواد حاوی ویتامین که با مصرف خوراکی آن می‌توانید به ترمیم شدن مو‌ها خود کمک کنید، به شکل زیر دسته بندی می‌شوند.

  • ویتامین A: این ویتامین که بیشتر در زرده تخم مرغ و اسفناج وجود دارد، علاوه تقویت کنندگی بالا، به رطوبت مو نیز کمک می‌کند.
  • ویتامین E: این ویتامین نیز با مرطوب نگه داشتن مو و ایجاد گردش خون در کف سر، باعث تقویت مو می‌شود. شیر، بادام زمینی و سیب زمینی، مواد سرشار از ویتامین E هستند.
  • ویتامین C: این ویتامین، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کرده و رشد مناسب مو را تضمین می‌کند. مرکبات و کیوی، منابع اصلی ویتامین C هستند.
  • ویتامین B7: این ویتامین، مو‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. باعث افزایش حجم مو نیز می‌شود. گل کلم، گردو، موز و بادام از منابع آن هستند.
  • ویتامین B12: برای جلوگیری از ریزش مو، این ویتامین توصیه‌ی اول می‌باشد. موادی که حاوی این ویتامین، تخم مرغ، ماهی، و لبنیات می‌باشند.

استعمال این ویتامین‌ها به صورت خوراکی، به مرور تاثیرات مثبتی بر روی موی سر شما خواهد داشت. اما یکی از روش‌های دیگری که گفته شد، ویتامینه کردن مو به کمک ماسک‌های ویتامینه است، که در ادامه بررسی خواهد شد.

روش ویتامینه کردن مو در منزل

همانطور که گفتیم، به کمک یک سری ماسک‌ مو نیز می‌توان ویتامینه کردن مو را انجام داد. که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

روش ویتامینه کردن مو در منزل

 

1- ویتامینه مو در منزل با جعفری و روغن زیتون

یکی دیگر از موادی که در ویتامینه کردن مو در منزل توصیه می‌شود، ترکیب جعفری و روغن زیتون است. برای این کار یک استکان آب جعفری را با روغن زیتون مخلوط کنید. به مدت یک ساعت، به همراه کلاه رنگ، بر روی موی خود بگذارید. سپس به خوبی مو‌های خود را بشویید.

2- ويتامينه كردن مو در منزل با عسل و آووکادو

برای این روش ويتامينه كردن مو در منزل ، باید ژل آووکادو را از میوه‌ی آن خارج نموده و با مقداری عسل مخلوط کنید. این ماسک ویتامینه، احتیاج دارد تا نیم ساعت بر روی موی شما باشد تا اثر بخشی مفیدی داشته باشد.

3- ویتامینه کردن مو با شیر نارگیل

یکی از مواردی که برای ويتامينه كردن مو در منزل توصیه می‌شود، شیر نارگیل می‌باشد. این ماده، کمک زیادی به ترمیم مو‌های آسیب دیده که به دلیل استفاده از رنگ و دکلره دچار مشکل شده‌اند، می‌کند.

ویتامینه کردن مو با شیر نارگیل
برای این کار، باید شیر نارگیل و روغن زیتون را به خوبی مخلوط کنید. برای مدت زمان 20 دقیقه آن را بر روی ساقه‌ی مو ماساژ دهید. برای تاثیر بیشتر نیز می‌توانید از نایلون و یا کلاه رنگ هم استفاده کنید.

4- آلوئه‌ ورا و گوجه‌ فرنگی

برای تهیه‌ی این ماسک ویتامینه، باید مقداری آلوئه ورا را با عسل ترکیب کنید. سپس آب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. آن را 45 دقیقه به کمک کلاه مو، بر روی ساقه و ریشه‌ی مو خود قرار دهید. سپس آن را با آب بشویید.

مزیتی که ویتامینه کردن مو با مواد طبیعی دارد این است که دیگر عوارض ماسک‌های شیمیایی را به همراه نخواهد داشت. همچنین، قیمت تمام شده‌ی آن، کمتر از ویتامینه کردن مو به روش‌های شیمیایی است.

مقاله پییشنهادی : بوتاکس مو در منزل

طرز ویتامینه کردن مو

تا بدین جا با چگونگی تقویت با ویتامینه شدن مو و همچنین با مواد ویتامینه کردن مو آشنا شدیم. اما موضوعی که مطرح است این است که ویتامینه کردن مو در خانه ، به شکلی انجام می‌شود؟

1. در اولین مرحله، باید موها را به خوبی با شامپو بشویید. چرا که شامپو ماهیتی قلیایی دارد. باعث می‌شود چربی‌ها به طور کامل از روی موها پاک شده و مواد ویتامینه به خوبی جذب مو بشود.

طرز ویتامینه کردن مو

2. پس از اینکه به خوبی موی خود را شستید، به کمک سشوار، کاملا آن‌ها را خشک کنید. چرا که وجود رطوبت درون مو، می‌تواند به عنوان یک لایه‌ی مانع عمل کند و اجازه‌ی رسیدن ویتامین به کف سر را ندهد. همچنین برس کردن مو، تا جایی که هیچ نقطه وزی در مو وجود نداشته باشد نیز می‌تواند در ویتامینه شدن مو تاثیر مثبتی بگذارد.

3. مرحله‌ی بعد در ویتامینه کردن مو، تقسیم کردن آن‌ها است. توصیه می‌شود موها را چهار قسمت و یا بیشتر تقسیم کنید.

4. حال، نوبت به استعمال ماسک ویتامینه می‌باشد. برای این کار، به کمک یک قلموی مو، تا سه سانتیمتر بالای کف سر را به خوبی با ماسک آغشته کنید. سعی کنید تا تمامی رشته‌های مو را با ماده درگیر کنید. سپس اجازه دهید تا مدت زمان متناسب با ماسک، این مواد روی سر شما باقی بمانند.

5. پس از گذشت مدت زمان مقرر، به کمک آب سر خود را بشویید. تمام موادی که قبلا بر روی موها قرار داده بودید را پاک کنید. سپس به خوبی آن‌ها را خشک نمایید.

6. پس از خشک شدن مو، دوباره باید آن را تقسیم بندی کنید. به کمک اتوموی سرامیکی که در درجه حرارت بالایی هم قرار دارد، از ریشه تا ساقه بکشید تا موها به خوبی صاف شوند.

7. برای مراقبت‌های بعد از ویتامینه کردن مو، سعی کنید تا سه روز، موی خود را نشویید. در شست و شو‌های اولیه نیز، حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمایید.

 

انواع ویتامینه مو

اگر بخواهید ماسک ویتامینه مو را از داروخانه تهیه کرده و از آن استفاده کنید، با انواع مختلفی از آن‌ها رو به رو خواهید شد. هر کدام برای نوع خاصی از مشکل مو مناسب می‌باشد.

– اگر موی شما زبر و خشک شده و حالت پذیری آن کاهش یافته است، باید از ویتامینه مخصوص موهای خشک استفاده کنید. این نوع ویتامینه، لطافت و رطوبت را به موی شما برمی‌گرداند. کمک می‌کند تا بتوانید به موی خود، فرم قشنگی بدهید.

انواع ویتامینه مو– موخوره، از دیگر مشکلاتی است که در صورت بلند شدن مو به وجود آمده و جلوی رشد صحیح مو را می‌گیرد. با ویتامینه کردن مو به کمک ویتامینه‌های مخصوص موخوره، می‌توانید جلوی این مشکل را بگیرید و موهایی شاداب داشته باشید.

– چربی مو نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید. چربی مو، به این شکل است که شاید حتی پس از چند ساعت بعد از استحمام، کاملا مشهود باشد. این مشکل، سبب شوره زدن سر نیز می‌شود. اما استفاده از ویتامینه‌ی مخصوص موهای چرب، می‌تواند فعالیت غده‌های چربی را کنترل کند. درخشندگی مو را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین شامپو برای ریزش مو

 

مزایای ویتامینه کردن مو

 

حال که آموزش ويتامينه كردن مو را بررسی کردیم، بد نیست تا بدانیم مزایای این کار، به نسبت کار‌های دیگری که برای تقویت مو انجام می‌شود چیست. روش های دیگری برای مراقبت مو وجود دارد که با توجه به نیاز مو می‌توانید یک روش را انتخاب کنید. ما در مقاله «بوتاکس مو» روش دیگری را توضیح داده ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.

مزایا و اهمیت‌های ویتامینه کردن مو

اهمیت ویتامینه کردن مو، آنجایی نمایان می‌شود که پس از به وجود آمدن یک مشکل برای مو، هر شامپو یا صابونی استفاده می‌کنید، روند رو به بهبودی را شاهد نخواهید بود. دلیل آن این است که شامپو‌ها، بیشتر بر روی قسمت‌های بیرونی مو تمرکز دارند. زیاد و نقشی در تقویت ریشه مو ایفا نمی‌کنند. اما ویتامینه کردن مو، باعث بهبود ریشه‌ی مو می‌شود. به همین دلیل، می‌توان ویتامینه کردن مو را، یک جور پیشگیری به حساب آورد، قبل از اینکه مجبور به درمان بشوید.

بنابراین، مزیت اصلی ویتامینه کردن مو این است که علاوه بر حالات خوب، نظیر نرم شدن، درخشان شدن و …، که به موهای شما می‌دهد، مقاومت آن‌ها را در مقابل شرایط بد آب و هوایی، رنگ و دکلره افزایش می‌دهد.

 

ویتامینه کردن مو در آرایشگاه

بحث ویتامینه کردن مو در آرایشگاه، آن جایی مطرح می‌شود که شما بخواهید به شکل اصولی این کار را انجام دهید. چرا که قطعا افرادی که در این مجموعه‌ها حضور دارند، در این مسیر تجربه‌ی بیشتری کسب کرده‌اند. از مزایای آرایشگاه این است که تمامی اقلام به بهترین شکل ممکن در اخیار شما خواهد بود و همچنین، لازم نیست تا شما آموزش ویتامینه مو را دیده باشید. اما بحث دیگری که به وجود می‌آید، بحث هزینه‌های آرایشگاه است.

ویتامینه کردن مو در آرایشگاه

هزینه‌ ویتامینه کردن مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر بخواهیم بحث منطقه یا برند بودن آرایشگاه را در نظر نگیریم، مباحثی همچون جنس و حجم مویی که دارید، نوع ویتامینه و ماندگاری آن و همچنین خدماتی که در این راستا استفاده می‌کنید، می‌تواند بر هزینه‌ای که لازم است برای ویتامینه انجام دهید، موثر باشد.

طبیعی است که جنس موی شما، این را می‌طلبد که از ویتامینه‌های مختلفی استفاده کنید که ممکن است قیمت‌های یکسانی نداشته باشد. همچنین هر چه حجم موی شما بیشتر باشد، مقدار بیشتری از ویتامینه را مصرف خواهد کرد و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. باید در نظر داشته باشید که ویتامینه کردن موی سالم، هزینه‌ا‌ی پایین‌تر از ویتامینه کردن مویی دارد که آسیب دیده و نیاز به ماده قوی‌تری دارد.

جمع بندی

ویتامینه مو، در واقع عملی است که با استفاده از یک سری مواد خاص، بر روی موی سر صورت می‌گیرد و باعث می‌شود رگ‌هایی که مو از آن تغذیه می‌کند، حاوی ویتامین شده و نقش تقویت کنندگی را بر روی مو ایفا کند. این کار با استفاده از یک سری ماسک‌های حاوی ویتامینه که گاها طبیعی و یا شیمیایی هستند صورت می‌گیرد.

هم در منزل و هم در آرایشگاه می‌توانید ویتامینه کردن مو را تجربه کنید. در صورتی که قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، باید دقت داشته باشید که مراحل این کار را با دقت طی کنید تا بیشترین تاثیر را از ویتامینه کردن بگیرید. همچنین در صورتی که قصد دارید از ویتامینه‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید، حتما ویتامینه‌ای که با نوع موی شما تطابق دارد را انتخاب کنید.

 

 

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من