آشنایی با 10 عطر اسپرت و تفاوت ادکلن اسپرت با عطر معمولی

آشنایی با 10 عطر اسپرت پرطرفدار و تفاوت ادکلن اسپرت با عطر معمولی

زندگی مدرن را با یک ویژگی متفاوت آن می‌شناسیم؛ تحرک و پویایی. پس اگر عضوی از این دهکده جهانی همواره در حال تغییر هستید و انگیزه کافی برای کار و تلاش و معنا دادن به زندگی دارید، می‌توانید جای خالی عطر و ادکلن قبلی را با یک عطر اسپرت یا هر ادکلن اسپرت دیگر که شخصیت آزاد و پویای شما را به‌خوبی معرفی کند، پرکنید!

عطر اسپرت چیست؟

عموماً در دسته‌بندی انواع عطر و ادکلن، عطرهایی که در رده بویی لطیف و سبکی قرار دارند به‌عنوان ادکلن اسپرت یا عطر یونی سکس unisex شناخته می‌شوند. این نوع فقط منحصر به جنسیت خاصی نیست و زن و مرد از تجربه آن در زندگی روزمره‌شان می‌توانند لذت ببرند.

درواقع بزرگ‌ترین تفاوت عطر اسپرت در راحتی مصرف آن‌ها بین گروه بزرگی از جامعه است. عطرهایی که اسپرت هستند برای موقعیت‌های خودمانی و دوستانه‌تر طراحی‌شده‌اند. بنابراین در زمان مصرف آن‌ها لازم است به خاطر داشته باشید که این نوع، چندان نافذ نیستند.

ناگفته نماند که ممکن است رده سنی نوجوان تمایل بیشتری به پوشیدن این عطر اسپرت داشته باشند که این سلیقه به دلیل خاصیت بویی و تفاوت آن با انواع عطر و ادکلن با روایح سنگین و تند است.

عطر اسپرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهتر است یادآوری کنیم که استفاده از عطر یک انتخاب کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است. بنابراین شما می‌توانید برای یک مهمانی دوستانه ادکلنی از برند بولگاری انتخاب کنید یا اینکه برعکس، عطری را بپوشید که با نت‌های بویی سبک و کمتر گیراتر شما را در جمع همراهی کند.

ادکلن اسپرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

اما بد نیست بدانید که مهم‌ترین ویژگی انواع عطر یونی سکس مربوط به موقعیتی می‌شود که فرد در آن حضور دارد؛ محیط‌های خودمانی، سالن ورزشی، پیاده‌روی یا حتی یک خرید درمانی ساده. در ادامه به ده مورد از ویژگی‌های ادکلن یونی سکس که درواقع دلیل محبوبیت این نوع در میان عطر بازهاست اشاره می‌کنیم:

  • شما لباس رهایی و آزادی را می‌پوشید

عطر اسپرت مرزها را می‌شکند و این دقیقاً همان کاری است که خیلی از ما دوست داریم انجام دهیم! دلمان می‌خواهد اعتنایی به هنجارهای اجتماعی نکنیم و آزاد و سرخوش زندگی کنیم. بعد از پوشیدن ادکلن اینوکتوس اسپرت یا عطر میلانو سبز بدون شک دوست دارید مثل دختر یا پسربچه‌ای بی‌دغدغه خودتان را از روتین زندگی خارج کنید.

  • خاطره بازی با عطر اسپرت

رایحه اسپرت یک یادآوری دوست‌داشتنی است. درواقع آن را مربوط به احساس نوستالژیک در زندگی افراد می‌دانیم. شاید خاطره‌ای از دوران مدرسه و دوستی‌های سرخوشانه، یا سرگرمی بامزه‌ای در محل کار قبلی، پدری که دیگر نیست یا فرزندی که به سرزمین دیگری مهاجرت کرده است.

محصول پیشنهادی: ادکلن گلادیاتور

  • عطر اسپرت، عطری برای تمام فصول

جالب است بدانید که ادکلن اسپرت یک رایحه همیشگی جاری در زندگی ماست که قرار نیست هیچ‌وقت کهنه و از مد افتاده شود. شما می‌توانید آن را هم در فصل تابستان و هم در روزهای بلورین زمستان استفاده کنید.

  • القای احساس سرزندگی با ادکلن اسپرت

ادکلن اسپرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

هرزمانی که یکی از انواع عطر اسپرت را استفاده می‌کنید درگیر احساسی جدید می‌شوید. به عبارتی شما را دعوت به سرزندگی لذت بخشی می‌کند که ممکن است در یک ادکلن کلاسیک با آن رایحه قوی و وسوسه‌انگیز وجود نداشته باشد. درواقع شما با انتخاب یک ادکلن اسپلندور اسپرت یا ادکلن امریکن اسپرت به دنبال بهانه قدرتمندی برای فرار از روال خسته‌کننده زندگی هستید.

  • ماندگاری و دوام عطر اسپرت

این دسته از عطرها به دلیل نت‌های بویی پررنگ و قدرتمندی که دارند، نسبت به نمونه‌های کلاسیک ماندگاری بیشتری دارند و بله، چه کسی دلش می‌خواهد عطری با اثربخشی در تمام روز نداشته باشد؟!

مقاله پیشنهادی: عطر مناسب فصل بهار

  • مناسب برای همه

اگر در کمد لباس و کشوی اتاقتان یک ادکلن یونی سکس دارید منتظر باشد تا خواهر یا برادر و خلاصه هم‌خون غیرهمجنس شما طرفدار آن شود! طراحان این نوع پرطرفدار، همه سلیقه و اشتیاق خود را برای ساخت رایحه‌ای که نه‌چندان سنگین و نه‌چندان شیرین باشد، به‌کاربرده‌اند. همخوانی برای هردو جنس، هدف ساخت عطر یونی سکس دوست‌داشتنی بوده است.

  • حفظ اصالت با عطر اسپرت

احتمالاً برایتان جالب است اگر بدانید یونی سکس قابلیت یکی شدن با نت‌های بویی (سایر ادکلن ها) دیگر را دارد. به عبارتی می‌توانید با ترکیب بوهای دیگر، یک معجون بویی عالی درست کنید. همان‌طور که عطرهای اسپرت، عطرهای رهایی بخشی هستند به‌خوبی می‌توانند با بوهای دیگر همراه شوند بدون اینکه نگران از دست رفتن نت بویی اصلی باشید.

آشنایی با روش‌های شناسایی عطر اسپرت

پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید برای خرید عطر جدیدتان برنامه‌ریزی کنید، پا به دنیای خوشایند و رؤیایی عطر اسپرت بگذارید. اما لازم است در کنار هنر تشخیص ادکلن اصل از فیک ، با چند روش شناسایی عطرهای یونی سکس آشنا شوید:

آشنایی با روش‌های شناسایی عطر اسپرت

  1. اعتبار فروشگاه : قبل از هر چیز لازم است حتماً از فروشگاه معتبر خرید کنید. فراموش نکنید که انتخاب فروشنده‌های گذری و ناشناس فقط هدر دادن پول است. حتی اگر قصد خرید از online shop دارید حتماً در مورد فعالیت مجازی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و معتبر بودن سایتی که اداره می‌کنند، اطلاعات کافی داشته باشید.
  2. راهنمایی فروشنده : مرحله بعدی شناسایی عطر اسپرت راهنمایی گرفتن از فروشنده است. یک فروشنده منصف و کار بلد می‌داند برای خرید ادکلن اسپرت باید به چه نکاتی توجه کنید. از طرفی، معاشرت با این نوع فروشنده همیشه خوشایند و همراه با اطلاعات جذاب از دنیای بو و رایحه است.
  3. رایحه عطر اسپرت: شامه شما قرار است با بوهای خنک و شیرین نوازش شود. بنابراین در کنار پخش بوی منطقی و دلپذیر، این نوع از عطرها باعث احساس سرزندگی بیشتری در مقایسه با یک ادکلن کلاسیک می‌شود.

محصول پیشنهادی: ادکلن نایت ویش زنانه

توجه داشته باشید که پایه بویی یونی سکس شامل انواع مرکبات، گل‌ها و رایحه چوب می‌شود. همچنین رایحه دریا و اقیانوس یکی دیگر از ویژگی‌های عطر اسپرت به شمار می‌رود که با بوییدن و احساس گیرای ساحل و امواج، می‌توانید از خریدتان مطمئن باشید.

معرفی بهترین مارک ادکلن اسپرت و عطر اسپرت

همان‌طور که بالاتر برایتان نوشتیم، مهم‌ترین ویژگی عطر اسپورت در نظر نگرفتن جنسیت مصرف‌کننده است. پیشنهاد ما این است که از فهرست زیر، بهترین عطر اسپرت خودتان را انتخاب کنید:

1- ادکلن اسپرت الور Chanel Allure Homme

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن الور اسپرت

برند شنل این عطر اسپرت را در سال 2004 وارد بازار کرد تا به‌عنوان یک نمونه اسپرت به جمع رقبا اضافه شود. الور اسپرت با رایحه خنک و شیرینی که دارد آوازه عطر ساز خود «جک پولژ» (Jacques Polge) را به سرتاسر دنیا رسانده است. طراحی جذاب و ورزشی در کنار نام ادکلن که روی شیشه با رنگ سیاه چاپ‌شده، جذابیت ظاهری آن را دوچندان کرده است.

محصول پیشنهادی: عطر جیبی مردانه ژک ساف اونجر

رایحه ابتدایی: آلدهید ها (Aldehydes)، پرتقال ماندارین (Mandarin Orange)، پرتقال (Orange)، آب دریا (Sea Water)

رایحه میانی: گل نرولی (Neroli)، فلفل (Pepper)، درخت سدر (Cedar)

رایحه پایانی: کهربا (Amber)، مشک (Musk)، باقلا تونکا (Tonka Bean)، وانیل (Vanilla)، درخت خس‌خس (Vetiver)

2- عطر اسپرت اسپلندور Splendor Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن اسپلندور اسپرت

سریس Seris ازجمله شرکت‌های معتبر سوئیس در بازار تولید عطر و ادکلن است که در سال 2010 این ادکلن اسپرت سوئیسی را وارد بازار کرد. اگر علاقه‌مند به نت‌های بویی لطیف میوه‌ای هستید، بهترین انتخاب منتظر شماست!

ظاهر ساده و چشمگیر این عطر اسپرت با راه‌راه آبی می‌تواند در نگاه اول کار خودش را بکند. در قسمت میانی شیشه می‌توانید نام چاپ‌شده ادکلن را که در یک کادر آبی قرار دارد مشاهده کنید. در بخش پایینی شیشه هم کلمه SPORT چاپ‌شده است.

رایحه ابتدایی: سیب، خربزه، ترنج و سیسیلی

رایحه میانی: گل یاس، لوتوس، مگوئی

رایحه پایانی: پاچولی، چوب صندل، فلفل، چرم

مقاله پیشنهادی: بهترین عطر زنانه

3- ادکلن اسپرت لالیک Lalique Encre Noire Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن لالیک اسپرت

با ورود این عطر اسپرت در سال 2013، گزینه‌های انتخاب برای عطر بازهایی که شیفته رایحه لطیف و سبک هستند، بیشتر شد. خنکی و تلخی رایحه این ادوتویلت مردانه آن را در دسته بویایی چوبی- دریایی قرار می‌دهد.

همچنین نباید از ترکیب عصاره مرکبات که پایه اصلی همه انواع عطر یونی سکس است غافل شد. این ادکلن اسپرت یک نام پرطرفدار برای ورزشکاران رده سنی 20-35 سال است که در همه فصول می‌توانید آن را بپوشید. مایلید خاطره تأثیرگذاری روی طرفداران ورزشی‌تان بگذارید؟ روی گزینه درستی دست گذاشته‌اید!

رایحه اولیه: گریپ‌فروت، ترنج، جوز

رایحه میانی: اسطوخودوس، سرو، آب

رایحه پایه: چوب کشمیر،خس‌خس، مشک

4- عطر اسپرت میلانو سبز MILANO SPORT

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن میلانو سبز اسپرت

این محصول وطنی تحت لیسانس بیک فرانسه و در ایران تولید می‌شود. درصورتی‌که از این عطر اسپرت برای فصل سرد استفاده می‌کنید می‌توانید روی ماندگاری آن در حد یک ادوتویلت حساب کنید – ماندگاری بین 5 تا 2 ساعت-.

مقاله پیشنهادی: فرق عطر و ادکلن

ناگفته نماند که ادکلن های میلانو در هشت رایحه وارد بازار شده‌اند که 4 رایحه آن‌ها با رنگ‌های زرد و قرمز (زنانه) و آبی و سبز (مردانه) در بازار موجود هستند.

نت آغازین: چوب

نت میانی: ادویه‌جات تند

◄نت انتهایی: سرخس

5- ادکلن امریکا اسپرت America Sport Milton Lloyd for men

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن امریکن اسپرت


این عطر اسپرت جذاب که با شیشه آبی‌رنگ استوانه‌ای شکل می‌تواند در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد ازجمله انتخاب‌های مردان جوان و به‌ویژه ورزشکاران برای همه فصول است.

نت‌های ابتدایی: نعناع، مرکبات و نت‌های گیاهی

نت‌های میانی: نت‌های تند، نت‌های گل و اسطوخودوس

نت‌های پایه: وتیور، نت‌های چوبی و مشک

6- ادکلن پولو اسپرت Ralph Lauren Polo Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن پولو اسپرت

سال 1994 میلادی بود که این ادوتویلت خوش‌رنگ وارد بازار شد و با خنکی و تلخ بویی خود جای خاصی در دل طرفدارانش باز کرد. این عطر اسپرت انگیزه‌بخش با ترکیب جذابی از روایح دریا و جلبک‌های دریایی و همچنین نعنا می‌تواند هنرمندانه شما را در رؤیای قدم زدن کنار ساحل فروببرد.

مقاله پیشنهادی: تفاوت عطر گرم وسرد

ناگفته نماند از شیشه خوش‌ترکیب این ادکلن اسپرت نباید غافل شد که با طراحی پرچم آمریکا و نشان تجاری رالف لورن و یک درپوش نقره‌ای، حرف زیادی برای گفتن دارد.

رایحه اولیه: آلدهید، لیموترش، ترنج، بهارنارنج، اسطوخودوس، نعناع، نارنگی ماندارین، گیاه درمنه

رایحه میانی: رز، شمعدانی، گل پنجه مریم، یاس، زنجبیل، اقاقیای برزیلی، جلبک دریایی

رایحه پایه: گواوا، چوب صندل سفید، مشک، کهربا، سدر

7- ادکلن اسپرت کارتیر پاشا Cartier Pasha de Edition Noire Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن کارتیر پاشا اسپرت

عطر اسپرت پاشا از برند کارتیر در سال 2015 روانه بازار عطر و ادکلن شد که البته یک ادوتویلت مردانه با قیمت نسبتاً مناسب است. اگر ازجمله طرفداران قدیمی این رایحه چوبی خنک و شیرین هستید باید خدمت شما عرض کنیم که بطری ادکلن نسبت به نمونه قبلی کمی تغییر رنگ دارد. قسمت پایینی شیشه، کمی کم‌رنگ‌تر و نیمه بالایی سرخ‌رنگ طراحی‌شده است.

مقاله پیشنهادی: چگونه عطر بزنیم


توجه کنید که درپوش این عطر نقره‌ای و به شکل گنبدی است. با رسیدن به نوک گنبد، از قرمز کهربایی تبدیل به سیاه می‌شود.

رایحه اولیه: آب، مرکبات

رایحه میانی: آب دریا

رایحه پایه: چوب صندل سفید، کهربا، سدر

8- دولچه گابانا دوان اسپرت Dolce Gabbana The One Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن دولچه گابانا دوان اسپرت


سال 2010 میلادی سال ورود دوان اسپرت از برند جهانی دلچه گابانا بود که با خنکا و تندی خیره‌کننده‌اش توانست جام قدرت را تصاحب کند. این ادکلن اسپرت مردانه با وجود رایحه تند، رد بوی لطیف و تازه دارد و انتخاب به‌جایی برای ورزش و پویایی به‌حساب می‌آید.

ترکیب هنرمندانه ظرف شیشه بدون زاویه، درب مستطیل شکل و افشانه قرمز کهربایی، این عطر اسپرت را به‌عنوان رقیبی جدی برای طراحان عطر و ادکلن معرفی کرده است.

رایحه اولیه: آب، رزماری

رایحه میانی: هل، سرخ چوب

رایحه پایه: نعناع هندی، مشک

مقاله پیشنهادی: fl oz چیست

9- ادکلن اینوکتوس اسپرت Paco Rabanne Invictus

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن اینوکتوس اسپرت


ادوتویلت خنک و تند سال 2013! این محصول ورزشی و انگیزه‌بخش مردانه با نت‌های بویایی دریا، گریپ‌فروت و جنگل تصمیم دارد قدرت خود را برای روزهای گرم تابستانی، زمان ورزش و شنا به رخ بکشد.

اگر به‌ظاهر باشکوه این عطر اسپرت از برند پاکو رابان دقت کنید، شبیه جام یا کاپ قهرمانی ورزشی است. با ترکیب رنگ نقره‌ای برای درب عطر و خاکستری برای بدنه، جذابیت ورزشی‌اش را به رخ می‌کشد.

رایحه اولیه: گریپ فوروت – ماندارین – نت‌های دریایی

رایحه میانی: گل یاس – نوعی برگ

رایحه پایه: شاهبوی – نعناع هندی – گلسنگ – چوب گایاک

10- عطر اسپرت دیور هوم Dior Homme Sport

بهترین عطر و ادکلن اسپرت، ادکلن دیور هوم اسپرت


فرانسوا دیماکی طراحی دوست‌داشتنی خود را با رایحه خنک و شیرین در سال 2008 به طرفداران برند دیور معرفی کرد. این ادوتویلت مردانه و جوان‌پسند بیشتر برای ورزشکاران طراحی‌شده است تا تجربه جویدن آدامس نعنایی را دوباره تکرار کند؛ بعد از اسپری ادکلن اسپرت یک ‌نفس عمیق می‌کشید و چشم‌ها باز و روحتان سرزنده می‌شود.

رایحه بویایی عطر دیور هوم اسپرت ازجمله دسته‌بندی بویایی جنگلی و چوب‌های معطر است و می‌توانید در تمام فصول آن را روی پوستتان اسپری کنید. ناگفته نماند که نسخه به‌روز شده این عطر در سال 2012 رونمایی شد که در مقایسه با نسخه قدیمی‌تر طرفداران بیشتری دارد.

نت یا رایحه ابتدایی: ترنج (bergamot)، گریپ‌فروت (Grapefruit)، لیمو (Lemon)، رزین المی (Elemi)

نت یا رایحه میانی: زنجبیل (Ginger)، درخت سدر (Cedar)، درخت خس‌خس (Vetiver)

نت یا رایحه پایانی: اسطوخدوس (Lavender)، رزماری (Rosemary)، چوب صندل (Sandalwood)

مقاله پیشنهادی: بهترین عطر مردانه

سخن ما با شما

هدف ما از نوشتن این راهنمای کوتاه و مفید، یادآوری یک حقیقت مهم است؛ عطر اسپرت Gender-blind fragrances کمک می‌کند تا فارغ از جنسیت، خودتان را بهتر بشناسید. هرچه قدرت فناوری بیشتر و تأثیرگذارتر می‌شود، ابزار و امکاناتی که ذهنیت جنسیتی را کم‌رنگ‌تر کنند، از ما دور و دورتر می‌شود. بنابراین با انتخاب ادکلن اسپرت ، شما تشویق می‌شوید بیش از هرزمان دیگری فقط به جنبه انسانی خودتان توجه کنید و این بزرگ‌ترین هدیه زندگی مدرن به بشریت است؛ احساس اطمینان و باور به خود واقعی.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

1 دیدگاه در “آشنایی با 10 عطر اسپرت پرطرفدار و تفاوت ادکلن اسپرت با عطر معمولی

  1. عرفان گفت:

    سلام. ممنونم از محتوای خوبتون.
    من طرفدار پروپا قرص عطر اسپرت هستم. ولی متاسفانه با قیمتای الان نمیشه سراغ عطر و ادکن هایی که معرفی کردید رفت. عطر یا ادکلن اسپرت با قیمت مناسب هم معرفی کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من