چگونه عطر بزنیم تا از خاطره اطرافیانمان حذف نشویم؟!

چگونه عطر بزنیم تا از خاطره اطرافیانمان حذف نشویم؟!

تصور کنید در یک فضای بسته مثل سینما نشسته‌اید و همراه با جمعیت زیادی منتظر شروع فیلم هستید. اتفاقاً اولین مرتبه است که بیش‌ازاندازه معمول ادکلن زدید و به نظر خودتان حسابی خوش عطر و جذاب شده‌اید. کمی که می‌گذرد، متوجه می‌شوید دیگران طور خاصی به شما نگاه می‌کنند و حتی روی بینی‌هایشان انگشت می‌کشند. پرده سینما کنار می‌رود و تنها جمله‌ای که روی صفحه شما را شوک می‌کند این است: «چگونه عطر بزنیم تا دیگران را فراری ندهیم؟!»

حالا از شما می‌خواهیم تا همه آن خیالات را کنار بگذارید و با ما در این مقاله همراه باشید. خوشبو بودن حس اعتماد به نفس را در افراد بالا می برد و این خوشبویی باعث شیک بودن و استایل خاص داشتن در افراد می شود. پس خیلی مهم است که از عطر و ادکلن خود به خوبی استفاده کنیم تا رایحه دلنشین و زیبایی در اطرافمان ایجاد کنیم. عطر زدن شاید در ظاهر یک رفتار عادی باشد و خیلی از ما ندانیم که چه اندازه و کجا باید عطر بزنیم، ولی در واقعیت این رفتار هم برای خودش آدابی دارد و ما قرار است در این مقاله اطلاعات خواندنی و جالبی را در اختیار شما بگذاریم.

چگونه عطر بزنیم وقتی اطلاع خاصی از انواع عطرها نداریم؟

انواع عطر شامل یک دسته‌بندی پنج‌تایی می‌شود که «میزان الکل» و «ماندگاری» بو در هر نوع با نوع دیگر متفاوت است. به تصویر زیر نگاه کنید:

چگونه عطر بزنیم وقتی اطلاع خاصی از انواع عطرها نداریم؟

روی هر جام، نوع عطر نوشته و زیر آن‌هم درصد الکل موجود مشخص‌شده است. اگر به فلش پایین تصویر دقت کنید متوجه میزان ماندگاری عطر در یک بازه زمانی مشخص می‌شوید.
بسیاری از افرادی که به قول گفتنی عطرباز هستند، موافق‌اند که برای خرید عطر موردنظر، نه خیلی غلیظ (عطر- پرفیوم) مناسب است و نه خیلی رقیق (اسپری- ادو فرش). بهترین گزینه چیزی مابین این دو و آن ادوپرفیوم Eau de Parfum است.

البته در کشور ما ادوپرفیوم عموماً به اسم عطر یا ادکلن شناخته می‌شود. درهرصورت لازم است هنگام خرید ادکلن یا عطر موردنظرتان نه‌تنها اطلاعات کافی برای تشخیص ادکلن اصل از فیک داشته باشید بلکه تفاوت عطر با ادکلن را هم بدانید. برای آنکه با این تفاوت ها آشنا شوید به مقاله «فرق عطر و ادکلن» مراجعه کنید.

چگونه عطر بزنیم تا با شخصیت‌مان متناسب باشد؟

شاید مهمتر از نحوه عطر زدن، روش انتخاب کردن عطر و ادکلن باشد. شما می توانید ادکلن و عطرتان را به صورت اسپری روی کاغذ بزنید و چند ثانیه بعد آن را بو کنید و با سلیقه خود عطرتان را انتخاب کنید. نکته ای که قبل از انتخاب باید به آن توجه کنید استفاده از عطرهای قوی در هوای سرد است. زیرا سرما از شدت عطر می‌کاهد و در تابستان سعی کنید از عطری ملایم استفاده کنید. همچنین سعی کنید از ادکلن های سبک در محل کار و داخل خانه استفاده کنید.

از آنجایی که هر کدام از ما سلیقه متفاوت و همچنین شیوه استفاده از عطر و ادکلن خودمان را داریم اینکه چگونه عطر بزنیم برای هرکس متفاوت است. شاید بهتر است که عطر زدن را مانند انتخاب غذا یا لباس مورد علاقه‌تان در نظر بگیرید. بنابراین واضح است که نیازها و ذائقه هر فردی رایحه و عطر مورد علاقه خود را دارد.

◄ فراموش نکنید که
مرحله دوم روش صحیح عطر زدن ، بعد از آشنایی با انواع عطر، انتخاب عطر متناسب با شخصیت خودتان است.

– ادکلن و عطر با رایحه شیرین

روش صحیح عطر زدن، ادکلن و عطر با رایحه شیرین


ویژگی شخصیتی عاشقان این نوع رایحه، خونگرمی و لطافت روح است. سادگی شخصیت در کنار سرزنده بودن و بامزگی آن‌ها را تبدیل به انسان‌هایی دوست‌داشتنی می‌کند که ارتباط با دیگران برایشان خوشایند و ساده است. برند پرطرفدار شنل ازجمله برندهای با رایحه شیرین است و بانوان بیش از آقایان خریدار این برند هستند.

●● رایحه مرکبات، گل و وانیل جزو عطرهای شیرین هستند.

●●● مناسب برای بانوان و آقایان

– ادکلن با رایحه خنک

فروشنده محترم باید منتظر معاشرت با یک خانم/آقای بلندپرواز باشد! افرادی با این سلیقه عطری، مثبت و البته تاحدودی خودشیفته هستند. بنابراین می‌توانند تصویر بهتری از خودشان برای انجام کارها نشان بدهند و درواقع روحیه مدیریتی عالی دارند.

کسی که با این رایحه میانه خوبی دارد یک متفکر است و می‌تواند راه‌حل‌های خوبی برای مسائل پیدا کند. برند جهانی ورساچه اولین انتخاب با این رایحه دوست‌داشتنی است و بعدازآن برند بولگاری است که خودنمایی می‌کند.

●● رایحه نعنا، لیمو، سیب سبز و سدر جزو عطرهای خنک است.

●●● مناسب برای بانوان و آقایان

مقاله پییشنهادی : ماندگاری عطر

– عطر با رایحه تلخ

قوی و نفوذناپذیر! خریدار چنین عطری به این سادگی تسلیم نمی‌شود و بااراده‌ای مثال‌زدنی حرکت می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از ورزشکاران طرفدار این نوع رایحه هستند و بخشی از انگیزه بالای خود را با این انتخاب، تقویت می‌کنند. اگر شما هم چنین شخصیتی دارید و البته زیاد هم اهل مهمانی و فضاهای پرجمعیت نیستید، معطل نکنید!

در پاسخ به سؤال چگونه عطر بزنیم ، برند جورجیو آرمانی به‌خوبی خودش را با دنیای رایحه تلخ ثابت کرده است و ازجمله برندهای قدرتمندی به‌حساب می‌آید که در جهان حرف اول را میزند.

روش صحیح عطر زدن، عطر با رایحه تلخ

●● رایحه قهوه، اسطوخدوس، کهربا، تنباکو و چرم ازجمله بهترین عطرهای تلخ هستند.

●●● مناسب برای بانوان و آقایان

– عطر و ادکلن با رایحه ملایم

عطر زدن برای کسی که رایحه ملایم را می‌پسندد، یک سفر اسرارآمیز و جذاب است. به دلیل شخصیت چندلایه و عجیبی که عاشق این نوع رایحه دارد، ارتباط با او می‌تواند پیچیده و البته ماجراجویانه باشد. البته در مورد قابل‌اعتماد بودن و جذابیت آن‌ها شک نکنید! کمی دمدمی‌مزاج هستند ولی نگران نباشید. برند کلوین کلاین که عطربازها آن را به‌صورت CK می‌شناسند سرآمد این رایحه جادویی است.

●● رایحه گل‌ها و میوه‌ها ترکیب مناسبی برای عطرهای ملایم می‌سازد.

●●● مناسب برای بانوان و آقایان

مقاله پییشنهادی : تفاوت عطر گرم و سرد

– عطر با رایحه تند

عطرهای تند مناسب افرادی است که با هوش بالای خودشان می‌خواهند کنترل امور را در دست بگیرند. عاشقان عطرهای تند بهترین مثال از افرادی هستند که شکیبایی و منطق مثال‌زدنی در انجام امور دارند.

●● رایحه زنجبیل، نیشکر، تنباکو و ادویه‌های تند ازجمله عطرهای تند هستند.

●●● مناسب برای بانوان و آقایان

پنج روش صحیح عطر زدن کدام است؟

مثل هر آداب دیگری که به دل می‌نشیند، رعایت آداب عطر زدن هم کاری می‌کند تا نه‌تنها شخصاً احساس خوبی داشته باشید بلکه تصویر درست و خوش‌نمایی از شخصیت شما به دیگران نشان می‌دهد. چند ریزه‌کاری زیر کمک می‌کند تا عطر پخش‌شده از سمت شما، شامه دیگران را نوازش کند:

1- عطر را روی پوست نمالید

بعد از اسپری عطر یا ادکلن، دست یا هر نقطه‌ای را که اسپری می‌کنید، ماساژ ندهید. به عطر فرصت جذب شدن در چربی پوست بدن و نشستن روی لباستان را بدهید. ناگفته نماند که با مالیدن عطر روی پوست باعث شکسته شدن مولکول‌های آن می‌شوید که درنتیجه نت‌های متنوع بویی ادکلن به‌خوبی پخش نمی‌شوند.

پنج روش صحیح عطر زدن کدام است؟

2- آشنایی با نقاط نبض‌دار بدن

ادکلن را کجا بزنیم ؟ برای اینکه شاهد تأثیر فوق‌العاده عطر و ادکلن روی خودتان باشید لازم است شناخت درستی از نقاط نبض‌دار بدنتان داشته باشید. پشت زانو، مچ دست، پشت لاله گوش و زیر ناف بهترین نقاط برای پخش کامل بوی عطر هستند.

محل صحیح عطر زدن در ماندگاری و خوشبوتر ماندن آن کمک می کند. بهتر است عطر خود را در محلی که پوست گرم‌تر است و جریان قوی‌تری از خون وجود دارد بزنیم. دو محل که بهترین جا از بدن می‌باشد مچ دست و گلو است. در این قسمت به علت وجود نبض بیشتر و نزدیک بودن رگ به پوست بهترین نقطه برای استفاده از عطر و ادکلن می باشد. اگر از عطرهای ضعیف‌تری استفاده می‌کنید بهتر است آن را در پشت گوش‌ها، قفسه سینه و داخل آرنج بزنید.

3- نگهداری شیشه ادکلن

این گنجینه اسرارآمیز را کجا نگهداری می‌کنید؟ مکان نگه‌داشتن عطر و ادکلن بر کیفیت رایحه آن و همچنین دوام آن تاثیر می‌گذارد، به همین علت است که مکان مناسبی را برای نگه‌داشتن آن‌ها باید در نظر بگیرید. برای مثال مکان‌هایی که دمای متغیری دارند تاثیر منفی بر روی عطر می‌گذارند و باعث ضعیف‌تر شدن آن می‌شوند. فراموش نکنید که ترکیب ادکلن نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد زیرا باعث تجزیه شدن مواد درون عطر شما می‌شوند. پس چگونه عطر بزنیم؟ وقتی یک باغ مخفی تاریک و خنک برای آن انتخاب کرده باشیم.

4- ترفند «اسپری بزن و جابه‌جا شو!»

به تصور سینما و دوش ادکلنی که گرفته بودید برگردیم؛ ترسناک و ناراحت‌کننده است، نه؟! اگر می‌خواهید دیگران شما را جزو چنین افرادی مثال نزنند، لازم است بعد از رعایت عطر زدن روی نقاط نبض‌دار، چند اسپری اطراف و جلوی خودتان بزنید و بعد، با چند قدم جابه‌جا شدن خودتان را وارد فضایی که اسپری کردید کنید. این ترفند جالب باعث می‌شود یک خط بویی ملایم و جذابی روی لباستان بنشیند.

5- خوش‌بو کردن لباس‌ها

اگرچه این ترفند را چندان توصیه نمی‌کنیم. ولی می‌توانید هرازگاهی با توجه به جنس پارچه، ادکلن محبوبتان را روی لباس یا اطراف آن اسپری کنید. فراموش نکنید که ترکیب ادکلن روی هر پارچه‌ای می‌تواند واکنش متفاوتی داشته باشد مخصوصاً روی پارچه ابریشمی و ممکن است لباس شما را لک دار کند.

مقاله پییشنهادی : fl oz چیست

چند نکته تکمیلی برای اینکه بدانیم چگونه ادکلن بزنیم؟

چند نکته تکمیلی برای اینکه بدانیم چگونه ادکلن بزنیم؟

◄ بهترین زمان برای عطر زدن، بلافاصله بعد از حمام و خشک شدن کامل پوست است. زیرا در آن زمان منافذ پوست باز هستند و عطر در پوستمان نفوذ می کند. در واقع عطر روی پوست تمیز ماندگاری بیش‌تری دارد علاوه بر این دقت کنید اگر از لوسیون بدن استفاده می کنید سعی کنید بدون بو باشد تا با بوی عطرتان تداخل ایجاد نکند.

◄ عطر و اودکلن خود را از فاصله دور و نزدیک اسپری نکنید. ادکلن را از فاصله 7-15 سانتی‌متری اسپری کنید.این فاصله به دوام عطرتان کمک می کند.

◄ 3 -4 مرتبه اسپری برای هر بار استفاده کافی است. زیرا اسپری زیاد بوی خوب عطر را از بین می برد و باعث سردرد اطرافیان و حتی خودتان می شود.

آیا همه جا و همیشه می‌توانم از عطر استفاده کنم؟

خیر! شاید برایتان این جواب کمی غیرمنتظره و عجیب باشد. ولی همین‌طور است. هرجایی برای ادکلن زدن مناسب نیست. اما دقیقاً چه جاهایی توصیه نمی‌شود که عطر بزنیم؟

– سفرهای جاده‌ای

اگر اهل ماجراجویی و طبیعت‌گردی و خلاصه در خانه نماندن هستید باید خدمت شما عرض کنیم که عطر زدن اشتباه است. اجازه بدهید شامه شما با بوی طبیعت و هر رایحه طبیعی دیگر قلقلک داده شود. اینکه بخواهید لذت ارتباط با عناصر طبیعت را فدای چند ساعت خوشبو بودن کنید به نظر جالب نیست.

– در بیمارستان ها چگونه عطر بزنیم 

امیدواریم به‌ندرت تجربه حضور در بیمارستان را داشته باشید ولی فراموش نکنید که این محیط بسیار آرام و امن نیازی به انواع بوهای تند و تلخ و شیرین عطرهای ما ندارد. اگر به ملاقات عزیزی می‌روید به احترام او از ادکلن های تند یا هر عطری که مغایر با ریتم بویی چنین فضایی باشد استفاده نکنید.

● نکته: این مورد برای دیدن نوزاد هم صدق می‌کند. نوزادان هنوز آماده استشمام بوهای مصنوعی و شدید نیستند.

– استخر و هنگام شنا

خیلی از ما تجربه قرار گرفتن در این موقعیت را داشته‌ایم و احتمالاً از اینکه موقع آبتنی، چشایی شما مزه ادکلن بولگاری یا لالیک یا هر عطر تند و شیرین دیگری بگیرد اصلاً احساس خوبی نداشتید!

-مهمانی و مجالس ترحیم

ادکلن زدن ممکن است نشانه احترام و ادب باشد ولی متأسفانه می‌تواند تصویر ناخوشایندی برای صاحب‌عزا از شما بسازد. فقط کافی است در نظر بگیرید، هر عطری که استفاده می‌کنید ممکن است بخشی از خاطرات صاحبان عزا را در مورد عزیز ازدست‌رفته‌شان زنده کند.

●● مهم: موقعیت‌هایی که برای شما نوشتیم عموماً برای عطر زدن مناسب نیستند. اما در صورت فراموش کردن یا به هر دلیلی دیگری، بهتر است از ملایم‌ترین عطرها که پخش بویی بسیار نرمی دارند استفاده کنید.

مقاله پییشنهادی : عطر مناسب فصل بهار

نکات مهم برای عطر زدن

بعد از پاسخ به سوال پرتکرار چگونه عطر بزنیم به بیان چند نکته در مورد باید و نبایدهای عطر زدن می‌پردازیم:

  • بر روی لباس هایتان عطر و ادکلن نزنید. این کار علاوه بر این‌ که روی لباس هایتان لکه ایجاد می کند، به دلیل عدم جذب گرمای بدن پخش بو و ماندگاری عطر را کمتر می کند.
  • همچنین جذب و بوی عطر به جنس لباس هم بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از زدن عطر روی بدن، لباس نپوشید.
  • بعد از زدن عطر روی مچ، طبق عادت با مچِ دیگر روی آن را نمالید؛ این عادت همیشگی، میزان دوام عطر روی پوست را به طور چشم‌گیری کم میکند.
  • سعی کنید عطر خود را در زیر بغلتان نزنید زیرا در هنگام تعریق با عطرتان مخلوط می شود و بوی ناخوشایندی ایجاد می کند.
  •  هیچگاه عطر خود را بین سینه هایتان نزنید . این کار احتمال بروز حساسیت پوستی و جوش می دهد.
  •  هیچ وقت عطر خود را بر روی زیورآلات و جواهراتتان نزنید. احتمال تغییر رنگ در هنگام استفاده از عطر در جواهرات وجود دارد پس مراقب باشید.
  •  عطر خود را در محل های گرم و در تابش نور آفتاب قرار ندهید زیرا این کار دوام عطر و بوی آن را از بین می برد.
  •  هنگام اسپری کردن عطرتان مراقب کودکان و افراد که مشکل تنفسی دارند باشید. شاید عطر زدن شما باعث سرفه و سوزش گلو در این افراد شود.

مقاله پییشنهادی : عطر اسپرت

سخن پایانی

با خواندن این مقاله سعی داشتیم بگوییم که همان‌طور که همه ما شنیده‌ایم عطر و ادکلن نشانه شخصیت افراد و بروز دهنده‌ی سلایق و علاقه این افراد می‌باشد. هر فرد که به آراستگی خود اهمیت می‌دهید نیاز دارد بداند که چه نوع عطری می‌تواند به بهترین شکل شخصیت او را بروز دهد. نه تنها انتخاب عطر و ادکلن اهمیت دارد، این که چگونه عطر بزنیم تا علاوه بر افزایش ماندگاری رایحه آن، حد تناسب را نیز رعایت کنیم. هر چقدر هم که گران‌ترین عطرها از شاخص‌ترین برندها را تهیه کنیم اگر ندانیم که چگونه عطر بزنیم ممکن است فقط پولمان را دور ریخته باشیم. در مقاله سعی داشتیم به طور کامل به شما عزیزان همراه طریقه عطر زدن را آموزش دهیم تا بتوانید به بهترین شکل از عطر و ادکلن که خریداری کرده‌اید استفاده کنید تا رایحه‌ای شیرین و دلچسب از خود به جای بگذارید.در پایان، امیدواریم این راهنمای جامع و کوتاه، پاسخ مناسبی به سؤال چگونه عطر بزنیم بوده باشد. باعث افتخار ماست که خاطرات و تجربیات عطرآگین خود را در بخش دیدگاه ثبت کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من