مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست ؟ چه فرقی با تتو دارد؟ آیا این روش همان هاشور ابرو است؟ همراه ما باشید تا تمامی این سوالات را پاسخ دهیم و علاوه بر روش انجام این روش آرایشی، بررسی کنیم که انجام این کار برای چه افرادی مناسب است و برای چه افرادی توصیه نمی‌شود.

میکروپیگمنتیشن یکی از روش‌های زیبایی برای آرایش دائمی و نیمه دائمی است. این روش، تقریبا شبیه تتو است اما تفاوت‌هایی با آن دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

از این روش بیشتر برای شکل دادن به ابرو، خطوط رویش مو و … استفاده می‌شود. این روش برای افرادی که دچار ریزش مو و ابرو شده‌اند کاربرد زیادی دارد و این افراد با استفاده از این روش می‌توانند رنگ طبیعی سر و صورت خود را احیا کنند. همراه ما باشید تا با جزئیات میکروپیگمنتیشن ابرو بیشتر آشنا شوید.

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

میکروپیگمنتیشن با وارد کردن رنگدانه‌های طبیعی و سازگار با بدن به کمک سوزن‌های بسیار باریک و مخصوص در دومین لایه پوست صورت می‌گیرد. در واقع زمانی که در قسمتی از بدن که مربوط به زیبایی می‌شود ریزش مو اتفاق بیفتد، این قسمت رنگ تیره خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. حال این قسمت می‌تواند ابرو باشد یا قسمتی مثل محل رشد ریش و مو. در این صورت با استفاده از روش میکروپیگمنتیشن می‌توانید رنگ این قسمت را به حالت طبیعی خود در بیاورید.

این کار خیلی حساس است. بنابراین قبل از اینکه بخواهید از آن بهره‌مند شوید، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. به این نکته هم دقت داشته باشید که این کار را در مرکزی انجام دهید که علاوه بر این که مجوز این کار را دارد، تجربه‌ی زیادی هم در این زمینه داشته باشد. بنابراین هیچگاه اندام خود را به دست افرادی که صرفا در یک آرایشگاه مشغول کار هستند نسپارید. چرا که این کار نیاز به دانسته‌های پزشکی هم دارد.

میکروپیگمنتیشن ابرو همان هاشور ابروست؟

این که بخواهیم بگوییم میکروپیگمنتیشن همان هاشور ابرو است، همانند این است که بگوییم مداد رنگی همان نقاشی است. ما با استفاده از مداد رنگی می‌توانیم نقاشی بکشیم. به همین نسبت با استفاده از روش میکروپیگمنتیشن می‌توانیم هاشور ابرو طراحی کنیم. در واقع دستگاه‌های میکروپیگمنتیشن به قدری پیشرفته هستند که با آن بتوان طرح‌های مختلفی را بر روی ابرو پیاده کرد.

پس اینکه بگوییم میکروپیگمنتیشن همان هاشور ابرو است، صورت درستی ندارد و در واقع میکروپیگمنتیشن راهی برای ایجاد و طراحی هاشور ابرو و مدل‌های دیگر به حساب می‌آید.

مقاله پییشنهادی : لیفت ابرو در ارایشگاه

 

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

حال اگر بخواهید میکروپیگمنتیشن ابرو انجام دهید چه مراحلی را باید طی کنید؟

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

  • در ابتدا نظر شما راجع به رنگ و نوع فرمی که دوست دارید داشته باشید ثبت می‌شود و از ابرو‌های شما عکس برداری می‌شود. در قدم بعد توضیحات لازم در این مورد که پس از انجام این عمل، ابروی شما چه فرمی را به خودش می‌گیرد داده می‌شود. چون ممکن است این عمل مغایرت‌هایی با خواسته شما داشته باشد.
  • پیش از انجام میکروپیگمنتیشن اولین قدم که یکی از واجب‌ترین‌ها نیز می‌باشد مسائل بهداشتی و ضد عفونی بودن ابزار این کار است. پرسنل مربوطه نیز باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند و از دستکش‌های مخصوص این کار را استفاده نمایند.
  • در مرحله بعدی از کرم بی حسی برای نقاطی که قرار است سوزن وارد آن شود استفاده می‌شود تا این فرآیند آسان‌تر انجام شود و فرد دردی را حس نکند.
  • مرحله بعد اصلی ترین مرحله، یعنی به کارگیری دستگاه مخصوص میکروپیگمنتیشن برای انتقال رنگدانه به پوست فرد می‌باشد که این کار باید در رعایت بهداشت و همچنین با دستگاهی معتبر انجام بگیرد.
  • در مراحل بعد شما باید بررسی کنید که آیا عملی که بر روی ابرو شما انجام شده موفق بوده است یا خیر. بررسی تقارن اندازه و رنگ از اموری است که باید در این مرحله انجام دهید.
  • در آخر نیز لازم است تا نکاتی که پس از میکروپیگمنتیشن باید به آن‌ها توجه داشته باشید به شما گوشزد شود. مراقبت‌های لازم، کارهایی که تا چند وقت نباید انجام دهید و …
  • همچنین باید توجه داشته باشید که معمولا پس از انجام این عمل، رنگی که به صورت شما اعمال شده است کمی پررنگ به نظر می‌رسد که این مشکل با گذر مدت زمان کوتاه رفع شده و رنگ تزریق شده حالتی طبیعی به خودش می‌گیرد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با تاتو چیست؟

اصلی ترین تفاوت میکروپیگمنتیشن و تتو رنگی است که در این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع تتو جوهر شیمیایی و مخصوص خود را دارد که ماندگاری آن بسیار بالا می‌باشد. در حالی که رنگ مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن از محصولات ارگانیک استفاده شده و از رنگدانه‌های موی طبیعی گرفته می‌شود.

تفاوت بعدی لایه‌ای از پوست است که قرار است رنگ به آن تزریق شود. رنگ مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن به لایه دوم پوست تزریق می‌شود در حالی که رنگ جوهر تتو به لایه‌های پایین‌تری نفوذ می‌کند. به همین دلیل است که میکروپیگمنتیشن حالت نیمه دائمی دارد در حالی که تتو حالتی دائمی داشته و بعضا پس از سوختن با لیزر باز هم ردی از خودش بر جای می‌گذارد.

مقاله پییشنهادی : پاک کردن تاتو خط چشم

 

ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو چقدر است؟

در حالت کلی، میکروپیگمنتیشن بین 6 ماه الی یک سال بر روی پوست شما باقی می‌ماند. اما این مورد به پارامتر‌های زیادی بستگی دارد.

ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو چقدر است؟

  • نوع پوست : پوست چرب توانایی پذیرش رنگ کمتری نسبت به پوست معمولی و خشک دارد.
  • نوع میکروپیگمنتیشن : بسته به نوع رنگ، قدرت دستگاه و کیفیت کار پرسنلی که این کار را انجام می‌دهد، می‌توان مدت زمان بیشتر و یا کمتری را از باقی ماندن رنگ انتظار داشت.
  • میزان عرق کردن : رنگ بر پوست افرادی که بیشتر گرمایی هستند و تعریق زیادی دارند کمتر از افراد عادی باقی می‌ماند.
  • تغییرات هورمونی : عوض شدن روند ترشحات هورمونی می‌تواند روی افت کیفیت میکروپیگمنتیشن موثر باشد. مثلا توصیه می‌شود در حین عادت ماهانه این کار را انجام ندهید. همچنین در دوران بارداری و شیردهی تغییرات هورمونی به سمتی پیش می‌رود که رنگدانه‌ها دوام کمتری بر روی پوست داشته باشند.

مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو

پس از میکروپیگمنتیشن ممکن است با مواردی مثل ورم و التهاب در پوست خود مواجه شوید. برای رفع این مشکل کمپرس آب سرد توصیه می‌شود. موارد دیگر که جزو مراقبت‌های لازم پس از میکروپیگمنتیشن به حساب می‌آیند شامل موارد زیر می‌شود:

  • قرار نگرفتن در معرض خورشید
  • عدم استفاده از لنز در نزدیکی نواحی میکروپیگمنتیشن شده
  • استفاده نکردن از استخر، به خصوص سونا در اوایل دوران میکروپیگمنتیشن
  • عدم استفاده از لوازم آرایش در نواحی میکروپیگمنتیشن شده تا یک هفته پس از انجام عمل

یکی از مواردی که پس از میکروپیگمنتیشن توصیه می‌شود استفاده از کرم وازلین در نواحی عمل شده می‌باشد. با این کار یک لایه محافظتی بین پوست خود و محیط بیرون ایجاد می‌کنید که در اوایل عمل لازم و حیاتی است.

مقاله پییشنهادی : خط چشم دائم

 

میکروپیگمنتیشن ابرو مناسب چه افرادی است؟

  1. دو حالت کلی برای افرادی که قصد انجام این کار را دارند وجود دارد. یکی افرادی که قصد دارند مدل خاص و جدید را به ابروی خود بدهند که این کار برای آن‌ها توصیه می‌شود؛ چرا که قطعا با این کار به هدفی که دارند میرسند.
  2. همچنین افرادی که فضا و نقاط خالی زیادی بین ابروی خود دارند که این مورد برایشان آزاردهنده است. با این روش می‌توانند این مشکل را حل کنند.
  3. در قسمت بعد این کار برای افرادی که دچار مشکلات پوستی شده‌اند توصیه می‌شود. برای مثال، افرادی که دچار آسیب دیدگی در نواحی ابرو شده‌اند و زخم به جا مانده مانع از رشد صحیح مو می‌شود و یا افرادی که به دلیل شیمی درمانی قسمت‌های زیادی از موی طبیعی خود را از دست داده‌اند.

میکروپیگمنتیشن ابرو مناسب چه افرادی نیست؟

قطعا عوارض میکروپیگمنتیشن ابرو باعث می‌شود این کار برای همه‌ی افراد مناسب نباشد. برای مثال، در قسمت‌های قبل بررسی کردیم که این کار برای خانم‌های باردار و همچنین مادرانی که در دوران شیردهی هستند، توصیه نمی‌شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو مناسب چه افرادی نیست؟

برخی دیگر از مواردی که میکروپیگمنتیشن برای آن‌ها توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دیابت دارند باید برای این کار با پزشک خود مشورت کنند
  • افرادی دارای بیماری پوستی
  • افرادی که بیماری قلبی دارند
  • اشخاصی که به مواد سر کننده مثل لیدوکائین یا اپی نفرین یا … حساسیت دارند
  • فرد دارای بیماری خاص که لازم است تا پیش از این کار با پزشک خود مشورت کند
  • همچنین افرادی که مدت کمی از لایه برداری، سولاریوم و یا میکروپیگمنتیشن قبلی آن‌ها می‌گذرد، لازم است تا مدت زمان یک ماه برای میکروپیگمنتیشن صبر کنند.

روش پاك كردن ميكروپيگمنتيشن ابرو چگونه است؟

در صورتی که از میکروپیگمنتیشن خود ناراضی باشیم، چگونه باید آن را از روی صورت خود پاک کرد؟

  • لیزر : با استفاده از لیرز تا حد زیادی می‌توان اثرات رنگی باقی مانده به واسطه میکروپیگمنتیشن از روی صورت پاک کرد.
  • میکرودرمابراسیون : این روش، نوعی لایه برداری به حساب می‌آید. برای حذف رنگدانه با این روش، لازم است تا چند جلسه به مراکز مرتبط مراجعه شود. چرا که اثرگذاری آن، از لیزر کمتر است.
  • سونا : استفاده از سونا، به دلیل این که باعث تعریق می‌شود، یکی از راه‌های ساده برای پاک کردن میکروپیگمنتیشن ابرو به حساب می‌آید.
  • میکرولیدنینگ : این روش اثر گذاری بیشتری نسبت به لیزر ارائه می‌دهد و کارایی قوی برای حذف میکروپیگمنتیشن از روی صورت دارد. این کار به این شکل است که پوست به صورت محسوس شکافته می‌شود و رنگدانه‌های باقی مانده بر روی پوست حذف می‌شوند.
  • استفاده از دارو‌های شیمیایی : برخی دارو‌ها که به شکل موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند توانایی این را دارند که به روند پوست اندازی و از بین بردن رنگدانه‌های زیر پوست تسریع ببخشند. نوع این دارو حتما باید توسط پزشک تجویز شود.
مقاله پییشنهادی : لمینت ابرو

 

مزایای میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

بزرگترین مزیتی که برای میکروپیگمنتیشن وجود دارد زیبایی ذاتی است که به فرد می‌بخشد. همانطور که گفتیم این کار برای افرادی توصیه می‌شود که در نقاطی از صورت خود دچار فقر مو هستند. این کار به خوبی می‌تواند این نقص را پوشش دهد.

از دیگر مزایایی که میکروپیگمنتیشن دارد این است که با توجه به کیفیت دستگاه و رنگی که مورد استفاده قرار می‌گیرد یک آرایش نیمه دائمی به حساب می‌آید. این مزیت به این معنی است که نیازی نیست هر بار که قصد داشتید به بیرون از خانه بروید، وقت زیادی را برای آرایش و پوشش دادن این نقص بگذارید.

عوارض میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

میکروپیگمنتیشن در کنار مزایایی که دارد عوارض زیادی را در پی خواهد داشت.

  • عفونت : در صورتی که عوامل بهداشتی به درستی رعایت نشود، ممکن است مشکلات عفونی را به وجود بیاورد.
  • گرانولوم : در صورتی که برای میکروپیگمنتیشن از پیگمنت‌های استاندارد استفاده نشود، ممکن است سیستم دفاعی بدن به آن‌ها واکنش داده و باعث به وجود آمدن گرانولوم بشود. گرانولوم نوعی تومور است که به صورت جوانه‌های گوشتی تشکیل می‌شود.
  • دائمی بودن : دائمی بودن، علاوه بر این که مزیت به حساب می‌آید، در صورتی که از صورت جدید خود خوشتان نیاید، یک عیب بزرگ به حساب می‌آید و در این شرایط باید به دنبال راهکاری برای پاک کردن آن باشید.
  • امکان باقی ماندن جای زخم : در صورتی که مستعد زخم یا گوشت اضافه باشید ممکن است این کار برای شما گوشت اضافه ایجاد کند. برای همین لازم است قبل از اقدام برای میکروپیگمنتیشن با یک پزشک مشورت کنید.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبیلدینگ از روش‌های به روز برای آرایش ابرو‌ها به حساب می‌آید. تفاوت آن با میکروپیگمنتیشن در این است که میکروپیگمنتیشن تعداد سوزن کمتری به نسبت میکروبلیدینگ دارد. تمرکز در میکروپیگمنتیشن بیشتر بر روی تزریق کلی رنگ در نقطه مورد نظر می‌باشد. اما در میکروبیلدینگ تعداد سوزن‌های بسیار زیادی دارد و با کمک آن می‌توان طراحی ریز و دقیق را بر روی ابرو انجام داد. به همین دلیل است که اکثرا میکروبیلدینگ را تلفیقی از هنر و پزشکی و آرایشی می‌دانند.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

جمع بندی

میکروپیگمنتیشن یکی از روش‌هایی است که برای آرایش دائمی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این کار رنگدانه‌های طبیعی را با سوزن‌های مخصوص، به لایه دوم پوست تزریق می‌شود و نقاطی از بدن که دچار فقر رویش مو شده است را پوشش می‌دهد. مزایای زیادی همراه این عمل می‌باشد که مهمترین آن زیبایی ذاتی صورت است. اما نباید از معایب میکروپیگمنتیشن ابرو نیز بگذریم. این کار ممکن است برای برخی افراد با آلرژی، التهاب، گوشت اضافه و .. همراه باشد که برای جلوگیری از این موارد باید با پزشک مشورت لازم را انجام داد و حتما در مرکزی مطمئن برای این کار اقدام کرد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من