با 6 مدل آموزش کاشت ناخن گام به گام آشنا شوید

با 6 مدل آموزش کاشت ناخن گام به گام آشنا شوید

از نگاه کردن به ناخن افراد می‌توان فهمید که آنها چقدر به نظافت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند. اگر شما فردی هستید که به زیبایی خود اهمیت می‌دهید و سعی می‌کنید از به‌روزترین ترندهای مد و زیبایی پیروی کنید، قطعاً به فکر اکستنشن و کاشت ناخن افتاده‌اید. کاشت ناخن در دنیا و ایران طرف‌داران زیادی دارد. به همین دلیل انواع مختلفی از مدل کاشت ناخن وجود دارد. حتماً برای شما هم پیش آمده هنگامی که تصمیم به کاشت ناخن گرفته‌اید، در میان تنوع زیاد انواع کاشت دچار سردرگمی شده‌اید. ما در این مطلب تمامی مدل‌های کاشت ناخن را با جزئیات کامل برای شما عزیزان شرح داریم تا بتوانید با استفاده از این نکات و آموزش کاشت ناخن ، مدل کاشت ناخن مورد علاقه خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

کاشت ناخن چیست

کاشت ناخن یکی از هنرهایی است که در جهت زیبا سازی ناخن و یا رفع نواقص آن اجرا می‌شود. این هنر شامل تزیین و آرایش ناخن، رفع ایرادات ناخن، بلند کردن و یا مقاوم کرن ناخن می‌شود. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود داردکه همگی نیاز به آموزش کاشت ناخن دارند. اما پایه ی همه این روش ها اضافه کردن و چسباندن مواد کاشت ناخن بر سطح ناخن می‌باشد تا فرم و شکل ناخن به صورت دلخواه طراحی شود.

بیشتر افراد سعی دارند تا عمل کاشت ناخن طوری باشد که ناخن جدید آنها طبیعی جلوه کند و فرمی مینیمال داشته باشد. اما برخی افراد علاقه دارند تا از طرحها و رنگ های خاص تر برای جلوه بهتر ناخن هاشان استفاده کنند. هرکدام از انواع کاشت ناخن برای هدفی خاص، زیبایی و یا رفع عیوب ناخن، اجرا می‌شود و افراد با توجه به علاقه و سلیقه خود می‌توانند از میان انواع متنوع کاشت ناخن انتخاب کنند.

عوارض کاشت ناخن

همان‌طور که گفتیم، کاشت ناخن در میان بانوان طرف‌داران بسیاری را به خود جلب کرده است و بازار کاشت ناخن روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود. با این که کاشت ناخن موجب زیبایی هرچه بیشتر ناخن‌های شما می‌شود، عوارضی نیز به دنبال دارد و بهتر است قبل از انجام کاشت ناخن خود درباره این عوارض بیشتر بدانید. در ادامه به این عوارض اشاره کرده‌ایم.

1. قارچ

قارچ ناخن یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت ناخن می‌باشد. اگر ناخن کار هنگام کاشت ناخن از مواد ضدقارچ استفاده نکند پس از کاشت، ناخن شما در دراز مدت دچار قارچ می‌شود. این خطر سلامت ناخن‌های شما را تهدید می‌کند. اگر در روزهای اولیه ابتلا به قارچ از شیوع آن جلوگیری نشود عواقب دردناکی را تجربه خواهید کرد.

2. اگزما

اگر در طی مراحل کاشت ناخن نظافت رعایت نشود، ممکن است بسیاری از بیماری‌های پوستی به شما انتقال یابد. اگزما یکی از این بیماری‌هاست که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی حین فرایند کاشت ناخن ایجاد می‌شود.

3. عفونت باکتریایی

استفاده از اسپری و محلول ضد باکتری بر روی ناخن قبل از شروع کاشت ناخن از موارد ضروری و لازم است. در غیر این صورت ناخن شما دچار عفونت باکتریایی شده که موجب زخم ناخن، خونریزی و تاول می‌شود.

4. ترک خوردگی ناخن

استفاده از مواد نامرغوب کاشت ناخن موجب آسیب به سطح ناخن می‌شود. این مواد شیمیایی اگر بدون رعایت تعادل و بیش از حد استفاده شود موجب ایجاد شکاف بر سطح ناخن و ترک خوردن آن می‌شود. در نتیجه مواد وارد این ترک‌ها و شکاف‌ها شده و فرم ناخن شما را زشت و نامتقارن می‌کند.

5. پوسیدگی ناخن

مواد کاشت ناخن معمولاً مواد شیمیایی بسیار قوی می‌باشند. استفاده طولانی مدت آن‌ها موجب می‌شود که سطح ناخن با اکسیژن در تماس نبوده و رفته‌رفته موجب پوسیدگی ناخن می‌شود.

6. واکنش آلرژیک

بسیاری از افراد به موادی که در حین کاشت ناخن استفاده می‌شود آلرژی دارند و از این موضوع بی خبر هستند. واکنش‌های آلرژیک ممکن است در حد سوزش و خارش معمولی باشد. اما در دراز مدت موجب زخم و التهاب و تنگی نفس می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از انجام کاشت ناخن از این که به مواد کاشت حساسیت دارید یا خیر اطمینان حاصل کنید.

7. تغییر رنگ و کدر شدن ناخن

نرسیدن اکسیژن به سطح ناخن، استفاده از مواد کاشت بی کیفیت و تاریخ گذشته و میزان نامناسب مواد کاشت همگی منجر به تغییر رنگ ناخن پس از کاشت می‌شوند.

8. آسیب به بافت اصلی ناخن

کاشت ناخن می‌تواند در دراز مدت مانع رشد طبیعی ناخن و ضعیف شدن بافت ناخن شود. همچنین ممکن است به ریشه ناخن آسیب برساند که در نهایت منجر به افتادن ناخن می‌شود.

بنابراین توصیه می‌شود برای دیزاین و کاشت ناخن حتماً به یک ناخن کار با تجربه و خبره مراجعه کنید تا با در اختیار داشتن مواد مرغوب و  استفاده از مواد ضدقارچ و ضدعفونی کننده کمترین آسیب به ناخن شما وارد شود. همچنین اگر خودتان علاقه دارید کاشت ناخن در منزل را امتحان کنید توصیه می‌شود که آموزش کاشت ناخن را که در ادامه آورده‌ایم با دقت مطالعه فرمایید.

مراحل آموزش کاشت ناخن

کاشت ناخن در سالن‌های آرایشی تجربه‌ای لذت بخش برای بسیاری از بانوان است. اما برخی از افراد علاقه دارند تا با کسب مهارت لازم در این زمینه، در منزل خود این کار را انجام دهند و این گونه خیالشان از بابت سلامت مواد و کیفیت آنها راحت خواهد بود. همچنین مجبور نخواهند بود با پرداخت هزینه گزاف ساعت‌ها در سالن‌های آرایشی منتظر بمانند تا کاشت ناخن انجام دهند.

برای اینکه بتوانید خودتان کاشت ناخن در منزل را بیاموزید بهتر است قبل از آموزش کاشت ناخن، ابتدا با وسایل مورد نیاز کاشت ناخن آشنا شوید.

وسایل و ابزارهای مورد نیاز کاشت ناخن

علاوه بر مواد کاشت ناخن که باید بر اساس نوع کاشت و روش دیزاین ناخن انتخاب کنید، تعدادی ابزار برای کاشت ناخن نیز نیاز است. ابزارهایی مانند:

وسایل و ابزارهای مورد نیاز کاشت ناخن

  1. سوهان ناخن برقی و دستی: برای فرم دادن به ناخن و از بین بردن ناهمواری‌ها و خراشیدگی‌ها قبل و بعد از کاشت ناخن.
  2. دستگاه فرابنفش یا UV LED: از این دستگاه برای خشک کرد لاک ژل و بیس کات استفاده می‌شود.
  3. براش مخصوص کاشت ناخن: برای قرار دادن مواد کاشت بر روی سطح ناخن استفاده می‌شود.
  4. نیپر و عقب زن ناخن: برای دورگیری پوست‌های اضافه ناخن و جدا کردن کوتیکول ناخن استفاده می‌شوند.
  5. فن زیردست مکنده: برای مکش ذرات مواد کاشت ناخن و جلوگیری از وارد شدن این مواد سمی به ریه افراد استفاده می‌شود.
  6. ابزار دیگری مانند ناخن گیر مخصوص، بافر و کاتر نیز می‌توانند در کنار ابزارهای اصلی کاشت ناخن به انجام بهتر این فرایند کمک کنند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تری در این زمینه دارید به مقاله «مواد کاشت ناخن چیست» مراجعه نمایید.

مراحل آموزش کاشت ناخن در خانه

برای کاشت ناخن یک سری مراحل اولیه و پایه برای تمامی انواع کاشت ناخن وجود دارد. در ادامه ابتدایی‌ترین مراحل کاشت ناخن را آموزش داده سپس به طور کامل به آموزش کاشت ناخن در منزل در انواع و مدل‌های مختلف می‌پردازیم.

نحوه کاشت ناخن

  1. ناخن خود را تمیز کنید:

از محلول ضد باکتری و محلول ضد قارچ برای تمیز کردن سطح و اطراف ناخن خود استفاده کنید تا از آسیب‌های محتمل جلوگیری شود.

  1. ناخن خود را مرتب کنید:

ناخن را سوهان بکشید. به‌طوری‌که هیچ لبه ی تیزی وجود نداشته و بر سطح ناخن هیچ خراشیدگی و شیاری دیده نشود.

  1. پوست اضافی و کوتیکول را جدا کنید:

نیپر را به محلول ضدباکتری آغشته کرده و از آن برای جدا کردن پوسته‌های اطراف ناخن استفاده کنید. سپس قیچی کوتیکول را نیز ضدعفونی کرده و پس از استفاده از عقب زن یا پوشر برای عقب زدن کوتیکول، آن را با استفاده از قیچی جدا کنید. برای آشنایی بیشتر با کوتیکول به مقاله «کوتیکول ناخن» مراجعه کنید.

  1. براش بزنید:

با استفاده از براش مخصوص کاشت ناخن تمامی پوسته‌ها و خرده ریزهای حاصل از سوهان کشی را از سطح ناخن براش بزنید.

  1. سطح را با پرایمر بپوشانید:

ابتدا مایع قبل از استفاده از پرایمر را بر سطح ناخن بمالید تا رطوبت اضافی ناخن را جهت عملکرد بهتر پرایمر جذب کند. سپس با استفاده از براش پرایمر آن را به سطح ناخن بزنید و مواظب باشید با پوست اطراف ناخن برخورد نکند چرا که موجب سوزش پوست می‌شود.

انواع روش ‌های کاشت ناخن

در ادامه مقاله به تمامی روش های ترند در طرز کاشت ناخن اشاره کرده و مهم‌ترین و پرطرفدارترین آموزش کاشت ناخن را در اختیار شما قرار می‌دهیم. از روش‌های کاشت ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع روش ‌های کاشت ناخن

  • مدل کاشت ناخن گرد
  • کاشت ناخن با ژل
  • مدل کاشت ناخن قالبی
  • کاشت ناخن با فرمر
  • مدل کاشت ناخن بادامی یا بیضی شکل
  • کاشت ناخن هلویی
  • مدل کاشت ناخن مربعی
  • مدل کاشت ناخن ژورنالی
  • مدل کاشت ناخن فرنچ
  • کاشت ناخن ژله ای
  • مدل کاشت ناخن با تیپ
  • کاشت ناخن با فایبرگلاس
  • مدل کاشت ناخن گلدونی یا بالرین
  • مدل کاشت ناخن نوک تیز
  • مدل کاشت ناخن ماتیکی
  • کاشت ناخن مدل بی بی بومر
  • کاشت ناخن پودری
  • مدل کاشت ناخن نچرال

1. کاشت ناخن قالبی یا کاشت دوال

طریقه کاشت ناخن دوئال یا کاشت قالبی ناخن با استفاده از قالب های آماده ناخن اجرا می‌شود و یک روش بسیار سریع و آسان برای کاشت ناخن می‌باشد. مدل کاشت ناخن قالبی مخصوص افرادی می‌باشد که کمتر از انگشتان دست خود کار می‌کشند. به طور مثال کاشت این ناخن برای افرادی که بسیار تایپ می‌کنند و یا در طی روز مدت زمان زیادی را صرف تمیزکاری خانه می‌کنند توصیه نمی‌شود. چرا که استفاده زیاد از ناخن با کاشت قالبی موجب حرکت قالب و ورود هوا و درنتیجه رشد قارچ می‌شود.

آموزش کاشت ناخن قالبی

همان‌طور که توضیح دادیم برای انواع کاشت ناخن یک سری مراحل ابتدایی و اولیه وجود دارد. پس از طی کردن مراحل ابتدایی کاشت ناخن که در بالا آموزش دادیم، مراحل زیر را طی کنید:

1. انتخاب سایز قالب متناسب با ناخن

این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه اگر قالبی بزرگ‌تر از صدف ناخن انتخاب کنید پس از استفاده از مواد کاشت، این مواد به پوست اطراف ناخن چسبیده و دورگیری ناخن با زخم شدن پوست همراه می‌شود. بنابراین سعی کنید در انتخاب قالب دقت کنید که قالب ناخن هم اندازه و یا کوچک‌تر از صدف ناخن باشد.

2. موادگذاری در داخل قالب ناخن

در این مرحله باید سریع عمل کنید. چرا که خشک شدن مواد کاشت عملاً منجر به بی استفاده شدن آن می‌شود. بنابراین سعی کنید در ترکیب لیکوئید از مدل نیم چرب آن استفاده کنید تا مخلوط مواد کمی خیس باشد و سریع خشک نشود. سپس با استفاده از براش مخصوص مواد را با ضربه‌های آرام جهت پخش شدن یکدست در قالب و جلوگیری از ایجاد حباب، داخل قالب بچسبانید. در همین حین بر روی سطح ناخن پرایمر زده و حدود 15 ثانیه صبر کنید تا خاصیت چسبندگی ایجاد شود سپس اقدام به گذاشتن قالب بر روی ناخن کنید.

3. قرار دادن قالب بر ناخن

به صورت عمود قالب را بر قسمت ریشه ناخن قرار داده و به آرامی آن را بر روی سطح ناخن بخوابانید. سپس قالب را فشار دهید و تا 1 یا 2 دقیقه صبر کنید. در همین حین مواد بیرون زده را از اطراف قالب پاک کنید.

4. برداشتن قالب

پس از اینکه از چسبیدن مواد اطمینان حاصل کردید دست خود را بردارید. پس از چند دقیقه قالب را از روی مواد جدا کنید.

5. فرم دهی

اطراف ناخن را سوهان کشیده و سطح آن را صیقل دهید. سپس می‌توانید برای تزیین از لاک ژل و یا لاک معمولی استفاده کنید. در انتها حتماً برای دوام بیشتر از تاپ شاین استفاده کنید.

2. آموزش کاشت ناخن با پودر

پس از طی کردن مرحله آماده سازی ناخن مراحل زیر را طی کنید:

  1. تیپ مناسب ناخن را انتخاب کنید:

تیپ باید دقیقاً اندازه صدف ناخن شما باشد، نه کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر

  1. چسباندن تیپ

چسب مخصوص را به قسمت نازک تیپ بزنید. تیپ را به صورت عمود بر روی سطح ناخن قرار داده و سپس آن را به آرامی بر روی ناخن بخوابانید.

آموزش کاشت ناخن با پودر

  1. فرم دادن تیپ

پس از چسباندن با استفاده از سوهان خط تیپ را محو و با استفاده از کاتر آن را به اندازه دلخواه ببرید.

  1. موادگذاری

ابتدا بر روی سطح ناخن، پس از استفاده از ضدقارچ، پرایمر بزنید. سپس پودر کاشت را با لیکوئید ترکیب کرده و مخلوط شفاف را بر سطح ناخن به طور یکدست پخش کنید.

  1. فرم دهی ناخن

پس از خشک شدن مواد، از سوهان برقی و بافر برای فرم دادن و صیقلی کردن ناخن استفاده کرده و سپس لایه آخر را با تاپ کات بپوشانید.

3. آموزش کاشت ناخن با ژل

پس از طی کردن مراحل آماده سازی و زدن پرایمر مراحل زیر را طی کنید:

  1. با استفاده از براش مخصوص بیس کات یا همان ژل بیس را بر روی سطح ناخن بزنید
  2. با قرار دادن ناخن در دستگاه UV بیس کات را خشک کنید و سپس چسبندگی مواد را با استفاده از الکل پاک کنید.
  3. مرحله بالا را می‌توانید با توجه به سلیقه خود تا 3 بار تکرار کرده و در صورت نیاز از سوهان برقی برای فرم دهی استفاده کنید.
  4. در نهایت با استفاده از تاپ شاین سطح ناخن خود را بپوشانید.

 

مقاله پییشنهادی : سوهان کشیدن ناخن

 

4. آموزش کاشت ناخن با فرمر

  1. ابتدا فرمر را از رول و کاغذ زیر آن جدا کنید.
  2. سپس دو لبه فرمر را در زیر ناخن به هم بچسبانید.
  3. فرمر را روی ناخن و در راستای آن قرار دهید، به سمت بالا یا پایین کج نشود.آموزش کاشت ناخن با فرمر
  4. پس از چسباندن فرمر به سطح ناخن، از ضدقارچ استفاده کرده و سپس پرایمر بزنید.
  5. پس از پرایمر، مواد موردنظر را با دقت بر روی صدف ناخن و فرمر به صورت یکدست پخش کنید.
  6. پس از خشک شدن مواد از سوهان برقی و بافر برای فرم دادن و صیقلی کردن ناخن استفاده کرده سپس با تاپ شاین سطح کار را بپوشانید.

5. آموزش کاشت ناخن بیبی بومر

مراحل اولیه کاشت ناخن بیبی بومر مانند مراحل کاشت ناخن پودری می‌باشد. پس از طی کردن این مراحل در مرحله موادگذاری نکات زیر را رعایت کنید:

آموزش کاشت ناخن بیبی بومر

  1. از دو ترکیب پودر برای موادگذاری استفاده کنید تا به حالت فید مخصوص این کاشت دست یابید.
  2. برای ترکیب اول از پودر سفید شفاف و لیکوئید و برای ترکیب دوم از پودر هلویی و لیکوئید استفاده کنید.
  3. ترکیب سفید را با دقت از نوک ناخن به سمت ریشه ناخن با استفاده از براش قرار دهید. به‌طوری‌که بیشترین غلظت را در نوک ناخن داشته باشد.
  4. ترکیب هلویی را سمت ریشه ناخن بکشید تا به ترکیب سفید برسید. بیشترین غلظت را در ریشه قرار دهید.
  5. با حرکات دورانی قلم یا براش مخصوص، دو ترکیب هلویی و سفید را در هم محو کنید.
  6. در انتها و پس از خشک شدن مواد با سوهان کشی به ناخن فرم داده و لایه‌ای از کات شاین بر روی آن بزنید.

6. کاشت ناخن کوتاه هلویی

در این نوع کاشت در مرحله آماده سازی ناخن را کوتاه کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. پودر هلویی را با لیکوئید ترکیب کرده و پس از قرار دادن پرایمر بر صدف ناخن، ترکیب را با استفاده از براش مخصوص کاشت ناخن بر روی سطح آن پخش کنید.
  2. پس از خشک شدن مواد سطح ناخن را با استفاده سوهان برقی و بافر صیقل داده و از تاپ شاین برای جلوه آن استفاده کنید.

آموزش ریمو کردن کاشت ناخن در خانه

می‌توانید به راحتی و استفاده از استون کاشت ناخن خود را در خانه پاک کنید. برای پاک کردن مواد کاشت ناخن و ریموو کردن ناخن در خانه، ابتدا استون، پنبه، ژل و فویل آلومینیومی تهیه کنید سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. آموزش ریمو کردن کاشت ناخن در خانهتا جایی که امکان دارد ناخن کاشته شده را کوتاه کنید.
  2. لاک و تزیینات ناخن را پاک و جدا کنید.
  3. بر روی پوست اطراف ناخن ژل بمالید.
  4. پنبه را به استون آغشته کرده و سپس آن را بر روی ناخن خود بمالید.
  5. سطح ناخن را با فویل بپوشانید و 30 تا 45 دقیقه صبر کنید.
  6. پس از گذشت این زمان مواد به راحتی از روی ناخن شما جدا خواهد شد.

 

اگر می‌خواهید درباره کاور ناخن اطلاعات کسب کنید به مقاله «کاور ناخن» مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم آموزش کاشت ناخن و مراحل کاشت ناخن را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که به تمامی سؤالات شما عزیزان در رابطه با طریقه کاشت ناخن پاسخ داده باشیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من