بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

آشنایی با 6 مدل از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

پوستی که در آن زندگی می‌کنیم! این جمله تبدیل‌شده است به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زندگی در عصر مدرن. شاید در گذشته‌های دور و به‌رسم مادربزرگ‌ها برای مراقبت از پوست- از پوست معمولی بگیر تا خشک- ترفندهای طبیعی جواب می‌داد، ولی با رشد فناوری و هراس از پیری زودرس پوست، انواع محصولات مراقبتی و کرم‌های ضد آفتاب حرف اول را می‌زنند. حالا پیدا کردن بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار هدف بسیاری از مصرف‌کنندگان شده است.

شما چه نوع پوستی دارید؟ معمولی یا ترکیبی؟ چرب؟ یا شاید خشک که این آخری ازجمله شکایت‌های همیشگی مخصوصاً در فصل سرد است. اگر ترس از چروک برداشتن زودرس پوست جزو نگرانی‌های زندگی شماست، شاید بهتر باشد شناخت بهتری از این عضو آسیب‌پذیر داشته باشید و در گام‌های بعدی برای مراقبت از آن، بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید.

چگونه پوست خشک را بهتر بشناسیم؟

برای تشخیص اینکه پوست شما چقدر خشک است و چگونه باید با آن رفتار کنید، لازم است با علائم رایج این نوع پوست آشنا باشید:

● پس از حمام یا شنا احساس می‌کنید پوست شما کشیده می‌شود.

● سطح زبر و زمختی دارد.

● دچار خارش می‌شوید و به‌صورت خفیف تا شدید پوسته‌پوسته می‌شود.

● خطوط پوستی بیشتر می‌شود و تا ترک خوردن پیش می‌رود.

● رنگ پوست تغییر می‌کند (بیشتر مایل به خاکستری یا قرمز).

بهترین روش‌های مراقبت از پوست خشک کدام‌اند؟

 

بهترین روش‌های مراقبت از پوست خشک کدام‌اند؟
توجه داشته باشید که پوست خشک، احتمال ایجاد عفونت‌های مختلف را بیشتر می‌کند. حتی ممکن است باعث تشدید عفونت در بدن شود. مهم‌ترین دلیل این اتفاق آسیب‌پذیری پوست در این حالت است که اجازه می‌دهد باکتری‌ها از منافذ و ترک‌های به وجود آمده وارد شوند. پس چه‌بهتر که ضمن در نظر گرفتن روتین پوست خشک ، به‌محض شناسایی خشکی پوست، شش روش مراقبتی زیر را انجام دهید:

– مرطوب‌کننده

استفاده از انواع مرطوب‌کننده و آب‌رسان کمک می‌کند تا جلوی کاهش آب پوست را بگیرید.

– حمام کوتاه

بهتر است زمان حمام را به ده دقیقه یا کمتر برسانید و همچنین بیش از یک‌بار در روز حمام نروید.

– آب‌وهوا

فراموش نکنید که هوای سرد و تابش مستقیم اشعه خورشید مثل یک سم کشنده است! در کنار استفاده از ضد آفتاب برای پوست حساس و خشک ، لازم است تا پیش از قرار گرفتن در چنین موقعیتی، سر و دست و صورت خود را بپوشانید.

– شوینده مناسب

این مورد زیاد در بین افراد دیده می‌شود بدون آنکه متوجه اثرات مخرب آن باشند. کافی است شوینده مناسب پوست خشک را انتخاب کنید.

– نوشیدن آب کافی

اصلی‌ترین عامل خشکی پوست، بی‌توجهی به این اصل غیرقابل‌حذف است.

– مصرف امگا 3 و 6

از گنجاندن ماهی، تخم کتان و تخم‌مرغ در سبد غذایی روزانه خود هرگز غافل نشوید!

محصول پییشنهادی : ضد آفتاب تراست پوست خشک

 

ضد آفتاب مناسب پوست خشک کدام است؟

پیش از اینکه برای انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب خوب برای پوست خشک تصمیم بگیرید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

– مواد تشکیل‌دهنده کرم ضد آفتاب

در همه انواع بهترین کرم ضد آفتاب ترکیبی از بنزوفنون ها (اکسی بنزون)، سینامات ها (اکتیل متیل سینامات، سینوکسات)، سالیسو بنزون، سالیسیلات ها، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، آووبنزون و اکامسول به‌کاربرده می‌شود.

– نقش و تأثیر SPF در برابر اشعه UVB خورشید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید SPF اثرگذاری کرم ضد آفتاب را در پیشگیری از آفتاب‌سوختگی ناشی از تماس با اشعه UVB بازی دوچندان می‌کند. عموماً از SPF 15 برای محافظت از پوست معمولی استفاده می‌کنند. اما رده مناسب در بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار باید 30 یا بالاتر باشد. همچنین افرادی که پوست حساس یا درگیر سرطان پوست دارند باید این نکته را در نظر بگیرند.

– نقش حفاظتی کرم ضد آفتاب در برابر اشعه UVA

دومین نقش مهم کرم ضد آفتاب خوب برای پوست خشک محافظت در برابر اشعه UVA خورشید است. به عبارتی باید مواد تشکیل‌دهنده‌ای که بالاتر نوشتیم در محصول موردنظر شما استفاده‌شده باشد.

 

تفاوت ضد آفتاب برای پوست حساس و خشک با انواع دیگر

توصیه می‌کنیم که بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار با SPF 30 به بالا را استفاده کنید چراکه ترکیب دو ماده زینک اکساید و تیتانیوم اکساید مناسب با ساختار چنین پوست‌هایی به‌کاررفته است.

ناگفته نماند که ضد آفتاب برای پوست خشک با ترکیب ضدالتهابی عصاره چای سبز یا هیالورنیک اسید هم ازجمله بهترین کرم ضد آفتاب است که با جذب بالا کمک می‌کند التهابات ناشی از خشک شدن پوست تا میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

روش استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست خشک و حساس

روش استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست خشک و حساس

بسیاری از مصرف‌کنندگان هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، آگاهی چندانی از روش مصرف ندارند و اندازه مناسب را نمی‌دانند. این یعنی بسیاری از ما فقط 25-50% میزان مصرفی کرم را رعایت می‌کنیم.

برای پوست‌های خشک و حساس داستان متفاوت است و باید با دقت و حساسیت بیشتری عمل کرد. بنابراین طوری کرم بزنید که یک‌لایه نازک روی پوستتان شکل بگیرد. فراموش نکنید که فرایند جذب کرم سی دقیقه طول می‌کشد پس لازم است سی دقیقه پیش از خروج از خانه این کار را انجام دهید.

اگر جزو افرادی هستید که ضد آفتاب را بعد از همه مواد آرایشی می‌زنید، اشتباه است. ازآنجایی‌که پایه محصولات آرایشی آب و چربی است مانع جذب کافی کرم می‌شود. همچنین مالیدن کرم به بینی، گوش و اطراف آن را فراموش نکنید.

مهم: ضد آفتاب مخصوص پوست خشک با مواد مرطوب‌کننده ترکیب می‌شود و این نکته، تفاوت کرم ضد آفتاب خوب برای پوست خشک با سایر کرم‌های ضد آفتاب است. چون علاوه بر نقش محافظتی در برابر اشعه خورشید، وظیفه آب‌رسانی به پوست شمارا هم بر عهده دارد.

 

مزایای استفاده از ضد آفتاب برای پوست خشک و حساس

پوست‌هایی که حساس هستند بیش از هر پوست دیگری نیاز به مراقبت و توجه دارند. پنج مزیت زیر درواقع برای این نوع کرم ضد آفتاب ثبت‌شده است:

1- محافظ در برابر تابش اشعه فرابنفش خورشید

همه ما خبر نگران‌کننده تخریب مداوم لایه ازن را شنیده‌ایم پس لازم است همیشه به خاطر داشته باشید که بی‌وقفه در معرض اشعه فرابنفش قرار داریم. البته که باید روزانه در معرض نور خورشید قرار بگیرید ولی پیشنهاد ما این است که حتماً در کنار این روتین روزانه از یک ضد آفتاب خوب برای پوست خشک هم استفاده کنید.

با انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار ، لایه‌ای محافظتی روی پوست خود می‌کشید تا جلوی اختلالات پوستی ناشی از تابش مستقیم این اشعه خطرناک را بگیرید.

2- جلوگیری از پیری زودرس

 

مزایای استفاده از ضد آفتاب برای پوست خشک و حساس
همان‌طور که بالاتر برایتان نوشتیم هراس از پیری زودرس پوست ازجمله بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان مدرن شده است. یک‌لایه از کرم ضد آفتاب قرار است جلوی متولد شدن چین‌وچروک‌ها را بگیرد و اگر پوست خشک و حساسی دارید، این با خود شماست که چقدر این موضوع را جدی بگیرید!

◄ شاید بخواهید بیشتر بدانید

افرادی که زیر 55 سال عمر دارند، تا 24% در مقایسه با آن‌هایی که کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، کمتر دچار پیری زودتر پوست می‌شوند.

3- کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

بهترین کرم ضد آفتاب تولید می‌شود تا در درجه اول یک محصول مراقبتی باشد نه صرفاً یک کالای آرایشی-زیبایی. استفاده از این نوع کرم خطر ابتلا به انواع سرطان‌های پوستی ازجمله ملانوم (لینک ویکی پدیا فارسی) را کاهش می‌دهد.

مهم: ملانوم خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است که بیش از همه، سلامت زنان را تهدید می‌کند.

به لطف اشعه مضر خورشید، پوست خشک و حساس شما نیاز دارد تا مرتب تحت مراقبت روزانه باشد. از ضد آفتاب برای پوست‌های خشک استفاده کنید تا جلوی بروز لک‌های تیره و نمایان شدن مویرگ‌های قرمز را بگیرید.

4- لایه محافظتی در برابر آفتاب‌سوختگی

اگر اهل حمام آفتاب در روزهای داغ تابستان هستید و پوست خشکی هم دارید لازم است بدانید که آفتاب‌سوختگی آسیب جدی به ساختار پوست می‌زند؛ پوست‌پوست شدن، التهاب و قرمزی، کهیر و خارش از نشانه‌های آن است. همچنین تاول‌های پوستی زمینه ابتلا به سرطان پوست را بیشتر می‌کنند.

و در پایان،

5- استفاده به عنوان محصول آرایشی

مزایای استفاده از ضد آفتاب برای پوست خشک و حساس
بله! این مورد کم‌اهمیت‌ترین مزیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و جوش‌ دار است. به همین دلیل، کرم‌های موجود در بازار ترکیبی دارند که به‌عنوان پایه آرایشی شما هم در نظر گرفته شوند.

معرفی بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و لک دار

وقتی حرف «بهترین» پیش کشیده می‌شود قاعدتاً ما اول به برند و بعد ترکیب استفاده‌شده در بهترین کرم ضد آفتاب توجه می‌کنیم. پیشنهاد ما به شما اضافه کردن فهرست زیر به مجموعه بهترین‌های خودتان است.

فهرست زیر از جمله بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک بین برندهای پرطرفدار ایرانی است:

1- سینره: معجزه طبیعت زنده

سینره: معجزه طبیعت زنده

این برند باکیفیت و پرطرفدار به‌اندازه کافی از پوست خشک و حساس شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌کند. با وجود فیلترهای فیزیکی و شیمیایی مورد تأیید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) با خیال راحت بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار را خریداری کنید.

◄ دلایل محبوبیت این محصول:

● قیمت مناسب و قابل‌رقابت با نمونه خارجی

● هرگز رنگ غیرطبیعی روی پوست نمی‌گذارد.

● مقاوم در برابر آب، تعریق در برابر تابش زیاد خورشید و محیط گرم

● ترکیب گیاهی ضدالتهابی

● حاوی ویتامین E برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

● بدون پارابن

به دلایل زیر ممکن است انتخاب نکنید: خاصیت براق‌کنندگی پوست را دارد، روی پوست گندمی و تیره، جلوه روشنی دارد.

ویژگی‌های فنی:

حجم: ۵۰ میلی‌لیتر

SPF: 60

نوع محفظه: تیوپی

عصاره: ندارد

کشور مبدأ برند: ایران

 

2- کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Medium

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Medium

این برند، بهترین کرم ضد آفتاب را با ترکیب گیاه شیرین‌بیان، بری بری، سارمنتوزا، ساکسی فراگا، آلوئه‌ورا و پاپایا به دست مشتری می‌رساند. رطوبت رسانی عمیق و ماندگار و همچنین خاصیت ضد حساسیت و التهاب این کرم مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن است.

◄ دلایل محبوبیت این محصول:

● انتخاب عالی برای کنترل پیری زودرس پوست

● محافظ مناسب برای جلوگیری از آکنه

● پوشش یکنواخت و کامل با بافت سبک

● محافظت در برابر اشعه UVA و UVB

● از بین برنده لک‌های پوستی

به دلیل زیر ممکن است انتخاب نکنید: قیمت بالا در مقایسه با حجم کم

ویژگی‌های فنی:

حجم: ۴۰ میلی‌لیتر

وزن: ۴۰ گرم

SPF: 40

نوع محفظه: تیوپی

کشور مبدأ برند: ایران

3- کرم ضد آفتاب رنگی مای

کرم ضد آفتاب رنگی مای
این کرم وطنی با وجود فرمول پایدار در برابر نور و قیمت عالی بدون شک انتخاب تکراری برای پوست حساس شما خواهد بود. به دلیل اینکه فاقد اسانس است می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن بازکنید.

◄ دلایل محبوبیت محصول:

● قیمت بسیار مناسب

● محافظت در برابر اشعه UVA و UVB

به این دلایل ممکن است انتخاب نکنم: پوشش متوسط، ایجاد حساسیت برای بعضی افراد

ویژگی‌های فنی:

SPF: 30

عصاره: ندارد

نوع محفظه: تیوپی

جلوه نهایی: مات

کشور مبدأ برند: ایران

 

4- ضد آفتاب باریج اسانس

ضد آفتاب باریج اسانس
هنر بهترین کرم ضد آفتاب و مخصوصاً بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار محافظت در برابر اشعه مضر خورشید حتی در روزهای ابری یا زیر نور لامپ است. باریج اسانس از این مورد مستثنا نیست و گزینه نجات بخشی برای پوست حساس شما در همه فصول سال به‌حساب می‌آید.

◄ دلایل محبوبیت این محصول:

● قیمت مناسب

● ترکیبات معدنی و ویتامین‌های E و B

● ترکیبات نرم‌کننده و ضدالتهابی گیاهی

● حاوی روغن آرگان و آلوئه‌ورا

به دلایل زیر ممکن است انتخاب نکنم: صورت را براق می‌کند، رایحه لیمویی که ممکن است برای عده‌ای خوشایند نباشد.

ویژگی‌های فنی:

حجم: ۶۰ میلی‌لیتر

وزن: ۸۵ گرم

SPF: 50

نوع محفظه: تیوپی

عصاره: آلوئه‌ورا و آرگان

کشور مبدأ برند: ایران

 

بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک

محصولات برگزیده زیر انواعی از بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک و لک دار هستند:

1- کرم ضد آفتاب رنگی لانسون مدل Multi action

کرم ضد آفتاب رنگی لانسون مدل Multi action

پوشش کرم پودری این محصول آن را یک کرم دو کاربردی کرده است؛ هم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و هم یک کرم پودر مناسب . همچنین با وجود خاصیت ضد چروک و تنظیم‌کننده چربی لازم نیست نگران مراقبت از چین‌وچروک پوست خود باشید.

ناگفته نماند که مدت ماندگاری این کرم روی پوست بین 8-10 ساعت است که کمترین تغییر ظاهری را برای صورت شما به همراه دارد. همچنین یک ضد جوش کارآمد و پوشش‌دهنده عالی به شمار می‌رود.

◄ویژگی‌های فنی محصول:

● حجم: ۴۰ میلی‌لیتر

● وزن: ۶۵ گرم

● SPF: 50

● مناسب برای: پوست‌ خشک

● حفاظت در برابر اشعه UVA: دارد

● حفاظت در برابر اشعه UVB: دارد

● نوع عصاره: حاوی عصاره قاصدک جهت ممانعت از جذب آلودگی هوا بر روی صورت

● کشور مبدأ برند: فرانسه

 

2- کرم ضد آفتاب رنگی‌ام کیو مدل LIGHT BEIGE-Normal

کرم ضد آفتاب رنگی‌ام کیو مدل LIGHT BEIGE-Normal

این ضد آفتاب فرانسوی در یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های فرانسه تولید می‌شود که ترکیبی از مرغوب‌ترین مواد اولیه با بالاترین میزان حفاظت در برابر پرتوهای خطرناک خورشید است.
بافت بسیار سبک و لطیف ضد آفتاب مخصوص پوست خشک باعث شده است تا در فهرست بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک و لک دار قرار بگیرد. تنوع رنگی این کرم – صورتی، بژ طبیعی و بژ روشن- دست شمارا برای انتخاب دلخواهتان باز گذاشته است. ناگفته نماند که خاصیت مقاومت در برابر تعریق را دارد و پوششی عالی روی پوست ایجاد می‌کند.

◄ ویژگی‌های فنی محصول:

● حجم: ۵۵ میلی‌لیتر

● وزن: ۵۵ گرم

● SPF: 50

● مناسب برای: پوست‌ خشک، پوست معمولی

● محافظت‌کننده در برابر اشعه UVA: دارد

● محافظت‌کننده در برابر اشعه UVB: دارد

● نوع عصاره: ندارد

● کشور مبدأ برند: فرانسه

 

 

محصولات معرفی‌شده ازجمله بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار هستند که می‌توانید با توجه به بودجه‌بندی و سلیقه شخصی‌تان، برند دلخواه را انتخاب و با اطمینان کامل روتین پوست خشک خودتان را ادامه دهید. باعث افتخار ماست اگر تجربه‌ای درزمینهٔ استفاده از انواع کرم ضد آفتاب خوب برای پوست خشک دارید در بخش دیدگاه، ثبت کنید.

 

 

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من