10 روش کاربردی و ساده برای تشخیص ادکلن اصل از فیک

10 روش کاربردی و ساده برای تشخیص ادکلن اصل از فیک

شما بوی کدام فصل را می‌دهید؟ یا شاید بهتر است این‌طور بپرسم که دیگران با استشمام بوی شما یاد کدام فصل می‌افتند؟! بوها و عطرها چند دهه‌ای می‌شود که دیگر جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده‌اند و هرکدام دوست داریم با یک عطر مناسب و البته اصل، تصویر خوشایندی از خودمان در جمع دیگران نشان بدهیم. حرف اصل پیش کشیده شد! واقعاً برای تشخیص ادکلن اصل از فیک ترفندی سراغ دارید؟

بازار فروش انواع عطر و ادکلن آن‌قدر رقابتی شده است که برای خرید همان همیشگی یا حتی یک سفارش جدید لازم است یا مشتری همیشگی فروشنده قابل‌اعتمادی باشیم یا شخصاً اطلاعات کافی برای خرید موردنظرمان داشته باشیم.

اگر مشتری ثابت یک فروشنده معتمد و منصف هستید که خوشابراحوال شما. اما اگر برای خرید عطر یا ادکلن جدیدتان تردید دارید و نمی‌دانید چگونه باید ادکلن اصل را تشخیص دهید و برای تشخیص عطر اصل از تقلبی چه نکاتی را لازم است که بدانید، این مقاله مناسب شماست.

پیش از هر چیز شاید بدنباشد یک اصل مهم را در نظر بگیرید و آن تفاوت عطر با ادکلن است. در ادامه باهم می‌خوانیم.

آیا عطر همان ادکلن است؟

خیر، این‌طور نیست! اگرچه عموماً یک اصطلاح مشخص برای انواع عطر و ادکلن به کار می‌برند و آن «عطر» است. اما عطر کاملاً با ادکلن فرق دارد. احتمالاً این تصور در ذهنتان ایجاد شده است که عطر یا پرفیوم Perfume، درصد خلوص بیشتری دارد و در مقایسه انواع دیگر، اصل است.

محصول پیشنهادی: ادو پرفیوم زنانه رودیر لا ویه است بل

اما این‌طور نیست و عطر خالص نه‌تنها شامه شمارا آزار می‌دهد بلکه برای پوست هم مناسب نیست. مهم‌ترین ویژگی عطر بین سایر رقبای خوش‌بو، بالا بودن درصد غلظت است. به‌صورت معمول بین 20-40% از عطر را عصاره روغنی تشکیل می‌دهد. پس همین عدد کافی است تا نشان بدهد منظور از بالا بودن میزان غلظت چیست. عطر در مقایسه با ادکلن، ماندگاری بیشتری دارد و می‌توانید در طول روز بوی آن را احساس کنید.

اما در مورد ادکلن این‌طور نیست و با غلظت بین 2-4% که الکل بیشتری هم دارد نمی‌تواند جزو بوهای ماندگار به‌حساب بیاید. آن فضای انحصاری که برای عطر وجود دارد در ادکلن نیست. عمر بسیار کوتاهی دارد و فقط زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که تصمیم دارید یک تأثیر شگفت‌انگیز خیلی کوتاه‌مدت روی کسی یا در یک محیط داشته باشید!

در صورتی که بخواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیش‌تری کسب کنید، می‌توانید به مقاله «تفاوت عطر با ادکلن» مراجعه نمایید.

ترفندهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کدام‌اند؟

با تعریفی که بالاتر نوشتیم حالا تصمیم با شماست؛ عطر یا ادکلن؟ اگر عطرباز هستید که باید خدمت شما عرض کنیم خرید این قلم کار سختی نیست و نیاز به اطلاعات ویژه‌ای ندارد. عموماً عطر را در شیشه‌هایی شبیه جام و در چند قفسه می‌چینند و شما با توجه به سلیقه و بویایی خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

ترفندهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کدام‌اند

اما برای انتخاب و خرید ادکلن اصل باید 9 خان را رد کنید! البته ناگفته نماند که هرچه برای خرید، وقت بیشتری بگذارید و آن را در فواصل مشخص تکرار کنید، تجربه و دانش شما بیشتر می‌شود و برای خریدهای بعدی لازم نیست زیاد وقت صرف کنید و با خودتان کلنجار بروید.

برای تشخیص اصل بودن ادکلن دلخواهتان ترفندهای زیر را حتماً به خاطر بسپارید:

1- شناخت فروشنده، مورد اعتماد و باتجربه

فروشنده همیشه اولین و مهم‌ترین دلیل برای لنگر انداختن در یک فروشگاه خاص است. چه این فروشنده را به‌مرورزمان شناخته و چه به لطف دیگران به این شناخت رسیده باشید، فروشنده قابل‌اعتماد، حرفه‌ای و البته منصف، گل باغ بهشت است!

پیشنهاد ما این است که از یک عطرکده ثابت خرید کنید و مراقب باشید در دام افرادی که کسب‌وکار ثابتی ندارند نیفتید. فروشگاه ثابت این فرصت را به شما می‌دهد که هرزمان در مورد سفارشتان به مشکل برخوردید با حضور یا تماس تلفنی مسئله را حل کنید.

◄ نکته: مایلید خرید آنلاین یا اینترنتی را هم تجربه کنید؟ مطمئن شوید که به online shop مورد اعتمادی می‌خواهید سفارش ادکلن بدهید.

محصول پیشنهادی: عطر جیبی رودیر نایس گرل

2- بسته‌بندی ادکلن، نهایت ظرافت و دقت

روکش نایلونی ادکلن اصل با ظرافت کامل تاخورده و با چسب حرارتی به هم چسبیده است. توجه داشته باشید که این روکش در مقایسه با نوع تقلبی ضخامت بیشتری دارد. چسبی که برای لبه‌های بسته‌بندی استفاده می‌شود بسیار ظریف و بدون نقص است.

3- نوشته‌های روی جعبه، خوانا و واضح

در این مرحله از تشخیص ادکلن اصل از فیک ، در نگاه اول باید بتوانید نوشته‌ها و اطلاعات کارخانه تولیدکننده عطر را بدون دردسر و تلاش زیاد بخوانید. دقت کنید که هیچ اشتباه املائی در توضیحات وجود نداشته باشد. همچنین می‌توانید برای تشخیص اصل بودن عطر موردنظرتان، سری به سایت تولیدکننده عطر بزنید و اطلاعات موجود روی جعبه را با اطلاعات سایت یکی کنید.

4- طراحی جعبه، تمیز و منظم

طراحی جعبه ادکلن اصل مشخص است؛ مرتب و هر آیتمی در جای خودش قرار دارد. اما وقتی صحبت از تفاوت ادکلن اصل و تقلبی می‌شود می‌توانید این تفاوت را به‌خوبی تشخیص بدهید.

محصول پیشنهادی: ادوپرفیوم دارک ماسک مردانه ژک ساف

5- ترکیب جعبه ادکلن، یک محافظ واقعی

روی این مورد حتماً حساس باشید. وقتی جعبه را باز می‌کنید باید ادکلن طوری داخل آن نشسته باشد که نشان بدهد این بسته‌بندی برای محافظت از محصول است. علاوه بر اینکه سفید بودن مقوا باید نظرتان را جلب کند- رنگ مایل به خاکستری یعنی ادکلن تقلبی- مطمئن شوید ادکلن، درست درجایی که مشخص‌شده قرار می‌گیرد.

تشخیص اصل بودن ادکلن از ترکیب جعبه ادکلن

6- رنگ عطر، آرام و اصیل

فراموش نکنید که یک برند حرفه‌ای، رنگ زیادی برای ادکلن تولیدی‌اش مصرف نمی‌کند. یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص عطر اصل توجه به رنگ ملایم آن است. در محصول غیر اصل از مواد شیمیایی بیشتری استفاده می‌کنند که همین باعث تیره‌رنگ شدن محلول می‌شود.

7- درب شیشه، ظرافت چشمگیر

درب شیشه ادکلن اصل باید متقارن باشد. البته اگر درب محصول به دلیل طراحی خاصی که دارد متقارن نیست در این مورد لازم است بیشتر دقت کنید.

8- بچ کد، کد شناسایی محصولات آرایشی

بچ کد batch code ادکلن اصل در قسمت پایینی شیشه حک شده که باید آن را با عدد چاپ‌شده روی جعبه یکی کنید. برای تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد می‌توانید روی راهنمایی فروشنده هم حساب کنید.

فراموش نکنید که بارکد عطر اصل هم روی شیشه و هم روی جعبه باید باهم مطابقت داشته باشد. برای اطمینان می‌توانید با راهنمایی فروشنده، بارکد محصول را در سایت برند موردنظر چک کنید.

محصول پیشنهادی: عطر جیبی زنانه ژک ساف چیکی میکی

9- بطری ادکلن، یک ظاهر متفاوت

سطح بطری ادکلن اصل، صاف و بدون زمختی است. درحالی‌که شیشه‌های غیر اصل ضخامت و بیرون‌زدگی‌های غیرعادی دارند و حتی ممکن است متوجه شوید از جنس پلاستیک هستند.

10- بوی ادکلن، درک پیچیدگی‌ها

مرحله آخر درواقع تصمیم نهایی شما بعد از رد کردن همه خان‌های تشخیص ادکلن اصل از فیک است. عموماً با در نظر گرفتن ترفندهای بالا دیگر نیازی به انجام این مرحله نیست چون امکان تست بوی محصول وجود ندارد- به دلیل آکبند بودن-. اما اگر اجازه تست بو داشتید فراموش نکنید که نت‌های بویی ادکلن باید در طول روز از بین نروند بلکه تغییر کنند. به عبارتی شامه شما باید مرتب نت‌های بویی متفاوتی را احساس کند.

ویژگی نت‌های بویی در ادکلن‌های تقلبی به چشم نمی‌آید و در فاصله 2-3 ساعت نه‌تنها ویژگی چندلایه بودن اعجاب‌انگیز عطرهای اصیل را ندارند بلکه ارزش بویی خودشان را هم در مدتی بسیار کوتاه از دست می‌دهند.

◄ لازم است بدانید که
یک روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی تست حساسیت است. اگر بعد از اسپری ادکلن، متوجه واکنش‌های غیرعادی پوست دستتان شدید شک نکنید که این محصول، تقلبی است.

آیا تشخیص ادکلن اصل با تکان دادن ممکن است؟

آیا تشخیص ادکلن اصل با تکان دادن ممکن است؟


این ترفند را در فهرست روش‌های تشخیص ادکلن اصل از فیک قرار نمی‌دهیم چون منبع مورد تأییدی برای انجام آن وجود ندارد. اما آیا این روش برای تشخیص فرق عطر اصل و تقلبی جواب می‌دهد؟

اهالی فن در دنیای عطر و ادکلن می‌گویند که برای تشخیص اصل بودن ادکلن لازم است شیشه را کمی تکان بدهید تا حباب روی مایع شکل بگیرد. اگر چند حباب پدیدار شده بلافاصله ناپدید شدند که محصول غیر اصل است. اما درصورتی‌که حباب‌ها به مدت 10-15 ثانیه باقی ماندند نشانه اصل بودن ادکلن است.

◄ مهم: این روش تنها در صورتی درست است که از آن در تشخیص قبلی خودتان استفاده کرده باشید و توجه کنید که خرید قبلی با توجه به روش‌های نوشته‌شده برای تشخیص ادکلن اصل از فیک ، باید اصل بوده باشد.

روش‌های تشخیص ادکلن اصل از فیک برای چند برند پرطرفدار

خیالتان راحت شد؟! به نظر می‌رسد حالا مایل باشید کمی حرفه‌ای‌تر به موضوع نگاه کنید و برای انتخاب چند برند محبوب زیر تصمیم بگیرید.

تشخیص ادکلن لجند اصل

علاوه بر آیتم‌هایی که بالاتر برایتان نوشتیم، سه مورد بسیار مهم هم باید هنگام خرید این برند در نظر داشته باشید:

درب ادکلن:

درب محصول اصل فلزی است. درب ادکلن تقلبی پلاستیکی و سبک است.

افشانه شیشه:

جنس افشانه فلزی است و نباید با نمونه پلاستیکی در ادکلن غیر اصل اشتباه گرفت.

تشخیص ادکلن لجند اصل

طوق فلزی: طوق قرارگرفته در ادکلن اصل هم فلزی است و نباید با نمونه پلاستیکی در ادکلن تقلبی اشتباه گرفت.

تشخیص ادکلن کاپیتان بلک اصل Captain Black

مورد اول مربوط می‌شود به تصویر چاپ‌شده روی جعبه محصول؛ وضوح و البته قدیمی بودن عکس در نمونه اصل با نمونه تقلبی متفاوت است.

تشخیص ادکلن کاپیتان بلک اصل Captain Black

● پوشش دور شیشه این ادکلن از چرم قهوه‌ای‌رنگ است.

● رنگ قهوه‌ای داخل شیشه تند و غلیظ نیست و مثل هر ادکلن اصل دیگری، ملایم و کمرنگ است.

محصول پیشنهادی: ادکلن گلادیاتور

تشخیص ادکلن لالیک اصل Lalique Encre Noire

اینکه بتوانید برای تشخیص ادکلن اصل از فیک مهارت کافی را به دست بیاورید نیاز به زمان دارید و طبیعی است که در مورد ادکلن لالیک هم دچار اشتباه شوید.

● وزن ادکلن اصل 537 گرم و نسخه تقلبی حدود بیست گرم سنگین‌تر است.

● چشم‌گیرترین تفاوت ادکلن لالیک اصل در اندازه جعبه است؛ نسخه اصلی بزرگ و نمونه تقلبی کاملاً کوچک ساخته شده است.

● نام لالیک در قسمت بالای جعبه و روی درب حک شده درحالی‌که این ویژگی را در نسخه غیر اصل نمی‌بینید.

● ظرف نمونه اصل با تقلبی چندان باهم فرق ندارد. اما با دقت به درب هردو نمونه می‌توانید به‌راحتی تفاوت را احساس کنید؛ درب نمونه تقلبی ثبات ندارد و به‌سادگی در جای خود می‌لغزد.

● همچنین دوتکه بودن والف (افشانه) در ادکلن لالیک اصل ازجمله نشانه‌های کاملاً مشخص در مقایسه با نسخه تقلبی است که افشانه یک‌تکه روی ظرف سوار شده.

تشخیص اصل بودن ادکلن کوکو مادمازل شنل Chanel Coco Mademoiselle

لازم است هنگام خرید موارد زیر را در نظر بگیرید:

● وزن نسخه اصل 288 گرم و نسخه تقلبی حدود دوازده گرم سنگین‌تر است.

تشخیص اصل بودن ادکلن کوکو مادمازل شنل Chanel Coco Mademoiselle

● ظاهر این ادکلن رؤیایی ساده اما بسیار خیره‌کننده است. برای تشخیص اصل بودن این ادکلن کافی است به رنگ صورتی با یک کادر طلایی روی شیشه دقت کنید. نام کوکو COCO روی کادر با حروف درشت حک شده و زیر کوکو شما می‌توانید کلمه مادمازل MADEMOISELLE را ببینید.

تشخیص اصل بودن ادکلن کوکو مادمازل شنل Chanel Coco Mademoiselle

● در قسمت زیرین کادر هم به ترتیب نام شنل Chanel و بعد پاریس حک شده است. مثل هر ادکلن اصل دیگری، مایع درون شیشه کمرنگ و شفاف است. باکمی دقت می‌توانید لوگوی گرد شنل را هم دور گردن بطری ببینید.

ادکلن کرید اونتوس Creed Aventus

برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس لازم است چند آیتم زیر را در نظر داشته باشید:

● در جلوی بسته‌بندی، لوگوی برند به‌صورت برجسته و با لیزر چاپ‌شده است و بافت جعبه با لبه‌های برجسته خودش را نشان می‌دهد.

● لبه پایینی جعبه سیاه‌رنگ است. ولی در نسخه تقلبی این لبه سفیدرنگ است.

تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس


● داخل جعبه این برند ادکلن یک کارت معرفی وجود دارد. دقت کنید که طرح دایره شکل طلاکوب شده باید برجسته و لوگوی برند، بالای کارت و زیر آن نام ادکلن چاپ‌شده باشد.

● قسمت زیرین افشانه یا والف سفیدرنگ است درحالی‌که نسخه غیر اصل به رنگ نقره‌ای وارد بازار شده است.

تشخیص اصل بودن ادکلن هرمس Terre d’Hermes

تفاوت اصل نسخه اصل با تقلبی شامل موارد زیر است:

● وزن محصول؛ محصول اصل حدود 430 گرم است و محصول تقلبی حدود بیست گرم سنگین‌تر است.

● رنگ جعبه ادکلن هرمس اصل زیتونی تیره است درحالی‌که جعبه نسخه غیر اصل کمی روشن‌تر وارد بازار شده.

● رنگ نوشته برند در نسخه اصلی نارنجی ملایم است اما در نسخه تقلبی شما شاهد تناژ قرمز خواهید بود.

تشخیص اصل بودن ادکلن هرمس Terre d'Hermes


● قسمت درپوش اسپری در محصول تقلبی به‌سختی پایین می‌آید تا افشانه دیده شود. درحالی‌که این پوشش در نسخه اصل به‌راحتی پایین کشیده می‌شود.

تشخیص اصل بودن ادکلن وان میلیون one Million

● ممکن است تفاوت وزنی چندان چشمگیری در دو نسخه اصل و تقلبی وجود نداشته باشد؛ وزن واقعی 10 گرم است.

● برای تشخیص ادکلن اصل از فیک توجه کنید که رنگ جعبه اصل روشن‌تر از جعبه تقلبی باید باشد.

● لوگوی برند در نسخه اصل دور کوبی طلایی برجسته دارد. درحالی‌که در نسخه تقلبی چنین چیزی وجود ندارد.

تشخیص اصل بودن ادکلن وان میلیون one Million


● در محصول اصلی لوگو به‌صورت برجسته و به همان شکل مربعی شکل روی درب بالایی جعبه حک شده درحالی‌که در محصول غیر اصلی این لوگو بزرگ‌تر چاپ‌شده است.

● ادکلن اصلی وان میلیون بدون کاور مقوایی روی جعبه وارد بازار می‌شود. اما نسخه تقلبی یک کاور اضافی روی جعبه دارد.

تشخیص ادکلن ورساچه اصل Versace

● وزن محصول اصل 400 گرم و وزن محصول تقلبی سی گرم بیشتر است.

● در قسمت پشت جعبه ادکلن اصل اطلاعات محصول را در پایین جعبه مشاهده می‌کنید. درحالی‌که در نسخه تقلبی این اطلاعات در بالا چاپ‌شده است.

تشخیص ادکلن ورساچه اصل Versace

● لوله متصل به افشانه نسخه اصلی کاملاً شفاف و ظریف ساخته شده است اما محصول تقلبی یک لوله ضخیم متصل به افشانه دارد.

● بچ کد محصول اصل در قسمت پایین و جلوی شیشه حک شده و نسخه غیر اصل اصلاً چاپ نشده است.

تشخیص اصل بودن عطر ایفوریا Ck Euphoria

این برند ازنظر نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی تفاوت چندانی با برندهای معرفی‌شده در این مقاله ندارد و تنها نکته‌ای که لازم است موقع خرید توجه کنید وزن نسخه اصل است. محصول اصلی حدود 500 گرم وزن دارد و نسخه تقلبی چند گرم سنگین‌تر است. هم‌چنین رنگ مایع داخل بطری اصل با تقلبی نیز متفاوت است.

تشخیص اصل بودن عطر ایفوریا Ck Euphoria

پایان‌بخش

این مقاله با هدف افزایش آگاهی شما قبل از خرید ادکلن جدید و یافتن بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی نوشته‌شده است. ما مفتخر هستیم که در بخشی از خاطره بویایی شما سهیم شویم و جایی هرچند کوچک در قفسه عطر و ادکلن های محبوبتان داشته باشیم. برای تشخیص ادکلن اصل از فیک روی این مقاله حساب کنید و مطمئن باشید در خرید بعدی، حتماً راضی خواهید بود!

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من