بهترین مارک‌ روغن آرگان

معرفی 8 تا از بهترین مارک‌ روغن آرگان

.اگر شما هم از کسانی هستید که به موهای سر خود اهمیت می‌دهید، حتما اسم روغن آرگان برایتان آشناست. روغن آرگان روغنی مفید برای سلامت موهای شماست که به صورت طبیعی از درخت آرگان تهیه می‌شود. این روزها بسیاری از برندهای آرایشی بهداشتی با انجام یک سری فرآیند روی این روغن، آن را به شکلی که مصرفش راحت‌ باشد تولید و عرضه می‌کنند. حال قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین مارک‌ روغن آرگان آشنا کنیم و با ذکر مزایا و معایب و ویژگی هر کدام آن ها را  مورد بررسی قرار دهیم تا شما را در خرید بهترین برند روغن آرگان راهنمایی کرده باشیم.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان اکسیری بی نظیر است که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، اسیدهای چرب، ویتامین A ،C و ویتامین E، امگا ۳ و امگا ۶ و قدری امگا ۹می‌باشد. به تازگی دانشمندان به خاصیت ضدسرطان بودن روغن آرگان رسیده اند. بنابراین فایده های زیادی برای پوست، مو، ناخن و سلامتی بدن دارد. از این رو استفاده و از روغن آرگان و سرم آرگان اصل بسیار حائز اهمیت است.

اصلیت این روغن از کشور مراکش می باشد که از هستهٔ درختی به نام Argania Spinosa به دست می آید.درخت روغن آرگان درختی بومی است که در 30 سالگی میوه میدهد. بهتر است بدانید که آرگان درختی مقاوم در برابر گرما و کم آبی است و با سخت ترین شرایط محیطی سازگار است و از بین نمی رود .

روغن آرگان و سرم آرگان اصل

زیبایی برای همه افراد حتی آقایان مهم است. امروزه افراد هزینه های زیادی برای زیبایی پوست، مو و ناخن انجام می‌دهند. از این رو رقابت بسیار زیادی در بین شرکت ها برای ارائه محصولات جدید، عالی و با کیفیت به وجود آمده است. افراد زیادی ترجیح می‌دهند یک محصول چند کاره پیدا کنند تا همه خواص درمانی و زیبایی را داشته باشد. میتوان به روغن آرگان و سرم آرگان اصل (Argan Oil) که طرفداران زیادی پیدا کرده است اشاره کرد.

کاربردها و خواص روغن آرگان چیست؟

1.ترمیم و بازسازی پوست

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان باعث ترمیم و بازسازی پوست می شود. به عنوان مثال روغن آرگان برای افرادی که دارای اگزما پوستی و آکنه می باشند بسیار مفید است. روغن آرگان اصل و خالص تاثیر چشم گیری در درمان و کاهش التهابات پوستی دارد.

از پرکاربردترین خواص روغن آرگان می توان به رفع ترک های پوستی در زمان بارداری اشاره کرد. با مصرف روزانه چند قطره از روغن آرگان بر روی سینه، شکم ، اطراف باسن و پا می توان از ایجاد ترکهای پوستی که بر اثر کشیدگی پوست ایجاد می شود جلوگیری کرد . این روغن هیچ گونه ضرری برای جنین ندارد و مادر می تواند با خیال آسوده از روغن آرگان استفاده کند. روغن آرگان حاوی تری ترپنوئیدها است، تری ترپنوئیدها زخم را ترمیم می‌کنند و در دراز مدت باعث از بین رفتن اسکار می‌شود، همچنین روغن آرگان از عفونت نیز جلوگیری می‌کند. روغن آرگان درمانی مناسب برای سوختگی و آفتاب سوختگی می باشد. به همین علت است که امروزه از روغن آرگان در داروهای پوستی استفاده می شود.

2. نرم کننده٬ حالت دهنده و درخشان کننده مو

به علت دارا بودن آنتی اکسیدان های زیاد در روغن آرگان، رادیکال های آزادی که از تابش خورشید ایجاد می شود و باعث کدر شدن و ضعیف شدن مو می شود را از بین می برد. روغن آرگان شفافیت و درخشندگی بالایی به موها می دهد. همچنین روغن آرگان از وز شدن مو نیز جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان و سرم آرگان اصل

می توان روغن آرگان را بعد از حمام استفاده کرد که به مو براقیت و حالت دهندگی بالایی می دهد. از طرفی به علت جذب شدن سریع روغن آرگان بر روی مو، احساس چرب بودن و کثیف بودن نخواهید کرد. استفاده از شی باتر برای نرم شدن موها پیشنهاد می‌شود که در مقاله «شی باتر چیست» توضیح داده‌ایم.

3.از بین برنده شکنندگی و موخوره

به علت جذب بالای روغن آرگان، این محصول رطوبت مو را حفظ می کند. روغن آرگان از شکنندگی و موخوره جلوگیری می کند. روغن آرگان با نفوذ در ساقه مو باعث تقویت و باعث افزایش ضخامت مو می‌شود. موهای آسیب دیده ای که بر اثر رنگ و دکلره به وجود آمده است٬ به وسیله روغن آرگان تقویت می شوند. در صورتی که به روغن درمانی علاقه دارید می‌توانید مقاله «روغن های گیاهی برای رشد مو» را مطالعه نمایید.

4.تقویت ناخن های دست و پا

از روغن آرگان برای تقویت ناخن های شکننده، براقیت ناخن و خشکی های ایجاد شده در اطراف ناخن ها و حتی کف پا می توان استفاده کرد.

5.مرطوب کننده و درخشان کننده لب

به علت دارا بودن ویتامین E در روغن آرگان این محصول ترک های ایجاد شده بر روی لب که علت آن خشکی و سردی هوا می باشد را از بین میبرد. روغن آرگان زیبایی و درخشندگی و جذابیت خاصی به لب های شما میدهد.

6.ضدپیری پوست

روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان های بالایی می باشد که در پیشگیری از پیری پوست مؤثر می باشند. شما می توانید قبل از خواب چند قطره از روغن آرگان را بر روی پوست تمیز خود زده ماساژ دهید و تاثیر آن را در کوتاه مدت مشاهده کنید. این روغن دارای خواص ضد چروک است. در مقاله «قویترین روغن ضد چروک» به معرفی روغن های ضد چروک دیگر پرداخته ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

تفاوت بین روغن آرگان و سرم آرگان

هم سرم مو و هم روغن مو طرفداران زیادی دارد و ممکن است سوال پیش بیاید که کدام یک برای مو بهتر است؟
جنس سرم مو از سیلیکون می باشد که بیشتر از سرم های آرگان برای حالت دهی، درخشندگی، براق کنندگی مو و محافظت از مو استفاده می شود. همچنین سرم آرگان از موها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند و باعث می شود که دوام رنگ مو بیشتر شود.

علاوه بر این از سرم آرگان برای محافظت مو در برابر حرارت ابزارهای آرایشی (اتو مو، سشوار و …) استفاده می شود. سرم آرگان بهتر است قبل از حرارت بر روی مو استفاده شود تا رطوبت مو از بین نرود و به مرور زمان از ریزش و ایجاد موخوره جلوگیری کند.
روغن آرگان اصل و خوب دارای تمامی خواص سرم آرگان می باشد و علاوه بر آن خاصیت درمانی دارد. از این رو  با استفاده مداوم از روغن آرگان شکنندگی، خشکی، بدحالت بودن و موخوره موها درمان می شود.

معرفی بهترین مارک روغن آرگان

1- سرم موی روغن آرگان پنتن سری Pro-V

این سرم حاوی روغن آرگان 100 درصد خالص و پرو ویتامین می‌باشد و با توجه به ترکیباتی که درون آن وجود دارد، برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب می‌باشد. همچنین این سرم با تغذیه مو و تقویت بافت مو، باعث نرم و لطیف شدن موها می‌شود. ساختار این محصول بسیار سبک بوده و خیلی سریع جذب پوست می‌شود. این مزیت باعث می‌شود شما هیچ ردی از چربی روی پوست خود مشاهده نکنید و این سرم به بهترین مارک روغن آرگان تبدیل شود.

سرم موی روغن آرگان پنتن سری Pro-V

2- روغن بل جاردین بهترین مارک روغن ارگان خارجی

این برند نیز در گروه بهترین برند روغن آرگان موجود در بازار قرار دارد. کاری که این روغن انجام می‌دهد این است که موهای شما را در برابر اشعه‌ ماورا‌ء بنفش خورشید حفظ کرده و موهایتان را تغذیه می‌کند. این روغن به صورت موثری موهای شما را حجیم کرده و خاصیت نرم کنندگی آن مانع از خشکی مو می‌شود. از دیگر خواصی که این برند روغن آرگان دارد، این می‌باشد موها را براق و صاف کرده و همچنین به درمان و یا کاهش شوره سر نیز کمک می‌کند.

روغن مو آرگان بل جاردین

3- روغن آرگان دکسی مدل Morocco

این برند با کیفیت می‌تواند طی یک مدت کوتاه تاثیر شگفت‌انگیزی روی موهای شما بگذارد. این محصول نیز از روغن آرگان 100% خالص تولید شده و یک درمان مناسب برای از بین بردن وز مو و موخوره می‌باشد. لطیف و خوش حالت کردن مو و تغذیه مو از دیگر مزایا آن بوده و حجم بالای آن، باعث می‌شود که بتوانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید. شما می‌توانید انواع روغن آرگان را از فروشگاه اینترنتی آرایسی لند تهیه نمایید.

روغن آرگان دکسی مدل Morocco

4- سرم مو دو فاز مارال مدل روغن آرگان

این برند نام آشنا محصول ایران است و بدون شک یکی از بهترین روغن‌ آرگان موجود در بازار را این کمپانی تولید و روانه بازار می‌کند. به دلیل اینکه روغن آرگان مارال تولید داخل می‌باشد، به نسبت سایر رقبای خارجی خود قیمت مناسب‌تری دارد. از ویژگی‌ها و خاصیت این محصول می‌توان به این اشاره کرد که به خوبی بافت مو را تقویت کرده و موها را نرم و حجیم می‌کند. این روغن بهترین برند روغن ارگان در ایران است.

سرم مو دو فاز مارال مدل روغن آرگان

5- روغن مو آرگان والانسی مدل A01 بهترین روغن آرگان

این برند محصول آمریکا است و همواره محصولات خوب و با کیفیتی را تولید کرده است. روغن آرگان والانسی، برای انواع مو چرب و خشک مناسب بوده و موها را نرم، درخشان و براق می‌کند. از دیگر خاصیت روغن آرگان این برند خاصیت ضد آفتاب آن است که از بافت مو در برابر اشعه‌های مضر مثل اشعه فرا بنفش خورشید محافظت می‌کند. این محصول رایحه بسیار خوشی دارد و حس خوبی را بعد از استفاده به شما منتقل می‌کند.

روغن مو آرگان والانسی مدل A01

6- روغن آرگان آرمان مدل Pure Morocco

این برند اسپانیایی در حوزه مواد آرایشی بهداشتی فعالیت دارد و این محصول از این برند نیز، در دسته‌ی بهترین مارک‌ روغن آرگان موجود در ایران قرار می‌گیرد. روغن آرگان این برند کاملا خالص است و در ساخت آن، حتی از مواد نگهدارنده و همچنین از عطر و نرم‌کننده نیز استفاده نشده. روغن آرگان آرمان به نسبت سایر محصولات معرفی شده، قیمت پایین‌تری دارد و افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

روغن آرگان آرمان مدل Pure Morocco

7- روغن آرگان باریج اسانس بهترین مارک‌ روغن آرگان

این روغن آرگان که یکی از بهترین مارک‌ روغن آرگان است باعث می‌شود تا خشکی و ترک پوست درمان شود. از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی پوست نیز جلوگیری شود. از دیگر مزایا این محصول می‌توان گفت که یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است. بسیار سریع جذب پوست شده و دیگر اثری از چربی روی پوست بر جای نمی‌گذارد. این محصول حتی برای تقویت و یا ترمیم ناخن‌ها نیز موثر است.

روغن آرگان باریج اسانس

8- روغن آرگان سان وی مدل Argan Oil

این برند نیز تولید داخل می‌باشد و روغن آرگان این برند، علاوه بر پر فروش بودن، در گروه بهترین مارک روغن آرگان برای مو، قرار می‌گیرد. این محصول دارای ویتامین‌های E، A، امگا 3 و امگا 6 است و به تقویت بافت پوست و موی شما کمک می‌کند. از دیگر مزایا این روغن قیمت مناسب آن است. ازدیگر خواص آن هم می‌توان به سبک بودن و جذب سریع و بالا اشاره کرد که پوست را بسیار نرم و لطیف می‌کند.

حال که با چند تا از بهترین مارک‌ روغن آرگان آشنا شدید و ویژگی‌های هر کدام را مطالعه کردید، وقت آن است که شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید بهترین مارک روغن آرگان برای مو را خریداری کرده و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در صورتی‌که تمایل به استفاده از روغن های دیگری بجز آرگان دارید مطالعه مقاله «خواص روغن هسته انار» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی‌های روغن آرگان اصل

به دلیل خواص زیاد روغن آرگان، امروزه این محصول پرطرفدار شده است و شرکت های زیادی این روغن را تولید می کنند.

اما چگونه متوجه شویم که روغن آرگانی که میخریم اصل و باکیفیت است؟ پس بهتر است در هنگام خرید روغن آرگان به این نکات توجه کنید:

  • به علت محدود بودن درخت آرگان این روغن، روغنی گران می باشد. اولین نکته باید به شرکت ارائه دهنده روغن آرگان اشاره کرد که بهتر است از شرکتی معتبر و شناخته شده باشد. بنابراین گول قیمت های ارزان و مناسب را نخورید. همین است که می گویند هیچ ارزانی بی دلیل نیست.
  • روغن آرگان اصل و خالص ارزان نیست.
  • روغن آرگان اصل بدون پارافین، مواد نگهدارنده، کاپریک تری گلیسیرید و کاپریلیک می باشد.
  • رنگ روعن آرگان اصل زرد است. زردی که متمایل به زردی روغن باشد.
  • غلظت و چسبندگی روغن آرگان اصل و خوب بالاست.
  • روغن آرگانی که اصل باشد بعد از استفاده سریعاً جذب مو و پوست می شود و هیچ اثری از روغنی شدن نمی گذارد.
مقاله پییشنهادی : بهترین روغن برای موهای خشک

راه شناخت بهترین روغن آرگان اصل (راهنما خرید)

قدم اول: رنگ روغن آرگان

اولین چیزی که شما باید حین خرید بهترین مارک‌ روغن آرگان چک کنید، رنگ روغن می‌باشد. روغن آرگان صددرصد خالص کاملا زرد رنگ است. به طوری که به روغن آرگان لقب طلای مایع داده‌اند.

قدم دوم: بوی روغن آرگان

بعد از این که رنگ روغن مورد تایید بود، نوبت بوی روغن است. اما این کار برای دفعات اول کمی سخت است. چرا که باید بوی روغن آرگان خالص و اصل برای شما آشنا باشد تا از طریق بو کردن آن بتوانید اصل بودن آن را تایید کنید. روغن آرگان اصل بویی شبیه به آجیل و نزدیک به پاپ کرن دارد. این بو ماندگاری زیادی ندارد و سریع از بین می‌رود. بوی روغن آرگان مثل روغن زیتون در خاصیت آن تاثیر زیادی در تامین خواص مختلف آن برای پوست و مو دارد. روغن‌های آرگان‌ بی بو، قیمت کمتری دارند چرا که کیفیت آن‌ها در فرآیند حذف بو و اسانس از دست رفته است و خواص آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

قدم سوم: چک کردن رسوب روغن

بعد از تایید شدن بو و رنگ روغن آرگان اصل باید رسوب آن را چک کنید. روغن آرگان هم مانند تمام روغن‌های طبیعی رسوب می‌کند. بعد از مدتی انتهای بطری رسوبات مات و همرنگ با بافت طبیعی روغن مشاهده می‌شود که باید بلافاصله بعد از تکان دادن بطری روغن، این رسوب مجددا در روغن حل و ناپدید ‌شود.

بهترین مارک‌ روغن آرگان
قدم آخر: تست روغن روی پوست

آخرین مرحله از تست برای شناخت بهترین روغن آرگان اصل ، ارزیابی بافت روغن بر روی پوست می‌باشد. روغن‌های طبیعی اکثرا گرانروی بالایی دارند و به اصطلاح بافت سنگینی دارند. روغن آرگان بافت سنگین‌تری نسبت به سایر روغن‌های طبیعی دارد. شما باید بعد از این که مقداری از روغن را روی پوست خود ماساژ دادید متوجه این بافت سنگین بشوید. نکته جالب در مورد روغن آرگان این است که با وجود بافت نسبتا سنگین، جذب آن بر روی پوست سریع است. پس اگر بعد از استفاده از این روغن متوجه شدید که برای مدت زمان طولانی تری پوست شما را چرب می‌کند به اصالت محصول شک کنید. در بسیاری از محصولات بازار برچسب 100 درصد طبیعی روی شیشه روغن آرگان  قرار دارد که با ارزیابی مشخصات روغن و قیمت آن می‌توانید از اصالت محصول اطمینان کسب کنید.

حرف آخر

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان گرفته می‌شود و این درخت، بومی کشور مراکش است. این ترکیب حاوی مقادیر بالایی اسید چرب ضروری و ویتامین محلول در چربی است که می‌توانید آن را همزمان برای پوست و مو استفاده کنید. ما برای شما گروهی از بهترین مارک‌ روغن آرگان را معرفی کردیم و ویژگی‌های هر یک را شرح دادیم؛ پس شما با توجه به ویژگی‌های گفته شده و همچنین چهار قدم طلایی برای شناخت روغن آرگان اصل که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، می‌توانید بعد از خواندن این مقاله بهترین مارک روغن آرگان برای مو و پوست خود را خریداری کرده و از داشتن موهای نرم و تقویت شده لذت ببرید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

3 دیدگاه در “معرفی 8 تا از بهترین مارک‌ روغن آرگان

  1. لیدی گفت:

    سلام.
    روغن ارگان برای مو و صورت هست یا فقط مو؟ روغن ارگان خریدم ولی روی ان ننوشته برای پوست
    ؟

    1. میلاد اعتمادی فر گفت:

      لیدی عزیز وقت بخیر
      روغن آرگان برای مو و پوست قابل استفاده است. در صورتی که از روغن آرگان اصل استفاده کنید برای هر دو مورد کاربرد دارد.

  2. فائزه گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من