15 مارک پرطرفدار بهترین شامپوی مردانه را بشناسید

15 مارک پرطرفدار بهترین شامپوی مردانه برای انواع مو را بشناسید

یافتن بهترین شامپوی مردانه برای خرید و استفاده در میان انبوهی از تنوع برند و مدل شامپو مردانه کار بسیار دشواری می‌باشد. فرقی نمی‌کند خانم باشید یا آقا، داشتن موهای سالم تأثیر فراوانی در زیبایی و جذابیت چهره دارد. زیرا مو یکی از مهمترین قسمت های بدن و چهره است؛ بنابراین رسیدگی به موها یکی از اصول مهم در مراقبت‌های زیبایی است، اما در بیشتر آقایان اهمیت کمتری به موهای خود می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود موهای آقایان دچار مشکلاتی شود که ریزش مو یکی از رایج‌ترین آنها است. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که شامپو موی مردانه چیست؟ تفاوت شامپو مردانه و زنانه چیست؟ انواع شامپوی مردانه کدامند؟ و به از این دست پرسش ها پاسخ دهیم و همچنین بهترین شامپوی مردانه موجود در بازار از برندهای ایرانی و خارجی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شامپو موی مردانه چیست؟

همانطور که گفته شد، آقایان کمتر به موهای خود رسیدگی می کنند و ممکن است تصور کنند چون مرد هستند نیازی نیست به موهای خود اهمیت بدهند در صورتی که این یک باور اشتباه است! موهای آقایان همانند موهای خانم ها نیاز به مراقبت دارد و اگر رسیدگی نشود دچار مشکل خواهد شد. ترکیباتی که در بهترین شامپوی مردانه استفاده می شود معمولاً قوی تر از ترکیبات شامپوهای زنانه است. همچنین به دلیل اختلافات بیولوژیکی میان آقایان و خانم ها، پوست سر آقایان معمولاً چربی بیشتری نسبت به پوست سر خانم ها تولید می کنند لذا یکی از اولین کارهایی که شامپوهای مردانه انجام می دهند کنترل چربی پوست سر و موها است.

تفاوت شامپو مردانه و زنانه

همانطور که گفته شد، جنس پوست سر و موی آقایان با خانم ها متفاوت و عموماً چربی بیشتری تولید می کند؛ همچنین آقایان بیشتر از خانم ها شوره سر را تجربه می کنند؛ بدین ترتیب ترکیباتی که در شامپو موی مردانه وجود دارد باعث می شود از بروز برخی مشکلات مو برای آقایان پیشگیری کند و یا تا حدی مشکلات را برطرف کند.

تفاوت شامپو مردانه و زنانه

دیگر تفاوتی که شامپو مردانه با شامپو زنانه دارد بوی این دو نوع شامپو است؛ شامپوهای زنانه رایحه ای زنانه داشته و به شامپو حال و هوایی خانمانه می دهند، در حالی که شامپو موی مردانه بویی مردانه دارد. از دیگر تفاوت های بهترین شامپوی مردانه و زنانه می توان به بسته بندی آنها اشاره کرد. بسته بندی شامپوهای مردانه در رنگ های تیره تر بوده درحالی که شامپوهای زنانه در رنگ های متنوع تر و روشن تری به بازار عرضه می شود.

مقاله پیشنهادی : مدل مو مردانه 2022

انواع شامپوی مردانه

همانطور که گفته شد نوع و جنس پوست سر و موی آقایان با خانم ها تفاوت دارد و موی سر یکی از مهم ترین بخش های چهره، چه برای خانم ها و چه برای آقایان محسوب می شود و رسیدگی به آن می تواند از بسیاری از مشکلات در طولانی مدت جلوگیری کند؛ لذا شرکت ها و برندهای آرایشی و بهداشتی محصولات بسیار متنوعی را برای انواع مختلف موی آقایان و مشکلاتی که ممکن است داشته باشند تولید می کنند و تنوع بسیار بالایی از این محصولات در بازار وجود دارد که آقایان می توانند با توجه به جنس موی خود و یا مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، بهترین شامپوی مردانه مناسب موی خود را انتخاب کنند. به طور کلی شامپو مردانه به انواع زیر طبقه بندی می شوند:

انواع شامپوی مردانه

  • شامپو ضدریزش مردانه: ریزش مو مسئله ای است که اکثر آقایان با آن مواجه هستند و این مسئله باعث می شود در سنین کم حجم موهایشان کمتر شود. در این راستا برندهای مختلف شامپوهایی که مخصوص ریزش موی آقایان هستند را تولید کرده اند. وجود چهار عنصر کافئین، کتوکونازول، ساپالمیتو و بیوتین در این نوع شامپو ها باعث می شود ریشه مو تقویت شده و ریزش به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. در مقاله «بهترین شامپو برای ریزش مو» انواع شامپوهای ضدریزش را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.
  • شامپو ضدشوره مردانه: پوست سر آقایان بیشتر از خانم ها شوره می زند. افرادی که از شوره سر خود ناراضی هستند می توانند از شامپوهای ضدشوره سر مخصوص آقایان استفاده کنند، ترکیبات موجود در این شامپوها درمان قطعی شوره سر است.
  • شامپو حجم دهنده مردانه: حجم مو یکی از عواملی است که در زیبایی چهره تأثیر زیادی دارد. برندهای آرایشی بهداشتی، شامپوهایی را برای حجم دادن مو مخصوص آقایان تولید کرده اند. ترکیبات این شامپوها باعث استحکام، ضخیم شدن مو و در نتیجه پرپشت شدن موها می شود. شامپوهای حاوی صدر و رزماری به افزایش حجم مو کمک فراوانی می کنند.
  • شامپو ترمیم کننده مردانه: شامپو ترمیم کننده مو حاوی ترکیبات و فرمولاسیون مخصوصی است که موجب می شود ساقه های آسیب دیده مو ترمیم گردد و مو شما جلوه ای نرم و درخشان داشته باشد.
  • شامپو تقویت کننده مردانه: شامپو تقویت کننده مو مخصوص آقایان باعث استحکام ریشه مو شده و موها را در برابر آسیب های محیطی و حرارت مقاوم می کند در نتیجه موها همیشه سالم به نظر خواهند رسید.
  • شامپو مخصوص موهای خشک مردانه: شامپوهایی که مخصوص موهای خشک هستند باعث می شوند که موی شما براثر شستشو خشک نشود و چربی طبیعی خود را ازدست ندهد.
  • شامپو مخصوص موهای معمولی مردانه: این شامپوها مناسب افرادی است که موهای معمولی دارند؛ باعث درخشندگی و نرمی مو نیز می شوند.
  • شامپو مخصوص موهای چرب مردانه: این شامپوها ترکیبات قوی تری نسبت به دیگر شامپوها دارند تا بتوانند چربی ها را به طور کامل از روی موها پاک کنند و ظاهری پاکیزه و درخشان به موها ببخشند.

شیوه انتخاب شامپو مردانه مناسب

موی سر یکی از مهمترین بخش هایی است که در زیبایی و جذابیت چهره تأثیر بسزایی دارد. آقایان معمولاً به دلیل اینکه بیشتر در معرض آلودگی های محیطی، دود دخانیات و آفتاب هستند، بیشتر دچار مشکلات در موی سر خود می شوند، بنابراین از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بهتر است قبل از بروز مشکلات به موهای خود رسیدگی کنند. اولین قدم برای رسیدگی و توجه به موی سر انتخاب یک شامپوی مناسب از میان پرطرفدارترین و بهترین شامپوی مردانه است. در واقع انتخاب یک شامپوی مناسب و با کیفیت ، حتی اگر مبلغ زیادی برای آن بپردازید، نوعی سرمایه گذاری برای روزهای مسنی شما است.

شیوه انتخاب شامپو مردانه مناسب

به منظور انتخاب بهترین شامپوی مردانه مناسب، ابتدا باید جنس موهای خود و همچنین پوست سر خود را بشناسید. به طور مثال، اگر موی چرب دارید شامپو معمولی مناسب نیست. چراکه نمی تواند چربی ها را به طور کامل از روی موی شما پاک کند و به همین ترتیب موی شما همیشه چرب و آلوده به نظر خواهد رسید و گاهی ممکن است همین چربی اضافی مو باعث ریزش مو نیز بشود. همین طور اگر موهای خشک داشته باشید، شامپو موهای معمولی، موهای شما را خشک تر کرده و باعث شکنندگی و ریزش آنها و حتی شوره سر می شود. بنابراین لازم و ضروری است که قبل از انتخاب و خرید شامپو موی مردانه، نوع و جنس پوست و موی سر خود را تعیین کنید تا بتوانید بهترین شامپوی مردانه را برای خود تهیه نمایید. اگر با مشکل شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله «درمان شوره سر» می‌باشد که در آن با روش‌های درمان این مشکل آشنا می‎‌شوید.

بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه

برای خرید بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه ، اولین کار توجه و دقت به برچسب روی شامپو است. دقت کنید که شامپویی که خریداری می کنید حتماً مخصوص موهای چرب مردانه باشد. در اینجا چند نمونه از بهترین شامپوی مردانه برای موهای چرب معرفی شده است:

1. شامپو لامینین Laminin برای موهای چرب

شامپو لامینین Laminin برای موهای چرب

شامپوی مخصوص موی چرب لامینین مناسب آقایانی است که موی چرب دارند؛ چربی موها را تنظیم کرده، آلودگی ها را پاک کرده و باعث می شود مو درخشان و پاکیزه به نظر برسد.

2. شامپو فولیکا Fulica موهای چرب

شامپو فولیکا Fulica موهای چرب

این شامپو نه تنها چربی موها را پاک کرده بلکه برای افرادی که از شوره سر رنج می برند نیز مناسب است. این شامپو از طریق کنترل ترشح سبوم پوست کف سر و تنظیم PH مو، کمک می کند تا فرد از چربی اضافی مو خود رهایی یابد. برای آشنایی بیشتر با انواع دیگر شامپوها به مقاله «بهترین شامپو ضد شوره» مراجعه کنید.

3. شامپو آمریکن کرو بهترین شامپوی مردانه برای موهای چرب

شامپو آمریکن کرو بهترین شامپوی مردانه برای موهای چرب

این شامپو American crew یکی از بهترین شامپوی مردانه مناسب موهای چرب است و درمیان آقایانی که موهای چربی دارند از محبوبیت بالایی برخوردار است. چربی ها را به طور کامل پاک کرده و به مو ظاهری پاکیزه و براق می بخشد.

مقاله پیشنهادی : بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

بهترین شامپوی مردانه برای موهای معمولی

آقایانی که جنس موی معمولی دارند می توانند از شامپوی مخصوص موهای معمولی استفاده کنند؛ این نوع شامپوها، چربی موها را به صورت مناسبی از روی مو پاک کرده و به مو نرمی و لطافت و درخشش می بخشد. برخی از شامپوهای مردانه مخصوص موهای معمولی به شرح زیر هستند:

1. شامپو شاوما Schauma مردانه مدل Mint Fresh

شامپو شاوما Schauma مردانه مدل Mint Fresh

این شامپو برای موهای معمولی مناسب است، بوی مطبوعی دارد و باعث خنکی در پوست سر می شود که حس تازگی را به شما می بخشد.

2. شامپو مخصوص سر، صورت و بدن نیوا Nivea مردانه مدل Coolkick

شامپو مخصوص سر، صورت و بدن نیوا Nivea مردانه مدل Coolkick

این شامپو یکی دیگر از بهترین شامپوی مردانه منتخب می باشد که دارای عصاره نعنا بوده و خنکی ویژه ای را به پوست سر و صورت می بخشد. بهتر است این شامپو را در فصل تابستان استفاده کنید و از حس خنکی که به پوست سر می بخشد لذت ببرید.

مقاله پیشنهادی : شامپو خشک

بهترین شامپوی مردانه ضد شوره

شوره سر تقریباً مشکل اکثر آقایان است. با استفاده از شامپوهای مخصوص برای از بین بردن شوره سر می توانید این مشکل را از بین ببرید. برخی از بهترین شامپوی مردانه ضد شوره به قرار زیر هستند:

1. شامپو ضدشوره موهای چرب ویتاکر درمالیفت لافارو Dermalift Vita Ker

شامپو ضدشوره موهای چرب ویتاکر درمالیفت لافارو Dermalift Vita Ker

این شامپو یک شامپوی بدون سولفات است و برای درمان شوره سر بسیار مؤثر می باشد. همچنین اسیدهای آمینه ای که در این شامپو وجود دارد روند سفید شدن موها به دلیل افزایش سن را کند می کند.

2. شامپو ضدشوره کلین فرش مای My clean fresh

شامپو ضدشوره کلین فرش مای My clean fresh

این شامپو به نسبت قیمت پایینی که دارد از کیفیت بالایی برخوردار است و در زمینه درمان شوره سر آقایان، بهترین شامپوی مردانه به حساب می آید. همچنین به دلیل ترکیبات ضدالتهابی که دارد، سوزش، خارش و قرمزی را نیز از بین ببرد.

3. شامپو ضدشوره عاکس AXE

شامپو ضدشوره عاکس AXE

این شامپو که در لیست بهترین شامپوی مردانه قرار دارد، دشمن شوره سر آقایان است. این شامپو با ترکیباتی که در خود دارد، علاوه بر این که باعث نرمی و درخشش موها می شود، باعث از بین رفتن کامل شوره سر و خارش نیز می شود به همین دلیل از محبوبیت بسیار بالایی در میان آقایانی که شوره سر دارند برخوردار است.

بهترین شامپو نرم کننده مو مردانه

به طور کلی استفاده از نرم کننده مو زیاد توصیه نمی شود. زیرا در برخی موارد می تواند باعث ریزش مو گردد؛ اما برای آن دسته از آقایانی که موهای بلند داشته و از گره خودن و زبری موهای خود ناراضی هستند، بهترین شامپوی مردانه نرم کننده زیر را پیشنهاد می دهیم:

1. شامپو نرم کننده و حالت دهنده مناسب آقایان سریتا Cerita

شامپو نرم کننده و حالت دهنده مناسب آقایان سریتا Cerita

این شامپوی نرم کننده یکی از پرطرفدارترین ها در میان آقایان ایرانی است. این شامپو علاوه بر اینکه موها را تمیز می کند، باعث تقویت، نرم شدن و حالت گرفتن راحت و سریع موهای آقایان نیز می شود.

2. شامپو نرم کننده مخصوص آقایان Enliven

شامپو نرم کننده مخصوص آقایان Enliven

این شامپو که از بهترین شامپو مردانه خارجی به شمار می رود، از ترکیب گیاهان مختلف ساخته شده و کاملاً گیاهی می باشد. باعث تقویت موی آقایان شده و باعث می شود سریعتر رشد کنند. علاوه بر این، این شامپو موها را درخشان و نرم می کند.

بهترین شامپو کراتینه مردانه

شامپو موی حاوی کراتینه مخصوص موهای آسیب دیده ای است که به شدت خشک هستند. به عنوان شامپوی کراتینه می توانید از بهترین شامپوی مردانه زیر استفاده کنید:

1. شامپو موی کراتینه پیگا ویوا Keratin Extra Rich

شامپو موی کراتینه پیگا ویوا Keratin Extra Rich

این شامپو از بهترین شامپو صاف کننده مو مردانه مشهور می باشد که غنی شده با عصاره کراتین و شامپوی مناسبی برای تقویت موهایی است که به دلیل استفاده مکرر از حرارت برای خشک کردن یاحالت دادن موها آسیب دیده و خشک شده اند.

2. شامپو کراتینه و نرم کننده موی سر لامنین Laminin Keratin

شامپو کراتینه و نرم کننده موی سر لامنین Laminin Keratin

این شامپو نیز حاوی کراتین بوده و مناسب موهای خشک و آسیب دیده است. این شامپو با درنظر گرفتن تمام نیازهای آقایان برای تقویت ساقه مو و همچنین صاف شدن آن، شامپوهای خود را تولید می کند و در جایگاه بهترین شامپوی مردانه در سال های اخیر قرار گرفته است.

مقاله پیشنهادی : شامپو چیست

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان

بسیاری از آقایان حتی در سنین پایین دچار ریزش مو می شوند. بهترین شامپو ضد ریزش مو مردانه دارای چهار عنصر اصلی است که باعث جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها می شود. این چهار عنصر به قرار زیر هستند:

  • کافئین
  • ساپالمیتو
  • کتوکونازول
  • بیوتین

شامپوهای زیر جزء بهترین شامپوی مردانه در زمینه درمان ریزش مو هستند:

1. شامپو ضدریزش موی مردانه سینره

شامپو ضدریزش موی مردانه سینره

این شامپو که شامل ویتامین E،  B5 و F است، مقاومت موها را افزایش داده و از ریزش موها جلوگیری می کند. همچنین چربی اضافی موها را پاک کرده و ظاهری درخشان به موها می بخشد.

2. شامپو ضدریزش مردانه کلییر Clear

شامپو ضدریزش مردانه کلییر Clear

این شامپو یکی از بهترین شامپوهای مردانه برای ریزش مو و شوره سر است. شامپو ضدریزش کلییر با شوره سر مبارزه می کند، موها را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین شایان ذکر است که این شامپو مناسب انواع موها است.

3. شامپو اوپالیس Opalis

شامپو اوپالیس Opalis

این برند یک برند تقریباً جدید است اما در سالهای اخیر جای خود را درمیان آقایان باز کرده است. این شامپو از آویشن، روغن چوب سرو، رزماری و کافور درست شده است که موجب تقویت موها و جلوگیری دائم از ریزش آن ها می شود.

 سخن پایانی

بهترین راه برای داشتن موهایی زیبا، رسیدگی به آن قبل از بروز هرگونه مشکلی است، زیرا بسیاری از آقایان زمانی که موهایشان به مشکلی برمی خورد تازه به فکر درمان و رسیدگی می افتند. اما بهترین راه برای پیشگیری از هرگونه مشکلی، رسیدگی به موها قبل از ایجاد مشکل است. در این مقاله به معرفی انواع شامپو مردانه و بهترین شامپوی مردانه مناسب هر نوع مو مخصوص آقایان پرداختیم تا بتوانیم کمکی در زمینه سلامت موهای شما کرده باشیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من