اکستنشن مژه چیست و چه تفاوتی با کاشت مژه دارد؟

اکستنشن مژه چیست و چه تفاوتی با کاشت مژه دارد؟

چشم‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره افراد دارند. یکی از اعضای صورت که در زیبایی و جذابیت بسیار تاثیر دارد، مژه است. مژه‌های زیبا، پرپشت، بلند و سالم آرزو و هدف غایی اکثر خانم‌ها است. استفاده از فرمژه، مژه مصنوعی، انواع ریمل‌های حجم دهنده و بلندکننده مژه از روش‌هایی است که خانم‌ها برای بالا بردن زیبایی و جذابیت خود استفاده می‌کنند. کاشت مژه نیز یکی از جدیدترین راه‌های بالا بردن زیبایی چشم‌ها است. کاشت مژه به 2 صورت “کاشت دائم” و “کاشت موقت” انجام می‌پذیرد. اکستنشن مژه که از راهکارهای افزایش زیبایی مژه است و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، از نوع کاشت مژه به صورت موقت است.

کاشت مژه چیست؟

طبیعتا مژه‌ تاثیر زیادی در زیبایی یک شخص دارد. به همین دلیل یکی از دغدغه‌هایی که در مارکت آرایش و زیبایی برای خانم‌ها وجود دارد، این است که فرد مژه‌های پرپشت و بلندی داشته باشد. حال با روش‌های مختلفی می‌توان برای تقویت مژه اقدام کرد که یکی از روش‌های ماندگار کاشت مژه است. کاشت مژه مانند کاشت مو، به معنای اضافه کردن چند تار به تارهای طبیعی مژه است. با این کار مژه‌ها پرپشت شده و زیباتر خواهند شد.

حساسیت تار‌های موی مژه و همچنین محدود بودن تعداد آن‌ها، باعث شده تا کاشت مژه، به کاری تخصصی و حرفه‌ای تبدیل شود. به همین دلیل، اولین توصیه‌ای که در این مسیر به شما می‌کنیم این است که قبل از اینکه برای این کار اقدام کنید، از مرکزی که قصد دارید در آن جا کاشت مژه انجام دهید مطمئن شوید.

انواع کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه به 2 روش “دائمی” و “موقت” انجام می‌‌گیرد. کاشت دائم توسط پزشک انجام شده و کاری بسیار تخصصی است. در ادامه به صورت کامل و جامع برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع کاشت مژه چیست

در روش “کاشت مژه به صورت دائم”، از تارهایی استفاده می‌شود که به جنس مژه‌های طبیعی خودتان بسیار نزدیک باشد. سپس به وسیله برس مخصوص آنها را بین تارهای مژه کار می‌گذارند. همانطور که گفتیم این روش بسیار تخصصی است و نیاز به بیهوشی و یا بی حسی موضعی دارد؛ پس حتما باید پزشکی که تخصص زیبایی دارد این کار را انجام دهد. این روش ممکن است تا حدود 3 ساعت نیز به طول بینجامد. بعد از عمل کاشت، ممکن است که چشم یا پلک شما دچار ورم، تیرگی و کبودی، درد و یا سوزش شود. اما اصلا نگران نباشید؛ زیرا با مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب و همچنین استراحت کافی، و نهایتا بعد از 20 روز، برطرف خواهد شد. در روش کاشت دائم مژه، مژه‌های کاشته شده مانند مژه‌های طبیعی خودتان رشد خواهند کرد و در صورت نیاز، 6 الی 12 ماه بعد باید کوتاه شوند. این روش بیشتر برای کسانی که در اثر حوادثی ماند سوختگی مژه‌های خود را از دست داده اند به کار برده می‌شود.

روش “کاشت مژه به صورت موقت” همان “اکستنشن مژه” است که در پایین به صورت مفصل شرح می‌دهیم.

محصولات پییشنهادی: خرید تقویت کننده مژه

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه (eyelash extensions) یکی از راه‌های پرپشت و بلند کردن مژه‌ها است که به علت ماندگاری زیادی که نسبت به سایر روش‌ها دارد، کاربرد بیشتری پیدا کرده است. اکستنشن مژه اگر به طور صحیح انجام گیرد، باعث می‌شود چشم‌ها زیباتر، درشت‌تر و دلرباتر به نظر بیایند. در این روش، تارهای اضافی به مژه‌ها چسبیده می‌شوند. این عمل به همراه چسب‌های طبی و بر پایه “سیانو اکریلات” صورت می‌گیرد تا از آسیب رسیدن به مژه‌های طبیعی و چشم‌ها جلوگیری شود. این تارهای گفته شده، به 2 صورت به مژه اضافه می‌شوند:

  1. استفاده از روش مینک : در اینجا تارها از موی طبیعی حیوانات تهیه می‌شوند و از روش دیگر، گران‌تر است. همچنین ظاهری بسیار طبیعی به چشمان شما خواهند داد. اما به علت اینکه نمی‌توانیم به صورت 100 درصد از تمیزی و به دور از آلودگی بودن آنها مطمئن باشیم، زیاد پیشنهاد نمی‌شوند و کاربرد زیادی ندارند.
  2. استفاده از ابریشم، الیاف یا فیبرهای مصنوعی : در این روش نیز تارها بسیار نرم، زیبا و طبیعی هستند.

این تارهای مصنوعی که در اکستنشن استفاده می‌شود، پیچش و انحنای یکسانی دارند اما طول آنها بین 6 الی 15 میلیمتر متغیر است. (در گوشه‌های چشم از طول کمتر استفاده شده و رفته رفته طول آنها افزایش خواهد داشت.) همچنین قطر هر یک از تارها برابر بوده و با هماهنگی خوبی که دارند، چشم‌های شما را زیباتر نمایان می‌کنند.

انواع اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه به دو روش “کلاسیک” و “والیوم” انجام می‌شود که هر کدام را برایتان شرح خواهیم داد.

انواع اکستنشن مژه چیست؟

  • اکستنشن مژه به روش کلاسیک

در این روش بیشتر تمرکز بر روی پرپشت کردن مژه‌ها است. این روش ظاهری کاملا طبیعی و نچرال به شما هدیه می‌دهد. شیوه انجام روش کلاسیک به این گونه است که بر هر تار مژه‌ی شما، یک تار از مژه‌ی مصنوعی به منظور پر شدن آن چسبیده خواهد شد. روش کلاسیک طرفداران زیادی داشته و بسیار پرکاربرد است.

  • اکستنشن مژه به روش والیوم

همانطور که از نامش پیدا است، این روش برای افزایش حجم تارهای مژه به کار برده می‌شود. برای انجام این روش، انتهای 1 الی 3 ( بنا بر موقعیت مکانی که می‌خواهد استفاده شود) تار مژه را به هم وصل کرده و به اصطلاح “فن سازی” می‌کنند؛ سپس هر فن را به یکی از تارهای مژه شما می‌چسبانند. به همین جهت مژه پرتر و حجیم‌تر به نظر رسیده و چشم‌ها درشت‌تر نمایان می‌شوند.

در کل باید بگوییم که در روش اکستنشن مژه، هر تار مصنوعی، به صورت تک‌به‌تک و همچنین لابه‌لای مژه‌های طبیعی خودتان قرار خواهد گرفت. (در روش کلاسیک هر یک تار مژه مصنوعی و در روش والیوم، هر فن به یک تار از مژه طبیعی خودتان متصل خواهد شد. )

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی چیست؟

حال می‌خواهیم تفاوت بین اکستنشن مژه و مژه مصنوعی را برایتان شرح دهیم.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی چیست؟

مژه مصنوعی، بر روی بن مژه‌های شما قرار گرفته و آنها را پر و بلند نشان می‌دهد؛ بنابراین جلوه‌ی زیباتری به چشم خواهد داد. اما همانطور که از نامش پیداست، ظاهری طبیعی نداشته و کاملا مشخص است که از مژه مصنوعی استفاده کرده اید. درحالیکه اکستنشن، به علت اینکه لابه‌لای مژه‌های خودتان قرار گرفته و طول آنها متناسب با طول مژه‌های طبیعی شماست، ظاهری کاملا طبیعی و نچرال به شما هدیه می‌کند.

دوام و ماندگاری اکستنشن بسیار بالاتر از مژه مصنوعی است؛ همچنین چسب آن نیز خطر کمتری برای سلامتی شما خواهد داشت.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کاشت مژه به صورت دائم است و اکستنشن مژه به صورت موقت. عموم افراد فکر می‌کنند که با کاشت مژه، به صورت دائم و مادام العمر همان مژه‌های پرپشت و بلند را خواهند داشت. اما لازم است خدمتتان بگوییم این امر فقط در روش کاشت دائم مژه که توسط پزشکان متخصص انجام شده است، آن هم در برخی از افراد ممکن خواهد بود. کاشت مژه نیاز به مراقبت، نگهداری و ترمیم دارد. روش کاشت از طریق اکستنشن مژه، طبیعی‌تر بوده و به همراه مژه‌های طبیعی خودتان رشد خواهد کرد. در کاشت مژه شما حدود 1 ماه بعد نیاز به ترمیم خواهید داشت در صورتی که در اکستنشن مژه، هر 2 هفته یک بار نیاز به ترمیم دارید.

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت مژه دارید به مقاله «لیفت و لمینت مژه» مراجعه کنید.

 

مراحل اکستنشن مژه چیست؟

برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

مراحل اکستنشن مژه چیست؟

  • در ابتدا باید دراز بکشید و چشمان خود را ببندید.
  • فردی که کار اکستنشن شما را انجام می‌دهد، زیر مژه‌های شما دستمال یا پارچه‌ای تمیز قرار می‌دهد.
  • به کمک پنس و یا موچین ظریف، هر تار مژه مصنوعی به چسب مخصوص آغشته می‌شود.
  • سپس آن را حدود 1 میلی‌متر بالاتر از ریشه مژه طبیعی می‌چسباند.
  • این کار به صورت تک به تک بر روی هر تار مژه صورت می‌‌گیرد.
  • این مراحل هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین انجام خواهد شد.
  • در آخر نیز مقداری پنبه را به لوسیون مناسب آغشته کرده و به مژه‌های شما می‌مالند تا چسب اضافی از روی آنها پاک شود.

گفتنی است که این کار باید توسط فردی مجرب و ماهر انجام گیرد. زیرا اگر این کار به خوبی انجام نشود، وقتی مژه‌های خود را با برس مخصوص شانه می‌کنید، احساس این را دارید که از مژه مصنوعی استفاده کرده اید. حتی ممکن است که چسب درون چشم شما رفته و باعث آسیب آن شود.

مقاله پییشنهادی : بن مژه چیست

 

نکات مراقبتی اکستنشن مژه

نکات مراقبتی اکستنشن مژه

  • حداقل تا 24 ساعت بعد از اکستنشن، به آنها آب نزنید و تا 2 الی 3 روز بعد به حمام، استخر و سونا نروید.
  • روزهای اول، از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است تعریق شما را افزایش دهد خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از این کار، از ریمل با بافت سنگین و خصوصا ضد آب استفاده نکنید.
  • نباید مژه‌های پلک بالا و پایین به همدیگر بچسبند؛ زیرا ممکن است باعث کنده شدن مژه‌ها بشود.
  • سعی کنید از فرمژه استفاده نکنید؛ چون باعث کنده شدن مژه‌ اکستنشن شده می‌شود.
  • اگر خواستید به مژه‌های خود حالت دهید، بعد از حمام سشوار را روی کمترین درجه بگذارید، سپس از فاصله 20 الی 25 سانتیمتری و با کمک دست به آنها حالت دهید.
  • تقریبا با اکستنشن، دیگر نیازی به ریمل ندارید. اما اگر خواستید از ریمل استفاده کنید، حواستان باشد که بر پایه آب باشد. زیرا اگر بر پایه روغن باشد چسب‌ها را ضعیف کرده و باعث جدا شدن مژه خواهد شد. همچنین برای پاک کردن آنها اصلا به مژه فشار نیاورید و به آرامی با محلول شست‌وشو و یا دیگر شوینده‌ها بشویید.
  • وقتی از حمام بیرون می‌آیید، بهتر است بگذارید مژه‌هایتان خود به خود خشک شوند. اگر هم خیلی حساس هستید، یک حوله نرم را برداشته و به آرامی روی مژه‌ها قرار دهید. به هیچ عنوان حوله را روی مژه‌ها نکشید.
  • از مالیدن چشم و مژه بپرهیزید. دقت کنید که وقتی از خواب بیدار می‌شوید و یا زمانی که چشمتان به خارش افتاد، اصلا مژه‌های خود را نمالید.
  • برای اینکه مژه‌های خود را مرتب کنید، از برس مخصوص و کاملا تمیز استفاده کنید.
  • زمان ترمیم اکستنشن خود را به تعویق نیندازید.
مقاله پییشنهادی : بهترین تقویت کننده مژه

 

عوارض اکستنشن مژه چیست؟

عوارضی که در این قسمت برایتان شرح می‌دهیم، احتمالی هستند و گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد.

  • به طور مثال اگر شخص اکستنشن کار، ناوارد باشد ممکن است چسب به چشم شما نفوذ کرده و باعث قرمزی، ورم، ریزش اشک، التهاب و حتی عفونت پلک یا قرنیه چشم شود.
  • اگر زیاد از اکستنشن مژه استفاده کنید، ممکن است روی مژه‌های طبیعی شما سنگینی کند. در نتیجه ریزش آنها و از بین رفتن مژه‌های طبیعی شما را سبب خواهد شد.
  • در بعضی موارد دیده شده است که فرد به چسب حساسیت داشته و در قسمت‌های بن مژه، پلک و اطراف چشم دچار عارضه‌هایی مانند قرمزی، سوزش، التهاب، درد و خارش شده است. لذا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا 3 الی 4 تار مژه خود را اکستنشن کنید؛ سپس به مدت 3 الی 4 ساعت صبر کنید. اگر متوجه هیچ گونه حساسیت و عارضه نشدید، بقیه تارها را نیز اکستنشن نمایید.

میزان ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

به طور کلی می‌توان گفت که وقتی مژه‌های خود را اکستنشن کردید، 20 الی 30 هفته بر روی چشم شما باقی می‌ماند. البته زمان ماندگاری، به عواملی مانند مراقبت از آنها، رشد طبیعی مژه‌ها، عوامل محیطی، نوع و جنس تارهای مژه و … بستگی دارد.

 

اکستنشن مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟

اکستنشن مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • در کل کاشت مژه برای کسانی که مشکلات چشمی و حساسیت خاصی ندارند، ایرادی نخواهد داشت. اما اگر جزو کسانی هستید که مژه‌های بلند و فر دارید، بهتر است که کاشت و یا اکستنشن انجام ندهید. اگر دوست داشتید که در عروسی و مهمانی‌ها مژه‌هایتان دلرباتر شود، به همان ریمل یا مژه مصنوعی بسنده کنید. زیرا با اکستنشن کردن، مژه‌هایتان بیش از حد پر شده و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.
  • به صورت کلی، اکستنشن به کسانی که طول مژه آنها کمتر از 3 میلی‌متر است پیشنهاد می‌شود. اگر مژه‌های خیلی کم پشت و یا کوتاهی دارید، برای اینکه زیبایی زیادی کسب کنید، به هیچ عنوان از اکستنشن سنگین استفاده نکنید؛ زیرا به مژه‌های طبیعی شما آسیب خواهد زد و ریزش زود هنگام را سبب خواهد شد.
  • همچنین توجه داشته باشید حداکثر طولی که برای کاشت استفاده می‌کنید، 2 برابر طول طبیعی مژه خودتان باشد. اگر بیشتر باشد علاوه بر اینکه ظاهر غیر طبیعی به شما می‌دهد، بر روی مژه‌های شما سنگینی کرده و باعث ریزش آنها خواهد شد.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر تمرکز بر روی زیباسازی مژه در جهت زیبایی صورت افزایش چشمگیری داشته است. در واقع نشان داده شده که داشتن مژه‌های بلند و پرپشت تاثیر زیادی بر زیبایی فرد خواهد داشت. به همین منظور کار‌های زیادی برای ترمیم و تقویت مژه‌ها صورت می‌گیرد. یکی از راه‌های مفید آرایش مژه، اکستنشن مژه است. تارهای طبیعی مژه را با استفاده از چسب‌های سیلانی و سازگار با پوست، به مژه‌های دیگر می‌چسبانند. مزیتی که اکستنشن مژه دارد این است که مژه علاوه بر زیبایی حالت طبیعی خود را نیز حفظ می‌کند و بر خلاف مژه مصنوعی حالت غیر طبیعی ندارد.

باید توجه داشته باشید که اکستنشن مژه برای افرای که حساسیت بالایی در نواحی پوست چشم و خود چشم دارند، حتما باید با مشورت پزشک صورت بگیرد. چرا که اکستنشن مژه گاها ممکن است با التهاب و قرمز شدن چشم برای این افراد همراه شود.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من