دلیل تناژ نارنجی و زرد شدن موها چیست؟ روش های از بین بردن زردی دکلره

دلیل تناژ نارنجی و زرد شدن موها چیست؟ | از بین بردن زردی دکلره

از بین بردن زردی دکلره

رنگ کردن مو یکی از راه‌های پر طرفدار برای زیبا کردن مو‌های سر می‌باشد. شاید تا به حال سعی کردید که خودتان در منزل موهایتان را رنگ یا دکلره کنید، اما باید بدانید که احتمال زرد یا نارنجی شدن موها پس از دکلره کردن بسیار زیاد است. ایجاد رفله زرد یا نارنجی روی موها پس از دکلره کردن می‌تواند جلوه بسیار بدی روی موها شما ایجاد کند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با علت زرد شدن موی سر و روش‌های از بین بردن زردی دکلره آشنا کنیم. پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

 

علت زرد شدن و نارنجی شدن مو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که موهایتان را رنگ می کنید تن‌های نا خواسته ای پیدا می‌کنند مثل رنگ زرد، نارنجی و سبز. دلیل به وجود آمدن این تناژها در مو چیست؟ آیا روشی برای از بین بردن این تناژها وجود دارد. با ما باشید تا درباره علت نارنجی شدن و زرد شدن موی سر آن توضیح دهیم و چند روش برای از بین بردن این تناژها به شما بگوییم.

بعد از گذشت چند ماه از رنگ کردن مو، رنگ موهایتان نارنجی یا زرد شده و زیبایی خود را از دست می‌دهند. زرد و نارنجی شدن مو امری طبیعی است و معمولاً در اثر شست و شوی زیاد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نوع رنگ مو و … ایجاد می‌شوند. از عوامل اصلی و تاثیر گذار بر رنگ مو که باعث نارنجی شدن و زرد شدن مو می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  شامپو حاوی سولفات
  • نور خورشید
  • آب کلردار
  •  لایه های متعدد رنگ مو
  •  نوع رنگ
  •  عدم شناخت پایه‌های رنگ

اکثر ما بدون هیچ شناختی از رنگ موها آن را خریداری می‌کنیم و بر روی موهایمان می‌زنیم. در اکثر مواقع به مشکلاتی همچون زردی، نارنجی و سبز شدن موها برمی‌خوریم. بهتر است قبل از رنگ کردن‌ موهای خود در منزل و یا تلاش برای از بین بردن زردی دکلره ابتدا پایه رنگ‌ها را خوب بشناسید.

هنگامی که مو از تیره به روشن در می‌آید. تناژهای مختلفی پیدا می‌کند. تناژهای تیره معمولاً قرمزی دارند. در پایه‌های متوسط تناژ نارنجی وجود دارد. هنگامی که مو به پایه بلوند متوسط تا روشن می‌رسد، مو تناژ زردی پیدا می‌کند. طبق متن زیر ابتدا پایه‌های رنگ با عدد مشخص می‌شوند. این اعداد به عبارتی درجه تیرگی و روشنی مو را مشخص می‌نمایند. در سمت دیگر نیز تناژهای مربوط به پایه مو مشخص شده است.

 

مقاله پییشنهادی : دکلره کردن مو چیست؟

 

پایه‌های رنگ مو

  1.  مشکی، تیره‌ترین رنگ
  2. قهوه‌‌ای خیلی تیره – قرمز قهوه‌‌ای
  3. قهوه‌‌ای متوسط – قرمز
  4. قهوه‌‌ای روشن – قرمز / نارنجی
  5. قهوه‌‌ای خیلی روشن – نارنجی
  6. بلوند تیره – زرد/نارنجی
  7. بلوند متوسط – زرد
  8. بلوند روشن – زرد/طلایی
  9. بلوند خیلی خیلی روشن – زرد
  10. بلوند پلاتینه – زرد خیلی کم‌رنگ

همه موهایی که تا پایه ۵ تا ۷ روشن می‌شوند دارای تن نارنجی خواهند بود و نیاز دارند که از روش‌هایی برای از بین بردن رنگ نارنجی مو استفاده کنند. موهایی که تا پایه ۸ و ۹ روشن می‌شوند دارای تن زردی هستند که باید برای این موها نیز زردی موهایشان گرفته شود.

 

 تیرگی مو

یکی دیگر از دلایل نارنجی شدن مو تیرگی مو می‌باشد. مو های اروپایی‌ ها به علت اینکه پایه روشن دارند( تقریبا از پایه پنج به بالا) ، رنگ مویی که می زنند همان سایه را ایجاد می کند. حتی در خانم‌ هایی که مو های سفید بیشتری دارند، رفله (بازتاب) رنگ انتخابی بسیار نزدیک‌ تر به رنگ کاتالوگ مو خواهد بود. اما خانم هایی که رنگ موی مشکی یا قهوه‌ای تیره دارند احتمال نارنجی شدن مو هایشان بسیار بالاست.

 

 دکلره نامناسب

هنگام روشن کردن موهای تیره مشکل زردی و نارنجی موها دوباره ظاهر می شود. اگر این میزان روشنی کافی نباشد. به اصطلاح، عملیات روشن سازی موها در پایه ۶ و ۷ متوقف می شود. این پایه دقیقاً همان پایه نارنجی است. قبل از خرید پودر دکلره به جنس دکلره و مقدار آن توجه کنید. همچنین سعی کنید از آرایشگر کمک بگیرید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

 

روش‌های از بین بردن زردی دکلره

همان‌طور که گفتیم خوشبختانه زردی دکلره راه چاره دارد. شما با مطالعه ادامه این مقاله خواهید دانست که از بین بردن زردی دکلره به چه صورت انجام می‌شود.

 

روش‌های از بین بردن زردی دکلره

1- استفاده از واریاسیون ها

واریاسیون‌ها در ظاهر شبیه به رنگ مو ‌می‌باشند اما کوچک‌تر از آن هستند. واریاسیون انواع مختلفی دارد که هر کدام مخصوص از بین بردن یک تناژ مزاحم در رنگ مو‌ شما خواهد بود. استفاده از واریاسیون‌‌های رنگی، یکی از دلایلی است،که برای برطرف کردن تناژ زرد و قرمزی در رنگ‌ مو، در مرحله اول به ذهن هر کسی می‌رسد. حال اگر موهایتان را رنگ کردید و بعد از شست‌ و‌ شو متوجه شدید که مو هایتان دارای تناژ قرمزی و زردی هستند، می‌توانید از دستور زیر استفاده نمایید:

  1.  میزان دو بند انگشت از واریاسیون نقره‌ای یا بنفش (ضد نارنجی) را با اکسیدان ۱۲ درصد ترکیب کنید و به حالت رنگساژ روی موهای خود بگذارید. رنگساژ برای از بین بردن زردی دکلره بسیار موثر و کارآمد است. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که، استفاده زیاد و متوالی از واریاسیون می‌تواند به سلامت موهای شما آسیب برساند و آن را خشک و شکننده کند. پس حتما در هنگام استفاده از انواع واریاسیون‌ها حد اعتدال را رعایت کنید.
  2. واریاسیون آبی و خاکستری نیز تناژ نارنجی و زرد را خنثی می‌کنند.
  3.  یادتان باشد که استفاده از واریاسیون درحجم زیاد، به تیره تر شدن رنگ موی شما کمک می‌کند.

واریاسیون نقره‌ای و یا بنفش، ضد زردی است. برای گرفتن زردی مو مناسب هستند. برای موهای زرد رنگ و دکلره شده توجه کنید که استفاده از واریاسیون بنفش روی دکلره باید با احتیاط انجام گیرد. زیرا اگر چه خیلی مشکل گشا است. اگر با حجم زیاد و اکسیدان کم به کار گرفته شود. موجب ارغوانی و بنفش شدن موهای شما می‌شود. البته دوام واریاسیون‌ها زیاد نیست و با شستشوهای مکرر نیز زود از بین می‌روند.

رنگساژ با واریاسیون نقره ای هم به طور نسبی موجب رفع زردی موها خواهد شد. البته باز هم نیاز به رعایت میزان مواد روی مو دارد. در ضمن از بین بردن زردی ریشه مو نیز به همین شکل انجام می‌شود. ولی زمان ماندگاری مواد روی ریشه باید کمتر از ساقه موها باشد.

مقاله پییشنهادی : واریاسیون چیست؟

 

2- استفاده از رنگ های تیره

برای از بین بردن زردی دکلره ساده‌ترین و اولین راهکار تیره کردن موها می‌باشد که البته این راه حل چندان جذاب نخواهد بود. چرا که هدف از دکلره کردن موها قطعا روشن‌تر شدن آن است. این روش به این شکل است که موهایتان را تیره کنید و از رنگ‌های قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای متوسط و یا کبود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که باید از رنگ‌های تیره تر از موهای کنونی خود استفاده نمایید. بسیاری از افراد نمی‌خواهند موهایی را که به زحمت بلوند کرده‌اند را تیره کنند. البته این راه حل تنها راه ممکن نیست. راهکار‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

3- دکلره یا سفید کردن مجدد مو

دکلره کردن مجدد مو باعث تغییر رنگ سایه‌های نارنجی موجود در آن به بلوند می‌شود. نکته مهم این است که حداقل باید یک هفته از دکلره کردن ابتدایی موهایتان بگذرد و بعد مجدد آن را انجام دهید. زیرا در غیر اینصورت موهایتان می‌سوزد.

 

4- استفاده از شامپو مخصوص ضد زردی

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های از بین بردن زردی دکلره، استفاده از شامپو ضد زردی می‌باشد. شامپوی ضد زردی، بنفش یا شامپوی سیلور دارای خاصیت حذف تناژ زردی هستند. اگر به رنگ کردن موهای خود در منزل علاقه دارید، همیشه یک شامپوی ضد زردی در خانه داشته باشید تا به محض این که متوجه شدید موهایتان رو به زردی می رود، از شامپو ضد زردی برای از بین بردن این رفله استفاده کنید. البته لازم است بدانید که نباید از این شامپو به طور مرتب و هر روز استفاده کنید. فقط تا زمانی که مشکل زردی موها حل شود از شامپو ضد زردی استفاده کنید. بعد از آن دوباره از شامپوی ملایم و معمولی استفاده نمایید.

 

محصول پییشنهادی : خرید شامپو ضد زردی بس

 

5- استفاده از ماسک ضد زردی مو

 

استفاده از ماسک ضد زردی مو

 

یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای رفع زردی مو بعد از دکلره استفاده از ماسک ضد زردی مو است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر میزان رفله زردی یا نارنجی موهایتان بعد از دکلره کردن بسیار زیاد بود، هم از شامپو ضد زردی و هم از ماسک مو ضد زردی استفاده کنید. البته هر یک از این محصولات به تنهایی نیز می‌توانند موثر واقع شوند. ولی این تاثیر بستگی به شدت زردی یا نارنجی موهای شما خواهد داشت. علاوه بر این، بهتر است برای مراقبت از موهای رنگ شده خود از سایر ماسک‌های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. برای مثال یک سری ماسک‌های ضد وز و ضد خشکی مو در بازار موجود است. می‌توانید جهت بازگرداندن سلامت موها از آن‌ها استفاده کنید.

حتما می‌دانید که، در صورت استفاده بیش از حد از رنگ مو، موها به مرور زمان خشک و شکننده می‌شود. توصیه می‌شود که پیش از این که موهایتان به این مرحله برسد از محصولات مراقبت از مو، جهت رطوبت و آبرسانی موها استفاده نمایید. برای مثال از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون که می‌تواند کمک زیادی به نرم و لطیف شدن و همچنین آبرسانی موهای رنگ و مش شده کند، استفاده کنید. یک پیشنهاد خوب دیگر برای افرادی که موهایشان را مدام رنگ یا دکلره می‌کنند، استفاده از ماسک مو است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع می‌توانید به مقاله «بهترین ماسک مو برای موهای دکلره شده» مراجعه کنید.

 

6- ترکیب رنگ مو برای از بین بردن زردی دکلره

از دیگر کار‌هایی که شما می‌توانید برای رفع زردی مو بعد از دکلره انجام دهید، این است که از ترکیب چند تا رنگ مو استفاده کنید که این رنگ‌ها کنار هم باعث ‌شوند در موی شما تناژ زرد مشاهده نشود.
یکی از این ترکیب رنگ موها به این صورت می‌باشد که رنگ مو دودی، بژ و میزان کمی شکلاتی استفاده کنید. همراه با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید تا هم زردی موها از بین برود. هم این که موهای شما خیلی خوش‌رنگ‌تر بشود. البته این راه به عنوان روشی برای جلوگیری از زردی مو هم شناخته می‌شود.

مقاله پییشنهادی : معرفی بهترین پودر دکلره

 

7- استفاده از شامپو بنفش

همانطور که از اسم این شامپو مشخص می‌باشد، شامپو‌هایی هستند که به رنگ بنفش می‌باشد. کاری که این شامپو‌ها انجام می‌دهند در واقع به این صورت می‌باشد که رنگدانه بنفش را توزیع می‌کنند. این کار را تا زمانی که رنگ‌های زرد و نارنجی ایجاد شده بعد دکلره خنثی شوند، تکرار می‌کند. اگر به چرخه رنگ نگاهی بیندازید، می‌بینید که رنگ بنفش کاملاً مخالف زرد(به طور دقیق‌تر رنگ بنفش مکمل رنگ زرد می‌باشد) است. این موضوع به این معنا است که بنفش و زرد یکدیگر را خنثی می‌کنند. بنابراین، از نظر رنگ شناسی هنگام استفاده از شامپو بنفش، رنگدانه‌های بنفش آن روی رنگ‌های مایل به زرد مو اثر گذاشته و آن را اصلاح می‌کند و به رنگ خنک و روشن قبلی خود باز می‌گرداند.

توصیه می‌شود که برای از بین بردن زردی دکلره هفته‌ای یک بار از شامپو بنفش استفاده کنید. پس از آن هر گاه متوجه رفله بنفش در موهای خود شدید، مصرف آن را کنار بگذارید. از یک شامپوی ملایم برای شست و شوی معمولی موهای خود استفاده کنید.

حال که با روش‌های از بین بردن زردی دکلره آشنا شدید، می‌خواهیم نکاتی را به شما متذکر شویم که در صورت رعایت آن، به این روش‌ها نیازی نخواهید داشت. درواقع راه جلوگیری از زرد شدن مو را به شما عزیزان خواهیم گفت.

 

چگونه از زرد شدن مو جلوگیری کنیم؟

 

چگونه از زردی مو جلوگیری کنیم؟

 

برای جلوگیری از زرد شدن موی دکلره شده شما باید از یک ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید. ینی با ترکیب یک سری رنگ مو می‌توانید تناژ زرد یا نارنجی را خنثی کنید. در این صورت از زرد شدن مو خود جلوگیری کرده‌اید. همان ترکیب رنگی که قبلا هم توضیح دادیم و در این بخش می خواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم.

برای این ترکیب رنگ باید رنگ مو دودی رنگ را با رنگ مو بژ و مقدار کمی رنگ مو شکلاتی و رنگ مو زیتونی مخلوط کنید. این رنگ مو‌ها را باید با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید و روی موهای خود قرار دهید.
شماره‌ی این رنگ‌ها 8.32، 8.01 و ای 7 می‌باشد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم. امیدوارم که روش های گفته شده درباره علت زرد شدن موی سر و از بین بردن زردی دکلره برای شما مفید واقع شود.

 

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من