همه چیز درباره لیفت و لمینت مژه

همه چیز درباره لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه امروزه یکی از پرطرف‌دارترین خدمات سالن‌های آرایشی می‌باشد. بسیاری از افرادی که مژه‌های کوتاه و یا افتاده دارند، با استفاده از روش‌های موقت مانند استفاده از فر مژه و ریمل، سعی می‌کنند مژه‌های خود را بلند و حالت نشان دهند اما بهتر است بدانید در اکثر مواقع، استفاده بیش از حد از فرمژه و ریمل می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌ها شده و در طولانی مدت منجر به کم شدن مژه‌ها می‌گردد.

یکی دیگر از روش‌هایی که توسط افراد برای فرم دادن به مژه و بلندتر کردن آن استفاده می شود، اکستنشن مژه می باشد که این روش نیز اشکالاتی دارد؛ این روش نسبت به سایر روش های زیبایی مژه گران‌تر بوده و مراقبت و نگهداری پس از اکستنشن مژه بسیار سخت و دشوار می باشد. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، این روش نیز می‌تواند باعث ریزش و کنده شدن مژه‌های طبیعی فرد شود؛ لیفت مژه و یا لمینت مژه به همین دلیل است که به جای این روش ها استفاده می شود چرا که هم کم ‌هزینه‌ تر بوده و هم مراقبت‌های بعد از آن به مراتب آسان‌تر از اکستنشن مژه می باشد. اگر مشتاقید بدانید که لیفت و لمینت مژه چیست در این مقاله با ما همراه باشید.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه یکی از به روز ترین روش‌ها برای ظاهری کشیده و خوش فرم تر مژه ‌ها بوده که انتخاب بهتری نسبت به کاشت مژه می‌باشد و در سال‌های اخیر در ایران بسیار پرطرف‌دار شده است و بسیاری از سالن های زیبایی و آرایشی، خدماتی مخصوص برای آموزش لیفت مژه ارائه می‌دهند. این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که مژه‌های کم پشت و بدحالت دارند و می‌خواهند به مژه‌های خود حالت دهند. لیفت و لمینت مژه یک روش بسیار عالی برای حالت دادن و بالا بردن مژه‌ها است که هیچ آسیبی به مژه‌های طبیعی فرد نمی‌رساند و جایگزین مناسبی برای اکستنشن مژه است. لیفت مژه در عین اینکه حالت طبیعی مژه‌ها را حفظ می‌کند باعث فر شدن مژه‌ها به سمت بالا شده و حالتی بسیار زیبا و طبیعی به مژه‌های شما می‌بخشد. شما می‌توانید بدون انجام مقدمات لیفت مژه انجام دهید تنها ممکن است استفاده از برخی سرم‌های مخصوص به شما پیشنهاد شود که باعث تقویت مژه و تقویت آنها می‌شود.

لیفت مژه چیست؟

بهتر است بدانید که می‌توانید نوع نتیجه لیفت را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. به این معنی که قبل از انجام لیفت ، با افراد با تجربه و با مهارت این حوزه مشورت کرده و استایلی که مورد نظرتان است را به اطلاع متخصص می‌رسانید. به طور مثال اینکه دوست دارید مژه‌ شما همگی رو به بالا باشد و یا به دو طرف چشم بالا روند و اینکه آیا هر روز از ریمل استفاده می‌کنید یا خیر، بدین صورت لیفت و لمینت مژه می‌تواند نتیجه را آن‌گونه که سلیقه شما است داشته باشید.

محصولات پییشنهادی: خرید تقویت کننده مژه

مراحل انجام لیفت مژه چیست؟

  1. مرحله اول تمیز کردن مژه‌ های شما می باشد که اینکار باید با دقت و به خوبی انجام شود.
  2. سپس پوششی از جنس سلیکون روی پلک بالایی و پشت تارهای مژه قرار می‌دهند و مژه‌ها با چسب مخصوصی، به این پوشش چسبانده می شوند.
  3. پس از آن، تارهای مژه را با شانه‌ای مخصوص در جای خود قرار داده و محلول خاصی به مژه‌ ها می‌زنند که برای نرم کردن و حالت دادن مژه‌ ها بوده و هیچ ضرری برای مژه‌ ها و یا چشم ندارد. این محلول یا لوسیون، به مدت 10 تا 12 دقیقه روی مژه باقی می‌ماند.

زمان قرار گیری محلول بر روی مژه‌ بستگی به نوع و جنس مژه دارد و اگر مژه‌ شما زود حالت بگیرد مدت زمان کمتری نیاز است.

مراحل انجام لیفت مژه

  1. پس از آن، از لوسیون با قابلیت فیکس کنندگی استفاده می‌شود که مژه را ثابت نگه می دارد.

انجام این کار تقریبا حدود 1 ساعت زمانبر می باشد و معمولاً بین 6 تا 8 هفته باقی می‌ماند اما این زمان در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به سرعت رشد مژه فرد دارد. پس از گذشت این زمان می‌توانید برای انجام مجدد لیفت مژه مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعد از لیفت مژه

لازم است تا حدود یک روز (24 ساعت) بعد از لیفت مژه نکاتی را رعایت کنید. از استفاده از ریمل باید خودداری کنید و در صورت امکان، صورتتان را نشویید تا مژه ها خیس نشوند. دقت کنید که مژه ها در مجاورت بخار و رطوبت هوا قرار نگیرند. این نکات تنها برای 24 اول می باشد و پس از آن نیاز به مراقبت خاصی ندارند. تنها می توانید برای تقویت مژه خود از سرم ها و روغن های مراقبتی و یا انواع ویتامین استفاده کنید.

 لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه تفاوت چندانی با لیفت مژه ندارد و می‌توان گفت مکمل لیفت مژه است؛ اما در لمینت مژه از رنگ‌های به‌خصوصی استفاده می‌شود و مژه‌ها را ضخیم‌تر و پررنگ‌تر می‌کند لذا پس از لمینت مژه دیگر نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت و این در حالی است که حالت طبیعی مژه‌ها همچنان حفظ می‌شود.

مراحل انجام لمینت مژه چیست؟

مراحل لمینت مژه درست مانند مراحل لیفت است با این تفاوت که در انتها فرایند لیفت، رنگ کردن مژه ها می باشد و در نتیجه پررنگ‌تر و ضخیم‌تر خواهند شد. گاهی اوقات، در مرحله آخر از بوتاکس و یا محصولاتی دیگر به منظور تقویت و ضخامت بیشتر مژه‌ ها نیز استفاده می‌شود.

مراحل انجام لمینت مژه چیست؟

بهترین مواد لیفت و لمینت مژه موادی هستند که حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای مژه‌ها می‌باشند که باعث افزایش ضخامت مژه‌ها و رشد بیشتر و پرپشت شدن آنها می‌شود. در مرحله نهایی به مژه‌ها کراتین اضافه کرده و پوشش سیلیکونی را برمی دارند. مدت زمان لمینت مژه، همانند لیفت مژه حدود یک ساعت است؛ مدت زمانی که نتیجه لمینت مژه باقی می‌مانند حدود 12 هفته است که این مدت زمان در هر فرد متفاوت است و بسته به میزان رشد مژه متغیر می‌باشد. اما برای نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌شود حدود چهار هفته بعد از انجام لمینت مژه دوباره آن را تکرار کنید.

مقاله پییشنهادی : تقویت کننده مژه و ابرو

 

مراقبت از مژه‌ها بعد از لمینت

همانند روش لیفت مژه، لمینت مژه نیز تا 24 ساعت اول نیاز به مراقبت و نگهداری دارد؛ بدین صورت که تا 24 ساعت نباید از ریمل استفاده کرده و هرگز مژه‌ها را خیس نکنید و از قرار گرفتن در معرض بخار هر نوع رطوبتی خودداری نمایید. از پاک کننده‌های آرایشی چشم تا 48 ساعت استفاده نکنید. تا حد امکان به مژه‌های خود دست نزنید. همچنین بهتر است تا چند هفته بعد از لمینت مژه به سونا نروید.

عوارض لیفت مژه و لمینت مژه

همانند تمام روش‌های آرایشی و زیبایی، لیفت و لمینت مژه نیز گاهی ممکن است عوارضی داشته باشند که اگر مرکز مناسبی برای انجام این روش‌ها انتخاب نکنید ممکن است دچار عوارض لیفت و لمینت مژه شوید. اما برای پیشگیری از عوارض لیفت مژه بهتر است از قبل از آنها اطلاع داشته باشید. به طور مثال، برخی از افراد نسبت به مواد مصرفی در روش ‌های لیفت و لمینت مژه حساسیت داشته و ممکن است دچار آلرژی شوند. لذا با اطلاع از وضعیت جسمی‌تان می‌توانید از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید. برخی از عوارضی که ممکن در روش‌های لیفت و لمینت مژه رخ دهند عبارت است از:

عوارض لیفت و لمینت مژه

  • آلرژی به مواد مصرفی لیفت و لمینت مژه

یکی از شایع‌ترین عوارض لیفت و لمینت مژه ، آلرژی به موادی است که در این روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است قبل از شروع انجام این روش‌ها، مقداری از مواد مصرفی را بر روی پوست خود تست کرده و از عدم داشتن حساسیت به این مواد اطمینان حاصل کنید. در صورتی که حساسیتی به این مواد نداشتید می‌توانید لیفت یا لمینت مژه انجام دهید در غیر این صورت بهتر است از این کار خودداری کنید.

  • التهاب و خارش چشم و عفونت‌ های چشمی لیفت و لمینت مژه

در این فرآیند، معمولاً از پدهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم استفاده می‌شود. اما با این حال گاهی ممکن است چشم دچار خارش و التهاب و قرمزی شود؛ اگر حساسیت شدید، التهاب، سوزش و خارش چشم ادامه پیدا کند می‌تواند باعث عفونت چشمی شود. لذا در صورت بروز هرگونه خارش یا التهاب حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق نیز قبل از انجام ، تست حساسیت انجام دهید.

  • آسیب به مژه‌ها

متأسفانه برخی مراکز از مواد نامرغوب یا تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند به شدت به مژه‌ها آسیب برساند. همچنین در صورت استفاده نادرست از مواد و یا اطلاع نداشتن و توجه نکردن به مدت زمانی که مواد باید روی مژه بمانند، باعث آسیب رسیدن به مژه و ریزش مژه‌ها شود. بنابراین بهتر است از معتبر بودن مرکزی که مراجعه می‌کنید و متخصص بودن شخصی که لیفت و لمینت مژه انجام می‌دهد، اطمینان حاصل کنید تا با چنین مشکلاتی روبه رو نشوید.

 

مقاله پییشنهادی : فر کردن مژه

 

نکات مهم در افزایش ماندگاری لیفت مژه

همان‌طور که قبلاً گفته شد، مدت زمان ماندگاری لیفت مژه بستگی به فرد دارد اما به طور معمول می‌توان گفت که لیفت مژه حدود 2 تا 3 ماه ماندگاری دارد؛ شما می‌توانید با انجام برخی دستورالعمل‌ها این مدت زمان ماندگاری را افزایش دهید. برخی از این اقدامات به شرح زیر هستند:

نکات مهم در افزایش ماندگاری لیفت مژه

  • از معتبر بودن مرکز و فردی که به آن مراجعه می‌کنید مطمئن شوید. زیرا مراکز معتبر از مواد مرغوب و مناسب استفاده می‌کنند که استفاده از مواد خوب، باعث ماندگاری بیشتری خواهد شد.
  • پس از انجام لیفت مژه، تا 24 ساعت از خیس کردن مژه‌ها شدیداً خودداری کنید چرا که مواد از روش مژه‌ها پاک می‌شوند. به مژه‌ها دست نزده و با آنها بازی نکنید.
  • در لیفت و لمینت مژه از انجام کارهایی که باعث ریزش مژه می‌شوند پرهیز کنید. زیرا اگر مژه بیفتد و مژه جدید جایگزین شود با حالت اولیه خود جایگزین خواهد شد. به طور مثال از ریمل‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید که موجب ریزش مژه‌های شما نشود. همچنین استفاده از ریمل‌های ضدآب و ریمل‌هایی که به سختی پاک می‌شوند توصیه نمی‌شود.
  • بهتر است تا چند روز اول روی صورت نخوابید و با مژه‌های خود با ملایمت رفتار کنید.
  • از مصرف مواد آرایشی بر روری چشم تا دو روز پرهیز کنید.

مزایای لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه مزایای بسیاری دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

مزایای لیفت و لمینت مژه

  • لیفت مژه باعث فر شدن مژه‌ها بدون نیاز به استفاده از فر مژه شده و حالت و زیبایی مژه‌ها تا چندین هفته ماندگاری دارد و با حمام رفتن و شستن صورت از بین نمی‌رود.
  • در لیفت و لمینت مژه حالت طبیعی مژه‌ها برخلاف اکستنشن مژه، حفظ می‌شود.
  • لمینت مژه، هم ‌زمان که مژه‌ را فر می‌کند آن را ضخیم‌تر و پررنگ‌تر کرده و حالت طبیعی و زیبایی به مژه‌ها می‌بخشد، بعد از انجام لمینت مژه دیگر نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت.
  • لیفت و لمینت مژه باعث تقویت و رشد مژه و در نتیجه موجب افزایش حجم مژه‌ می‌شود.
  • لمینت مژه باعث درشت‌تر نشان دادن چشم می‌شود.
  • به چشم‌ها آسیبی وارد نمی‌شود و می‌توانید هم‌زمان از لنزهای زیبایی یا طبی نیز استفاده کنید.
  • لمینت چشم با مالیدن چشم‌ها از بین نمی‌رود.
  • نیازی به ترمیم مژه‌ها وجود ندارد زیرا در این روش از مژه مصنوعی استفاده نمی‌شود و مژه‌ها طبیعی هستند.
  • باعث سنگینی چشم نمی‌شود.

تفاوت لیفت و لمینت مژه

این دو روش تقریباً هیچ تفاوتی با هم ندارند و در واقع می‌توان گفت لمینت مژه مکمل لیفت مژه است؛ تنها تفاوت این دو روش استفاده از رنگ‌دانه و رنگ کردن مژه‌ها در روش لمینت مژه است که باعث می‌شود مژه‌ها ضخیم‌تر و پررنگ‌تر به نظر برسند و دیگر نیازی به استفاده از ریمل نیست؛ در حالی که در لیفت مژه، مژه‌ها فقط فر می‌شوند و مرحله رنگ آمیزی مژه در این روش وجود ندارد. اما لازم است قبل از انجام لمینت مژه ابتدا لیفت مژه انجام شود.

لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی

بسیاری از افراد علاقه‌ به مراجعه به سالن‌ های زیبایی و انجام امور زیبایی ندارند؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در اینجا می‌خواهیم روش‌هایی را برای لیفت و لمینت مژه در خانه با مواد طبیعی به شما آموزش دهیم. بهتر است برای فر کردن مژه از فر مژه استفاده نکنید، زیرا منجر به کنده شدن و ریزش مژه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن آرگان و آلوئه‌ورا، لیفت مژه را در منزل انجام دهید. در زیر به شرح این روش می‌پردازیم.

لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی

  • لیفت مژه با روغن آرگان

روغن آرگان جزء روغن‌های سبک است و چون دارای آنتی اکسیدان فراوان، ویتامین A و اسیدهای چرب می‌باشد، به تقویت مژه و مو کمک شایانی می‌کند. برای تقویت مژه‌ها با روغن آرگان، مقداری از آن را بر روی پنبه ریخته و هر شب قبل از خواب به آرامی روی مژه‌های خود بمالید؛ استمرار این کار در طولانی مدت باعث تقویت، ضخیم شدن و همچنین بالا رفتن و فر شدن مژه‌ها می‌شود.

محصولات پییشنهادی: روغن آرگان گلیس اصل

تفاوت لیفت و لمینت مژه با اکستنشن مژه

برخی از تفاوت‌های لیفت و لمینت مژه با اکستنشن مژه به شرح زیر هستند:

  • در لیفت و لمینت مژه، مژه طبیعی تقویت شده و رو به بالا فر می‌شود و حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند اما در اکستنشن مژه تارهای مژه‌های مصنوعی لابه‌لای مژه‌های طبیعی با استفاده از چسب مژه اضافه می‌گردند. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با اکستنشن مژه می‌توانید مقاله «کاشت مژه» را مطالعه نمایید.
  • هنگام لیفت و لمینت مژه، از مواد کراتین و مکمل‌هایی استفاده می‌شود که به داخل مژه نفوذ کرده و باعث تقویت مژه‌ها و پرپشتی آنها می‌شود.
  • در لیفت و لمینت مژه از هیچ‌گونه چسبی بر روی مژه‌ها استفاده نمی‌شود لذا باعث کنده شدن و ریزش مژه نمی‌گردد.
  • لیفت مژه یک روش درمانی است و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

سخن پایانی

لیفت و لمینت مژه در سال‌های اخیر از روش‌هایی بوده‌اند که بسیار مؤثر در درمان مژه بوده و در میان مردم طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند؛ چرا که در این روش‌های لیفت و لمینت مژه از مژه مصنوعی و چسب استفاده نمی‌شود و مژه‌های طبیعی تقویت و ضخیم می‌شوند بنابراین باعث ریزش و کم شدن مژه‌ها نمی‌شوند. اما بهتر است برای انجام هرکدام از این روش‌ها مراکز مناسبی را انتخاب کرده تا این کار با بهترین مواد و به بهترین شکل توسط متخصصین صورت گیرد و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

دسته بندی محصولات

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
سبد خرید

به دلیل انبار گردانی تمامی سفارشات ثبت شده از تاریخ 1 فروردین، از 18 فروردین به بعد ارسال خواهند شد.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من